ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 червня 2017 року о/об 16 год. 10 хв.Справа № 815/6380/16 ЗП/808/5/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу
за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області
до Товариства з обмеженою відповідальністю Фанконі
про стягнення штрафних санкцій
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду з Одеського окружного адміністративного суду надійшла адміністративна справа за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області (надалі - позивач або ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фанконі" (надалі - відповідач або ТОВ "Фанконі") про стягнення штрафних санкцій, передбачених ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення", у сумі 10000 грн. 00 коп.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 21.02.2017 справу №815/6380/16 передано за підсудністю до Запорізького окружного адміністративного суду, оскільки судом з'ясовано, що з 15.02.2017 місцезнаходження юридичної особи - ТОВ "Фанконі" зареєстровано за адресою: 69039, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Шевченка, буд.179-А, офіс 5.
Справа автоматизованою системою документообігу суду 13.05.2017 передана на розгляд судді Прасову О.О.
Ухвалою суду від 15.05.2017 справа за адміністративним позовом ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області до ТОВ "Фанконі" про стягнення штрафних санкцій прийнята до провадження та призначена до розгляду.
В адміністративному позові (а.с.3-7) зазначено, що головними спеціалістами відділу контролю у сфері внутрішньої торгівлі Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області (правонаступником якої є позивач) Шашоріною Ю.О. та Діденко С.О. у період з 29.03.2016 по 07.04.2016, на підставі наказу на проведення перевірки №85-аг від 24.03.2016, направлення на проведення перевірки №126 від 24.03.2016, за згодою Держспоживінспекції України від 16.03.2016 за №653-8-7/7 проведена позапланова перевірка кафе-бару "Фанконі-Номія" ТОВ "Фаншоні" (код ЄДРПОУ 38438017, юридична адреса: м.Одеса, вул.Ак.Філатова, 17). Під час проведення позапланового заходу 29.03.2016 встановлений факт куріння тютюнових виробів (сигарет) та кальянів в приміщенні закладу ресторанного господарства, що підтверджено фотофіксацією, актом контрольної перевірки правильності розрахунку зі споживачами за реалізовану продукцію та чеком №159854 від 29.03.2016. Вказані дії є порушенням вимог п.9 ч.2 ст.13 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення". Постановою №10 від 12.04.2016 про накладення стягнень, передбачених ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" до ТОВ "Фанконі" застосовано фінансову санкцію у сумі 10000 грн. 00 коп. ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області (правонаступником Держспоживінспекції в Одеській області) не отримано відомостей про сплату штрафу ТОВ "Фанконі". Вказана постанова в судовому порядку не оскаржувалась.
Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.
Відповідач у судове засідання не прибув. Про дату, час і місце судового розгляду справи відповідач повідомлявся належним чином.
Згідно з ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
16.03.2016 на адресу Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області (правонаступником якої є позивач) надійшло звернення Напрієнко С.І. (вхід.№Н-250) щодо порушення Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" у ряді закладів, у тому числі і у ТОВ "Фанконі" кафе-барі "Фанконі-Номія" (а.с.9).
Листом від 16.03.2016 за вих.№653-8-7/7 Держспоживінспекцією України було надано згоду на проведення позапланової перевірки у ТОВ "Фанконі" кафе-барі "Фанконі-Номія" з питань дотримання законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення (а.с.10).
Головними спеціалістами відділу контролю у сфері внутрішньої торгівлі Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області Шашоріною Ю.О. та Діденко С.О. у період з 29.03.2016 по 07.04.2016, на підставі наказу на проведення перевірки №85-аг від 24.03.2016, направлення на проведення перевірки №126 від 24.03.2016, за згодою Держспоживінспекції України від 16.03.2016 №653-8-7/7, проведена позапланова перевірка кафе-бару "Фанконі-Номія" ТОВ "Фаншоні" (код ЄДРПОУ 38438017, юридична адреса: м.Одеса, вул.Ак.Філатова, 17) (а.с.10-14).
Під час проведення позапланового заходу 29.03.2016 встановлений факт куріння тютюнових виробів (сигарет) та кальянів в приміщенні закладу ресторанного господарства, що підтверджено: фотофіксацією (а.с.16, 17); Актом контрольної перевірки правильності розрахунків із споживачами за реалізовану продукцію (а.с.13); чеком №159854 від 29.03.2016 (а.с.14).
За результатами проведеної перевірки складено Акт перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів від 07.04.2016 за №38/07 (а.с.19-20). Перевіркою встановлено, що в приміщенні закладу - кафе-барі здійснюється куріння тютюнових виробів та кальянів, що є порушенням вимог п.9 ч.2 ст.13 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення".
Листом від 07.04.2016 за вих.№1050/04 на адресу ТОВ "Фанконі" було направлено другий примірник Акту перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів від 07.04.2016 №38/07 та отримано останнім 07.04.2016, що підтверджується квитанцією кур'єрської доставки №12243 (а.с.22-зворот).
Також, вищезазначеним листом від 07.04.2016 №1050/04 керівник або уповноважена особа ТОВ "Фанконі" були запрошені до Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області на 12.04.2016 об 11.00 год. для надання письмового пояснення з приводу порушення вимог ст.13 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення", а саме куріння тютюнових виробів та кальянів в приміщенні закладу, та розгляду справи про застосування фінансових санкцій до ТОВ "Фанконі", передбачених ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення".
12.04.2016 в приміщенні Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області відбувся розгляд справи про застосування до суб'єкта господарювання стягнень, передбачених ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення". За результатами розгляду матеріалів справи керівником Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області прийнято постанову №10 про накладення стягнень, передбачених ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення", якою до ТОВ "Фанконі" застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу у сумі 10000 грн. 00 коп. та зобов'язано сплатити штраф в установленому порядку у 15-денний строк після отримання цієї постанови, а у 3-денний строк після сплати штрафу - письмово повідомити Інспекцію з питань захисту прав споживачів в Одеській області, зазначивши реквізити платіжних документів, за якими сплачено штраф, із наданням їх належним чином засвідчених копій (а.с.23).
Постанову №10 від 12.04.2016 надіслано суб'єкту господарювання листом за вих.№1090/04 від 13.04.2016 (а.с.24).
У зв'язку з несплатою відповідачем вказаної заборгованості у добровільному порядку позивач звернувся із даним позовом до суду.
Позовні вимоги підлягають задоволенню з урахуванням зазначеного вище та виходячи з наступного.
Закон України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" визначає основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорони здоров'я населення від шкоди, що завдається їхньому здоров'ю внаслідок розвитку захворювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання.
Відповідно до ст.19 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" державний контроль за дотриманням положень цього Закону здійснюють відповідні центральні органи виконавчої влади в межах повноважень, визначених законом.
Закон України "Про захист прав споживачів" від 12.05.1991 №1023-ХІІ регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.
Згідно з ч.3 ст.5 Закону України "Про захист прав споживачів" захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи і установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші державні органи, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.
Відповідно до п.13 ч.1 ст.26 Закону України "Про захист прав споживачів" спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи в областях, містах Києві та Севастополі, а на території Автономної Республіки Крим - орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері захисту прав споживачів здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право у числі іншого накладати на суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, стягнення, передбачені статтею 23 цього Закону, в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, позивач у справі є органом владних повноважень, якому чинним законодавством надані владні управлінські функції у сфері захисту прав споживачів.
Згідно з п.9 ч.2 ст.13 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет і кальянів: у приміщеннях закладів ресторанного господарства.
Відповідно до абз.11 ч.2 ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб'єктів господарювання у разі: розміщення попільничок або куріння у приміщеннях закладів ресторанного господарства - від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.
Як зазначено у ч.3-ч.5 ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення", передбачено, що рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, може бути оскаржено до суду. Фінансові санкції, накладені центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, стягуються у встановленому законом порядку. Фінансові санкції, передбачені частиною другою цієї статті, накладаються керівником, заступниками керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, а також іншими уповноваженими керівником посадовими особами цього органу після розгляду матеріалів, які засвідчують факт порушення.
Згідно з ч.6 ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" про вчинення правопорушення, зазначеного у частині другій цієї статті, уповноваженою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, складається акт, який разом з письмовим поясненням керівника відповідного суб'єкта господарювання та документами, що стосуються справи, протягом трьох днів надсилається посадовій особі, яка має право накладати фінансові санкції.
Відповідно до ч.7 ст.20 Закону України "Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення" рішення про накладення фінансових санкцій приймається протягом 10 днів після отримання документів, зазначених у частині шостій цієї статті. Рішення про накладення фінансових санкцій оформляється постановою, що надсилається суб'єкту господарювання, на якого накладено фінансові санкції, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Судом з'ясовано, що постановою №10 від 12.04.2016 до ТОВ "Фанконі" за куріння у приміщеннях закладу ресторанного господарства застосовано фінансові санкції у вигляді штрафу у сумі 10000 грн. 00 коп.
Вказана постанова №10 від 12.04.2016 ТОВ "Фанконі" у судовому порядку не оскаржена, доказів протилежного суду не надано.
На момент розгляду справи у суді штрафна санкція у сумі 10000 грн. 00 коп. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як зазначено у ч.1 ст.11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.87 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою (ч.1 ст.98 КАС України).
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11, 17, 71, 87, 94, 98, 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фанконі" (69039, Запорізька область, м.Запоріжжя, вул.Шевченка, буд.179-А, офіс 5; ідентифікаційний код 38438017) до Державного бюджету України (р/р31111106700008, МФО 828011, в ГУДКСУ в Одеській області, код ОКПО 38016923, код бюджетної класифікації 21081100 (адміністративні штрафи та інші санкції, балансовий рахунок №3111, символ звітності банку 106)) штрафну санкцію у сумі 10000 грн. 00 коп.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.ст.167, 186, 254 КАС України.
Постанова суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.167, 186 КАС України.
Постанова виготовлена у повному обсязі 06.06.2017.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.06.2017 |
Оприлюднено | 27.06.2017 |
Номер документу | 67372068 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні