ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2017 р. Справа № 804/2812/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: представника позивача: представника відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дизайн Стиль"
до Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови
ВСТАНОВИВ:
04 травня 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Дизайн Стиль звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління Уктрансбезпеки у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті, в якій просить суд:
- визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області про застосування адміністративно-господарського штрафу АЕ № 006275 від 30 березня 2017 року на загальну суму 1700 гривень.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 14.02.2017 року о 11 год.34 хв., у Тернопільській області на 190км +10м а/д М-12, посадовими особами Управління Укртрансбезпеки у Тернопільській області складено акт ВО №190375 проведення рейдової перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом транспортного засобу що належить ТОВ Дизайн Стиль марки Volvo FH 12420 державний номер НОМЕР_1, яким керував водій ОСОБА_5, про відсутність у водія картки водія до цифрового тахографа та у подальшому винесено спірну постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу АЕ № 006275 від 30 березня 2017 року на загальну суму 1700 гривень.
Позивач вказує на те, що він не є перевізником в розумінні положень Закону України Про автомобільний транспорт , а є лише власником зазначеного транспортного засобу ( Volvo FH 12420 державний номер НОМЕР_1), оскільки вищевказаний транспортний засіб було передано 31.12.2016 року за договором оренди №ДС/С/3112 Товариству з обмеженою відповідальністю Самодєлкін , яким на момент здійснення перевірки згідно Акту перевірки та довідки директора ТОВ Самодєлкін ОСОБА_6 №22 від 26.04.2016 року керував найманий працівник ТОВ Самодєлкін - ОСОБА_5. Також, посилаючись на те, що ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт не містить вимоги про наявність у водія картки водія до цифрового тахографа та не вимагає від власника транспортного засобу забезпечити наявність зазначених документів у водія.
На підставі викладених обставин позивач просив визнати протиправною та скасувати постанову АЕ №006275 від 30 березня 2017 року на загальну суму 1700 гривень.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, надав письмові заперечення, у яких зазначено, що при винесенні оскарженої постанови з боку Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області жодних порушень прав та закону не вбачається, а тому просить в задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю Дизайн Стиль відмовити в повному обсязі.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає за необхідне задовольнити адміністративний позов виходячи з наступного.
Товариство з обмеженою відповідальністю Дизайн Стиль зареєстровано, як юридична особа, ідентифікаційний код: 38640716, місцезнаходження 53020, Дніпропетровська область, Криворізький район, село Лозуватка, вулиця Котовського, будинок 35.
14 лютого 2017 року під час рейдової перевірки позивача посадові особи Управління Укртрансбезпеки у Тернопільській області перевіряли додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
Відповідно до Акту ВО №190375 від 14.02.2017 року, виявлено порушення, яке полягло у відсутності у водія ОСОБА_5, при управлінні транспортного засобу Volvo FH 12420 державний номер НОМЕР_1,картки водія до цифрового тахографа.
На підставі вказаного акту 30.03.2017 року Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області прийняло оскаржувану постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу АЕ№0062275, якою застосувало до позивача адміністративно-господарський штраф у сумі 1 700 грн.
Проте позивач вказує на те, що момент проведення перевірки згідно Акту перевірки зазначено: надання послуг з перевезення вантажу згідно Товарно-транспортної накладної від 10.02.2017 року, перевізник ТОВ Самодєлкін , а вищезазначений транспортний засіб згідно договору №ДС/С/3112 від 31.12.2016 р. перебував в оренді ТОВ Самодєлкін та під керуванням найманого останнім водія.
Згідно п.1.1 Договору Орендодавець передає в строкове платне користування Орендареві транспортні засоби. Додаткові відомості про транспортні засоби, що передаються (марка, модель, номер кузова, державний реєстраційний номер, тощо) містяться у акті прийому-передачі, що є додатком до цього Договору та його невід'ємною частиною.
Відповідно до п.1.2. Договору транспортні засоби, технічна документація на транспортні засоби, а саме свідоцтво про реєстрацію ТЗ, технічний паспорт, передаються Орендодавцем Орендарю, що оформлюється актом, який підписується Сторонами.
На виконання п.п.1.1., 1.2 Договору та відповідно Акту приймання-передачі №1 до Договору, транспортні засоби, в тому числі Volvo FH 12420 державний номер НОМЕР_1, передані Орендареві в день підписання Договору строком до 31 грудня 2018 року.
Таким чином, на момент здійснення перевірки позивач не знаходився в статусі перевізника.
У відповідності до 2 ст. 48 Закону України від 05 квітня 2001 року № 2344-III Про автомобільний транспорт передбачено, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Згідно 6.1. Наказу Мінтрансз'вязку України від 07.06.2010 р. №340 Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.
Згідно Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України від 24.06.2010 року №385, затверджено Інструкцію з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, яка визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів та поширюється на суб'єктів господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).
Згідно з пунктом 1.4. розділу І Інструкції № 385 контрольний пристрій (тахограф) - це обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв, а перевізники - суб'єкти господарювання, які провадять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільним транспортом.
Водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа: своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом кого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв); у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.
Перевізники забезпечують належну експлуатації тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами та згідно з вимогами ЄУТР здійснюють періодичні інспекції, які включають перевірку: правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством (обов'язковість установлення тахографа певного типу - аналоговий або цифровий, позначка затвердження типу згідно з ЄУТР); наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку; дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа; дотримання вимог щодо періодів роботи та відпочинку водіїв та їх відповідність параметрам руху, зареєстрованим тахографом; наявності у водіїв транспортних засобів тахокарт у кількості, визначеній пунктом 3.3. цього розділу, або наявності та чинності картки для цифрового тахографа; строків зберігання відповідної інформації, отриманої за допомоги тахографа, протоколів перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірники тахографа.
Судом встановлено, що при перевірці посадовими особами управління Укртрансбезпеки в Тернопільській області вимагалася картка водія до цифрового тахографа, яка була відсутня.
Порядок обігу карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах) затверджений Наказом Міністерства Інфраструктури України №329 від 30.05.2013 року визначає процедури видачі, оновлення, заміни та анулювання дії карток, що використовуються в цифрових контрольних пристроях (тахографах), а також строки дії таких карток.
Відповідно до п.2.1. Порядку картка водія видається фізичним особам, після подачі заяви до Центру з видачі карток Компетентного органу особисто або поштовим відправленням. Згідно п.3.7. Заява на видачу або оновлення карток всіх типів повинні містити зразок підпису користувача картки. Після чого картка видається користувачу картки протягом 20 робочих днів з дня реєстрації заяви на видачу або оновлення картки, якщо не оформлено рішення про відмову у видачі картки.
Таким чином згідно п.2.1. Порядку, отримати картку водія до цифрового контрольного пристрою (тахографа) може лише фізична особа, яка має право керувати транспортним засобом.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з абзацу третього ч. 1 ст. 60 вказаного Закону встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за: надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідачем не доведено належними доказами, що перевізником був ТОВ "Дизайн Стиль та в зв'язку з наведеним не обґрунтовано прийняття постанови про застосування адміністративно - господарського штрафу на ТОВ "Дизайн Стиль за порушення законодавства про автомобільних транспорт АЕ №006275 від 30 березня 2017 року .
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Враховуючи наявність у ТОВ "Дизайн Стиль документів що підтверджують факт передачі в оренду транспортного засобу, статусу перевізника на момент проведення перевірки він не мав. Отже і обов'язку забезпечувати належну експлуатації тахографів та транспортних засобів з установленими тахографами теж.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Дніпропетровський окружний адміністративний суд, з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, вважає адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Дизайн Стиль таким, що підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.
Згідно з ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
У зв'язку з задоволення позовних вимог, судові витрати підлягають відшкодуванню на користь ТОВ "Дизайн Стиль за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 11, 14, 69, 71, 72, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Дизайн Стиль до Управління Укртансбезпеки у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови - задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області про застосування адміністративно-господарського штрафу АЕ №006275 від 30 березня 2017 року на загальну суму 1700 гривень.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області Держаної служби з безпеки на транспорті судовий збір за подання позову в розмірі 1 600 грн (тисяча шістсот гривень.)
Постанова суду набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 19 червня 2017 року
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67371749 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Голобутовський Роман Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні