ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІН ІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №2а-4206/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 жовтня 2009 року Львівський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючої-судді Потабе нко В.А.
при секретарі судового зас ідання Білас Ю .Ю.,
з участю представника позивача - Дорош А.Б., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львов і адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції (надалі - ДПІ) у С ихівському районі м. Львова д о Гаражного кооперативу «Мрі я» про звернення стягнення н а активи,
ВСТАНОВИВ:
ДПІ у Сихівському районі м. Львова звернулась до адмін істративного суду з позовом, в якому просить звернути стя гнення на активи гаражного к ооперативу «Мрія» в користь Державного бюджету України в розмірі 31325,48 грн.
В обґрунтування своїх вимо г покликається на те, що стано м на день подання позову відп овідач має податковий борг, щ о складається із сум податко вих зобов' язань по оренді з емлі, штрафних санкцій та пен і, всього на суму 31325,28 грн. Вказа на сума заборгованості виник ла внаслідок порушення ГК «М рія» норм податкового законо давства, встановлених актами перевірок, та внаслідок само стійно задекларованих, але н е сплачених сум податку на до дану вартість та податку на п рибуток. Виставлені суми под аткового зобов'язання є узго дженими, у встановленому зак оном порядку відповідачем не сплачені, а, відтак, підлягают ь стягненню.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мала в повному обсязі, посила ючись на обставини викладені в позовній заяві. Просить поз ов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання повторно н е з'явився. Повідомити відпов ідач апро час та місце розгля ду справи не представилось м ожливим, оскільки, конверти, я кі направлялись судом на юри дичну адресу Гаражного коопе ративу "Мрія", повернулись з д овідкою Укрпошти про те, що за вказаною адресою адресат не знаходиться.
Відповідно до ст. 18 Закону Ук раїни "Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців", якщо ві домості, які підлягають внес енню до Єдиного державного р еєстру, були внесені до нього , то такі відомості вважаютьс я достовірними і можуть бути використані в спорі з третьо ю особою, доки до них не внесен о відповідних змін.
В даному випадку мова йде пр о відомості щодо місцезнаход ження відповідача, внесені д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців.
В матеріалах справи наявна довідка з Єдиного державног о реєстру від 15.05.2009 року, з якої в бачається, що ГК "Мрія" змін що до свого місцезнаходження не вносило і надалі зареєстров ано в м. Львові по вул.. Геологі чній, 1.
Відтак, суд вважає за можлив е розглядати справу у відсут ності представника відповід ача на підставі наявних дока зів, відповідно до ст. 71 КАС Укр аїни.
Заслухавши пояснення пред ставника ДПІ у Сихівському р айоні м. Львова, з'ясувавши дій сні обставини справи, дослід ивши надані докази, суд прийш ов до висновку, що позов підля гає до задоволення з наступн их підстав.
В ході розгляду справи судо м було досліджено докази, ная вні в матеріалах справи.
Гаражний кооператив «Мрія » зареєстрований виконавчим комітетом Львівської місько ї ради 12.01.2007 року за № 14151020000015867 за адр есою: м. Львів, вул. Геологічна , 1, код ЄДРПОУ 23974058. Перебуває на о бліку платників податків в Д ПІ в Сихівському районі м. Льв ова.
В матеріалах справи наявна копія поданої відповідачем податкової декларації за 2008 р ік, згідно якої самостійно на рахована сума орендної плати за землю на 2008 рік згідно з дог овором оренди становить 37071,02 г рн.
Перевіркою дотримання ГК « Мрія» вимог пп. 5.3.1 п 5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами" № 2181-III від 21 грудня 2000 року, із змін ами і доповненнями (надалі - Закон № 2181), за період з 30.04.2008 року по 05.09.2008 року, оформленої актом № 408 від 12.11.2008 року, встановлено ф акт несвоєчасної сплати узго дженої суми податкового зобо в' язання за платежем орендн а плата за землю із затримкою від 31 до 90 календарних днів в с умі 1382,21 грн., та із затримкою, що є більшою 90 календарних днів в сумі 1060,31 грн.
За наслідками даної переві рки ДПІ в Сихівському районі м. Львова винесено податкове повідомлення-рішення № 408/1531 ві д 21.11.2008 року, яким зобов' язано відповідача сплати штраф у р озмірі 20 % узгодженої суми под аткового зобов' язання за пл атежем орендна плата, що скла дає 1382,21 грн. та податкове повід омлення-рішення № 0010941531/0 від 12.11.2008 року, яким зобов' язано відп овідача сплати штраф у розмі рі 50 % узгодженої суми податко вого зобов' язання за платеж ем орендна плата, що складає 10 60,31 грн.
Оскільки вручити ГК «Мрія» зазначені податкові повідом лення-рішення через відсутні сть підприємства за місцем р еєстрації не представилось м ожливим, на підставі п.6.2.4 п. 6.2 ст . 6 Закону № 2181, ДПІ в Сихівськом у районі м. Львова розмістило їх 27.11.2008 року на дошці податков их оголошень, відповідно до а кту № 3/15-320 від 27.11.2008 року.
На підставі п.6.2. статті 6 Зако ну, у зв' язку із несплатою уз годженої суми податкового зо бов' язання, ДПІ в Сихівсько му районі м. Львова виставило ГП «Мрія» податкові вимоги:
- перша податкова вимога №1/ 671 форми «Ю1» від 27.05.2008 року на сум у 2120,62 грн.;
- друга податкова вимога № 2 /100 форми «Ю2» від 19.01.2009 року на сум у 17559,75 грн.
Вручити ГП «Мрія» податков і вимоги через відсутність п ідприємства за місцем реєстр ації не представилось можлив им, відтак, ДПІ в Сихівському р айоні м. Львова розмістило їх на дошці податкових оголоше нь, про що склало відповідні а кти № б/н від 27.07.2008 року та 19.01.2009 рок у.
Відповідно до п. 1.3 ст.1 Закону № 2181, податковий борг - податк ове зобов' язання (з урахува нням штрафних санкцій за їх н аявності), самостійно узгодж ене платником податків або у згоджене в адміністративном у чи судовому порядку, але не с плачене у встановлений строк , а також пеня, нарахована на с уму такого податкового зобов ' язання.
Відповідно до п.п 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 За кону № 2181, податкове зобов' яз ання платника податків, нара ховане контролюючим органом відповідно до цього закону, в важається узгодженим у день отримання платником податкі в податкового повідомлення, за винятком випадків, у разі к оли платник податків вважає, що контролюючий орган невір но визначив суму податкового зобов' язання або прийняв б удь-яке інше рішення, що не суп еречить законодавству з пита нь оподаткування або виходит ь за межі його компетенції вс тановленої законом, такий пл атник податків має право зве рнутися до контролюючого орг ану із скаргою про перегляд ц ього рішення. Остаточне ріше ння вищого (центрального) кон тролюючого органу за заявою платника податків не підляга є подальшому адміністративн ому оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядк у.
Згідно з підпунктом 5.4 статт і 5 цього Закону узгоджена сум а податкового зобов' язання , не сплачена платником подат ків у строки, визначені цією с таттею, визнається сумою под аткового боргу платника пода тків.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вваж ати узгоджену суму податково го зобов' язання, не сплачен у платником податків у строк и, визначені статтею 5 Закону У країни «Про порядок погашенн я зобов' язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами».
Відповідно до преамбули За кону № 2181, цей Закон є спеціальн им законом з питань оподатку вання, який встановлює поряд ок погашення зобов' язань юр идичних або фізичних осіб пе ред бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов' язкових плат ежів), включаючи збір на обов' язкове державне пенсійне стр ахування та внески на загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування, нарахува ння і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються д о платників податків контрол юючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішн ьоекономічної діяльності та визначає процедуру оскаржен ня дій органів стягнення.
Відповідно до п. 1.12 ст. 1 Закону № 2181, контролюючий орган - дер жавний орган, який у межах сво єї компетенції, визначеної з аконодавством, здійснює конт роль за своєчасністю, достов ірністю і повнотою нарахуван ня податків і зборів (обов' я зкових платежів) та погашенн ям податкових зобов' язань ч и податкового боргу. Податко ві органи є контролюючим орг аном стосовно податків і збо рів (обов' язкових платежів) , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів.
Контролюючі органи мають п раво здійснювати перевірки с воєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплат и лише стосовно тих податків і зборів (обов' язкових плат ежів), які віднесені до їх комп етенції цим пунктом.
Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу є виключ но податкові органи, а також д ержавні виконавці у межах їх компетенції.
Відповідно до п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 За кону № 2181-ІІІ, активи платника п одатків (кошти, матеріальні т а нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізи чній особі за правом власнос ті або повного господарськог о відання) можуть бути примус ово стягнені в рахунок погаш ення його податкового боргу виключно за рішенням суду. В і нших випадках платники подат ків самостійно визначають че рговість та форми задоволенн я претензій кредиторів за ра хунок активів, вільних від за ставних зобов' язань забезп ечення боргу.
У будь-яких інших випадках, коли платник податків згідно із законами з питань оподатк ування уповноважений утриму вати податок, збір (обов' язк овий платіж), якими оподатков уються інші особи, у тому числ і податки на доходи фізичних осіб, дивіденди, репатріацію , додану вартість, акцизні збо ри, а також будь-які інші подат ки, що утримуються з джерела в иплати, сума таких податків, з борів (обов' язкових платежі в) вважається бюджетним фонд ом, який належить державі або територіальній громаді та с творюється від їх імені.
Згідно довідки про податко ву заборгованість по ГК "Мрія ", станом на 21.05.2009 року узгоджена сума податкового зобов'язан ня з орендної плати за землю з юридичних осіб становить 31325,48 грн., з них: основний платіж - 28617,71 грн., штрафні (фінансові) са нкції - 2442,52 грн., пеня 265,25 грн., як у (заборгованість) і слід стяг нути з відповідача на корист ь Державного бюджету України .
Пунктом 4 ст. 94 КАС України вс тановлено, що у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних п овноважень, а відповідач - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 128, 158- 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повн істю.
Звернути стягнення на акти ви Гаражного кооперативу «Мр ія», що зареєстроване за адре сою: 79035, м. Львів, вул. Геологічна , 1, код ЄДРПОУ 23974058, в користь Держ авного бюджету України подат кову заборгованість в сумі 31 325 (тридцяти однієї тисячі трь охсот двадцяти п'яти) гривень 48 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Повний текст постанови ви готовлений 14.10.2009 року.
Суддя Потабенко В.А .
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №2а-4206/09/1370
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(вступна і резолютивна ч астини)
14 жовтня 2009 року Львівський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючої-судді Потабе нко В.А.
при секретарі судового зас ідання Білас Ю .Ю.,
з участю представника позивача - Дорош А.Б., згідно довіреності,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львов і адміністративну справу за позовом Державної податково ї інспекції (надалі - ДПІ) у С ихівському районі м. Львова д о Гаражного кооперативу «Мрі я» про звернення стягнення н а активи,
ВСТАНОВИВ:
виготовлення мотивуваль ної частини постанови відкла сти до п'яти днів.
Тому, відповідно до вимог ст .ст. 160, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су дом вирішено проголосити вст упну та резолютивну частини постанови суду, а з мотивувал ьною частиною постанови особ и, які беруть участь у справі, зможуть ознайомитись або оде ржати її у суді після 19.10.2009 року .
Керуючись ст.ст. 7-14, 18, 19, 69-71, 86, 94, 128, 158- 163, 167 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
позов задовольнити повніс тю.
Звернути стягнення на акти ви Гаражного кооперативу «Мр ія», що зареєстроване за адре сою: 79035, м. Львів, вул. Геологічна , 1, код ЄДРПОУ 23974058, в користь Держ авного бюджету України подат кову заборгованість в сумі 31 325 (тридцяти однієї тисячі трь охсот двадцяти п'яти) гривень 48 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було пода но заяву про апеляційне оска рження, але апеляційна скарг а не була подана у строк, встан овлений цим Кодексом, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи . Якщо строк апеляційного оск арження буде поновлено, то вв ажається, що постанова суду н е набрала законної сили.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарже ння постанови суду першої ін станції подається протягом д есяти днів з дня її проголоше ння. Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апел яційна скарга може бути пода на без попереднього подання заяви про апеляційне оскарже ння, якщо скарга подається у с трок, встановлений для подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Суддя Потабенко В.А .
Текст постанови виготовл ений в одному примірнику в на радчій кімнаті
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2009 |
Оприлюднено | 25.05.2010 |
Номер документу | 6733263 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні