Постанова
від 16.06.2017 по справі 359/3100/17
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 359/3100/17

Провадження № 3/359/2229/2017

Протокол № 0116/UA125000/17

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 червня 2017 року м. Бориспіль

Суддя Бориспільського міськрайонного суду Київської області Вознюк С.М., розглянувши за участю представника митниці ОСОБА_1 та представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвоката ОСОБА_2, адміністративний матеріал, який надійшов від Київської митниці ДФС, про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно громадянки України ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрованої за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, працюючої директором ТОВ "ВСЕ ОСОБА_4" (м. Київ, вул. Марко Вовчка, 12/14, код ЄДРПОУ 38885876), паспорт: МЕ 851264, виданий 13.12.2007 р. Подільським РУ ГУ МВС України в місті Києві, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1, -

в с т а н о в и в :

В квітні 2017 р. до Бориспільського міськрайонного суду Київської області надійшов адміністративний матеріал за ч. 1 ст. 483 МК України, складений відносно ОСОБА_3

Постановою Бориспільського міськрайонного суду Київської області від 14 квітня 2017 р. адміністративний матеріал про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, відносно громадянки України ОСОБА_3, було повернуто до Київської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки (а.с.62-64).

14.06.2017 р. вказаний адміністративний матеріал було повернено до Бориспільського міськрайонного суду Київської області, після усунення вказаних недоліків.

Так, відповідно до протоколу про порушення митних правил, 28.03.2016 р. на підставі договору міжнародної купівлі-продажу товарів № 1 від 03.12.2013 р., відповідно до якого, продавцем товарів виступає кіпрська компанія "PEPILAND HOLDING LIMITED" (Thasou 3, Dadlaw House, P.O. Box 22360, 1520 Nicosia, Cyprus), в особі ОСОБА_5, а покупцем - TOB "ВСЕ ОСОБА_4" (м. Київ, вул. Марко Вовчка, 12/14, код ЄДРПОУ 38885876), в особі директора ОСОБА_3, на митну територію України через п/п "Ягодин-Дорогуск", у зоні діяльності Волинської митниці ДФС, на адресу TOB "ВСЕ ОСОБА_4", ввезено товар "декоративні рослини та живці укорінені" за митною декларацією типу "IM 40 ЕЕ" № 125000000/2016/913383 від 28.03.2016 р.

Під час пропуску зазначеного товару на митну територію України у якості підстави для переміщення Волинській митниці ДФС надано товаросупровідні документи, зокрема: інвойс № 14 від 25.03.2016 р. на загальну суму 4 652,45 євро (згідно курсу НБУ станом на 28.03.2016 р. становить - 121 290,92 грн.), CMR № 16032602 від 26.03.2016 р., згідно з якою відправником товару виступала компанія "OZ PLANTEN BV" (Postbus 1076, 1430 ВВ Aalsmeer, Netherlands).

Ввезення товару на митну територію України відбувалось автомобільним транспортом (транспортний засіб АС0627ВК/АС0900ХР).

29.03.2016 р. з метою випуску вказаного товару у вільний обіг до відділу митного оформлення № 1 м/п "Східний термінал" Київської митниці ДФС, посадовою особою ПП "Бакарнея" (Київська обл., м. Бровари. вул. Будьонного, 22. Україна) ОСОБА_6, яка діяла на підставі Договору на надання брокерських послуг та декларування товарів, було подано заповнену електронну митну декларацію (далі ЕМД) типу "ІМ-40 ДЕ" та підкріплені до неї відповідні товаросупровідні документи. Поданій ЕМД присвоєно реєстраційний № 125110011/2016/003852 від 29.03.2016 р.

На підставі поданих товаросупровідних документів, а саме інвойсу № 14 від 25.03.2016, CMR № 16032602 від 26.03.2016 р., експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2 та договору міжнародної купівлі-продажу товарів № 1 від 03.12.2013 р., Київською митницею ДФС було здійснено митне оформлення та випущено у вільний обіг за ЕМД № 125110011/2016/003852 від 29.03.2016 р. товар "декоративні рослини та живці укорінені".

Разом з тим, Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Королівства Нідерланди на запит Волинської митниці про надання адміністративної допомоги у проведені перевірки законності ввезення на митну територію України товарів "декоративні рослини у горщиках", що надходили на територію України, на адресу ТОВ "ВСЕ ОСОБА_4" (м. Київ, вул. Марка Вовчка, 12/14), в рамках Протоколу II про взаємну адміністративну допомогу в митних справах до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, від 16.09.2014 року, надіслану листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями № 28450/7/99-99-20-03-17 від 25.08.2016 р.

За результатами опрацювання відповіді було встановлено, що запит до митних органів Нідерландів стосувався перевірки поставок товарів з митної території Королівства Нідерланди від компанії "OZ Planten BV" (Postbus 1076, 1430 ВВ Aalsmeer, Netherlands), що переміщувались транспортним засобом з д.н.з АС0627ВК/АС0900ХР, в рамках контракту № 1 від 03.12.2013 р., укладеного між TOB "ВСЕ ОСОБА_4" та кіпрською компанією "PEPILAND HOLDING LIMITED" (Thasou З, Dadlaw House, P.O. Box 22360, 1520 Nicosia, Cyprus).

Митні органи Королівства Нідерланди зв'язались з представником компанії "OZ Planten BV", який повідомив, що надіслана для перевірки CMR № 16032602 від 26.03.2016 р. не була знайдена в рахунках компанії "OZ Planten BV" (Нідерланди). Крім того, представник компанії повідомив наступне:

1) ОСОБА_6 компанії "PEPILAND HOLDING LIMITED" (Кіпр) невідома для компанії "OZ Planten BV" (Нідерланди);

2) Компанією "OZ Planten BV" (Нідерланди) не використовуються номери CMR;

3) Рахунок-фактура № 14 від 25.03.2016 р. є дивним для компанії "OZ Planten BV" (Нідерланди), усі продукти вказані за ціною 0,06 євро;

4) Експортна декларація MRN № 16NL07BC8A292699D2, видана компанією "Quattro Plant BV";

5) Компанія "V-Logistic CV" не є бізнес-партнером компанії "OZ Planten BV" (Нідерланди).

Разом з тим, листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями зазначено, що митними органами Нідерландів до своєї відповіді не було додано будь-яких товаросупровідних чи комерційних документів стосовно здійсненої поставки.

З огляду на викладене, враховуючи відсутність достатньої інформації та необхідних документів, перевірку було продовжено та до митних органів Нідерландів направлено додатковий запит про надання адміністративної допомоги у проведені перевірки.

26.01.2017 р. Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповідь митних органів Королівства Нідерланди № DIC_2016_48712 від 06.12.2016 р., на запит від 29.08.2016 р. № 14810/5/99-99-20-03-16, ініційований Департаментом боротьби з митними правопорушеннями про надання адміністративної допомоги у проведені перевірки законності ввезення на митну територію України товарів "декоративні рослини у горщиках", що надходили на територію України, на адресу TOB "ВСЕ ОСОБА_4" (м. Київ, вул. Марка Вовчка, 12/14), в рамках Протоколу II про взаємну адміністративну допомогу в митних справах до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, від 16.09.2014 року, надіслану листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями № 1505/7/99-99-20-02-01-17 від 24.01.2017 р.

За результатами опрацювання відповіді було встановлено, що документ, а саме експортна декларація MRN № 16NL07BC8A292699D2, невідомий голландським митним органам, голландська компанія "Quattro Plant BV" не є торговим партнером компанії TOB "ВСЕ ОСОБА_4"; документи не є автентичними.

Таким чином, інформація, отримана від митних органів Королівства Нідерланди, в рамках проведеної митної перевірки, свідчить про те, що 28.03.2016 р. переміщення товару "декоративні рослини та живці укорінені" через митний кордон України здійснено з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості стосовно відправника товару.

Згідно з ч. 2 ст. 459 та п. 7, п. 43 ст. 4 МК України, суб'єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства - керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно ч. 5 ст. 65 Господарського кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.

Відповідно до облікової картки суб'єкта ЗЕД № 100/2014/0000895 посаду директора TOB "ВСЕ ОСОБА_4" обіймає ОСОБА_3.

Таким чином, 28.03.2016 р. директором TOB "ВСЕ ОСОБА_4" ОСОБА_3, вчинено дії, спрямовані на переміщення товару "декоративні рослини та живці укорінені" через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, а саме CMR № 16032602 від 26.03.2016 р., експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2, які містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У зв'язку з чим працівниками митниці 01.03.2017 р. складений протокол про порушення митних правил № 0116/UA125000/17.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_3 у судове засідання не з'явилася, про час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином. Разом з цим остання направила до суду свого представника - адвоката ОСОБА_2

У судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат ОСОБА_2 зазначила, що в діях директора ТОВ "ВСЕ ОСОБА_4" ОСОБА_3 відсутній склад порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, оскільки вона не вчиняла жодних дій спрямованих на переміщення зазначених вище товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю. Так, 03.12.2013 р. між TOB "ВСЕ ОСОБА_4" (покупець) та компанією "PEPILAND HOLDING LIMITED" (продавець), укладено договір міжнародної купівлі-продажу товарів № 1, відповідно до якого продавець зобов'язується придбати від продавця квіти на умовах СІР ОСОБА_2, відповідно до інвойсів, які є додатками до цього договору. На виконання умов даного договору фірмою-продавцем було надано документи на поставку товару "декоративні рослини та живці укорінені", зокрема де було зазначено і відправника даного товару. Компанією TOB "ВСЕ ОСОБА_4" було напряму через банк здійснено оплату за даний товар, відповідно до умов контракту. При цьому, TOB "ВСЕ ОСОБА_4" взагалі не співпрацює з компанією "OZ PLANTEN BV". Про те, які відносини компанія "PEPILAND HOLDING LIMITED" має з голландськими компаніями ОСОБА_3 нічого не відомо, і в контракті про це також не прописано. За поставку даних квітів відповідали компанія "PEPILAND HOLDING LIMITED" та "Quattro Plant BV", компанія TOB "ВСЕ ОСОБА_4" не мала до цього жодного відношення. Всі дії щодо митного оформлення вищезазначеного товару , зокрема і оформлення митної декларації, здійснював декларант на підставі, наданих фірмою-продавцем, документів, сумніватися в яких підстав не було. Також адвокат ОСОБА_2 зазначала, що особа, яка притягується до відповідальності, ОСОБА_3 взагалі не подавала митному органу декларацію, та як підставу для переміщення товару, документів, що містять неправдиві відомості, а саме щодо відправника товару, і не вчиняла дій щодо переміщення зазначеного товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю. Таким чином, митним органом не надано жодних доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_3 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання нею органу ДФС як підстави для переміщення товарів - документів, а саме CMR № 16032602 від 26.03.2016 р., експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів. Крім того, представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, адвокат ОСОБА_2 вказала, що станом на день розгляду даної справи пройшли строки притягнення до адміністративної відповідальності. Враховуючи вищевикладене, адвокат ОСОБА_2 просила суд, провадження у даній справі відносно ОСОБА_3 за ч. 1 ст. 483 МК України закрити, оскільки будь-які підстави для притягнення останньої до адміністративної відповідальності, відсутні.

Представник митниці протокол підтримав, та зазначив, що громадянка України ОСОБА_3 скоїла порушення митних правил, яке передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим просив застосувати до правопорушниці адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 % вартості товарів з конфіскацією зазначених товарів.

Відповідно до ст. 245 КУпАП та ст. 486 МК України, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Відповідно до вимог ст.489 МК України зазначені обставини підлягають з'ясуванню і при розгляді справи про порушення митних правил.

При цьому, за правилами ч. 2 ст. 467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі, передбачені ст.ст. 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень. Коментована стаття передбачає, що це строки, після закінчення яких виключається накладення на особу адміністративних стягнень.

З вищезазначених норм законодавства випливає, що закінчення строку накладення адміністративного стягнення на момент постановлення рішення не усуває необхідності розглянути справу по суті, тобто всебічно дослідити матеріали адміністративної справи та вирішити питання про наявність у діях особи складу адміністративного правопорушення. Так, з метою забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, індивідуалізації її відповідальності та реалізації вищезазначених вимог ст.ст.245,280 КУпАП та ст.ст.486,489 МК України, лише після встановлення судом того, що діяння, яке поставлено особі за провину, дійсно мало місце, що воно містить склад адміністративного правопорушення і особа винна в його вчиненні, суд вправі вирішувати питання, передбачені ст. 38 КУпАП та ст. 467 МК України, а саме щодо можливості накладення адміністративного стягнення, оскільки цей строк рахується саме з дня вчинення правопорушення. Про це також, йдеться і в інформаційному листі Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних i кримінальних справ щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов'язані з корупцією вих. № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 р., де зазначено, що якщо на момент розгляду справи в суді закінчились строки притягнення особи до адміністративної відповідальності, то суд в разі заперечення особою своєї вини чи наявності у її діях складу адміністративного правопорушення спочатку в повному обсязі досліджує всі обставини справи, встановлює, чи містить діяння ознаки та склад адміністративного правопорушення, чи належить особа до суб'єктів цього правопорушення, чи винна вона в його вчиненні, і лише після цього закриває провадження у справі.

Суддя, заслухавши пояснення представника митниці та представника, особи, яка притягується до адміністративної відповідальності , повно і всебічно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи, вважає, вину правопорушниці ОСОБА_3 повністю доведеною.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Як вбачається з матеріалів даної справи, 03.12.2013 р. між компанією " PEPILAND HOLDING LIMITED" (Thasou 3, Dadlaw House, P.O. Box 22360, 1520 Nicosia, Cyprus), в особі ОСОБА_5 (Продавець), та TOB "ВСЕ ОСОБА_4" (м. Київ, вул. Марко Вовчка, 12/14, код ЄДРПОУ 38885876), в особі директора ОСОБА_3 (Покупець), було укладено договір міжнародної купівлі-продажу товарів № 1, відповідно до якого продавець зобов'язується продати покупцеві, а покупець зобов'язується придбати від продавця квіти на умовах СІР ОСОБА_2 відповідно до інвойсів, які є додатками до цього договору (а.с.32-37).

На виконання умов вказаного договору на митну територію України до відділу митного оформлення № 1 м/п "Східний термінал" Київської митниці ДФС, посадовою особою ПП "Бакарнея" ОСОБА_6, яка діяла на підставі Договору на надання брокерських послуг та декларування товарів, з метою випуску у вільний обіг товару "декоративні рослини та живці укорінені " було подано електронну митну декларацію.

Для митного оформлення вказаного товару було надано наступні документи: вантажну митну декларацію в режимі "IM 40 ЕЕ" № 125000000/2016/913383 від 28.03.2016 р. та товаросупровідні документи, зокрема: інвойс № 14 від 25.03.2016, CMR № 16032602 від 26.03.2016 р., експортна декларація MRN № 16NL07BC8A292699D2, сертифікат якості Nr. T 539947, договір міжнародної купівлі-продажу товарів № 1 від 03.12.2013 р. та інші супроводжувальні документи (а.с.20-37).

ЕМД було прийнято до митного оформлення та присвоєно реєстраційні № 125110011/2016/003852 від 29.03.2016 р.

Згідно даних поданих до митного оформлення документів, зокрема інвойсу № 14 від 25.03.2016 р. до договору міжнародної купівлі-продажу товарів № 1 від 03.12.2013 р., виставлений, українському підприємству TOB "ВСЕ ОСОБА_4" , компанією " PEPILAND HOLDING LIMITED" , загальна вартість товару "декоративні рослини та живці укорінені " становила 4 652,45 євро (згідно курсу НБУ станом на 28.03.2016 р. становить - 121 290,92 грн.), та згідно CMR № 16032602 від 26.03.2016 р. та експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2, відправником товару виступала компанія "OZ PLANTEN BV" (Postbus 1076, 1430 ВВ Aalsmeer, Netherlands).

Разом з цим, у ході проведення перевірки законності ввезення на митну територію товарів "декоративні рослини та живці укорінені ", що надходили на територію України на адресу TOB "ВСЕ ОСОБА_4" , Київською митницею ДФС отримано та опрацьовано відповіді митних органів Королівства Нідерланди № DIC_2016_45315 від 02.08.2016 р. (а.с.39, 40-41) та № DIC_2016_48712 від 06.12.2016 р. (а.с.49-50, 51) , які надійшли до Державної фіскальної служби України, на зроблені запити, про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки ввезення зазначеного товару, в рамках Протоколу II про взаємну адміністративну допомогу в митних справах до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, від 16.09.2014 року. Зі змісту даних документів вбачається, що голландська компанія "OZ PLANTEN BV" не відправляла товар "декоративні рослини та живці укорінені "; назва компанії "PEPILAND HOLDING LIMITED" (Кіпр) невідома для компанії "OZ Planten BV" (Нідерланди); компанією "OZ Planten BV" (Нідерланди) не використовуються номери CMR; експортна декларація MRN № 16NL07BC8A292699D2, видана компанією "Quattro Plant BV" та вона невідома голландським митним органам; голландська компанія "Quattro Plant BV" не є торговим партнером компанії TOB "ВСЕ ОСОБА_4".

Це свідчить про те, що товар "декоративні рослини та живці укорінені ", який був поставлений на територію України, на виконання умов договору міжнародної купівлі-продажу товарів № 1 від 03.12.2013 р., був переміщений компанії через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, а саме CMR № 16032602 від 26.03.2016 р., експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України.

Відповідно до облікової картки суб'єкта ЗЕД № 100/2014/0000895 посаду директора TOB "ВСЕ ОСОБА_4" обіймає ОСОБА_3.

Вина правопорушниці підтверджується: даними протоколу про порушення митних правил № 0116/ UA125000 /17 від 01.03.2017 р. (а.с.2-6), письмовими поясненнями правопорушниці (а.с.7-8), письмовими поясненнями ОСОБА_6, яка надавала брокерські послуги та здійснювала декларування товарів (а.с.13-14), даними доповідної записки головного державного інспектора аналітично-пошукового відділу УПМП ОСОБА_7 (а.с.17-19), копією ЕМД № 125110011/2016/003852 від 29.03.2016 р. (а.с.20-23); копією інвойсу № 14 від 25.03.2016 (а.с.24-25), копією сертифіката якості Nr. T 539947 (а.с.26); копією міжнародної товарно-транспортної накладної CMR № 16032602 від 26.03.2016 р. (а.с.27); копією експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2 (а.с.28), копією договору міжнародної купівлі-продажу товарів № 1 від 03.12.2013 р. (а.с.32-37); копією листа ДФС № 28750/7/99-99-20-03-17 від 25.08.2016 р. (а.с.38); копіями відповідей митних органів Королівства Нідерланди № DIC_2016_45315 від 02.08.2016 р. (а.с.39, 40-41) та № DIC_2016_48712 від 06.12.2016 р. (а.с.49-50, 51) з перекладом , запитами митниці до митних органів Королівства Нідерланди про надання адміністративної допомоги у проведені перевірки законності ввезення на митну територію України товарів "декоративні рослини у горщиках", що надходили на територію України на адресу ТОВ "ВСЕ ОСОБА_4" № 6297/5/99-99-26-03-03-16 від 12.04.2016 р. (а.с.42-44, 45-47) та № 14840/5/99-99-20-03-16 від 29.08.2016 р. (а.с.52-54, 55-57), листом заступника начальника Київської митниці ДФС - начальник управління протидії митним правопорушенням ОСОБА_8 № 3058/10-70-20-21 від 14.06.2017 р. (а.с.71-72).

За наведених обставин, оцінюючи зібрані в адміністративній справі докази, суддя приходить до переконання, що своїми діями директор TOB "ВСЕ ОСОБА_4" ОСОБА_3 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, тобто дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товару документів, а саме CMR № 16032602 від 26.03.2016 р. та експортної декларації MRN № 16NL07BC8A292699D2, що містять неправдиві відомості щодо відправника товарів .

Вирішуючи питання про можливість накладення на ОСОБА_3 адміністративного стягнення за вчинене порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суддя виходить з вимог ч. 2 ст. 467 МК України, відповідно до якої, якщо справи про порушення митних правил відповідно до ст. 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі, передбачені ст.ст. 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Провадження у справах про порушення митних правил згідно ст. 487 МК України, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю якщо на момент розгляду справи закінчились строки накладення адміністративного стягнення.

Так, частиною 1 ст. 257 МК України, передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до приписів ст. 264 МК України, митна декларація приймається та реєструється митним органом у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Подання митної декларації повинно супроводжуватися наданням митному органу комерційних супровідних та інших необхідних документів, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України або уповноваженим ним органом. Митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксуються посадовою особою митного органу, що її прийняла, проставленням відміток на бланку митної декларації та відповідним записом у документах митного органу. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

Частиною 4 ст. 255 МК України визначено, що митне оформлення вважається завершеним після виконання всіх митних формальностей, визначених цим Кодексом відповідно до заявленого митного режиму. Таким чином, у випадку виконання особою дій, визначених законодавством України, та надання митним органом дозволу на користування та/або розпорядження товарами, щодо яких здійснюється митне оформлення, митне оформлення вважається закінченим.

Це свідчить про те, що із закінченням митного оформлення дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, є завершеними, а не тривають протягом невизначеного періоду часу до їх виявлення.

З огляду на це, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України порушення митних правил, яке полягає у поданні митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час митного оформлення товару, коли таке правопорушення повинно бути виявлене контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю.

Таким чином, дане правопорушення не є триваючим, оскільки поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника товару, було вчинено як одноразові дії, які й характеризують склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України. Тому саме з цього моменту й слід обраховувати строк, передбачений законодавством, для притягнення особи до адміністративної відповідальності. Про це вказано і в правовій позиції Верховного суду України, викладеній у постанові від 09 квітня 2012 року у справі № 21-260а11, порушення митних правил, яке полягає в заявленні у митній декларації неправдивих відомостей як підстави для звільнення від сплати податків і зборів, що спричинило їх недобори до бюджету, характеризується вчиненням одноразової дії у певний час, а саме під час митного оформлення товару, коли такий проступок може бути виявлений контролюючим органом, який згідно з метою митного оформлення, засвідчує відомості, одержані під час митного контролю товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, та оформляє результати такого контролю. Митна декларація, як і інші нормативно-правові акти, що встановлюють порядок подання та заповнення декларації, не містить положень, які б дозволяли особі, яка її подала, вносити до декларації зміни, доповнення чи виправлення після її прийняття митним органом та митного оформлення товару. Тому зазначене порушення митних правил не можна вважати триваючим, воно припиняється із поданням декларації митному органу.

Як вбачається з матеріалів справи про порушення митних правил, до відділу митного оформлення № 1 м/п "Східний термінал" Київської митниці ДФС, посадовою особою ПП "Бакарнея", з метою випуску у вільний обіг товару "декоративні рослини та живці укорінені " було подано електронну митну декларацію та відповідні товаросупровідні документи. ЕМД було прийнято до митного оформлення та присвоєно реєстраційний № 125110011/2016/003852 від 29.03.2016 р.

Тому, враховуючи, що митна декларація була надана митним органам 29.03.2016 р., то саме з цього періоду слід обраховувати строк, передбачений законодавством для притягнення особи до адміністративної відповідальності. В той же час адміністративна справа митним органом була направлена до суду після доопрацювання лише 14.06.2017 року, тобто після закінчення шестимісячного терміну для притягнення до адміністративної відповідальності.

Таким чином, зважаючи на те, що з дня вчинення ОСОБА_3 порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, до моменту розгляду справи в суді пройшло більше шести місяців, суддя вважає за необхідне закрити провадження по даній справі, у зв'язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

У зв'язку із закриттям провадження у справі, відсутні підстави для застосування будь-яких штрафних санкцій по відношенню до ОСОБА_9

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8, 245, п. 7 ч. 1 ст. 247, ст. ст. 265, 280 КУпАП, ст. ст. 3, ч. 2 ст. 467, ст. ст. 472, 486, 489, 495, 522 МК України, суддя, -

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, визнати винною у скоєні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, провадження в справі про притягнення до відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України по відношенню до ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, закрити, у зв'язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Апеляційна скарга подається до відповідного апеляційного суду через місцевий суд, який виніс постанову.

Постанова суду у справі про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови і може бути пред'явлена до виконання протягом трьох місяців з дня набрання нею законної сили.

Постанова суду набрала законної сили


.

Суддя С.М. Вознюк

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення16.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67324085
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —359/3100/17

Постанова від 31.07.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Київської області

Данілов О. М.

Постанова від 16.06.2017

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Вознюк С. М.

Постанова від 14.04.2017

Адмінправопорушення

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Гончаров О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні