Провадження № 3-2554/17
Справа № 760/5018/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2017 року Солом'янський районний суд м. Києва у складі судді Усатової І.А., при секретарі Калашнік Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Києві матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, президента Благодійної організації Благодійний фонд Святий Георгій (03148, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кв.414, код ЄДРПОУ - 26167447), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий Подільським РУГУ МВС України в місті Києві 04.10.1996 р., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
15.03.2017 до Солом'янського районного суду м. Києва надійшов адміністративний матеріал з протоколом № 0104/100000015/17 від 15.02.2017, складений відносно ОСОБА_1 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Із зазначеного протоколу вбачається, що 26.03.2014 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск митного поста Ягодин Ягодинської митниці Міндоходів, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_3, з Німеччини на митну територію України ввезено товар гуманітарної допомоги загальною вагою брутто 20 980 кг та загальною кількістю пакувальних місць - 409.
Зазначений вантаж переміщувався на підставі товаросупровідних документів, а саме: дарчий лист від 06.01.2014 № 0106/14, інвойс від 06.01.2014 б/н, CMR від 24.03.2014 № 360749, ТР81АА від 26.03.2014 № 205020103/2014/000392.
Як вказано в протоколі, згідно з товаросупровідними документами, товар на митну територію України переміщено компанією H+L Im-&Export e.K. за дорученням компанії Internationaler Bund (Pfalzischer Ring 102, 51063 Koln, Germany).
Одержувачем товару виступала Благодійна організація Благодійний фонд Святий Георгій (03148, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кв.414, код ЄДРПОУ - 26167447).
27.03.2014, після доставки у Київську міжрегіональну митницю Міндоходів, зазначений товар, а саме: Гуманітарна допомога. Одяг чоловічий б/в - 109 мішків; одяг жіночий б/в - 196 мішків; одяг дитячий б/в - 102 мішка; постільні приналежності б/в - 2 мішка, торгівельна марка - нема даних, виробник - нема даних, країна виробництва - нема даних , був заявлений декларантом - президентом Благодійної організації Благодійний фонд Святий Георгій ОСОБА_1 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Спеціалізований за митною декларацією (далі - МД) № 100290002/2014/355959 типу ІМ 40 АА.
Товар визнано гуманітарною допомогою наказом Міністерства соціальної політики України від 07.03.2014 № 114.
Відповідно до дарчого листа від 06.01.2014 № 0106/14 та інвойсу від 06.01.2014 № б/н, виставленого компанією Internationaler Bund (Німеччина) для БО Благодійний фонд Святий Гергій , загальна вартість зазначених вище товарів становить 1 900 євро.
Суми митних платежів (мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання, та ПДВ з товарів, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання) за вказаною МД (графа 47) нараховані умовно, у зв'язку із звільненням від оподаткування передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг).
17.02.2015, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів широкого асортименту, в тому числі одягу та взуття вживаного , на адресу української компанії ТОВ МЕГАБУДТРАНС (44731, Волинська обл., Володимир-Волинський р-н, м. Устилуг, вул. Б. Хмельницького, 2) від компанії H+L Import Export e.K. (21337, Luneburg, Elso-Klover-Str.18, Germany) в рамках контракту від 27.01.2014 № 27/01, Департаментом аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено запит (вих. № 3760/5/99-99-26-03-03-16) про надання адміністративної допомоги до митних органів Федеративної Республіки Німеччина.
17.01.2017, листом Волинської митниці ДФС від 12.01.2017 № 88/7/03-70-20-05, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Німеччини з копіями експортних документів фірми H+L Im-&Export e.K. (вхід. № 273/7).
Митні органи Німеччини у своїй відповіді повідомляють, що оскільки під час пошуку в наявних базах даних щодо експорту були встановлені значні розбіжності між задекларованими при експорті до України вартостями товарів і надіслані з боку України рахунками, Головну митницю Ганновер було уповноважено на перевірку експортних документів у зареєстрованій фірмі H+L Import Export.
При цьому, митними органами Німеччини було встановлено, що надані при оформленні імпорту в Україні документи мали значно занижену вартість, що свідчить про їх підробку.
Разом, з цим митні органи Німеччини надіслали копії наступних експортних документів: митна декларація № 14DE523094294199E6, інвойс від 24.03.2014 № 6021-14, CMR від 24.03.2014 № 372440.
В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Німеччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наявних в Київській міській митниці ДФС, із співставленням відомостей, які містяться у них, встановлено, що співпадають: найменування та кількість товару (кількість пакувальних місць 409), номерні знаки транспортного засобу (НОМЕР_3), але не співпадають відомості щодо продавця, покупця, вартості товару.
Крім цього, відповідно до вказаних документів, зокрема інвойсу від 24.03.2014 № 6021-14, товар одяг вживаний вагою 19 780 кг, кількістю 409 пакувальних місць, був проданий та відправлений компанією H+L Im-&Export e.K. (Німеччина) українському суб'єкту зовнішньоекономічної діяльності - ТОВ Мегабудтранс (Україна, 44731, Волинська обл., Володимир-Волинський р-н, м. Устилуг) на підставі контракту від 27.01.2014 № 27/01. При цьому, вартість вказаного товару становить 74 494, 80 євро.
Митний орган посилається на те, що за результатами перевірки встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України. Зазначене тягне за собою застосування заходів тарифного та нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, та має істотне значення для оподаткування товарів, що переміщуються через митний кордон України.
На думку митного органу, товари вживаний одяг , вагою брутто 19 780 кг та загальною вартістю 74 494, 80 євро, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (26.03.2014) (1 EUR - 14,58297100 грн.) складає 1 086 355, 50 грн. , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості щодо їх одержувача та відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.
Відповідно до Картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами № 100/2013/0003588, ОСОБА_1 є керівником Благодійна організація Благодійний фонд Святий Георгій (код ЄДРПОУ - 26167447).
Отже, митний орган вважає, що в діях громадянки України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.
Зазначено, що предмети правопорушення не вилучались, так як на момент складання протоколу випущені у вільний обіг. Під час провадження у справі про порушення митних правил були направлені запити до набувачів гуманітарної допомоги, однак останні повідомили, що благодійну допомогу від Благодійної організації Благодійний фонд Святий Георгій не отримували.
Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС України та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.
В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності - просив закрити справу за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення у діях ОСОБА_1, передбачених частиною першою статті 483 МК України. Представник ОСОБА_2 подав до суду заперечення до протоколу про порушення митних правил, згідно яких було пояснено, що у матеріалах справи є велика кількість розбіжностей і неузгоджених між собою фактів, відсутні докази винуватості ОСОБА_2, крім того, звертає увагу суду на пропущений митним органом строк накладення адміністративного стягнення.
Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, врахувавши заперечення особи, що притягується до адміністративної відповідальності, суддя приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, та закриття провадження у справі з таких підстав.
Як вбачається, митним органом складено протокол про порушення митних правил №0104/100000015/17 від 15.02.2017 відносно громадянки України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, президента Благодійної організації Благодійний фонд Святий Георгій (03148, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кв.414, код ЄДРПОУ - 26167447), зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2, виданий Подільським РУГУ МВС України в місті Києві 04.10.1996 р., ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
26.03.2014 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск митного поста Ягодин Ягодинської митниці Міндоходів, автомобільним транспортом з р.н.з. НОМЕР_3, з Німеччини на митну територію України ввезено товар гуманітарної допомоги загальною вагою брутто 20 980 кг та загальною кількістю пакувальних місць - 409.
Зазначений вантаж переміщувався на підставі товаросупровідних документів, а саме: дарчий лист від 06.01.2014 № 0106/14, інвойс від 06.01.2014 б/н, CMR від 24.03.2014 № 360749, ТР81АА від 26.03.2014 № 205020103/2014/000392.
Згідно з товаросупровідними документами, товар на митну територію України переміщено компанією H+L Im-&Export e.K. за дорученням компанії Internationaler Bund (Pfalzischer Ring 102, 51063 Koln, Germany).
Одержувачем товару виступала Благодійна організація Благодійний фонд Святий Георгій (03148, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кв.414, код ЄДРПОУ - 26167447).
27.03.2014, після доставки у Київську міжрегіональну митницю Міндоходів, зазначений товар, а саме: Гуманітарна допомога. Одяг чоловічий б/в - 109 мішків; одяг жіночий б/в - 196 мішків; одяг дитячий б/в - 102 мішка; постільні приналежності б/в - 2 мішка, торгівельна марка - нема даних, виробник - нема даних, країна виробництва - нема даних , був заявлений декларантом - президентом Благодійної організації Благодійний фонд Святий Георгій ОСОБА_1 (графа 54 МД) у вільний обіг на митному посту Спеціалізований за митною декларацією (далі - МД) № 100290002/2014/355959 типу ІМ 40 АА.
Товар визнано гуманітарною допомогою наказом Міністерства соціальної політики України від 07.03.2014 № 114.
Відповідно до дарчого листа від 06.01.2014 № 0106/14 та інвойсу від 06.01.2014 № б/н, виставленого компанією Internationaler Bund (Німеччина) для БО Благодійний фонд Святий Гергій , загальна вартість зазначених вище товарів становить 1 900 євро.
Суми митних платежів (мито на товари, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання, та ПДВ з товарів, що ввозяться на територію України суб'єктами господарювання) за вказаною МД (графа 47) нараховані умовно, у зв'язку із звільненням від оподаткування передбаченим Митним кодексом України, Податковим кодексом України, іншими законами України та міжнародними договорами, згоду на обов'язковість яких надано Верховною Радою України при поміщенні товарів у митні режими імпорту (випуск у вільний обіг).
Разом з тим, відповідно до інвойсу від 06.01.2014 № б/н, виставленого компанією Internationaler Bund (Німеччина) для БО Благодійний фонд Святий Гергій та дарчого листа від 06.01.2014 № 0106/14 загальна вартість товарів становить 1 900 євро.
Як посилається у протоколі митний орган, 17.02.2015 з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів широкого асортименту, в тому числі одягу та взуття вживаного на адресу української компанії ТОВ МЕГАБУДТРАНС (44731, Волинська обл., Володимир-Волинський р-н, м. Устилуг, вул. Б. Хмельницького, 2) від компанії H+L Import Export e.K. (21337, Luneburg, Elso-Klover-Str.18, Germany) в рамках контракту від 27.01.2014 № 27/01, Департаментом аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено запит (вих. № 3760/5/99-99-26-03-03-16) про надання адміністративної допомоги до митних органів Федеративної Республіки Німеччина.
17.01.2017, листом Волинської митниці ДФС від 12.01.2017 № 88/7/03-70-20-05, на адресу Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Німеччини з копіями експортних документів фірми H+L Im-&Export e.K. (вхід. № 273/7).
Митні органи Німеччини надіслали копії наступних експортних документів: митна декларація № 14DE523094294199E6, інвойс від 24.03.2014 № 6021-14, CMR від 24.03.2014 № 372440.
В результаті вивчення документів, отриманих від митних органів Німеччини, та документів митного контролю та митного оформлення, наявних в Київській міській митниці ДФС, із співставленням відомостей, які містяться у них, встановлено, що співпадають: найменування та кількість товару (кількість пакувальних місць 409), номерні знаки транспортного засобу (НОМЕР_3).
При цьому, митним органом зазначено, що не співпадають відомості щодо продавця, покупця, вартості товару. Крім цього, відповідно до вказаних документів, зокрема інвойсу від 24.03.2014 № 6021-14, товар одяг вживаний вагою 19 780 кг, кількістю 409 пакувальних місць, був проданий та відправлений компанією H+L Im-&Export e.K. (Німеччина) українському суб'єкту зовнішньоекономічної діяльності - ТОВ Мегабудтранс (Україна, 44731, Волинська обл., Володимир-Волинський р-н, м. Устилуг) на підставі контракту від 27.01.2014 № 27/01. При цьому, вартість вказаного товару становить 74 494, 80 євро.
Згідно протоколу, за результатами перевірки встановлено, що вказана зовнішньоекономічна операція є комерційною, а не операцією з гуманітарною допомогою, як це зазначено у документах, поданих до митного контролю та митного оформлення митним органам України.
Разом з тим, митна декларація № 14DE523094294199E6, що була отримана від митних органів Німеччини, на підставі якої встановлено відмінність у відомостях щодо продавця, покупця, вартості товару, містить лише факт переміщення до України товару, схожого з товаром, який зазначений в документах БО Благодійний фонд Святий Гергій , однак, наданий без належного перекладу з іноземної мови, не містить даних про отримувача товару та може бути виписаний на будь-яку особу (а.с. 44-46).
Наведене свідчить про те, що митна декларація № 14DE523094294199E6, що була отримана від митних органів Німеччини, не може вважатися належним та достатнім доказом надання митному органу України неправдивих даних щодо товару, переміщеного на адресу БО Благодійний фонд Святий Гергій .
За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.
Відповідно до ч. 7 ст. 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
З аналізу тексту статті 257 МК України вбачається, що звичайний торговельний опис товарів, як відомості про товар, які підлягають обов'язковому декларуванню, повинен давати змогу ідентифікувати та класифікувати зазначений товар.
Суддею встановлено, що в митній декларації у відповідності до ст. 257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справляння платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного кодексу України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Таким чином, ОСОБА_1 підлягала б відповідальності лише у тому випадку, якби здійснювала декларування товару з метою приховування від митного контролю. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Окрім того, в протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та неправдиві відомості щодо одержувача вантажу та відправника вантажу.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов'язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.
У відповідності до ст. 254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол. Аналогічна вимога міститься і в ст. 494 МК України. Протокол в обов'язковому порядку повинен містити необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності. Тобто, протокол є підставою для розгляду справи щодо особи, яку притягнуто до адміністративної відповідальності.
Також, згідно ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.При цьому, в протоколі, зокрема, повинні міститися необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено, місце, час вчинення та суть порушення митних правил, посилання на статтю МК України, що передбачає відповідальність за таке порушення, та інші дані щодо події і обставин вчинення правопорушення.
Разом з тим, ставка по сплаті податку за даний вантаж відповідно до чинного законодавства складає 0 % незалежно від вартості зазначеної у митній декларації.
Згідно з ч. 1 ст. 268 МК України, згідно якої допушення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
Таким чином, дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані, ОСОБА_1 не вчинялись.
Відтак, наведене свідчить про відсутність в діях ОСОБА_1 ознак порушення митних правил.
Згідно з ч. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Тому у відповідності до вимог ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283 КупАП всебічно, повно та об'єктивно дослідивши обставини справи, що мають значення для правильного її вирішення, суд приходить до висновку про заведення справи про порушення митних правил з підстав, які ґрунтуються на припущеннях, та за викладених обставин відсутність складу правопорушення у діях ОСОБА_1
Керуючись ч.1 ст. 483 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про притягнення громадянки України ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67329565 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні