ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2017 року 10 год. 15 хв.Справа № 808/45/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації прав та їх обтяжень та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 (далі іменується - позивач) до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_2 (далі іменується - відповідач), в якому позивач, з урахуванням уточненого позову, просить суд
- визнати нечинними та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №№32675708, 32675697, що прийняті 01.12.2016 державним реєстратором прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_2;
- зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради повторно розглянути заяви ОСОБА_1, 24.04,1961 року народження, ідентифікаційний номер за Державним реєстром фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів НОМЕР_1, про державну реєстрацію іншого речового права - право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) площею 7,2850 га. ріллі, що розташована на території Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області, кадастровий номер земельної ділянки 2321286300:02:004:0001, та право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) площею 42,7150 га.: ріллі, що розташована на території Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області, кадастровий номер земельної ділянки 2321286300:02:005:0001.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що ОСОБА_1, звернулася до Департаменту надання адміністративних послуг та розвитку підприємництва Запорізької міської ради з заявами про державну реєстрацію іншого речового права - права користування земельною ділянкою, надавши при цьому всі необхідні документи. Рішеннями державного реєстратора №№32675708, 32675697від 01 грудня 2016 року позивачу було відмовлено у реєстрації права. Позивач вважає, що оскаржувані рішення є протиправними та такими, що порушують її законні права та інтереси, у зв'язку з чим підлягають скасуванню.
Представник позивача прибув у судове засідання. На позовних вимогах наполягає.
Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, у судове засідання, призначене на 22.05.2016, не прибув, 19.05.2017 надіслав до суду клопотання про перенесення розгляду справи у зв'язку з перебуванням відповідача на лікарняному.
Суд не знайшов підстав для задоволення вказаного клопотання, оскільки відповідачем були раніше надані письмові заперечення проти позову, а також матеріали справи містять достатньо доказів для повного та всебічного з'ясування обставин справи. З огляду на таке, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних в ній матеріалів.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі іменується- КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з частиною першою статті 41 КАС України, у разі неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь в справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи на підставі наявних у справі матеріалів в порядку письмового провадження, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.
Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.
Розглянувши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Головою Веселівської районної ради народних депутатів Запорізької області 17.04.1992 року ОСОБА_3 на підставі рішення ХП сесії 21 скликання Ради народних депутатів Веселівського району Запорізької області Української РСР від 17.04.1992 р. № 5 було видано Державний акт про довічне успадковуване володіння для ведення селянського господарства 59, 3 га землі із земель радгоспу «Веселе» . ОСОБА_3 було створено фермерське господарство «Гема» , про що видано свідоцтво про його державну реєстрацію Веселівською районною державною адміністрацією 12.01.1993 р. за № 4.
13.02.2005 року ОСОБА_3 помер, про що видано свідоцтво про смерть від 12.04.2005 р. за № 007137.
Свідоцтво про право на спадщину видано ОСОБА_1 16.10.2012 року, згідно з яким позивачка є спадкоємцем за законом після смерті ОСОБА_3, який помер 13.02.2005, на майно - цілостний майновий комплекс фермерського господарства «Гема» , розташований за адресою: Запорізька область, Веселівський район, с. Веселе, вул. Жовтнева, 7.
Згідно з розпорядженням голови Веселівської районної державної адміністрації № 45 від 15.02.2012 року «про припинення права користування та передачу земельної ділянки земель запасу Таврійської сільської ради» , у зв'язку зі смертю 13.02.2005 року голови фермерського господарства «Гема» ОСОБА_3 визнано Державний акт на право довічного успадковуваного володіння землею № 000237, виданого на ім'я ОСОБА_3, таким, що втратив чинність.
21.02.2013 Запорізьким окружним адміністративним судом винесено постанову у справі № 808/5863/12, якою адміністративний позов ОСОБА_1 до Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області до Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області до Відділу Держкомзему у Веселівському районі Запорізької області до ОСОБА_4 про визнання незаконним та скасування розпорядження задоволено частково, скасовано розпорядження голови Веселівської районної державної адміністрації Запорізької області Про припинення права користування та передачу земельної ділянки до земель запасу Таврійської сільської ради №45 від 15.02.2012 року. Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 16.01.2014 року постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 21.02.2013 року, залишено без змін.
Рішенням Веселівського районного суду Запорізької області від 17.12.2015 визнано за ОСОБА_1, 24.04.1961 народження, ідентифікаційний код НОМЕР_1 право на довічне спадкове володіння та користування земельною ділянкою розміром 59,3 га га, згідно Державного акту на право довічного успадкованого володіння землею № 000237 від 27.04.1992, розташовану на території Таврійської сільської ради, Веселівського району Запорізької області, що залишилася після смерті ОСОБА_3, який помер 13.02.2005. Визнано договір оренди земельної ділянки №18 від 13.08.2012, укладений між Веселівською районною державною адміністрацією в особі голови райдержадміністрації з однієї сторони, та ОСОБА_4, з іншої сторони, зареєстрований у відділі Держкомзему у Веселівському районі Запорізької області, про що Державному реєстрі земель вчинено запис 26.10.2012 за №232120004000326, недійсним. Рішення Веселівського районного суду Запорізької області від 17.12.2015 року набрало законної сили 28.12.2015.
ОСОБА_1 було подано заяви про державну реєстрацію іншого речового права, право довічного успадковуваного володіння землею, на земельні ділянки, що розташовані за адресою: Запорізька область. Веселівський район, с/рада Таврійська, кадастрові номера: 2321286300:02:005:0001 та 2321286300:02:004:0001. Разом із заявами було подано пакет документів: Державний акт на право довічного успадковуваного володіння землею № 000237 від 17.04.1992, виданий Веселівською районною Радою народних депутатів; рішення Веселівського районного суду Запорізької області від 17.12.2015 по справі №3138/1028/15-ц; витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ- 2302586992016 від 04.11.2016 року, виданий Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області; витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ- 2302587032016 від 04.11.2016 року, виданий Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області; рішення Веселівської районної ради народних депутатів № 3 від 1992 року.
01.12.2016 Державним реєстратором прав на нерухоме майно Запорізького міського управління юстиції ОСОБА_2 за наслідками розгляду заяв позивача були прийняті рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №32675708,№ 32675608.
Вважаючи, зазначені вище рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень такими, що порушують законні права та інтереси позивача, останній звернувся за їх захистом до суду.
З'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог з наступних підстав.
Згідно положень частини третьої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові, економічні, організаційні засади проведення державної реєстрації речових та інших прав, які підлягають реєстрації, та їх обтяжень з метою забезпечення визнання та захисту державою цих прав, створення умов для функціонування ринку нерухомого майна визначено Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень №1952-IV від 01.07.2004 (в редакції чинній на момент спірних правовідносин, далі іменується - Закон України №1952-IV), відповідно до абзацу першого частини першої статті 2 якого, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.4 Закону № 1952-ІV державній реєстрації прав підлягають речові права, похідні від права власності, зокрема, право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис).
Відповідно до частини п'ятої статті 3 Закону України №1952-IV, державна реєстрація прав проводиться за заявами у сфері державної реєстрації прав будь-яким державним реєстратором з урахуванням вимог, встановлених абзацами першим - третім цієї частини, крім випадку, передбаченого абзацом п'ятим цієї частини.
Умови, підстави та процедуру проведення відповідно до Закону №1952-IV державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, об'єкти незавершеного будівництва та їх обтяжень, перелік документів, необхідних для проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав визначено Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1127 від 25.12.2015 року (далі - Порядок).
Відповідно до ч.3 ст.10 Закону та п.12 Порядку державний реєстратор під час розгляду заяви та поданих разом із нею документів встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.
Відповідно до статті 18 Закону України №1952-VI, державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку:
1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;
2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;
3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;
4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;
5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);
6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;
7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;
8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.
Згідно з п.9 ч.1 ст.27 Закону № 1952-ІV державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі, зокрема, рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.
Так, Рішенням Веселівського районного суду Запорізької облсті від 17.12.2015 у по справі №313 8/1028/15-ц визнано за ОСОБА_1 право на довічне спадкове володіння та користування земельною ділянкою розміром 59,3 га згідно Державного акту на право довічного успадковуваного володіння землею № 000237 від 17.04.1992, виданого Веселівською районною Радою народних депутатів.
ОСОБА_1 разом із заявами про державну реєстрацію права довічного успадковуваного володіння до Державного реєстратора прав на нерухоме майно було подано: Державний акт на право довічного успадковуваного володіння землею № 000237 від 17.04.1992, виданий Веселівською районною Радою народних депутатів; рішення Веселівського районного суду Запорізької області від 17.12.2015 по справі №3138/1028/15-ц; витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ- 2302586992016 від 04.11.2016 року, виданий Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області; витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ- 2302587032016 від 04.11.2016 року, виданий Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області; рішення Веселівської районної ради народних депутатів № 3 від 1992 року.
Згідно з частиною першою статті 24 Закону України №1952-VI, у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо: 1) заявлене речове право, обтяження не підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону; 2) заява про державну реєстрацію прав подана неналежною особою; 3) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; 4) подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; 5) наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; 6) наявні зареєстровані обтяження речових прав на нерухоме майно; 7) заяву про державну реєстрацію обтяжень щодо попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем; 8) після завершення строку, встановленого частиною третьою статті 23 цього Закону, не усунені обставини, що були підставою для прийняття рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав; 9) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під час вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію; 10) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка згідно із законодавством не має повноважень подавати заяви в електронній формі; 11) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене речове право, обтяження вже зареєстровано у Державному реєстрі прав; 12) заявника, який звернувся із заявою про державну реєстрацію прав, що матиме наслідком відчуження майна, внесено до Єдиного реєстру боржників.
Відмовляючи у державній реєстрації прав власності, відповідач послався на статтю 24 Закону України №1952-VI, без зазначення частини, що є порушенням державним реєстратором пункту Порядку №1127, оскільки в рішенні відсутні конкретні підстави (певний пункт частини першої статті 24 Закону України №1952-VI), за яких позивачу відмовлено у державній реєстрації права власності.
Крім того, в оскаржуваних рішеннях відповідач зазначає, що позивачем надано рішення суду, яким визнається право на довічне спадкове володіння та користування земельною ділянкою розміром 59,3 га, а витяги з Державного земельного кадастру на ділянки площею 42,7150 га та 7,2850 га.
З наданих позивачем документів встановлено, що в Державному акті на право довічного успадкованого володіння землею №000237 від 27.04.1992, вказано загальну площу земельної ділянки 59,3 га., яка складається з: ріллі 50 га, лісосмуг 5,3 га., дороги 0,8 га., госп.подвір'я 2,6 га., ями 0.6 га.
Відповідно ж до інформації у Державному земельному кадастрі, рілля 50 га. складається з двох частин: земельної ділянки площею 7,2850 га. ріллі, що розташована на території Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області, кадастровий номер земельної ділянки 2321286300:02:004:0001, та земельної ділянки площею 42,7150 га. ріллі, що розташована на території Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області, кадастровий номер земельної ділянки 2321286300:02:005:0001, що підтверджується витягами з Державного земельного кадастру про земельну ділянку за №№НВ-2302586992016, НВ-2302587032016, копії яких досліджено судом.
Враховуючи викладені обставини, суд вважає, що державний реєстратор при прийнятті рішень про відмову позивачеві у державній реєстрації прав та обтяжень № 32675708 та № 32675697 від 01.12.2016, діяв без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення та без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, що привело до порушення прав, свобод та інтересів позивача, оскільки позивач надав до державного органу всі документи, отримані у встановленому законом порядку, для здійснення державної реєстрації прав та їх обтяжень.
Частиною першою статті 6 КАС України гарантовано, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Таким чином, завданням адміністративного судочинства є захист саме порушених прав, свобод та інтересів фізичної особи.
Частиною першою статті 11 КАС України, визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У частині першій статті 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Крім того, в частині другій статті 72 КАС України зазначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Статтею 159 КАС України встановлено, що судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, яке ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
З огляду на вищевказане, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що, відповідно до частини першої статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 2, 4, 7 - 12, 14, 86, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_2 про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації прав та їх обтяжень та зобов'язання вчинити певні дії- задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень №№32675708, 32675697, прийняті 01.12.2016 державним реєстратором прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради ОСОБА_2;
Зобов'язати державного реєстратора прав на нерухоме майно Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради повторно розглянути заяви ОСОБА_1, 24.04,1961 року народження, ідентифікаційний код НОМЕР_1, про державну реєстрацію іншого речового права - право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) площею 7,2850 га. ріллі, що розташована на території Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області, кадастровий номер земельної ділянки 2321286300:02:004:0001, та право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) площею 42,7150 га.: ріллі, що розташована на території Таврійської сільської ради Веселівського району Запорізької області, кадастровий номер земельної ділянки 2321286300:02:005:0001.
Присудити на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) 1102 (одна тисяча сто дві) грн. 40 коп. судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 40302133).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції
Суддя М.С. Лазаренко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2017 |
Оприлюднено | 29.06.2017 |
Номер документу | 67345775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Лазаренко Максим Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні