Ухвала
від 22.06.2017 по справі 805/4734/16-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Кірієнко В.О.

ОСОБА_1 - ОСОБА_2

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 червня 2017 року справа №805/4734/16-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача ОСОБА_2, суддів Гаврищук Т.Г., Ястребової Л.В.,

секретар судового засідання Терзі Д.А.,

за участю представника відповідача ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2017 року у справі №805/4734/16-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Славтрейдфуд до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області про зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач з урахуванням уточнених позовних вимог (а.с.62) просив зобов'язати відповідача прийняти уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість за липень 2015року за №9041535790, за серпень 2015року за №9041554271, за жовтень 2015року за №9041463577; зобов'язати відповідача відобразити показники уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість за липень 2015року за №9041535790, за серпень 2015року за №9041554271, за жовтень 2015року за №9041463577 в картці облікового рахунку.

В обґрунтування позову зазначив, що на підставі договору про визнання електронних документів ним подано в електронному вигляді до податкового органу уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість за липень 2015року, серпень 2015року, жовтень 2015року. Відповідач протиправно не прийняв ці розрахунки, посилаючись на порушення позивачем приписів п.48.7 ст.48 ПК України.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2017 року позов задоволено частково.

Зобов'язано Слов'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області прийняти уточнюючі розрахунки ТОВ Славтрейдфуд з податку на додану вартість за липень 2015року за №9041535790, за серпень 2015року за №9041554271, за жовтень 2015року за №9041463577.

В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з судовим рішенням в частині задоволення позову, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою відмовити в задоволенні позову у повному обсязі.

В обґрунтування зазначив, що уточнюючі розрахунки з ПДВ до податкових декларацій за липень 2015 року, серпень 2015 року, жовтень 2015 року не можна вважати податковими деклараціями, оскільки вони складені в порушення вимог п.48.7 ст.48 ПК України - в них зазначено приз віща, але не зазначено ініціали посадових осіб платника податків.

В частині відмови в задоволенні позовних вимог судове рішення не оскаржується.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Славтрейдфуд зареєстроване в якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 37467419, юридична адреса: 84100, Донецька обл., м. Слов'янськ, вул. Світлодарська, буд.4.(а.с.7-9)

ТОВ Славтрейдфуд укладено договір про визнання електронних документів від 16.03.2016року, предметом якого є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу (а.с.56-57).

23.03.2016року на підставі зазначеного договору товариством було подано в електронному вигляді до податкового органу уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість за липень 2015року, серпень 2015року, жовтень 2015року.

Уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість за жовтень 2015року доставлено до районного рівня 522 Слов'янська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області 23.03.2016року в 16год.28хв., про що свідчить квитанція №2 (а.с.10).

Уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість за серпень 2015року доставлено до районного рівня 522 Слов'янська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області 23.03.2016року в 17год.33хв., про що свідчить квитанція №2 (а.с.12).

Уточнюючий розрахунок з податку на додану вартість за липень 2015року було доставлено до районного рівня 522 Слов'янська ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області 23.03.2016року в 17год.17хв., про що свідчить квитанція №2 (а.с.16).

Зазначені розрахунки підписані керівником та головним бухгалтером товариства з зазначенням прізвища та ім я і по-батькові повністю.

На підставі п.п.16.1.3. п.16.1 ст.16 ПК України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з п.46.1. ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Як зазначено в п.48.1 ст.48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.

Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.

Відповідно до п. 48.2. ст.48 ПК України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

На підставі п.48.3. ст.48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

Відповідно до п.48.7 ст.48 Кодексу податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу.

Як вбачається з ЄДР керівником ТОВ Славтрейдфуд зазначена ОСОБА_4 (а.с.7)

Її посада та правомірність підпису підтверджується також наказом №36-к від 22.12.2012 року, протоколом загальних зборів учасників ТОВ Славтрейдфуд та безпосередньо договором №281220151 від 16.03.2016 року про визнання електронних документів, укладеного з податковим органом (а.с.36-38,53-54)

Спірні уточнюючі розрахунки підписані керівником та головним бухгалтером із зазначенням прізвища, ім я та по-батькові повністю.

Таким чином, наявна в уточнюючих розрахунках інформація про підписанта дає можливість правильно встановити ініціали та прізвище уповноваженої особи платника податків, яке збігається з даними, наявними в ЕДР, тому судова колегія не приймає доводи апелянта, що товариством неправильно визначено підписанта в податковій звітності та зазначає, що обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації, та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.

Спірні графи заповнені позивачем, а наявна в них інформація дає можливість правильно встановити ініціали та прізвище уповноваженої особи платника податків.

Згідно п.49.8 ст.49 ПК України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу.

Імперативний характер наведеної норми означає, що контролюючий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених пунктом 49.3 статті 49 ПК України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв'язку).

На підставі п. 49.9 ст. 49 ПК України, за умови дотримання платником податків вимог, встановлених ст..ст.48,49 цього Кодексу посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

Податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою, зокрема, у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею.

Як встановлено пунктом 49.10 статті 49 ПК України, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо), забороняється.

Згідно п.49.13 ст.49 ПК України у раз,і якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Відповідно до п.п.49.11.1 ст.49 Кодексу у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови, зокрема, у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання.

Тобто, податковим законодавством передбачений безпосередній обов'язок контролюючого органу щодо надання платнику податків письмового повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

Проте, відповідачем не надано доказів надання позивачу письмового повідомлення про відмову у прийнятті його податкових декларацій із зазначенням причин такої відмови.

На підставі викладеного, судова колегія погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для зобов'язання відповідача прийняти уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість за липень 2015року за №9041535790, за серпень 2015року за №9041554271, за жовтень 2015року за №9041463577.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Заперечуючи проти позову відповідач не довів правомірність своїх дій.

Враховуючи викладене, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.

Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2017 року у справі №805/4734/16-а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 24 січня 2017 року у справі №805/4734/16-а - залишити без змін.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі.

У повному обсязі ухвала складена 22 червня 2017 року.

ОСОБА_1 ОСОБА_2

Судді Т.Г. Гаврищук

ОСОБА_5

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.06.2017
Оприлюднено29.06.2017
Номер документу67349667
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4734/16-а

Постанова від 13.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Верховний Суд

Гончарова І.А.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 06.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Шипуліна Т.М.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 12.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні