Постанова
від 12.10.2009 по справі 2а-4076/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 2а - 4076/09/1370

12 жовтня 2009 року Льв івський окружний адміністра тивний суд

в складі: головуючої cудді - Потабенко В.А.

при секретарі - Білас Ю.Ю .,

за участю представника п озивача - Грицишин М.Р ., згідно доручення,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львов і адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції (далі - ДПІ) у Броді вському районі Львівської об ласті до приватного підприєм ства "Фурат " про звернення ст ягнення на активи,

в с т а н о в и в :

позов заявлено Державно ю податковою інспекцією у Бр одівському районі Львівсько ї області до ПП "Фурат" про стя гнення звернення на активи в сумі 83637,70 грн.

Свої вимоги позивач обґрун товує тим, що ПП "Фурат" має заб оргованість перед бюджетом в розмірі 83637,70 грн., яка складаєть ся з несплачених сум узгодже ного податкового зобов' яза ння з податку на додану варті сть, податку на прибуток підп риємств та податку з доходів фізичних осіб.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, просив задовол ьнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Відповідач не забезпечив у часть в судовому засіданні у повноваженого представника , вручити йому повідомлення п ро час та місце розгляду спра ви не представилось можливим , оскільки, відповідно до пошт ової довідки, ПП "Фурат" за заз наченою адресою не знаходить ся.

Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців", якщо ві домості, які підлягають внес енню до Єдиного державного р еєстру, були внесені до нього , то такі відомості вважаютьс я достовірними і можуть бути використані в спорі з третьо ю особою, доки до них не внесен о відповідних змін.

В даному випадку мова йде пр о відомості щодо місцезнаход ження відповідача, внесені д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, які підтвер джуються наявною в матеріала х справи довідкою з ЄДР, згідн о якої ПП "Фурат" зареєстрован е в с. Язлівчик Бродівськог о району Львівської області .

Крім того, суд вважає, що в ма теріалах адміністративної с прави достатньо доказів, для розгляду справи у відсутнос ті представника відповідача в порядку ст. 71 КАС України.

Заслухавши пояснення пред ставника ДПІ у Бродівському районі Львівської області, д ослідивши надані докази, з'яс увавши дійсні обставини спра ви, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволен ня з наступних підстав.

В ході розгляду справи судо м було досліджено докази, ная вні в матеріалах справи.

Згідно довідки від 26.12.2006 року № 269, ПП "Фурат" перебуває на обл іку в ДПІ у Бродівському райо ні Львівської області як при ватне підприємство з 28.12.2006 року за № 315; місце знаходження: 80623, Ль вівська область, Бродівський район, с. Язлівчик, код ЄДРПОУ 34815192 /а.с.6/.

Перевіркою з питань дотрим ання ПП "Фурат" вимог податков ого законодавства за період з 28.12.2006 року по 31.03.2008 року, валютног о та іншого законодавства за період з 28.12.2006 року по 31.03.2008 року, о формленої актом № 224/23-0/34815192 від 22.10. 2008 року, виявлено порушення пі дприємством п.п. 4.1.6 п. 4.6. ст. 4, п.п. 5.2 .1. п. 5.2, п.п. 5.6.1. п. 5.6, п.5.9 Закону Україн и "Про оподаткування прибутк у підприємств", п.п. 7.2.1. п. 7.2. ст. 7 За кону України "Про податок на д одану вартість" та п. 7.1. ст. 7, п.п. 8 .1.1. п. 8.1. ст. 8 Закону України "Про п одаток з доходів фізичних ос іб".

За результатами проведено ї перевірки, ДПІ в Бродівсько му районі Львівської област і винесло податкове повідомл ення - рішення № 0000822311/0/11618 від 28.10.2008, з гідно якого визначило загаль ну суму податкового зобов'яз ання з податку на прибуток 81570 г рн.

Крім того, за результатами п роведеної перевірки, ДПІ в Бр одівському районі Львівськ ої області винесло податкове повідомлення - рішення № 0008231701/0/1 1692 від 24.10.2008 р., згідно якого визн ачило загальну суму податков ого зобов'язання з податку з д оходів фізичних осіб 720 грн., з я ких основний платіж - 240 грн., шт рафні (фінансові) санкції - 480 гр н.

Крім того, ДПІ в Бродівськом у районі Львівської області винесло наступні податкові п овідомлення - рішення, яким и застосувало до ПП "Фурат" штр афні (фінансові санкції) за не своєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язан ня з податку на додану вартіс ть:

- № 0000291502/0/1327 від 07.02.2009 р. - 170 грн.;

- № 000129502/0/2646 від 10.03.2009 р. - 170 грн.;

- № 0001581502/0/3526 від 01.04.2009 р. - 170 грн.,

- № 0011611502/0/13231 від 04.12.2008 р. - 170 грн.

Крім того, ДПІ в Бродівськом у районі Львівської області винесло наступні податкові п овідомлення - рішення, яким и застосувало до ПП "Фурат" штр афні (фінансові санкції) за не своєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язан ня з податку на прибуток:

- № 0000291502/0/333 від 12.01.2009 р. - 170 грн.;

- № 0000251502/0/343 від 15.01.2009 р. - 170 грн.,

- № 0000921502/0/2223 від 27.02.2009 р. - 170 грн.,

- № 0011501502/0/12989 від 01.12.2008 р. - 170 грн.

Всі вище перераховані пода ткові повідомлення-рішення є узгодженими, оскільки ПП "Фур ат" у встановлений законодав ством строк не оскаржені.

Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами" № 2181- ІІІ від 21.12.2000 року /далі Закон № 2181-III/, податковий борг - пода ткове зобов' язання (з ураху ванням штрафних санкцій за ї х наявності), самостійно узго джене платником податків або узгоджене в адміністративно му чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений стр ок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зоб ов' язання.

Оскільки відповідачем у вс тановлений термін не було сп лачено податкові зобов' яза ння, згідно п.п. 6.2.3 ст. 6 Закону № 21 81-III ДПІ у Дрогобицькому районі Львівської області було вис тавлено податкові вимоги:

- першу податкову вимогу №1/152 від 11 листопада 2008 року, відпов ідно до якої загальна сума бо ргу платника податків за узг одженим податковим зобов' я занням станом на 11.11.2008 рік стано вить 82293,49 грн.;

- другу податкову вимогу № 2/16 1 від 11 грудня 2008 року, відповідн о до якої загальна сума боргу платника податків за узгодж еним податковим зобов' язан ням станом на 11.12.2008 року станови ть 82293,49 грн.

На своєчасно несплачені су ми узгодженого податкового з обов'язання з податку на дода ну вартість та податку на при буток підприємств було нарах овано пеню в розмірі 0,08 грн. та 0,13 грн. відповідно.

Згідно норм Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, плат ники податків зобов' язані с плачувати належні суми подат ків і зборів (обов' язкових п латежів) у встановлені закон ом терміни.

Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами» податкове зобов' язан ня платника податків, нарахо ване контролюючим органом ві дповідно до цього закону, вва жається узгодженим у день от римання платником податків п одаткового повідомлення, за винятком випадків, у разі кол и платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зо бов' язання або прийняв буд ь-яке інше рішення, що не супер ечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції вст ановленої законом, такий пла тник податків має право звер нутися до контролюючого орга ну із скаргою про перегляд ць ого рішення. Остаточне рішен ня вищого (центрального) конт ролюючого органу за заявою п латника податків не підлягає подальшому адміністративно му оскарженню, але може бути о скаржене в судовому порядку.

Відповідно до п.п. 5.2.1 статті 5 Закону «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» п одаткове зобов' язання плат ника податків, нараховане ко нтролюючим органом відповід но до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цьо го Закону, вважається узгодж еним у день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення.

Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 Закону узгоджена сума пода ткового зобов' язання, не сп лачена платником податків у строки, визначені цією статт ею, визнається сумою податко вого боргу платника податків .

Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами».

Відповідно до преамбули За кону № 2181-ІІІ, цей Закон є спеці альним законом з питань опод аткування, який встановлює п орядок погашення зобов' яза нь юридичних або фізичних ос іб перед бюджетами та держав ними цільовими фондами з под атків і зборів (обов' язкови х платежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсі йне страхування та внески на загальнообов' язкове держа вне соціальне страхування, н арахування і сплати пені та ш трафних санкцій, що застосов уються до платників податків контролюючими органами, у то му числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяль ності та визначає процедуру оскарження дій органів стягн ення.

Відповідно до п. 1.12 ст. 1 вищевк азаного Закону, контролюючий орган - державний орган, яки й у межах своєї компетенції, в изначеної законодавством, зд ійснює контроль за своєчасні стю, достовірністю і повното ю нарахування податків і збо рів (обов' язкових платежів) та погашенням податкових зо бов' язань чи податкового бо ргу. Податкові органи є контр олюючим органом стосовно под атків і зборів (обов' язкови х платежів), які справляються до бюджетів та державних ціл ьових фондів.

Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181-ІІІ, активи платника п одатків (кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання) можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В і нших випадках платники подат ків самостійно визначають че рговість та форми задоволенн я претензій кредиторів за ра хунок активів, вільних від за ставних зобов' язань забезп ечення боргу.

У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.

Усупереч наведеним нормам чинного законодавства, плат ник податків не вжив жодних з аходів для погашення податко вого зобов' язання.

На даний час суми податків т а штрафних санкцій відповіда ча є узгодженими та у встанов лені законом строки до бюдже ту не сплаченими, тобто визна ються сумою податкового борг у (узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у термін ).

Вжиті податковим органом з аходи, передбачені чинним за конодавством щодо погашення податкової заборгованості н е мали позитивних результаті в.

Так як боржником не вживаєт ься заходів щодо погашення з аборгованості, то на підстав і п.п. 3.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України « Про порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами» № 2181-ІІІ, под атковий борг підлягає стягне нню в примусовому порядку.

Суд, оцінивши матеріали спр ави, давши правову оцінку поя сненням представників сторі н, прийшов до висновку, що позо в підлягає задоволенню, оскі льки подані позивачем докази в сукупності дають достатнь о підстав для висновку щодо з адоволення позовних вимог.

Оскільки спір вирішено на користь суб' єкта владних по вноважень, звільненого від с плати судового збору, а також за відсутності витрат позив ача - суб' єкта владних пов новажень, пов' язаних із зал ученням свідків та проведенн ям судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягне нню з відповідача не підляга ють.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повн істю.

Стягнути з Приватного підп риємства "Фурат", що зареєстро ване за адресою: Львівська область, Бродівський район с . Язлівчик, код ЄДРПОУ 34815192, в к ористь Державного бюджету Ук раїни 83 637 (вісімдесят три тисяч і шістсот тридцять сім ) гриве нь 70 коп. податкового боргу.

Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни. Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави. Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст.186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а у разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст.160 цього Кодексу - з дн я складення в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження. Апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.

Повний текст постанови ви готовлений 17.10.2009 року.

Суддя Потабенк о В.А.

ЛЬВІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИ Й СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна і резолютивна час тини)

Справа № 2а - 4076/09/1370

12 жовтня 2009 року Льв івський окружний адміністра тивний суд

в складі: головуючої cудді - Потабенко В.А.

при секретарі - Білас Ю.Ю .,

за участю представника п озивача - Грицишин М.Р ., згідно доручення,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львов і адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції (далі - ДПІ) у Броді вському районі Львівської об ласті до приватного підприєм ства "Фурат " про звернення ст ягнення на активи,

в с т а н о в и в :

виготовлення мотивувал ьної частини постанови відкл асти до п'яти днів.

Тому, відповідно до вимог ст .ст. 160, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су дом вирішено проголосити вст упну та резолютивну частини постанови суду, а з мотивувал ьною частиною постанови особ и, які беруть участь у справі, зможуть ознайомитись або оде ржати її у суді після 17.10.2009 року .

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 94, 128, 158-163, 167 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повн істю.

Стягнути з Приватного підп риємства "Фурат", що зареєстро ване за адресою: Львівська область, Бродівський район с . Язлівчик, код ЄДРПОУ 34815192, в к ористь Державного бюджету Ук раїни 83 637 (вісімдесят три тисяч і шістсот тридцять сім ) гриве нь 70 коп. податкового боргу.

Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни. Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо бул о подано заяву про апеляційн е оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги судове рішення, як що його не скасовано, набирає законної сили після закінче ння апеляційного розгляду сп рави. Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст.186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и. Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння, а у разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст.160 цього Кодексу - з дн я складення в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження. Апеляці йна скарга може бути подана б ез попереднього подання заяв и про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у стро к, встановлений для подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.

Текст постанови вигото влений в одному примірнику в нарадчій кімнаті

Суддя Потабенко В.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.10.2009
Оприлюднено25.05.2010
Номер документу6733261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4076/09/1370

Постанова від 12.10.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Потабенко Варвара Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні