Ухвала
від 21.06.2017 по справі 905/781/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м.Харків, пр.Науки, 5

У Х В А Л А

ПРО відмову в ПОРУШЕННі ПРОВАДЖЕННЯ

У СПРАВІ ПРО БАНКРУТСТВО

21.06.2017 Справа № 905/781/17

за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м.Донецьк (ЄДРПОУ 38263186)

про визнання банкрутом на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»

Представники:

від боржника: ОСОБА_2 - за довіреністю

До господарського суду Донецької області 04.04.17р. надійшла заява ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» м. Донецьк №б/н від 28.03.17р. про порушення провадження у справі про банкрутство згідно ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Автоматичним розподілом автоматизованої системи документообігу господарського суду Донецької області вказаній заяві присвоєно єдиний унікальний номер судової справи №905/781/17, та для її розгляду визначено суддю Чорненьку І.К.

Ухвалою господарського суду Донецької області (суддя Чорненька І.К.) від 05.04.17р. заяву ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м.Донецьк про порушення справи про банкрутство згідно ст.95 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» повернуто без розгляду.

Постановою Донецького апеляційного господарського суду від 23.05.17р. апеляційну скаргу ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м.Донецьк на ухвалу господарського суду Донецької області від 05.04.17р. задоволено; ухвалу господарського суду Донецької області від 05.04.17р. скасовано; матеріали справи №905/718/17 направлено до господарського суду Донецької області для вирішення питання щодо прийняття заяви ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» про порушення провадження у справі про банкрутство до розгляду.

31.05.17р. суддею Чорненькою І.К. заявлено заяву про самовідвід від розгляду справи №905/781/17, яка ухвалою господарського суду Донецької області від 31.05.17р. задоволена.

Розпорядженням керівника апарату господарського суду Донецької області від 02.06.17р. відповідно до пункту 2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду та Засад використання автоматизованої системи документообігу в господарському суді Донецької області, затверджених протоколом зборів суддів №4 від 14.09.16р. (зі змінами та доповненнями) призначено повторний автоматичний розподіл справи №905/781/17.

За результатами повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 02.06.17р., справу №905/781/17 передано на розгляд судді Попова О.В.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 12.06.17р. заяву про порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м.Донецьк прийнято до розгляду; проведення підготовчого засідання призначено на 21.06.17р.; боржника зобов'язано надати суду:

- належним чином засвідчену копію паспорту та ідентифікаційного коду голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3;

- відомості щодо наявності та розміру майнових активів на час подання заяви про порушення справи про банкрутство, відповідно до п.4 ст.11, п.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» з відповідними доказами;

- відомості щодо майна, яке перебуває у заставі ПАТ «АБ «Укоопспілка» , у разі його відсутності - докази вжиття заходів щодо його розшуку;

- докази належного вчинення заявником заходів передбачених положеннями ч.7 ст.111 Цивільного кодексу України;

- довідки відповідних державних установ щодо відсутності чи наявності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів;

- Інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, Витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна щодо боржника;

- відомості щодо наявності відкритих/закритих розрахункових рахунків в банківських установах у боржника (довідка органу державної фіскальної служби за місцем реєстрації боржника).

20.06.17р. до господарського суду від боржника надійшли письмові пояснення №б/н від 19.06.17р. з доданим документами.

Розглянувши в судовому засіданні 21.06.17р. матеріали заяви ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» м. Донецьк про порушення провадження у справі про банкрутство згідно ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , суд встановив:

Згідно з ч.2 ст.4 -1 Господарського процесуального кодексу України (далі за текстом - ГПК України) господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі за текстом - Закон про банкрутство).

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону про банкрутство провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Відповідно до ч.2 ст.10 Закону про банкрутство право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор.

Згідно з ч.5 ст.11 Закону про банкрутство якщо під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів у повному обсязі це є підставою для звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.

Згідно з ч.ч.1, 2 ст.95 Закону про банкрутство якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України. Приписи цієї статті застосовуються з врахуванням вимог ст.ст.105, 110, 111 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , що діяли станом на дату виникнення правовідносин.

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону про банкрутство перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом.

Згідно з ч.6 ст.16 Закону про банкрутство за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про: порушення провадження у справі про банкрутство; відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч.7 ст.16 Закону про банкрутство суд відмовляє в порушенні провадження у справі про банкрутство, зокрема, якщо заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, та за наявності підстав, передбачених статтею 15 цього Закону.

В свою чергу ч.1 ст.15 Закону про банкрутство у якості підстав для повернення заяви про порушення справи про банкрутство визначає невідповідність заяви змісту вимог, зазначених у цьому Законі.

Вирішуючи питання щодо можливості порушення провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» м. Донецьк господарський суд перевіряє дотримання як загальних норм Цивільного кодексу України, які встановлюють порядок ліквідації підприємства за рішенням власників, так і дотримання боржником вимог Закону про банкрутство.

Статтями 105, 110, 111 ЦК України (в редакції на час проведення добровільної ліквідації юридичної особи) передбачено, що юридична особа ліквідується 1) за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами; 2) за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які неможливо усунути, чи в інших випадках, встановлених законом. Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи. Кожна окрема вимога кредитора, зокрема щодо сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, розглядається, після чого приймається відповідне рішення, яке надсилається кредитору не пізніше тридцяти днів з дня отримання юридичною особою, що припиняється, відповідної вимоги кредитора.

З дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.

Під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб. У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо закриття відокремлених підрозділів юридичної особи (філій, представництв) та відповідно до законодавства про працю здійснює звільнення працівників юридичної особи, що припиняється.

Ліцензії, документи дозвільного характеру та інші документи, а також печатки та штампи, які підлягають поверненню органам державної влади, органам місцевого самоврядування, повертаються їм ліквідаційною комісією (ліквідатором).

Для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Виплата грошових сум кредиторам юридичної особи, що ліквідується, у тому числі за податками, зборами, єдиним внеском на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншими коштами, що належить сплатити до державного або місцевого бюджету, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, провадиться у порядку черговості, встановленому статтею 112 цього Кодексу.

У разі недостатності в юридичної особи, що ліквідується, коштів для задоволення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) організовує реалізацію майна юридичної особи.

До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам доходів і зборів.

Частинами 1, 3 статті 11 Закону про банкрутство визначено зміст заяви про порушення справи про банкрутство та перелік документів, які додаються до неї.

В судовому засіданні представник боржника наполягав на порушенні провадження у справі про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м. Донецьк, у зв'язку з неможливістю підприємства задовольнити вимоги кредиторів у процедурі добровільної ліквідації, внаслідок недостатності майнових активів, зазнаючи при цьому, що ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м. Донецьк дотримано усіх норм Цивільного кодексу України та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок добровільної ліквідації юридичної особи.

Дослідивши матеріали заяви про порушення справи про банкрутство та додані документи, судом встановлено, що головою ліквідаційної комісії боржника вживалися заходи щодо проведення процедури добровільної ліквідації ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м. Донецьк, проте вони здійсненні не в повному обсязі, відповідно до вищевказаних вимог законодавства.

Згідно ч.3 ст.111 ГПК України під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Відповідно до п. 20.4 гл. 20 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003 року № 492 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.12.2003 року за №1172/8493 встановлено, що у разі припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один поточний рахунок юридичної особи, що ліквідовується, визначений комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо)

Знідно ч.3 ст.11 Закону про банкрутство до заяви боржника додаються також: відомості про всі рахунки боржника, відкриті в банках та інших фінансово-кредитних установах, їх реквізити; відомості про всі рахунки, на яких обліковуються цінні папери, що належать боржнику, їх реквізити.

Згідно з п.11.16 "Порядку обліку платників податків та зборів", затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України №1588 від 09.12.2011р. (в редакції наказу Міністерства фінансів України N462 від 22.04.2014р. Про внесення змін до Порядку обліку платників податків та зборів ), належним доказом наявності відкритих/закритих рахунків у боржника є Довідка ДПІ по розрахункових рахунках боржника в банківських установах, розміру залишку коштів та їх закриття.

У тексті заяви про порушення справи про банкрутство головою ліквідаційної комісії зазначено, що ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» має один поточний рахунок №26008020100274 в ПАТ «ОСОБА_4 МКБ» м.Київ, МФО 300658.

Поточний рахунок №26004560114271, який був відкритий в ПАТ «АБ «УКРООПСПІЛКА» , м.Київ, МФО 322625, на даний час не існує у зв'язку із тим, що відповідно до Постанови Правління НБУ №264 від 22.04.15р. в АБ «УКРООПСПІЛКА» відкликано банківську ліцензію.

Відповідно до ст.33 та ст.34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Доказів відсутності руху коштів на вказаному рахунку в ПАТ «ОСОБА_4 МКБ» впродовж 2015 року, що передував прийняттю загальними зборами учасників ОСОБА_1 рішення про припинення діяльності ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» (протокол загальних зборів учасників №31/03/16 від 31.03.16р.) та в продовж 2016 року після прийняття такого рішення і до затвердження проміжного ліквідаційного балансу, головою ліквідаційної комісії не надано.

Таким чином, залишок коштів як на момент початку досудової ліквідаціїної процедури, так і під час її проведення, головою ліквідаційної комісії не встановлювався та не інвентаризувався.

Згідно вказаного "Порядку обліку платників податків та зборів" закриття інших рахунків, які не використовуються для проведення ліквідаційної процедури, здійснюється ліквідатором (ліквідаційною комісією) на підставі заяви про закриття рахунку, підписаної особою, яка згідно з рішенням учасників юридичної особи, суду або органу, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи, призначена ліквідатором (за умови проведення ідентифікації та верифікації), та копії рішення учасників, суду або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами про ліквідацію юридичної особи, засвідченої нотаріально або органом, який прийняв таке рішення.

До матеріалів справи не додано копії заяви голови ліквідаційної комісії до ПАТ «ОСОБА_4 МКБ» м.Київ з проханням закрити відповідний рахунок.

В порушення порядку здійснення досудової добровільної ліквідації ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» довідка ДПІ по розрахункових рахунках боржника в банківських установах, розміру залишку коштів та їх закриття, як на час звернення із заявою про порушення справи про банкрутство, так і у підготовче засідання боржником не надана, що унеможливлює дійти висновку про відсутність відповідних активів (грошових коштів) у підприємства.

У письмових пояснення, наданих до суду 20.06.17р. представником боржника зазначено, що для отримання довідки щодо наявності/відсутності відкритих/закритих розрахункових рахунків в банківських установах головою ліквідаційної комісії направлено запит про отримання довідки до органу доходів та зборів від 16.06.17р. На даний час відповіді на запит ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» не отримано.

З вказаного вбачається, що запит про отримання довідки по рахунках до органу доходів та зборів було направлення лише 16.06.17р., тобто після затвердження проміжного ліквідаційного балансу та звернення до суду з заявою про порушення справи про банкрутство.

За відсутності доказів про наявність відкритих рахунків або їх відсутність, руху коштів на них, залишку коштів на рахунках ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» на дату прийняття рішення про припинення діяльності боржника неможливо дійти до висновку про обґрунтоване співвідношення активу та пасиву за даними проміжного ліквідаційного балансу боржника.

За таких обставин наданий ліквідаційний баланс не може вважатися таким, що відображає повну інформацію щодо активу та пасиву боржника.

Суд звертає увагу, що необхідною та обов'язковою передумовою порушення провадження у справі про банкрутство, на підставі ст.95 Закону про банкрутство, є надання належних доказів на підтвердження наявності всіх передумов для порушення провадження, згідно з цією статтею, саме на момент звернення боржника із відповідною заявою.

Вказане узгоджується з правовою позицією Вищого господарського суду України, викладеною у постановах від 11.05.16р. у справі №927/967/15, від 13.09.16р. у справі №904/3554/16, від 08.11.16р. у справі №904/3479/16, від 04.04.17р у справі №911/2249/16, від 31.05.17р. у справі №904/11388/16.

Згідно ч.7 ст.111 ГПК України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Відповідно до ч.10 ст.111 ЦК України до затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітній період.

Боржником не надано належних та допустимих доказів в підтвердження надання ліквідатором боржника до контролюючих органів - органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування документів підприємства, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку, для проведення відповідних перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових коштів.

До заяви про порушення справи про банкрутство доказів складання та подання органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітності за останній звітній період не додано.

Відсутність вказаних доказів свідчить про порушення вимог Закону щодо добровільної ліквідації боржника, що в свою чергу призвело до позбавлення контролюючих органів можливості проведення відповідних перевірок, та права заявити свої претензії боржнику (за їх наявності) в досудовій процедурі ліквідації боржника.

Відповідна правова позиція вкладена у постановах Вищого господарського суду України від 08.11.16р. у справі №904/3479/16, від 14.03.17р. у справі №904/5083/16.

Також, відповідно до ч.4 ст.11 Закону про банкрутство, яка має універсальний характер, заява про порушення провадження у справі про банкрутство подається боржником лише за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.

Приписами вказаного Закону встановлено додаткову вимогу щодо заяви боржника у разі ініціювання ним провадження у справі про власне банкрутство (у т.ч. за ст.95 Закону про банкрутство) - обов'язкову наявність у такого заявника майна, достатнього для покриття судових витрат, пов'язаних із здійсненням провадження у справі про банкрутство.

У визначенні таких витрат слід враховувати, зокрема, оплату винагороди арбітражному керуючому у мінімальному розмірі не менше ніж за дванадцять місяців його роботи, відшкодування витрат на публікацію оголошень у справі, судового збору, сплаченого кредиторами, тощо.

Аналогічку правову позицію викладено в абз.6 п.12 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.13р. N01-06/606/2013 «Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)» та у постанові Вищого господарського суду України від 31.05.17р. у справі №904/11388/16.

За матеріалами даної справи судом встановлено, що докази наявності майна, достатнього для покриття вказаних вище судових витрат відсутні.

Так, при зверненні з заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржник вказав, що за результатами інвентаризації не виявлено основних засобів, нематеріальних активів, грошових коштів та дебіторської заборгованості.

Відповідно до письмових пояснень боржника №б/н від 19.06.17р. майно (товари в обігу, а саме: вугілля на складі), яке перебуває у заставі ПАТ АБ «УКРООПСПІЛКА» відповідно до договору застави товарів в обігу №07/2013 від 12.04.13р., знаходиться в м.Торез Донецької області. У зв'язку з проведення антитерористичної операції на території м.Донецька та Донецької області відповідно до Указу Президента України від 14.04.14р. №405/2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.14р. Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України , здійснити заходи щодо виявлення, опису та вилучення заставного майна боржника на даний час не можливо.

Таким чином, суд не враховує вказане боржником заставне майно як наявні майнові активи достатні для покриття судових витрат.

Разом з тим у поданій заяві зазначено, що згідно даних проміжного ліквідаційного балансу та бухгалтерських документів станом на 31.12.16р., грошові кошти складають 16300,00грн., які отримані внаслідок надання головою ліквідаційної комісії ОСОБА_3 поворотно-фінансової допомоги.

Крім того, за подання заяви про порушення справи про банкрутство боржником сплачено судовий збір в розмірі 16000,00грн. (квитанції №ПН10109 від 28.12.16р. та №1386914 від 09.02.17р.). Таким чином залишок грошових коштів складає 300,00грн.

Так, враховуючи встановлений ст.37 Закону про банкрутство строк ліквідаційної процедури та розмір оплати послуг ліквідатора відповідно до ст.115 Закону про банкрутство, мінімальна сума судових витрат на оплату послуг арбітражного керуючого (ліквідатора) за період ліквідаційної процедури становить 38400,00грн., а ставка судового збору за звернення до суду із заявою про грошові вимоги до боржника на момент подання ним заяви про порушення справи про банкрутство складала - 2 розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб (1600,00грн. х 2 - 3200,00грн.). В свою чергу 3200,00грн. х кількість заяв кредиторів з грошовими вимогами до боржника - з урахування того, що ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» у переліку вимог кредиторів зазначає про чотирьох кредиторів, то мінімальна сума для сплати судового збору становить 12800,00 грн.

Згідно із ч.2 ст.95 Закону про банкрутство суд призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом. Обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого.

У поданій заяві боржник просить призначити ліквідатором ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» ОСОБА_3 При цьому, у тексті самої заяви не зазначено про згоду ОСОБА_3, як голови ліквідаційної комісії на безоплатне надання послуг ліквідатора у даній справі, а також про те, що він бере на себе обов'язки щодо відшкодування усіх витрат, пов'язаних з порушенням провадження у справі про банкрутство ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» .

За вказаних обставин, наявних у боржника грошових коштів в сумі 300,00грн. недостатньо для покриття витрат на виплату винагороди арбітражному керуючому у мінімальному розмірі не менше ніж за дванадцять місяців його роботи, відшкодування витрат на публікацію оголошень у справі, судового збору, сплаченого кредиторами.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку що заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, встановлено наявність підстав, передбачених ст.15 Закону про банкрутство, у зв'язку з чим суд відмовляє у порушенні провадження у справі №905/781/17 про банкрутство ТОВ «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м.Донецьк.

Відповідно до ч.8 ст.16 Закону про банкрутство, відмова у відкритті провадження у справі про банкрутство не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про порушення справи про банкрутство за наявності підстав, встановлених цим Законом.

У зв'язку з викладеним, керуючись ст.1, абз.1, 2 ч.7 ст.16, ст.95, Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , ст.ст.4 -1 , 33-34, 43, 86 Господарського процесуального кодексу України.

УХВАЛИВ:

Відмовити у порушенні провадження у справі №905/781/17 про банкрутство ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНВЕСТ КОНСТРАКТ» , м. Донецьк (ЄДРПОУ 38263186).

Суддя О.В. Попов

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення21.06.2017
Оприлюднено29.06.2017
Номер документу67347562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/781/17

Ухвала від 07.08.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Попов

Постанова від 17.07.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 05.07.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Будко Н.В.

Ухвала від 21.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Попов

Ухвала від 12.06.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

О.В. Попов

Ухвала від 31.05.2017

Господарське

Господарський суд Донецької області

І.К. Чорненька

Постанова від 23.05.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 16.05.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Дучал Н.М.

Ухвала від 11.05.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

Ухвала від 10.05.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Ушенко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні