Постанова
від 20.06.2017 по справі 805/1934/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 червня 2017 р. Справа №805/1934/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови:14:25

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючий судя ОСОБА_1

секретар судового засідання: Притула С.С.

розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного

управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області до Приватного

підприємства МІГ і С про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства МІГ і С , в якому просить стягнути податковий борг з рахунків у банках, що обслуговують Приватне підприємство МІГ і С (код ЄДРПОУ 34550650) у розмірі 136063,56 грн. по єдиному податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% на р/р 33118325700367, банк ГУ ДКСУ в Запорізькій області, код ЄДРПОУ 37892243, мфо 813015, одержувач УК у Більмацькому районі/Комиш-Зорянська територіальна громада, код платежу 14060100.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за Приватним підприємством МІГ і С обліковується податкова заборгованість, яка утворилась через несплату ним самостійно визначених в податкових деклараціях за 3 квартал 2016 року та за 4 квартал 2016 року суми грошових коштів.

У судове засідання повноважні представники позивача та відповідача не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені судом належним чином.

Відповідно до частини четвертої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно з частиною шостою статті 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи в судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Перевіривши доводи, викладені в адміністративному позові, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

З ОСОБА_2 державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01 лютого 2017 року №1002101774, копія якого наявна в матеріалах справи, Приватне підприємство МІГ і С (код за ЄДРПОУ 34550650) зареєстроване як юридична особа 25.09.2006, номер запису 12741020000004907, за адресою: 87503, Донецька область, м. Маріуполь, Орджонікідзевський район, вул. Київська, буд. 31.

Як встановлено судом, 12 лютого 2016 року Відповідачем подано до Позивача ОСОБА_3 декларацію платника єдиного податку четвертої групи за 2016 рік, копія якої також наявна в матеріалах справи, в якій самостійно нараховано 85092,44 грн. та 51055,46 грн. суми єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, за 3 та 4 квартали 2016 року відповідно.

Підпунктом 16.1.4. п. 16.1.ст. 16 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 36.1.ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до п. 54.1. ст. 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно з пп. 295.9.1. п. 295.9. ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

А відповідно до пп. 295.9.2. п. 295.9. ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку четвертої групи сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах:у I кварталі - 10 відсотків;у II кварталі - 10 відсотків;у III кварталі - 50 відсотків;у IV кварталі - 30 відсотків.

Платники єдиного податку четвертої групи перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки (пп. 295.9.8. п. 295.9. ст. 295 Податкового кодексу України).

Згідно з п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Як вбачається з карток облікового рахунку платника податків Приватного підприємства МІГ і С , наявних в матеріалах справи, станом на 20.06.2017року, з урахуванням переплати у сумі 84,34 грн., заборгованість Відповідача з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, становить 136063,56 грн.

Зазначене також підтверджується Довідкою Відповідача про податкову заборгованість до бюджету по ПП "Міг і С", податковий номер 34550650, станом на 24 лютого 2017 року, копія якої також наявна в матеріалах справи.

Відповідно до п. 56.11. ст. 56 Податкового кодексу України, не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

У порушення вищенаведених правових норм, Відповідачем до бюджету не було сплачено узгоджену суму податкового зобов'язання з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, самостійно визначеного платником у податковій декларації за 2016 рік.

Відповідно до п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. ОСОБА_3 вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків. ОСОБА_3 вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Згідно з п. 59.5. ст. 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З матеріалів справи вбачається, що Позивачем на адресу Відповідача направлено ОСОБА_3 вимогу форми Ю від 02.11.2016 № 384-23, копія корінця якого наявна в матеріалах справи, на загальну суму 85008,10 грн., яку отримано останнім 18.11.2016.

Відомості щодо оскарження Відповідачем зазначеної податкової вимоги в адміністративному або судовому порядку в матеріалах справи відсутні.

Отже, вжиті контролюючим органом заходи щодо стягнення податкового боргу не призвели до його погашення.

Відповідно до п.п. 87.1., 87.2. ст. 87 Податкового кодексу України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів; джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Згідно з п. 41.2. ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Відповідно до п.п. 95.1., 95.2.ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

А відповідно до п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, виходячи зі змісту заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, належних та допустимих доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову повністю та стягнення з Відповідача 136 063,56 грн. суми податкового боргу з податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

Розподіл судових витрат підлягає здійсненню у відповідності до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області до Приватного підприємства МІГ і С про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства МІГ і С (код ЄДРПОУ 34550650, адреса: 87503, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Київська, буд. 31) з рахунків у банках, обслуговуючих платника податків, податкову заборгованість в рахунок погашення податкового боргу з єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, у сумі 136 063 (сто тридцять шість тисяч шістдесят три) гривні 56 копійки на розрахунковий рахунок 33118325700367, банк - ГУДКСУ в Запорізькій області, ОКПО 37892243, МФО 813015, одержувач УК у Більмацькомур-ні/Комиш-Зорянська тер. громада, код платежу 14060100.

Вступна та резолютивна частини постанови прийняті у нарадчій кімнаті 20 червня 2017 року.

Постанова у повному обсязі складена та підписана 26 червня 2017 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2017
Оприлюднено27.06.2017
Номер документу67371877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1934/17-а

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Постанова від 20.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Постанова від 20.06.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні