Ухвала
від 22.06.2017 по справі 805/5098/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Кошкош О.О.

ОСОБА_1 - ОСОБА_2

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2017 року справа №805/5098/16-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача ОСОБА_2, суддів Сухарька М.Г., Ястребової Л.В.,

секретар судового засідання Терзі Д.А.,

за участю представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року в адміністративній справі №805/5098/16-а за позовом Світлодарського дошкільного навчального закладу №1 Ластівка Світлодарської міської ради Донецької області до Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про скасування рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.5256) просив скасувати рішення Артемівської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009901302, №0009911302, №0009891302, №0009751302.

В обґрунтування позову зазначив, що рішення є протиправними, прийнятими всупереч приписам Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" та Закону №1669.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року позов задоволено.

Скасовано рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009751302.

Скасовано рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009911302.

Скасовано рішення Артемівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області від 08 листопада 2016 року №0009891302.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт зазначає, що рішення про застосування до позивача штрафних санкцій було прийнято на підставі картки особового рахунку за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску відповідно до ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Закон №1669 не скасовує обов'язків, визначених ч.2 ст.6 Закону №2464, а дає можливість платникам єдиного внеску на період проведення АТО не виконувати їх у встановлені строки та в повному обсязі.

Крім цього, підставою для звільнення платника податків є заява та сертифікат ТПП України. Проте позивач не надавав заяву та сертифікат до податкового органу.

Тому відсутні підстави для звільнення позивача від відповідальності за несвоєчасну сплату страхових внесків.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.

Світлодарський дошкільний навчальний заклад №1 "Ластівка" Світлодарської міської ради Донецької області (код ЄДРПОУ 33395477, 84792, Донецька обл., Бахмутський район, місто Світлодарськ, будинок 15 А) зареєстроване у якості юридичної особи 27.01.2005 року, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис.(а.с.15-16)

08 листопада 2016 року відповідачем проведено камеральну перевірку за неподання, несвоєчасне подання, подання не за встановленою формою звітності, передбаченою Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування по Світлодарському дошкільному навчальному закладу №1 Ластівка Світлодарської міської ради Донецької області за звітний період з 01.01.2015 року по 30.06.2015 року, про що складено акт №2360/05-02-14-02/33395477 (а.с.7-9).

За висновками акту позивачем порушено п.4 ч.2 ст.6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині несвоєчасного подання звітності з єдиного внеску за січень 2015 року, травень 2015 року, червень 2015 року.

08 листопада 2016 року Артемівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області прийнято рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а саме:

№0009751302, яким за несвоєчасну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування застосовано штраф у розмірі 39569,89 грн. та пеню у розмірі 4810,99 грн.; (а.с.10)

№0009911302, яким за несвоєчасну подання звітності застосовано штраф у розмірі 170,00 грн.; (а.с.12)

№0009891302, яким за несвоєчасну подання звітності застосовано штраф у розмірі 170,00 грн; (а.с.13)

Дійсно, позивачем подані Звіти про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску за січень 2015 року, травень 2015 року, червень 2015 року з порушенням терміну, а саме 12.03.2015, 15.09.2015, 14.09.2015 відповідно.

Згідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі Закон №2464) платник єдиного внеску зобов'язаний, зокрема, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; вести облік виплат (доходу) застрахованої особи та нарахування єдиного внеску за кожним календарним місяцем і календарним роком, зберігати такі відомості в порядку, передбаченому законодавством; виконувати інші вимоги, передбачені цим Законом.

Відповідно до п.9-4 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464 платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу".

Тобто, пункт 9-4 "Прикінцеві та перехідні положення" Закону №2464 пов'язує звільнення платників єдиного внеску від штрафу та/або пені за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції з наявністю двох умов:

- перебування на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція ;

- штраф та/або пеню застосовано до платника за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.

Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону №2464 недоїмка - це сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Тобто, пеня та штрафні санкції не є складовою недоїмки з єдиного внеску.

При цьому норми закону про незастосування штрафних та фінансових санкцій до платників єдиного внеску, визначених ст.4 Закону №2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст.2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14.04.2014 року до закінчення АТО- носять імперативний характер, та на відміну від звільнення від сплати недоїмки зі сплати єдиного внеску, не потребують надання сертифікатів Торгово-промислової палати.

Проте, позивачем до суду надано Сертифікат №7366 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) виданий 07.03.2017 Донецькою торгово-промисловою палатою, яким засвідчені форс-мажорні обставини що мали місце на території проведення антитерористичної операції в частині обов'язку сплати податків і зборів (єдиного внеску) в строки та у розмірах встановлених нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 1275-р від 02 грудня 2015 року про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Згідно з додатком до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 р. № 1275-р, до зазначених населених пунктів, зокрема, належить м. Світлодарськ, Донецької області, в якому знаходиться Світлодарський дошкільний навчальний заклад №1 Ластівка Світлодарської міської ради Донецької області.

Світлодарський дошкільний навчальний заклад №1 Ластівка Світлодарської міської ради Донецької області зареєстрований за адресою - 84792, Донецька область, м.Світлодарськ, 15а, у період з 07.02.2005 по 13.07.2015 перебував на обліку як платник податків в Єнакіївській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області, з 14.07.2015 перебуває на обліку в Артемівській ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області.

Отже, позивач знаходиться на обліку в контролюючому органі, який розташований на території населеного пункту, визначеного переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, яка триває і на теперішній час, тому до позивача не застосовувалися, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" за невиконання обов'язків платника єдиного внеску за період з 29 липня 2015 року по 24 лютого 2016 року.

На підставі викладеного судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову та скасування спірних рішень.

Враховуючи викладене, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Бахмутської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року в адміністративній справі №805/5098/16-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 03 квітня 2017 року в адміністративній справі №805/5098/16-а - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання к повному обсязі.

У повному обсязі ухвала складена 22 червня 2017 року.

ОСОБА_1 ОСОБА_2

Судді М.Г. Сухарьок

ОСОБА_4

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2017
Оприлюднено29.06.2017
Номер документу67349478
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/5098/16-а

Постанова від 04.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 10.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 03.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні