Постанова
від 17.01.2017 по справі 804/3157/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2017 р. Справа № 804/3157/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: представника позивача представника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Концерн Єврометал до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування наказу,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю КОНЦЕРН ЄВРОМЕТАЛ звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування наказу від 30.05.2016 року №284 Про проведення документальної позапланової перевірки .

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у контролюючого органу не було підстав для винесення спірного наказу, оскільки податковою інспекцією не дотримано передбачену законодавством процедуру призначення та проведення перевірки.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити у повному обсязі.

Відповідач позов не визнав, надав до суду письмові заперечення, зазначивши, що податковий орган, видаючи спірний наказ, діяв в межах повноважень, на підставі та у спосіб, передбачений законодавством України. Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши наявні документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

На підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, пункту 82.2 статті 82 Податкового кодексу України з метою перевірки фінансово-господарської діяльності з питань вимог податкового законодавства України в частині податку на додану вартість, іншого законодавства ТОВ Концерн Єврометал по взаємовідносинам із ТОВ Траф Альянс , ТОВ Метінвестпроект та ТОВ Еріда Трейд за період січень 2015 року - лютий 2016 року, у зв'язку із ненаданням підприємством первинних документів на запит ДПІ наказом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 30.05.2016 року №284 призначено проведення документальної позапланової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю КОНЦЕРН ЄВРОМЕТАЛ .

Копію наказу від 30.05.2016 року №284 вручено керівнику - ОСОБА_5, та пред'явлено направлення на перевірку від 31.05.2016 року №188 о 14:00 год. в приміщенні офісу ТОВ Концерн Єврометал (код за ЄДРПОУ 30602385) за адресою: 49102 Дніпропетровська обл., Ленінський район, вул. Будьонного, буд. 7.

31 травня 2016 року при намаганні працівником контролюючого органу розпочати перевірку підприємство відмовило у допуску на перевірку, що зафіксовано актом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 31.05.2016 року №228/04-67-14-00/30602385.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України закріплено, що податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

У відповідності до пункту 20.1.4 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України передбачено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

З наказу від 30.05.2016 року №284 судом встановлено, що правовою підставою проведення перевірки зазначено, зокрема, підпункт 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, відповідно до якого документальна позапланова перевірка здійснюється у разі виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Отже, обов'язковими умовами проведення позапланової документальної перевірки платника податків на підставі вказаного підпункту є обов'язковий письмовий запит контролюючого органу платнику податків та не надання платником податків пояснень та їх документальних підтверджень на запит контролюючого органу.

У пункті 73.3 статті 73 Податкового кодексу визначено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити підстави для надіслання запиту із зазначенням інформації, яка це підтверджує; перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1245, у запиті зазначаються посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Аналіз наведених норм дає підстави вважати, що письмовий запит податкового органу повинен містити вказівку як на юридичні підстави його надіслання, тобто норми закону, згідно яких контролюючий орган має право на отримання запитуваної податкової інформації, так і на фактичні підстави для направлення відповідного запиту - певні обставини, що обумовили необхідність реалізації податковим органом відповідних владних повноважень.

Судом встановлено, у зв'язку із отриманням інформації встановлено ряд суб'єктів господарювання, задіяних у схемах ухилення від оподаткування та у зв'язку із здійсненням процесуального керівництва у кримінальному провадженні прокуратури м. Києва №42015000000002807 за ч.3 ст.365 Кримінального кодексу України за фактом створення фіктивних суб'єктів підприємницької діяльності з метою надання підприємствам реального сектору економіки послуг з ухилення від оподаткування та у зв'язку з проведеним аналізом отриманої податкової інформації виявлено недостовірність даних, що містяться у податковій декларації з ПДВ за січень 2015 року - лютий 2016 року, а саме формування податкового кредиту від ТОВ Траф Альянс (код за ЄДРПОУ 39338409),ТОВ Метінвестпроект (код за ЄДРПОУ 39869085) та ТОВ Еріда Трейд (код за ЄДРПОУ 39703132), за якою виявлено факти, що свідчать про порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платнику податків підприємству ТОВ Концерн Єврометал (код за ЄДРПОУ 30602385) направлено лист - запит від 18.04.2016 року №7540/10/04-67-14 про надання пояснень та їх документального підтвердження.

06 травня 2016 року позивач листом-відповіддю вих.№0605/1 повідомив податковий орган, що відповідно до пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Дослідивши запит від 18.04.2016 року №7540/10/04-67-14, суд дійшов висновку, що запит складено з порушенням вимог законодавства, зокрема, в запиті не зазначено підстав його направлення, а саме, яку виявлено недостовірність даних та відповідну податкову декларацію. Також податковим органом у запиті про надання інформації не зазначено, які факти, що свідчать про порушення, виявлені Державною податковою інспекцією в Ленінському районі м.Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в чому полягають такі порушення та які норми законодавства України були порушені підприємством позивача. Крім того, запитувана інформація вже надавалася податковому органу та була охоплена під час попередньої перевірки.

Так, матеріалами справи підтверджується, що відповідачем було проведено планову виїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю КОНЦЕРН ЄВРОМЕТАЛ , за результатом якої складено акт №118/04-67-24/30602385 від 17.03.2016 року Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ КОНЦЕРН ЄВРОМЕТАЛ (код за ЄДРПОУ 30602385) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2014 року по 31.12.2015 рік .

Отже, предмети перевірок у документальній позаплановій виїзній перевірці та проведеній перед цим позаплановій виїзній перевірці товариства з обмеженою відповідальністю КОНЦЕРН ЄВРОМЕТАЛ в даному випадку співпадають, так як предмет перевірки, який визначений у спірному наказі, визначений щодо дотримання вимог податкового законодавства України в частині податку на додану вартість та іншого законодавства по взаємовідносинам із ТОВ ТРАФ АЛЬЯНС (код за ЄДРПОУ 39338409), ТОВ МЕТІНВЕСТПРОЕКТ (код за ЄДРПОУ 39869085) та ТОВ ЕРІДА ТРЕЙД (код за ЄДРПОУ 39703132) за період січень 2015 року - лютий 2016 року та предметом позапланової перевірки, за результатами якої складено акт №118/04-67-24/30602385 від 17.03.2016 року, було також питання дотримання вимог податкового законодавства, в тому числі по податку на додану вартість, так і всіх контрагентів позивача, які мали фінансово-господарську діяльність з товариством, в тому числі при проведенні фінансового-господарських операцій з підприємствами ТОВ ТРАФ АЛЬЯНС , ТОВ МЕТІНВЕСТПРОЕКТ та ТОВ ЕРІДА ТРЕЙД .

В пункті 78.2 статті 78 Податкового кодексу України закріплено, що обмеження у підставах проведення перевірок платників податків, визначені цим Кодексом, не поширюються на перевірки, що проводяться на звернення такого платника податків, або перевірки, що проводяться у межах кримінального провадження.

Контролюючим органам забороняється проводити документальні позапланові перевірки, які передбачені підпунктами 78.1.1, 78.1.4, 78.1.8, 78.1.11 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, у разі, якщо питання, що є предметом такої перевірки, були охоплені під час попередніх перевірок платника податків.

Як пояснив представник відповідача, оскаржуваний наказ від 30.05.2016 року №284 прийнятий відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, у зв'язку із чим перевірка проводилася не в межах кримінального провадження.

Частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Зважаючи, що перевірка призначена у зв'язку з відмовою підприємства надати документи на необґрунтований запит податкового органу згідно підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, питання, які є предметом перевірки за спірним наказом, охоплені попередньою перевіркою, суд доходить висновку про протиправність наказу від 30.05.2016 року №284, у зв'язку з чим викладені в позовній заяві доводи позивача є такими, що підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд керується вимогами частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 11, 70-72, 86, 94, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Концерн Єврометал до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про скасування наказу - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати наказ Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 30.05.2016 року №284 Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ Концерн Єврометал (код ЄДРПОУ 30602385) .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Державної податкової інспекції у Ленінському районі м.Дніпропетровську Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю Концерн Єврометал судові витрати у розмірі 1 378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень 00 копійок).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 23 січня 2017 року.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67304879
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3157/16

Ухвала від 09.10.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Постанова від 17.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

Ухвала від 01.06.2001

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

Постанова від 17.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Степаненко Вячеслав Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні