Комінтернівський районний суд Одеської області
Справа № 504/1976/17
провадження №2-а/504/119/17
У Х В А Л А
22.06.2017 смт. Доброслав
Суддя Комінтернівського районного суду Одеської області Добров П.В., розглянувши адміністративний позов Депутата Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VІІ скликання ОСОБА_1 до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, Голови Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги - Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, про визнання незаконним і скасування рішень суб'єкта владних повноважень,
встановив:
06 червня 2017 року Депутат Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_1 звернулася до суду із адміністративним позовом до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області та до голови Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2, у якому просить суд:
- усунути порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 38 сесії Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області VI скликання №656 - VI від 05.07.2013р. в частині надання громадянці ОСОБА_3 дозволу на зміну цільового призначення земельної ділянки площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка розташована на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів житлової та громадської забудови;
- усунути порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 15 сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №356- VII від 07.12.2016р. в частині надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД на розроблення робочого проекту землеустрою щодо зняття, перенесення, зберігання ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту та робочого проекту землеустрою щодо землювання малопродуктивних угідь, знятим родючим шаром ґрунту з земельної ділянки загальною площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД та розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район, село Крижанівка;
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області внести відповідні зміни до земельно-кадастрової інформації (далі - Державний земельний кадастр), відносно земельної ділянки розташованої на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в частині цільового призначення - для ведення особистого селянського господарства, загальною площею земельної ділянки 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680.
Відповідно до п.5 ч.1ст.107 Кодексу адміністративного судочинства України Суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Відповідно до ст.99 Кодексу адміністративного судочинства України, адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим кодексом.
Згідно з ч. 2 ст.99 Кодексу адміністративного судочинства України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод і інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо інше не установлене, починає свій перебіг з дня, коли особа дізналась чи повинна була дізнатись про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Клопотання про поновлення строку на звернення до адміністративного суду позивач до суду не надав.
Будь-яких даних про поважність причини пропуску строку на звернення до адміністративного суду позивачем надано не було.
Згідно з п.9 ч.1 ст.155 Кодексу адміністративного судочинства України Суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позовну заяву подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до адміністративного суду і суд не знайшов підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними
За таких обставин, в частині позовних вимог щодо усунення порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 38 сесії Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області VI скликання №656 - VI від 05.07.2013р. в частині надання громадянці ОСОБА_3 дозволу на зміну цільового призначення земельної ділянки площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка розташована на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів житлової та громадської забудови, суд приходить до висновку, що позивач звернувся до суду з позовом з пропуском строку на звернення до адміністративного суду.
Відповідно до ст.100 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.
Щодо позовної вимоги про порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 15 сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №356- VII від 07.12.2016р. в частині надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД на розроблення робочого проекту землеустрою щодо зняття, перенесення, зберігання ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту та робочого проекту землеустрою щодо землювання малопродуктивних угідь, знятим родючим шаром ґрунту з земельної ділянки загальною площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД та розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район, село Крижанівка, суд враховує наступне:
Згідно з ч.1 с т.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст.106 Кодексу адміністративного судочинства України на підтвердження обставин, якими обґрунтовуються позовні вимоги, позивач надає докази, а в разі неможливості - зазначає докази, які не може самостійно надати, із зазначенням причин неможливості подання таких доказів. Разом з тим, в позовній заяві містяться посилання позивача на незаконність оскаржуваного рішення 15 сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №356- VII від 07.12.2016р. в частині надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД на розроблення робочого проекту землеустрою щодо зняття, перенесення, зберігання ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту та робочого проекту землеустрою щодо землювання малопродуктивних угідь, знятим родючим шаром ґрунту з земельної ділянки загальною площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД та розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район, село Крижанівка. Доказів протиправність означеного рішення до позовної не додано. Також, в позовній заяві не зазначено про неможливість самостійного надання доказів тверджень позивача про незаконність такого рішення Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №356- VII від 07.12.2016р.
Також, суд враховує й те, що Відповідно до ч. 1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з вимогами ч. 3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 ст.6 Кодексу адміністративного судочинства Українипередбачено, що кожна особа має право у порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
При цьому, в позовній заяві зазначено, що такий позов подано позивачем, як депутатом Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в інтересах членів територіальної громади не додавши до позовної заяви належним чином засвідчені копії документів, що підтверджують повноваження позивача на подання такого позову від імені членів місцевої територіальної громади.
За положеннями частини 1 та частини 2 статті 15 Закону України Про статус депутатів місцевих рад депутат місцевої ради як представник інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу у разі виявлення порушення прав та законних інтересів громадян або інших порушень законності має право вимагати припинення порушень, а в необхідних випадках звернутися до відповідних місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, а також до правоохоронних і контролюючих органів та їх керівників з вимогою вжити заходів щодо припинення порушень законності. У разі виявлення порушення законності депутат місцевої ради має право на депутатське звернення до керівників відповідних правоохоронних чи контролюючих органів.
Відповідно до положеннями частини 1 та частини 2 статті 48 Кодексу адміністративного судочинства Україниздатність мати процесуальні права та обов'язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами). Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить фізичним особам, які досягли повноліття і не визнані судом недієздатними, а також фізичним особам до досягнення цього віку у спорах з приводу публічно-правових відносин, у яких вони відповідно до законодавства можуть самостійно брати участь.
Частиною 3 ст.56 Кодексу адміністративного судочинства Українивстановлено, що представники беруть участь в адміністративному процесі на основі договору або закону.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що депутат місцевої ради є представником місцевої громади, виборців свого виборчого органу лише на засіданнях сесій місцевої ради, у правоохоронних та контролюючих органах, які відносяться до виконавчої влади, в той час як суди до судової влади (ч.1 та ч.2 ст.15 Закону України Про статус депутатів місцевих рад ). Разом з тим, статтею 6 Конституції України визначено, що державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. В той же час, відповідно до п. 4 абз. а ч. 1 ст. 38 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать звернення до суду про визнання незаконними актів органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальної громади, а також повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Таким чином, судом приходить до висновку, що право звернення до суду з метою захисту прав, інтересів та свобод мешканців місцевої громади і в інтересах місцевої громади належить виконавчим органам органів сільських, селищних, міських рад, діяльність яких спрямовується та керується через сільські ради, які шляхом розгляду питань місцевого самоврядування забезпечують реалізацію своїх рішень, в тому числі з питань захисту мешканців місцевої громади, через виконавчі органи місцевих рад, які здійснюють виконавчі функції і повноваження місцевого самоврядування, одне з яких, право виконавчого органу місцевої ради на звернення до суду, передбачене в п.4 абзацу а ч. 1 ст.38 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні . Разом з цим депутати забезпечують захист прав, інтересів та свобод мешканців місцевої громади, виборців свого виборчого округу, шляхом участі на сесіях місцевих рада, надання пропозицій, винесення питань на розгляд сесії, голосування за питання, вирішення яких забезпечує захист прав, інтересів та свобод місцевої громади, в тому числі й шляхом прийняття на сесії місцевої ради рішення щодо звернення виконавчого органу місцевої ради до суду стосовно питань, вирішення яких потребує звернення до суду.
Суд враховує й те, що визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень можливе лише за позовом особи, право або законний інтерес якої порушені цим рішенням (ця правова позиція міститься в постанові Верховного Суду України від 10.04.2012 у адміністративній справі N 21-1115во10).
При цьому, відповідно до ч.4 та ч.5 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява підписується позивачем або його представником із зазначенням дати її підписання. Якщо позовна заява подається представником, то у ній зазначаються ім'я представника, його поштова адреса, а також номер засобу зв'язку, адреса електронної пошти, якщо такі є. Одночасно з позовною заявою подається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника.
Однак, підтверджень позивача діяти щодо дії від імені та в інтересах членів місцевої до позовної заяви не додано.
Відповідно до ч.1 ст.107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства; 5) подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з ч.1 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною заявою.
Стосовно позовної вимоги зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Одеській області внести відповідні зміни до земельно-кадастрової інформації (далі - Державний земельний кадастр), відносно земельної ділянки розташованої на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в частині цільового призначення - для ведення особистого селянського господарства, загальною площею земельної ділянки 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, суд звертає увагу на те, що незважаючи на таку вимогу адміністративного позову, в позовній заяві не вказано Головне управління Держгеокадастру в Одеській області одним із співвідповідачів по справі.
Відповідно до п.2 ч.4 ст.105 Кодексу адміністративного судочинства України зобов'язання про вчинення певних дій в адміністративному позові заявляються саме до відповідача, серед яких, вказаних в позовній заяві відсутнє Головне управління Держгеокадастру в Одеській області. Крім того, в порушення п.2 ч.4 ст.105 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві не вказано про вчинення яких саме дій, внесення яких саме змін до земельно-кадастрової інформації, просить позивач.
Разом з тим в п.4 ч.1 ст.106 Кодексу адміністративного судочинства України вказано, що у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Згідно з ч.1 ст.108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків. Копія ухвали про залишення позовної заяви без руху невідкладно надсилається особі, що звернулася із позовною заявою.
При таких обставинах позов, в частині про усунення порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 15 сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №356- VII від 07.12.2016р. в частині надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД на розроблення робочого проекту землеустрою щодо зняття, перенесення, зберігання ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту та робочого проекту землеустрою щодо землювання малопродуктивних угідь, знятим родючим шаром ґрунту з земельної ділянки загальною площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД та розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район, село Крижанівка, а також щодо зобов'язання Головне управління Держгеокадастру в Одеській області внести відповідні зміни до земельно-кадастрової інформації (далі - Державний земельний кадастр), відносно земельної ділянки розташованої на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в частині цільового призначення - для ведення особистого селянського господарства, загальною площею земельної ділянки 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, повинен бути залишений без руху, а позивачу наданий термін для усунення недоліків. Недоліки повинні бути усунені шляхом надання до суду належним чином оформленого позову, додатками, з їх копіями відповідно до кількості відповідачів, третіх осіб, наданням необхідних документів.
На підставі ст.ст. 2,3, 6, 48, 56, 99, 100, 102, ст.105-108, п.9 ч.1 ст.155 КАС України, суд -
ухвалив:
Адміністративний позов Депутата Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VІІ скликання ОСОБА_1 до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, Голови Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги - Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, про визнання незаконним і скасування рішень суб'єкта владних повноважень, в частині про усунення порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 38 сесії Крижанівської сільської ради Комінтернівського (Лиманського) району Одеської області VI скликання №656 - VI від 05.07.2013р. в частині надання громадянці ОСОБА_3 дозволу на зміну цільового призначення земельної ділянки площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка розташована на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області з ведення особистого селянського господарства на будівництво, обслуговування та експлуатацію об'єктів житлової та громадської забудови, - залишити без розгляду.
В інші частині адміністративний позов Депутата Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VІІ скликання ОСОБА_1 до Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, Голови Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області ОСОБА_2, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги - Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, про визнання незаконним і скасування рішень суб'єкта владних повноважень, про усунення порушення законності і встановити правовий порядок, визнати не дійсним та скасувати рішення 15 сесії Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області VII скликання №356- VII від 07.12.2016р. в частині надання дозволу Товариству з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД на розроблення робочого проекту землеустрою щодо зняття, перенесення, зберігання ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту та робочого проекту землеустрою щодо землювання малопродуктивних угідь, знятим родючим шаром ґрунту з земельної ділянки загальною площею 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, яка перебуває у користуванні товариства з обмеженою відповідальністю ІНГРАДБУД та розташована за адресою: Одеська область, Лиманський район, село Крижанівка, а також щодо зобов'язання Головне управління Держгеокадастру в Одеській області внести відповідні зміни до земельно-кадастрової інформації (далі - Державний земельний кадастр), відносно земельної ділянки розташованої на території Крижанівської сільської ради Лиманського району Одеської області, в частині цільового призначення - для ведення особистого селянського господарства, загальною площею земельної ділянки 0,7200 га, кадастровий номер 5122783200:01:002:1680, - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність протягом п'яти днів з дня отримання даної ухвали усунути недоліки та роз'яснити, що в іншому випадку позов буде повернутий позивачу.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до апеляційн ого адміністративного суду Одеської області через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 5-ти денний строк з дня отримання ухвали суду.
Суддя: П.В. Добров
Суд | Комінтернівський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2017 |
Оприлюднено | 29.06.2017 |
Номер документу | 67354842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Комінтернівський районний суд Одеської області
Добров П. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні