Ухвала
від 21.06.2017 по справі 821/933/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 червня 2017 р. м. ХерсонСправа № 821/933/17

Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Хом'якова В.В., перевіривши виконання вимог статей 104, 105, 106 КАС України за адміністративним позовом Новоолексіївської селищної ради Генічеського району Херсонської області до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Новоолексіївська селищна рада Генічеського району Херсонської області (позивач) звернулась до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить визнати дії Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (відповідач) протиправними та зобов'язати вчинити певні дії, а саме скасувати результати проведених торгів від 23.03.2017 року №05/03/17 на право оренди земельної ділянки з кадастровим №6522155400:02:001:0018, розташованої в адміністративних межах Новоолексіївської селищної ради Генічеського району Херсонської області.

Відповідно до вимог пункту 6 частини 1 статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи немає підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених КАС України.

Розглянувши адміністративний позов Новоолексіївської селищної ради Генічеського району Херсонської області, вивчивши долучені до нього письмові документи і матеріали, суд, вирішуючи питання про наявність підстав для відкриття провадження у адміністративній справі окружним адміністративним судом, виходить із наступного.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 18 КАС України місцевим загальним судам, як адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування, крім тих, які підсудні окружним адміністративним судам.

Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Згідно з ч.1 ст.5 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" система місцевого самоврядування включає: сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради.

Частиною 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

В даному разі Новоолексіївська селищна рада Генічеського району Херсонської області, яка є позивачем у справі згідно із положеннями Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», входять до системи органів місцевого самоврядування.

Таким чином, дана адміністративна справа, в якій позивачем є орган місцевого самоврядування, за правилами пункту 1 частини 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України, підсудна місцевому загальному суду, як адміністративному, який визначається за правилами територіальної підсудності, встановленими статтею 19 Кодексу адміністративного судочинства України.

Додатково суд зауважує, що згідно з п. 6 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ" від 06.03.2008 року за №2, порушення правил предметної підсудності є підставою для скасування рішень судів нижчих інстанцій з направленням справи на новий розгляд до належного суду.

Відповідно до пункту 6 частини третьої статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява підлягає поверненню, в разі якщо справа не підсудна цьому адміністративному суду.

Відповідно до частини 6 статті 108 КАС України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Окрім того, суд вважає за необхідне звернути увагу позивача на те, що частиною 2 статті 2 КАС України визначено, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження. Частиною 2 статті 4 КАС України закріплено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім спорів, для яких законом встановлений інший порядок судового вирішення. Зі змісту позовної заяви вбачається, що спір, який виник між сторонами, є спором про право оренди земельної ділянки. Окрім того, в даному випадку зачіпаються і інтереси та цивільні права третьої особи фермерського господарства "БФГ "Ясна поляна", з яким за результатами земельних торгів як з переможцем було укладено договір оренди спірної земельної ділянки.

Суд зауважує, що розгляду в порядку адміністративного судочинства підлягає публічно-правовий спір за участю суб'єкта владних повноважень, який в межах спірних правовідносин діє на виконання своїх владних управлінських функцій та/або делегованих повноважень. Натомість, зі змісту позовної заяви вбачається, що даний спір матиме приватноправовий характер, порушені приватні інтереси громадян , які підлягають захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин. Це відноситься і до випадків, якщо до порушення такого права призвели владні управлінські дії суб'єкта владних повноважень.

Рішення суб'єкта владних повноважень у сфері земельних відносин, яке має ознаки ненормативного акта та вичерпує свою дію після його реалізації, може оспорюватися з точки зору його законності, а вимоги про визнання рішення незаконним - розглядатися в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо за результатами реалізації рішення у фізичної чи юридичної особи виникло право цивільне й спірні правовідносини, на яких ґрунтується позов, мають приватноправовий характер. У такому випадку вимога про визнання рішення незаконним може розглядатися як спосіб захисту порушеного цивільного права за статтею 16 ЦК України та пред'являтися до суду для розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства, якщо фактично підґрунтям і метою пред'явлення позовної вимоги про визнання рішення незаконним є оспорювання цивільного речового права особи, що виникло в результаті та після реалізації рішення суб'єкта владних повноважень.

Висновки аналогічного характеру наведені Верховним Судом України у постанові від 16.12.2015 року по справі №6-2510ц15, які в силу ч. 2 ст. 161, ч. 1 ст. 244-2 КАС України є обов'язковими для врахування судом.

Крім того, відповідно до статті 15 Цивільно - процесуального кодексу України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи щодо захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів, що виникають із цивільних, житлових, земельних, сімейних, трудових відносин, а також інших правовідносин, крім випадків, коли розгляд таких справ проводиться за правилами іншого судочинства.

Отже, даний спір між сторонами не пов'язаний із захистом прав, свобод чи інтересів органу місцевого самоврядування у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, даний спір стосується цивільного права громадян, яких, на думку позивача, позбавили права оренди земельної ділянки, та є спором про право та підлягає розгляду у порядку, передбаченому відповідно ЦПК України, що підтверджується наявними у справі матеріалами.

Крім того, суд звертає увагу позивача, що ним не обґрунтовано які саме його права, як органу місцевого самоврядування, порушено.

Відповідно до п. 2 ч.1 ст. 7 Закону України “Про судовий збір” сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила за ухвалою суду в разі, зокрема повернення заяви або скарги.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 18, 108, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ухвалив:

Позовну заяву Новоолексіївської селищної ради Генічеського району Херсонської області до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії разом з доданими документами повернути позивачу.

Повернути Новоолексіївській селищній раді Генічеського району Херсонської області (код ЄДРПОУ 35248432) з Державного бюджету сплачений судовий збір у розмірі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень нуль копійок).

Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.

Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Хом'якова В.В.

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67305745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/933/17

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні