Постанова
від 20.06.2017 по справі 814/1013/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв

20 червня 2017 року                                                                       Справа № 814/1013/17

          Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Лісовської Н.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом Головного управління Держпродспоживслужбив Миколаївській області, пр. Центральний, 288, м. Миколаїв, 54003

до товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКО ПАРК", вул. Велика Морська, 165, м. Миколаїв, 54003

про надання дозволу на проведення позапланового заходу,

ВСТАНОВИВ:

Позивач – Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області, звернувся з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Парк" (далі – відповідач) про дозвіл на проведення позапланового заходу державного нагляду.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що попередніми перевірками позивача було встановлено численні порушення встановлених правил для спеціалізованих свинарських господарств. Встановлений мораторій на здійснення планових заходів державного нагляду не дозволяє позивачу провести перевірку відповідача, що може мати наслідком виникнення вогнища особливо небезпечної хвороби свиней та її подальшого розповсюдження.

Представник позивача подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Відповідач про дату і час розгляду справи повідомлявся належним чином.

На підставі ч. 4 ст. 128 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

З'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд дійшов висновку, що позов належить задоволенню, виходячи з наступного:

Підприємство відповідача спеціалізується на розведенні свиней.

З 2016 р. на території Миколаївської області розповсюджується африканська чума свиней, що призвело до складної епізоотичної ситуації.

Згідно Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 р. № 667, та наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 15.02.2016 р. № 45 "Про затвердження положень про територіальні органи Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів", територіальний орган Держпродспоживслужби відповідно до покладених державою завдань у галузі ветеринарної медицини забезпечує проведення державного ветеринарно-санітарного нагляду (контролю) за здоров'ям та благополуччям тварин, безпечністю та окремими показниками якості харчових продуктів, неїстівних продуктів тваринного походження, кормів та інших об'єктів санітарних закладів, охорони території України від занесення збудників особливо небезпечних хвороб, включених до списку Міжнародного епізоотичного бюро, з територій інших держав або карантинних зон; здійснює державний нагляд (контроль) за тваринами, харчовими продуктами, іншими об'єктами санітарних заходів, пов'язаними з продуктами тваринного походження, репродуктивним матеріалом, племінною справою у тваринництві, біологічними продуктами, патологічним матеріалом, ветеринарними препаратами, субстанціями, кормовими добавками, преміксами та кормами, засобами ветеринарної медицини, засобами догляду за тваринами та супутніми об'єктами, штамами мікроорганізмів, а також потужностями, що використовуються для їх виробництва, переробки, зберігання та обігу; діяльністю суб'єктів господарювання, які здійснюють виробництво, перевезення, зберігання, реалізацію органічної продукції (сировини).

Спеціально уповноваженим органом, що реалізує державну політику в галузі ветеринарної медицини на території Миколаївської області є Головне управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області.

За даними позивача найбільш імовірною причиною розповсюдження хвороби тварин є недотримання суб'єктами господарювання, діяльність яких пов'язана з розведенням та/або постійним або тимчасовим утриманням свиней, науково обґрунтованих умов "закритого" утримання, визначених Інструкцією щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней, затвердженої наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05.03.2014 р. № 81.

У той же час ст. 2 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлює мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності до 31.12.2017 р.

Пункт 3 ст. 3 вказаного закону дозволяє здійснювати позапланові заходи державного нагляду (контролю) за рішенням суду.

В обґрунтування своїх вимог позивач вказує на численні порушення відповідачем встановлених правил для спеціалізованих свинарських господарств, виявлені в ході проведення попередніх перевірок (акти від 19.08.2015 р. № 6, постанова про накладення адміністративного стягнення від 19.08.2015 р. № 18/01-27/221, припис від 19.08.2015 р. № 22).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про те, що складна епізоотична ситуація, що склалася в Миколаївській області в період дії мораторію на здійснення планових заходів державного нагляду (контролю), потребує втручання органів державного контролю в позаплановому порядку. Таким чином, суд вбачає наявність підстав для надання дозволу позивачу на проведення позапланового заходу державного нагляду на підприємстві відповідача.

Статтею 94 КАС України не передбачено повернення судового збору, сплаченого суб'єктом владних повноважень.

Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, ч.3 ст. 160, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Надати Головному управлінню Держпродспоживслужби в Миколаївській області дозвіл на проведення позапланового заходу державного нагляду товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Парк" (ідентифікаційний код 36701043).

Постанова суду першої інстанції набирає чинності з моменту закінчення десятиденного строку на апеляційне оскарження.

Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                 Н. В. Лісовська

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67305405
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/1013/17

Постанова від 20.06.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 26.05.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні