Справа № 390/1016/17
Провадження № 2-а/390/30/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.06.2017 року. Кіровоградський районний суд Кіровоградської області у складі:
головуючого – судді Пасічника Д.І.,
при секретарі – Рац М.О.,
розглянувши у попередньому судовому засіданні в місті Кропивницький адміністративну справу за позовом Кіровоградської місцевої прокуратури до Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, про визнання незаконною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Кіровоградська місцева прокуратура звернулася з позовом до Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області в якому просила визнати дії останніх з питання забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків розташованих на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області незаконними і зобов'язати провести технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячих майданчиків, що розташовані за адресами: Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 17; Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 19. Позовні вимоги обґрунтовано тим, що під час вивчення стану законності з питань дотримання законодавства України щодо благоустрою населених пунктів виявлено ряд недоліків щодо проведення технічної інвентаризації та паспортизації прибудинкових дитячих майданчиків на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, які негативно впливають на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд, та у разі їх не усунення, можуть привести до настання тяжких наслідків. Дитячі майданчики, що розташовані на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, не мають паспортів та інвентаризаційних документів, проте сільська рада після прийняття об'єктів благоустрою (їх частин) на баланс, повинна була провести позапланову технічну інвентаризацію прийнятих об'єктів. Натомість, відповідачем не ведеться необхідна документація, обстеження та перевірка технічного стану конструкційних елементів дитячих майданчиків не проводиться, паспорти на дитячі майданчики та інша документація про їх огляд, ремонт, демонтаж відсутні, що може призвести до тяжких наслідків здоров'ю дітей. На підставі викладеного позивач звернувся до суду для захисту порушеного права.
Прокурор до суду не з'явилася, проте надала заяву в якій адміністративний позов підтримала та просила задовольнити, а розгляд справи просила провести без її участі.
Відповідач свого представника до суду не направили, проте повідомлені про час і місце судового розгляду в установленому законом порядку, причину неявки суду не повідомили.
Дослідивши письмові матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з таких підстав.
Судом встановлено, що листом Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області №02-41/71/1 від 24.03.2017 року повідомлено, що на території сільської ради розташовано два ігрових майданчики, ігровий майданчик №1 розташований за адресою: Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 17, балансоутримувачем є сільська рада з 12.10.2015 року, а ігровий майданчик №2 розташований за адресою: Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 19, балансоутримувачем є сільська рада згідно акту прийому-передачі дитячого майданчика №1 від 04.11.2016 року.
Згідно листа Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області №01-04/61 від 26.04.2017 року наявних паспортів на дитячі майданчики, які розташовані на території сільської ради не має.
Відповідно до п.5 ч.2 ст.18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
Згідно ст.13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», до об'єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування та прибудинкові території.
Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків, що відповідає п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів».
У відповідності до п. 1.2, 1.3, 1.4, 1.5, 3.1, 3.2 Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №550 від 29.10.2012 року, порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків – пам'яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам'яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об'єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об'єкти). Терміни вживаються в таких значеннях, зокрема, паспортизація об'єктів благоустрою – складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об'єктів благоустрою – сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою. Технічна інвентаризація та паспортизація об'єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. На основі проведеної інвентаризації об'єкта благоустрою складається його технічний паспорт за зразком, наведеним у додатку 5 до цієї Інструкції, який затверджується власником (балансоутримувачем) цього об'єкта благоустрою та підписується представником виконавця.
Показники технічного паспорта заповнюються після виконання всіх графічних і обчислювальних робіт.
Технічний паспорт долучається до матеріалів інвентаризаційної справи.
Пунктом 2 статті 6 Закону України «Про охорону дитинства» визначено, що держава гарантує дитині право на охорону здоров'я, безоплатну кваліфіковану медичну допомогу в державних і комунальних закладах охорони здоров'я, сприяє створенню безпечних умов для життя і здорового розвитку дитини, раціонального харчування, формуванню навичок здорового способу життя.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Конвенції про права дитини, прийнятою Резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20.11.1989 року, яка ратифікована Постановою Верховної Ради України №789-XII від 27.02.1991 року, держави-учасниці Конвенції зобов'язуються забезпечити дитині такий захист і піклування, які необхідні для її благополуччя, беручи до уваги права й обов'язки її батьків, опікунів чи інших осіб, які відповідають за неї за законом, і з цією метою вживають всіх відповідних законодавчих і адміністративних заходів.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 143 Конституції України передбачено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є у комунальній власності, та крім іншого, утворюють, реорганізовують та ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Відповідно до п. а ч.7 ст.30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Пунктом 44 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачена виключна компетенція сільських, селищних, міських рад щодо встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 КАС України, а в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач у судове засідання свого представника не направили, письмових заперечень щодо адміністративного позову до суду не надали, що свідчить про фактичне визнання позову, оскільки відповідачем не надано суду будь-яких доказів, які могли б спростувати доводи позивача щодо відсутності технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, що розташовані на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Проаналізовані вище матеріали справи свідчать, що всупереч вищенаведеним нормативно-правовим актам відповідачем не вжито заходів щодо затвердження планів інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків розташованих на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Таким чином, зваживши у сукупності наведені вище докази суд вважає, що адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню, оскільки бездіяльність відповідача щодо не проведення технічної інвентаризації та паспортизації призводить до порушення покладених на відповідача обов'язків, а саме проводити згідно з планами, затвердженими органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ним об'єктів благоустрою, зокрема, дитячих майданчиків, що розташовані на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Судові витрати підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.
Керуючись ст.19, 143 Конституції України, ст. 6 Закону України «Про охорону дитинства», ст. 13, 18, 21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», ст.2, 5, 17, 19, 71, 79, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Кіровоградської місцевої прокуратури до Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області, про визнання незаконною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії – задовольнити.
Визнати незаконною бездіяльність Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області з питання забезпечення проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків, що розташовані на території Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області.
Зобов'язати Вільненську сільську раду Кіровоградського району Кіровоградської області провести технічну інвентаризацію та паспортизацію дитячих майданчиків, що розташовані за адресами: Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 17, та Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 19.
Стягнути з Вільненської сільської ради Кіровоградського району Кіровоградської області (27640, Кіровоградська область, Кіровоградський район, с. Вільне, вул. Центральна, 17, код за ЄДРПОУ 04527603) на користь прокуратури Кіровоградської області (25006, м. Кіровоград, вул. В. Пермська, 4, код за ЄДРПОУ 02910025 Банк – Державна казначейська служба України м. Київ МФО 820172 р/р 35215073004600 код класифікації видатків бюджету 2800) судові витрати у сумі 3200 грн.
Постанова суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя
Суд | Кіровоградський районний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2017 |
Оприлюднено | 26.06.2017 |
Номер документу | 67296799 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський районний суд Кіровоградської області
Пасічник Д. І.
Адміністративне
Кіровоградський районний суд Кіровоградської області
Пасічник Д. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні