Рішення
від 14.06.2017 по справі 910/3277/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.06.2017№910/3277/17

За позовом Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради

(Київської міської державної адміністрації)

до Громадської організації "Київська міська спілка ветеранів АТО"

третя особа Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу

Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

про стягнення 129 329,70 грн.

Суддя Літвінова М.Є.

Представники сторін:

від позивачa: Білецька В.В. - довіреність № 060-3481 від 15.05.2017 р.;

від відповідача: не з'явився;

від третьої особи: не з'явився

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 14 червня 2017 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Департамент культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - позивач) звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до Громадської організації "Київська міська спілка ветеранів АТО" (далі - відповідач) про стягнення 129 329,70 грн., в тому числі 44 309,34 грн. заборгованість по орендній платі, 61 235,92 грн. заборгованість за обслуговування приміщення, 12 377,67 грн. заборгованість з теплопостачання, 7 376,64 грн. заборгованість з водопостачання, 3 998,76 грн. заборгованість з енергопостачання, 31,37 грн. відшкодування податку на землю.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за Договором № 1874 від 05.05.2015 року про передачу майна територіальної громади міста Києва в оренду в частині здійснення оплати орендних платежів.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 02.03.2017 порушено провадження у справі № 910/3277/17, її розгляд призначено на 27.03.2017 року.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.03.2017 на підставі статті 27 Господарського процесуального кодексу України залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Департамент комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи відкладено на 19.04.2017 року.

В судовому засіданні 19.04.2017 року представник позивача подав клопотання про продовження строку розгляду спору у справі № 910/3277/17 на п'ятнадцять днів.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 19.04.2017 року, в порядку статті 69 Господарського процесуального кодексу України, продовжено строк розгляду спору у справі №910/3277/17 на п'ятнадцять днів, відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи відкладено на 15.05.2017 року.

27.04.2017 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва представником позивача подано заяву про збільшення розміру позовних вимог, відповідно до змісту якої позивач просить суд стягнути з відповідача 178 028,59 грн., з яких 55 315,35 грн. орендної плати, 115 548,23 грн. комунальних послуг та обслуговування приміщення, 4 031,20 грн. пені, 431,91 грн. 3% річних, 2 701,90 грн. інфляційних втрат.

В судовому засіданні 15.05.2017 року судом досліджено подану представником позивача 27.04.2017 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва заяву про збільшення розміру позовних вимог, та вирішено залишити її без розгляду.

У зв'язку з цим, позовні вимоги розглядаються судом в редакцій первісно заявлених вимог.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 15.05.2017 на підставі статті 77 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи відкладено на 29.05.2017 року.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 29.05.2017 на підставі статті 77 Господарського процесуального кодексу України розгляд справи відкладено на 07.06.2017 року.

06.06.2017 року через відділ діловодства господарського суду міста Києва від Департаменту культури Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надійшли додаткові документи для долучення до матеріалів справи.

Відповідно до статті 77 Господарського процесуального кодексу України у судовому засіданні 07.06.2017 року винесено ухвалу про відкладення розгляду справи на 14.06.2017 року.

14.06.2017 року представник позивача через відділ діловодства господарського суду міста Києва надав додаткові документи по справі.

У судовому засіданні 14.06.2017 року представник позивача надав усні пояснення по суті спору, відповідно до яких підтримав заявлені позовні вимоги.

Представники відповідача та третьої особи у судове засідання 14.06.2017 року не з'явилися, про час та дату судового засідання повідомлені належним чином.

Місцезнаходження відповідача за адресою: 01004, м. Київ, бульвар Тараса Шевченко, будинок 3, корпус А на яку було відправлено ухвали суду підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та вказана в позові.

У відповідності з положеннями пункту 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 року № 18 особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з частиною 1 статті 64 Господарського процесуального кодексу України ухвала про порушення провадження у справі надсилається за повідомленою сторонами господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений про час та місце судового розгляду належним чином, а матеріали справи містять достатні докази для її розгляду по суті.

Оскільки про час та місце судового засідання відповідач був належним чином повідомлений, на підставі статті 75 Господарського процесуального кодексу України справа може бути розглянута за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши подані матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, заслухавши пояснення представника позивача, Господарський суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

05.05.2015 року між Департаментом комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (орендодавець), Громадською організацією "Київська міська спілка ветеранів АТО" (орендар) та Департаментом культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) укладено Договір № 1874 (далі - Договір).

Відповідно до п.1.1. Договору орендодавець на підставі рішення Київської міської ради від 02.04.2015 № 314/1179 Про передачу без проведення конкурсу нежитлових приміщень комунальної власності міста Києва передає, а орендар приймає в оренду нежитлові приміщення комунальної власності територіальної громади міста Києва, далі - об'єкт оренди, яке знаходиться за адресою: бульв. Т. Шевченка, 3 літера А для розміщення громадської організації інвалідів та ветеранів на площі, що не використовується для провадження підприємницької діяльності.

Згідно з п. 2.1. Договору об'єктом оренди є нежилі приміщення, загальною площею 198,60 кв.м. на 1 поверсі будівлі за адресою: бульв. Т. Шевченка, 3 літера А згідно з викопіюванням з поповерхового плану, що складає невід'ємну частину цього Договору.

Пунктом 3.1. Договору сторони погодили, що за користування об'єктом оренди орендар сплачує орендну плату, розрахунок якої здійснюється на підставі Методики розрахунку орендної плати за користування майном територіальної громади м. Києва, затвердженою рішенням Київради від 22.09.2011 № 34/6250, і станом на 20.04.2015 року становить: 100 кв.м. - 1 грн. на рік (без ПДВ); 98,6 кв.м. - 2 931,63 грн. за місяць (без ПДВ) з урахуванням індексів інфляції.

Розмір орендної плати за кожний наступний місяць визначається з урахуванням індексу інфляції за попередній місяць, опублікованому у поточному місяці (п.3.2. Договору).

Додатково до орендної плати нараховується податок на додану вартість у розмірах та порядку, визначених законодавством України, який сплачується орендарем разом з орендною платою (п. 3.4. Договору).

Відповідно до. п. 3.5. Договору орендна плата сплачується орендарем на рахунок Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), за яким закріплене майно на праві оперативного управління, починаючи з дати підписання акта приймання-передачі. Останнім днем сплати орендної плати є дата підписання сторонами акта приймання-передачі при поверненні об'єкта орендодавцеві.

Згідно п. 3.6. Договору орендна плата сплачується орендарем незалежно від наслідків господарської діяльності орендаря щомісячно не пізніше 20 числа наступного місяця.

Вартість комунальних послуг, витрат на утримання прибудинкової території, вартість послуг по ремонту і технічному обслуговуванню інженерного обладнання та внутрішньо будинкових мереж, ремонту будівлі, у т.ч.: покрівлі, підвалу, вивіз сміття тощо, не входить до складу орендної плати та сплачується орендарем окремо на підставі договорів, укладених орендарем з балансоутримувачем або організаціями, що надають такі послуги (п. 3.8. Договору).

Пунктом 4.9. Договору сторони погодили, що орендар зобов'язаний самостійно сплачувати вартість фактично спожитих комунальних послуг постачальникам таких послуг, які надаються за окремими договорами, укладеними орендарем з цими організаціями (електроенергія), та пропорційно до орендованої площі відшкодовувати балансоутримувачу вартість інших комунальних послуг (водопостачання, каналізація, газ, теплова енергія тощо) і частку витрат на утримання прибудинкової території, ремонт покрівлі, фасаду, вивіз сміття, технічне обслуговування інженерного обладнання внутрішньо будинкових мереж.

Відповідно до п. 9.1. Договору цей Договір є укладеним з моменту підписання його сторонами і діє з 05.05.2015 року до 03.05.2018 року.

Згідно Акту приймання-передачі нерухомого майна від 05.05.2015 року орендодавець передав, а орендар прийняв у орендне користування згідно з Договором оренди від 05.05.2015 № 1874 року нежиле приміщення площею 198,60 кв.м., що перебуває на балансі Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), розташованого за адресою: м. Київ, бульвар Т. Шевченка, 3 (літера А).

Позивач зазначає, що станом на 01.01.2017 року заборгованість відповідача перед позивачем за Договором становить 129 329,70 грн., в тому числі 44 309,34 грн. заборгованість по орендній платі, 61 235,92 грн. заборгованість за обслуговування приміщення, 12 377,67 грн. заборгованість з теплопостачання, 7 376,64 грн. заборгованість з водопостачання, 3 998,76 грн. заборгованість з енергопостачання, 31,37 грн. відшкодування податку на землю

Відповідач не скористався своїм процесуальним правом, передбаченим статтею 22 Господарського процесуального кодексу України, на подання відзиву на позов, жодних заперечень на спростування наведених позивачем обставин суду не надав.

Оцінивши наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Положеннями ч. 1 ст. 10 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" та ч. 1 ст. 284 Господарського кодексу України закріплено, що істотними умовами договору оренди є, зокрема, орендна плата з урахуванням її індексації.

Орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством (ч. 1 ст. 286 Господарського кодексу України).

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі.

Крім того, пунктом 5 ч. 3 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" закріплений обов'язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" одним з видів житлово-комунальних послуг є комунальні послуги, до яких відносяться централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газо- та електропостачання, централізоване опалення, вивезення побутових відходів тощо.

Також у договорі сторони домовились, що крім внесення орендної плати, орендар зобов'язаний самостійно сплачувати вартість фактично спожитих комунальних послуг постачальникам таких послуг, які надаються за окремими договорами, укладеними орендарем з цими організаціями (електроенергія), та пропорційно до орендованої площі відшкодовувати балансоутримувачу вартість інших комунальних послуг (водопостачання, каналізація, газ, теплова енергія тощо) і частку витрат на утримання прибудинкової території, ремонт покрівлі, фасаду, вивіз сміття, технічне обслуговування інженерного обладнання внутрішньо будинкових мереж

Таким чином, зобов'язання відповідача з оплати оренди та спожитих комунальних послуг виникли на підставі вказаних нормативних актів та Договору.

Частиною 1 ст. 530 Цивільного кодексу України встановлено, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно з ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 7 вказаної статті, не допускаються одностороння відмова від виконання зобов'язань, крім випадків, передбачених законом, а також відмова від виконання або відстрочка виконання з мотиву, що зобов'язання другої сторони за іншим договором не було виконано належним чином.

Частиною 1 ст. 202 Господарського кодексу України встановлено, що господарське зобов'язання припиняється, зокрема, виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Таким чином, обов'язок доказування законодавчо покладено на сторони. Це стосується відповідача, який мав довести суду, що він зобов'язання за договором оренди виконав своєчасно та в повному обсязі, відповідно до їх умов.

Відповідачем не було надано суду належних та допустимих доказів в спростування обставин, викладених у позові.

Згідно з статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідач доказів, які підтверджують оплату ним заборгованості перед позивачем з орендної плати та спожитих комунальних послуг за спірний період суду не надав, доводів позивача не спростував.

Відтак, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача про стягнення з відповідача 44 309,34 грн. заборгованості по орендній платі, 61 235,92 грн. заборгованості за обслуговування приміщення, 12 377,67 грн. заборгованості з теплопостачання, 7 376,64 грн. заборгованості з водопостачання, 3 998,76 грн. заборгованості з енергопостачання та 31,37 грн. відшкодування податку на землю є обґрунтованими та підлягають задоволенню у вказаних розмірах.

Судові витрати позивача по сплаті судового збору відповідно до положень статті 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 4, 32, 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Громадської організації "Київська міська спілка ветеранів АТО" (01004, м. Київ, бульвар Тараса Шевченко, будинок 3, корпус А, ідентифікаційний код 39490874) на користь Департаменту культури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01004, м. Київ, бульвар Тараса Шевченка, будинок 3, ідентифікаційний код 02231933) 44 309 (сорок чотири тисячі триста дев'ять) грн. 34 коп. заборгованості по орендній платі, 61 235 (шістдесят одну тисячу двісті тридцять п'ять) грн. 92 коп. заборгованості за обслуговування приміщення, 12 377 (дванадцять тисяч триста сімдесят сім) грн. 67 коп. заборгованості з теплопостачання, 7 376 (сім тисяч триста сімдесят шість) грн. 64 коп. заборгованості з водопостачання, 3 998 (три тисячі дев'ятсот дев'яносто вісім) грн. 76 коп. заборгованості з енергопостачання, 31 (тридцять одну) грн. 37 коп. відшкодування податку на землю, 1 939 (одну тисячу дев'ятсот тридцять дев'ять) грн. 95 коп. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 19.06.2017

Суддя М.Є. Літвінова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67310861
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/3277/17

Рішення від 14.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 07.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 29.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 19.04.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 27.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 02.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні