Постанова
від 20.06.2017 по справі 566/524/17
МЛИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 566/524/17

провадження № 2-а/566/31/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2017 року смт. Млинів Рівненської області

Млинівський районний суд Рівненської області в складі головуючої судді - Хомицької А.А.,

при секретарі - Христюк Н.В.,

з участю представника позивача ОСОБА_1 - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про зобов'язання здійснити дії, -

ВСТАНОВИВ:

10 травня 2017 року ОСОБА_1 звернулась в суд з адміністративним позовом до Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про зобов'язання здійснити дії. Позовні вимоги мотивує тим, що з 2010 року перебуває на обліку в Млинівському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України в Рівненській області та отримувала пенсію по віку призначену відповідно до Закону України Про державну службу . Отримуючи пенсію, продовжувала працювати на посаді спеціаліста 2 категорії апарату управління Владиславівської сільської ради Млинівського району Рівненської області. Виплата пенсії здійснювалась щомісячно відповідачем з моменту призначення і до 01.04.2015 року. Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 року № 213-VІІІ були внесені зміни в ч. 7 ст. 21 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування , доповнено її реченням такого змісту: Тимчасово, у період з 01 квітня 2015 року по 31 грудня 2015 року, посадовим особам місцевого самоврядування (крім інвалідів І та II груп, інвалідів війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ), у період служби в органах місцевого самоврядування, пенсії, призначені відповідно до законодавства України, не виплачуються . Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 24.12.2015 року № 911-VІІІ відповідний період був продовжений з 01 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року. 07.02.2017 року позивач звернулася до відповідача із заявою про відновлення виплати пенсії за період з 01.04.2015 року по 31.12.2016 року. Однак, листом від 09.02.2017 року № 414/04 року їй було відмовлено у відновленні виплати пенсії за відповідний період з посиланням на відповідні положення Законів України від 02.03.2015 року № 213-VІІІ та від 24.12.2015 року № 911-VІІІ. Вважає дії відповідача про відмову у відновленні виплати пенсії протиправними, необґрунтованими та такими, що порушують її конституційне право на пенсійне забезпечення. Зазначає, що згідно ст.ст. 58, 64 Конституції України, Закони не мають зворотної дії в часі, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту або обсягу існуючих прав і свобод, а конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. Просить суд зобов'язати Млинівське об'єднане управління Пенсійного фонду України Рівненської області відновити їй виплату раніше призначеної пенсії, відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 року № 1058-ІV, починаючи з 01 червня 2015 року.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з'явилась, представництво її інтересів у суді здійснював представник ОСОБА_3, який позовні вимоги ОСОБА_1 підтримав повністю, уточнив лише період, за який необхідно зобов'язати відповідача відновити позивачу виплату раніше призначеної пенсії, а саме, починаючи з 01 червня 2015 року по 31 грудня 2016 року.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, у попередньому судовому засіданні надав суду заперечення від 23.05.2017 р. № 1191/09 (а.с. 20-26) на адміністративний позов про зобов'язання здійснити дії. У запереченні відповідач позов не визнав, вказав, що положення п. 7 ст. 21 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування (в редакції від 02.03.2015 р. Закону № 213-VII та в редакції від 24.12.2015 р. Закону № 911-VIII) не визнані такими, що не відповідають Конституції України та є чинними, відповідач діяв відповідно до норм чинного законодавства, а тому підстав для задоволення позову немає. Також вважає, що позивач пропустив строк звернення до адміністративного суду, передбаченого ст. 99 КАС України. Просив відмовити в задоволенні позову повністю.

Суд, заслухавши думку представника позивача, дослідивши матеріали справи, приходить висновку, що позов в частині зобов'язання відповідача здійснити дії за період з 01 червня 2015 року по 09 листопада 2016 року включно слід залишити без розгляду, а в іншій частині слід відмовити, виходячи з наступного .

Із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 перебуває на обліку в Млинівському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Рівненської області та з 14.04.2011 року їй призначено пенсію по віку як посадовій особі органу місцевого самоврядування відповідно до Закону України Про державну службу в органах місцевого самоврядування .

Згідно копії трудової книжки (а.с. 5-6, 23, 33-34) ОСОБА_1 працювала на посаді спеціаліста 2 категорії апарату управління Владиславівської сільської ради з 02 квітня 2001 року. 30.12.2016 року Владиславівську сільську раду реорганізовано шляхом приєднання до Млинівської селищної ради. 22.03.2017 року ОСОБА_1 звільнена з роботи у зв'язку із реорганізацією, згідно п. 1 ст. 40 КЗпП України на підставі розпорядження № 54 від 22.03.2017 р. (а.с. 35).

Індивідуальні відомості про застраховану особу згідно форми ОК - 5 (а.с. 24-25) відображають нарахування заробітної плати та сплату страхових внесків роботодавцем (страхувальником) за ОСОБА_1 (код НОМЕР_1) та облік її спеціального стажу як посадової особи органу місцевого самоврядування, а саме: Владиславівською сільською радою Млинівського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04386605) за період з 01.01.2015 року по 31.12.2016 року та Млинівською селищною радою Млинівського району Рівненської області (код ЄДРПОУ 04386338) за період з 01.01.2017 року по 22.03.2017 року.

Із квітня 2015 року позивачу призупинено виплату пенсії на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015 року № 213-VIII та Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 24.12.2015 року № 911- VIII .

07.02.2017 року ОСОБА_1 зверталась до Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області із заявою про перерахунок та виплату пенсії за період з 01.04.2015 року по 31.12.2016 року. Згідно відповіді Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області від 09.02.2017 р. № 414/04 їй зазначили, що немає підстав для перерахунку та виплати пенсії за період з 01.04.2015 року по 31.12.2016 року, в зв'язку з тим, що 01.04.2015 року набув чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення № 213-VIII від 02.03.2015 року, яким, зокрема, було встановлено особливий порядок виплати пенсій працюючим пенсіонерам, які працюють на спец посадах, при цьому, тимчасово, у період з 01.04.2015 р. по 31.12.2015 р. пенсії таким працюючим пенсіонерам не виплачуються (а.с. 7).

Згідно ч. 2 ст. 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до положень ст. 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд на підставі позовної заяви та доданих до неї матеріалів не знайде підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, про що постановляється ухвала. Позовна заява може бути залишена без розгляду як на стадії вирішення питання про відкриття провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання, так і в ході підготовчого провадження чи судового розгляду справи.

Як вбачається із відмітки суду про одержання кореспонденції ОСОБА_1 звернулася до Млинівського районного суду із вказаним позовом 10 травня 2017 року, а в позові просить відновити виплату пенсії, починаючи з 01 червня 2015 року по 31 грудня 2016 року (а.с. 1).

Суд приходить до висновку, що позивач звернулась з позовними вимогами про поновлення виплати пенсії за період з 01 червня 2015 року по 09 листопада 2016 року включно із пропуском шестимісячного строку встановленого ст. 99 КАС України для звернення до суду. Причин пропуску процесуального строку позивач не зазначила та не вказала їх поважність. Із позовної заяви випливає, що позивач дізналася або повинна була дізнатися про порушення права на отримання пенсії в повному обсязі задовго до отримання відповіді відповідача від 09.02.2017 р. на її заяву від 07.02.2017 р., оскільки сама зазначає дату припинення виплати пенсії - з 01.04.2015 р., посилається на нормативні акти, чинні у період невиплати пенсії.

Таким чином, підстав для поновлення строку для звернення до суду немає, а позовні вимоги про поновлення виплати пенсії, починаючи з 01 червня 2015 року по 09 листопада 2016 року включно, слід залишити без розгляду.

Що стосується позовних вимог про відновлення виплати пенсії ОСОБА_1 з 10 листопада 2016 року по 31 грудня 2016 року, суд зазначає наступне.

Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 7 ст. 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (зі змінами, внесеними Законом України № 213-VIII від 02.03.2015 р.) тимчасово, в редакції, що діяла на момент виникнення спірних у даній справі правовідносин, в період з 1 квітня 2015 року по 31 грудня 2015 року, посадовим особам місцевого самоврядування (крім інвалідів I та II груп, інвалідів війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"), у період служби в органах місцевого самоврядування, пенсії, призначені відповідно до законодавства України, не виплачуються. Із 01 січня 2016 року набрав чинності Закон України № 911-VIII від 24.12.2015 р. "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", відповідно до якого відповідний період був продовжений з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року.

Згідно ч. 1 ст. 47 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції від 01.01.2016 р. згідно змін, внесених Законом України № 911-VIII від 24.12.2015 р.) тимчасово, у період з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року, особам (крім інвалідів І та ІІ груп, інвалідів війни ІІІ групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"), які працюють на посадах та на умовах, передбачених законами України Про державну службу , "Про прокуратуру", "Про судоустрій і статус суддів", призначені пенсії/щомісячне грошове утримання не виплачуються.

01 січня 2017 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 06.12.2016 року № 1774-VIII, відповідно до якого були внесені зміни в ст. 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" та було відновлено виплату пенсії посадовим особам місцевого самоврядування.

Відповідно до довідки Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області від 23 травня 2017 року № 510 (а.с. 26) ОСОБА_1 відновлено виплату пенсії з січня 2017 року та вона отримала: за січень 2017 р. - 1311,59 грн., лютий 2017 р. - 1311,59 грн., березень 2017 р. - 1311,59 грн., квітень 2017 р. - 1311,59 грн., травень 2017 р. - 1311,59 грн., всього разом 6557,95 грн.

Таким чином, єдиною підставою для припинення виплати пенсії є перебування особи на роботі у органах місцевого самоврядування. Таке обмеження щодо виплати пенсії законодавець передбачив на період роботи пенсіонера на відповідній посаді та за відповідних умов, виплата пенсії поновлюється після звільнення з роботи, це є єдиною підставою для поновлення виплати пенсії згідно чинного законодавства.

Оскільки ст. 47 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", ч. 7 ст. 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" в редакції станом на 31.12.2016 року не визнані неконституційними, а тому відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, правомірно тимчасово не виплачуючи пенсію позивачу.

Враховуючи, що на момент зупинення виплати позивач працювала в органах місцевого самоврядування на посаді спеціаліста 2 категорії апарату Владиславівської сільської ради Млинівського району Рівненської області , вона була посадовою особою (спеціальним суб'єктом) на яку безпосередньо розповсюджується дія Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування , а тому суд не вбачає підстав для відновлення виплати раніше призначеної пенсії, починаючи з 10.11.2016 року по 31.12.2016 року.

Керуючись ст.ст. 6, 9, 11, 99, 100, 158-163 КАС України суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про зобов'язання здійснити дії за період з 01 червня 2015 року по 09 листопада 2016 року включно, - залишити без розгляду.

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Млинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області в частині відновлення виплати раніше призначеної пенсії відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 10 листопада 2016 року по 31 грудня 2016 року, - відмовити.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Млинівський районний суд Рівненської області. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя А.А. Хомицька

СудМлинівський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення20.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67369048
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —566/524/17

Постанова від 20.06.2017

Адміністративне

Млинівський районний суд Рівненської області

Хомицька А. А.

Постанова від 20.06.2017

Адміністративне

Млинівський районний суд Рівненської області

Хомицька А. А.

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Млинівський районний суд Рівненської області

Хомицька А. А.

Ухвала від 12.05.2017

Адміністративне

Млинівський районний суд Рівненської області

Хомицька А. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні