308/11573/15-ц
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.06.2017 року місто Ужгород
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області в особі головуючого судді Дергачової Н.В., при секретарі судового засідання - Меркуловій Ю.П., за участі представників позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Ужгороді позовну заяву ОСОБА_1 до першого відповідача - Ужгородської міської ради, другого відповідача - Управління Держгеокадастру в Ужгородському районі Закарпатської області та третього відповідача - Приватного підприємство Вітана про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування та скасування державної реєстрації земельної ділянки, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач - ОСОБА_1 звернулася до суду із позовною заявою до першого відповідача - Ужгородської міської ради, другого відповідача - Управління Держземагенства в Ужгородському районі та третього відповідача - Приватного підприємство Вітана за якою просить суд:
- визнати протиправними та скасувати Рішення XXI сесії VI скликання Ужгородської міської ради від 17.04.2014 р. № 1282 Про надання дозволів на розробку проектів відведення земельних ділянок в частині пункту 1 та Рішенням XXII сесії VI скликання Ужгородської міської ради від 29.05.2014 р. № 1323 Про зміни та скасування рішень міської ради в частині пункту 16;
- скасувати запис про державну реєстрацію земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, що знаходиться за адресою: м. Ужгород, вул. Волошина, 8, з кадастровим номером 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, виключити відомості про дану ділянку з Державного земельного кадастру і скасувати кадастровий номер.
За ухвалою від 08.06.2016 року судом було прийнято уточнену позовну заяву ОСОБА_1 до першого відповідача - Ужгородської міської ради, другого відповідача - Управління Держземагенства в Ужгородському районі та третього відповідача - Приватного підприємства Вітана за якою вона додатково просить суд:
-визнати незаконним та скасувати рішення Ужгородської міської ради від 09 листопада 2015 р. № 1885 Про затвердження та відмову у затвердженні проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в частині п. 1.58, згідно якого затверджено проект землеустрою приватному підприємству Вітана щодо відведення земельної ділянки, кадастровий номер 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по вул. Волошина, 8, та передано її в оренду строкам на 3 роки до 09 листопада 2018 року.
19.09.2016 року до суду надійшло клопотання від представника позивача ОСОБА_3 про проведення судової земельно - технічної експертизи за яким він просить суд: призначити у цій справі судову земельно - технічну експертизу, проведення якої доручити експерту ОСОБА_5 (88017, м. Ужгород, вул. Загорська, 51), на вирішення якого поставити наступне запитання:
- Чи є земельна ділянка (кадастровий номер 2110100000:06:001:0246) площею 0,0171 га, яка розташована в м. Ужгороді по вул. Волошина, 8, необхідною для обслуговування багатоквартирного будинку № 8, який розташований в м. Ужгороді, вул. Волошина, та задоволення житлових, соціальних або побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у цьому багатоквартирному будинку?
Оплату за проведення експертизи покласти на ОСОБА_1
В судовому засіданні 23.06.2017 року представники позивача зазначене клопотання підтримали та просили його задовольнити.
Представники відповідачів у судове засідання не прибули, незважаючи на той факт, що про час і місце розгляду були судом повідомлені належним чином.
Від представника Ужгородської міської ради до суду надійшло клопотання від 21.06.2017 року про відкладення розгляду справи через заміну представника та необхідність надання певного проміжку часу для ознайомлення із матеріалами справи, яке судом не приймається до уваги, оскільки довіреність на нового представника була видана 24.05.2017 року за № 03-17/172 та було достатньо часу для ознайомлення із матеріалами справи.
Інші представники відповідачів причини неприбуття у судове засідання не повідомили.
З огляду на викладене судом було прийняте рішення про завершення розгляду зазначеного клопотання за відсутності представників відповідачів.
Як зазначено у статті 1 Закону України Про судову експертизу судова експертиза - це дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні органів досудового розслідування чи суду.
Відповідно до ст. 143 ЦПК України для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд призначає експертизу за заявою осіб, які беруть участь у справі. Якщо сторони домовилися про залучення експертами певних осіб, суд повинен призначити їх відповідно до цієї домовленості. Особи, які беруть участь у справі, мають право подати суду питання, на які потрібна відповідь експерта. Кількість і зміст питань, за якими має бути проведена експертиза, визначається судом. При цьому суд має мотивувати відхилення питань осіб, які беруть участь у справі. Особи, які беруть участь у справі, мають право просити суд провести експертизу у відповідній судово-експертній установі, доручити її конкретному експерту, заявляти відвід експерту, давати пояснення експерту, знайомитися з висновком експерта, просити суд призначити повторну, додаткову, комісійну або комплексну експертизу.
Як встановлено ст. 144 ЦПК України експертиза призначається ухвалою суду, де зазначаються: підстави та строк для проведення експертизи; з яких питань потрібні висновки експертів, ім'я експерта або найменування експертної установи, експертам якої доручається проведення експертизи; об'єкти, які мають бути досліджені; перелік матеріалів, що передаються для дослідження, а також попередження про відповідальність експерта за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків. При визначенні об'єктів та матеріалів, що підлягають направленню на експертизу, суд у необхідних випадках вирішує питання щодо відібрання відповідних зразків.
Як роз'яснено в п. 17 постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 12 червня 2009 року Про застосування норм цивільного процесуального законодавства, що регулюють провадження у справі до судового розгляду для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд за заявою осіб, які беруть участь у справі, призначає експертизу, коли необхідність експертного висновку випливає з обставин справи і поданих доказів.
Під час судового розгляду предметом доказування є факти, якими сторони обґрунтовують заявлені вимоги чи заперечення, або мають інше юридичне значення для вирішення справи і підлягають встановленню при ухваленні рішення.
Згідно ст. 10 ЦПК України на суд покладений обов'язок сприяти всебічному і повному з'ясуванню обставин справи, а також сприяти у збиранні доказів, одним з яких є експертне дослідження.
Відповідно до п. 1.2.2 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5) - далі за текстом Інструкція, основними видами (підвидами) експертизи є земельно-технічна.
Згідно п. 6.1 Розділу 6 Науково - методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26.12.2012 № 1950/5) Основними завданнями земельно-технічної експертизи є:
визначення фактичного землекористування земельними ділянками, а саме фізичних характеристик земельних ділянок (конфігурації, площі, промірів тощо);
визначення відповідності фактичного розташування будівель, споруд та інших об'єктів відносно меж земельних ділянок їх розташуванню у відповідній технічній документації;
визначення відповідності фактичного землекористування в частині порушення меж та накладання земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки;
визначення можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками, розробка варіантів їх розподілу (порядку користування);
визначення можливих варіантів підходу та проїзду до земельних ділянок, встановлення земельного сервітуту.
При цьому п. 6.1.1. цих Рекомендацій визначений орієнтовний перелік вирішуваних питань:
Який фактичний порядок користування земельною ділянкою? Яка конфігурація, проміри та площа земельної ділянки, що перебуває у користуванні співвласника (співвласників)?
Чи відповідає фактичне розташування будівель, споруд та інших об'єктів відносно меж земельних ділянок технічній документації?
Чи є порушення меж (або накладання) земельних ділянок відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки?
Чи є технічна можливість відповідно до вимог нормативно-правових актів розділити земельну ділянку (встановити порядок її користування) відповідно до часток співвласників (зазначити частки)?
Які варіанти розподілу земельної ділянки (порядку її користування) можливі відповідно до часток співвласників (зазначити частки) та вимог нормативно-правових актів?
Які варіанти технічно можливі для влаштування проїзду (проходу) на земельну ділянку?
Чи є технічна можливість встановлення земельного сервітуту на ділянці? Якщо так, то надати варіанти встановлення земельного сервітуту.
Пунктом 6.1.2. Рекомендацій також визначено, що зазначені питання земельно-технічної експертизи вирішуються за наявності відповідної правовстановлювальної та технічної документації, зокрема результатів виконання топографо-геодезичних робіт, які проводяться відповідними фахівцями з використанням відповідного обладнання та бази даних.
Для вирішення питань земельно-технічної експертизи експерту необхідно надати оригінали або завірені якісні копії відповідної правовстановлювальної та технічної документації із землеустрою на земельну ділянку. У разі неможливості експертом самостійно виконати топографо-геодезичні роботи результати таких робіт повинні бути надані на дослідження органом (особою), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта).
Для вирішення питань щодо визначення технічної можливості розподілу (порядку користування) земельними ділянками та надання варіантів такого розподілу (порядку користування) експерту, крім зазначених документів, необхідно надати правовстановлювальні документи на об'єкти нерухомого майна (будівлі, споруди тощо), що розташовані на земельній ділянці, дані про користування співвласників цими об'єктами або їх частинами, дані про частки співвласників, матеріали технічної інвентаризації. (п. 6.1.3. Рекомендацій).
З урахуванням викладеного та враховуючи той факт, що предметом розгляду зазначеної справи є земельна ділянка, кадастровий номер 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по вул. Волошина, 8.
Єдине поняття терміну прибудинкова територія наведене законодавцем у Законі України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку від 14 травня 2015 року № 417-VIII, прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди, що необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку та задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
Слід зазначити, що існують Методичні рекомендації щодо визначення прибудинкових територій багатоквартирних будинків, затверджені наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 29.12.2011 № 389 у п. 2 яких наведене поняття "прибудинкової території" і вживається у такому значенні: прибудинкова територія - територія навколо багатоквартирного будинку, що визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації в межах відповідної земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі і споруди, та яка необхідна для обслуговування багатоквартирного будинку і забезпечення задоволення житлових, соціальних і побутових потреб власників (співвласників) та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.
А також зазначено, що до складу прибудинкової території багатоквартирного житлового будинку можуть входити (у разі наявності):
вимощення навколо житлового будинку;
смуга озеленення вздовж стін житлового будинку, місцевий проїзд, тротуар та смуга вздовж фасаду без входів, яка забезпечує проїзд пожежних машин;
майданчики, які призначені для обслуговування мешканців тільки цього будинку, для відпочинку біля входів в житловий будинок, для ігор дітей дошкільного і молодшого шкільного віку, відпочинку населення, занять фізкультурою, а також території зелених насаджень, пішохідні доріжки, що сполучують вказані майданчики між собою;
майданчики для сміттєзбірників;
майданчики для господарських будівель та споруд;
спеціально обладнані майданчики для паркування автомобілів, що належать мешканцям будинку;
в'їзди та виїзди підземних гаражів і автостоянок (у разі їх наявності).
Пункт 3 цих рекомендацій також визначає, що у межах кожної прибудинкової території не обов'язково можуть бути розміщені всі зазначені нормативні її елементи, але мінімально допустима величина прибудинкової території не може бути меншою за територію технічного обслуговування відповідного багатоквартирного житлового будинку, якщо зазначене можливе в існуючій забудові.
Пункт 8, 9, 10 цих рекомендацій також містить відомості про те, що ініціювання питань щодо визначення прибудинкової території можуть здійснювати підприємства, організації, які утримують та обслуговують житловий фонд, об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельні кооперативи або інші юридичні чи фізичні особи, які за дорученням власника виконують функції з управління будинком. Відповідні органи місцевого самоврядування можуть виступати замовником розробки документації та визначати її вид (детальний план території та/або проект прибудинкової території). Визначення виконавця робіт з розробки документації прибудинкової території багатоквартирного будинку можуть здійснювати органи місцевого самоврядування.
З урахуванням викладеного та того факту, що прийняття рішення у цій справі значно ускладнене без проведення експертизи суд дійшов висновку, про необхідність задовольнити клопотання представника позивача та призначити у цій справі № 308/11573/15-ц судової земельно-технічної експертизи на вирішення якої поставити наступне запитання:
Чи є земельна ділянка кадастровий номер 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді прибудинковою територією будинку № 8 по вул. Волошина в м. Ужгороді?
Який фактичний порядок користування земельною ділянкою кадастровий номер 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді?
Яка конфігурація, проміри та площа земельної ділянки, що перебуває у користуванні співвласників будинку № 8 по вул. Волошина в м. Ужгороді?
Яка конфігурація, проміри та площа земельної ділянки, що перебуває у користуванні Приватного підприємства Вітана по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді?
Чи є порушення меж (або накладання) земельних ділянок, що перебуває у користуванні співвласників будинку № 8 по вул. Волошина в м. Ужгороді та що перебуває у користуванні Приватного підприємства Вітана по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді, відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки?
Чи є земельна ділянка кадастровий номер 2110100000:06:001:0246 площею 0,0171 га, яка розташована в м. Ужгороді по вул. Волошина, 8, необхідною для обслуговування багатоквартирного будинку № 8, який розташований в м. Ужгороді, вул. Волошина, та задоволення житлових, соціальних або побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у цьому багатоквартирному будинку?
Керуючись ст.ст. 143, 144, 210, 293, 294 ЦПК України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання представника позивача про призначення експертизи задовольнити.
Призначити у справі № 308/11573/15-ц за позовом ОСОБА_1 до першого відповідача - Ужгородської міської ради, другого відповідача - Управління Держгеокадастру в Ужгородському районі Закарпатської області та третього відповідача - Приватного підприємство Вітана про визнання недійсним рішення органу місцевого самоврядування та скасування державної реєстрації земельної ділянки, - судову земельно-технічну експертизу на вирішення якої поставити наступне запитання:
Чи є земельна ділянка кадастровий номер 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді прибудинковою територією будинку № 8 по вул. Волошина в м. Ужгороді?
Який фактичний порядок користування земельною ділянкою кадастровий номер 2110100000:06:001:0246, площею 0,0171 га, для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді?
Яка конфігурація, проміри та площа земельної ділянки, що перебуває у користуванні співвласників будинку № 8 по вул. Волошина в м. Ужгороді?
Яка конфігурація, проміри та площа земельної ділянки, що перебуває у користуванні Приватного підприємства Вітана по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді?
Чи є порушення меж (або накладання) земельних ділянок, що перебуває у користуванні співвласників будинку № 8 по вул. Волошина в м. Ужгороді та що перебуває у користуванні Приватного підприємства Вітана по вул. Волошина, 8, в м. Ужгороді, відповідно до правовстановлювальних документів та документації із землеустрою на ці земельні ділянки?
Чи є земельна ділянка кадастровий номер 2110100000:06:001:0246 площею 0,0171 га, яка розташована в м. Ужгороді по вул. Волошина, 8, необхідною для обслуговування багатоквартирного будинку № 8, який розташований в м. Ужгороді, вул. Волошина, та задоволення житлових, соціальних або побутових потреб власників (співвласників та наймачів (орендарів) квартир, а також нежитлових приміщень, розташованих у цьому багатоквартирному будинку?
Проведення судової земельно-технічної експертизи доручити Закарпатському відділенню Львівського наукового дослідницького інституту судових експертиз (м. Ужгород, пл. Ш.Петефі, 14, ІІІ-й поверх).
З метою проведення експертизи, у відповідності до ч. 2 ст. 64 ЦПК України зобов'язати Комунальне підприємство Архітектурно - планувальне бюро надати суду у строк до 10 липня 2017 року оригінал інвентаризаційної справи будинку № 8 по вул. Волошина у м. Ужгороді.
Експертизу провести на підставі матеріалів цивільної справи № 308/11573/15-ц (провадження № 2/308/391/17) та оригіналу інвентаризаційної справи будинку № 8 по вул. Волошина у м. Ужгороді.
Роз'яснити сторонам, що у разі ухилення особи, яка бере участь у справі, від подання експертам необхідних матеріалів, документів або від іншої участі в експертизі, якщо без цього провести експертизу неможливо, суд залежно від того, хто із цих осіб ухиляється, а також яке для них ця експертиза має значення, може визнати факт, для з'ясування якого експертиза була призначена, або відмовити у його визнанні.
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків (ст. ст. 384, 385 КК України).
В розпорядження експертів направити дану цивільну справу та оригінал інвентаризаційної справи будинку № 8 по вул. Волошина у м. Ужгороді.
Оплату за проведення експертизи покласти на позивача - ОСОБА_1, яка фактично проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1.
Провадження у справі зупинити до проведення експертизи.
Про результати виконання даної ухвали повідомити суд негайно.
На ухвалу суду в частині зупинення провадження по справі може бути подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Закарпатської області через Ужгородський міськрайонний суд протягом п'яти днів з дня її проголошення.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду ОСОБА_6
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67335230 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дергачова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні