Постанова
від 27.06.2017 по справі 757/29808/17-п
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/29808/17-п

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 червня 2017 року суддя Печерського районного суду м. Києва Тарасюк К.Е., за участю представника Національного агентства з питань запобігання корупції Савоченка А.О., захисника Титикало Р.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянки України, яка проживає за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, за ст. 212-15 КУпАП,-

встановив:

ОСОБА_3, будучи керівником Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ (код ЄДРПОУ 39922721), що розташована за адресою: м.Київ, вул. Миколи Гайцана, 2-а, оф. 104, отримала внески на підтримку зазначеної політичної партії на загальну суму 131900,0 грн. з порушенням встановленого законом порядку отримання таких внесків, за наступних обставин.

09.02.2017 до Національного агентства з питань запобігання корупції надійшов Звіт Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ за ІV квартал 2016 року у паперовій формі та в електронному вигляді (далі Звіт).

За результатами аналізу Звіту встановлено, що протягом звітного періоду на підтримку Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ здійснювались благодійні внески через касові операції (каса Партії), а саме: в підпункті 1 пункту 1.1 глави 1 розділу ІІІ Звіту Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ зазначено, що в звітний період нею були отримані благодійні внески від 10 фізичних осіб на загальну суму 131900,00 гривень. Дані внески отримані через касу Партії про що свідчать прибуткові касові ордери партії від 20.10.2016 № 35 - на суму 14900,00 грн від ОСОБА_4, № 36 - на суму 14500,00 грн від ОСОБА_5, № 37 - на суму 14000,00 грн від ОСОБА_14, № 38 - на суму 12000,00 грн від ОСОБА_7, № 39 - на суму 10800,00 грн від ОСОБА_8 та від 10.11.2016 № 40 - на суму 14000,00 грн від ОСОБА_9, № 41 - на суму 14000,00 грн від ОСОБА_10, № 42 - на суму 14000,00 грн від ОСОБА_11, № 43 - на суму 14000,00 грн від ОСОБА_12, № 44 - на суму 9700,00 грн від ОСОБА_13

Згодом вказані внески внесені керівником Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ ОСОБА_3 на поточний рахунок партії № 26009011670892 в ПАТ УКРСОЦБАНК , що підтверджується видатковими касовими ордерами від 20.10.2016 № 14 - на суму 66200,00 грн., від 10.11.2016 № 15 - на суму 65700,00 грн, копіями касової книги за 20.10.2016, 10.11.2016 та доданими виписками по особовому рахунку № 26009011670892 Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ в ПАТ УКРСОЦБАНК за 20.10.2016 та 10.11.2016, виданими ПАТ УКРСОЦБАНК відповідно 03.11.2016 та 20.12.2016.

Зазначене є порушенням частини восьмої статті 14 Закону України Про політичні партії в Україні , відповідно до якої грошові внески на користь політичної партії здійснюються через банківські операції та частини дев'ятої статті 14 Закону України Про політичні партії в Україні , відповідно до якої з метою ідентифікації громадянина України, який здійснює грошовий внесок на користь політичної партії без відкриття рахунка, установа банку чи відділення зв'язку, до яких звернувся такий громадянин, встановлюють прізвище, ім'я та (за наявності) по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, номер та (за наявності) серію паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від одержання ідентифікаційного номера чи номера паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків України в електронному безконтактному носії, дату і місце народження.

Правопорушення виявлено 31.03.2017.

ОСОБА_3 про час та місце розгляду справи повідомлялась належним чином шляхом направлення судової повістки на відому суду адресу проживання та роботи, однак в судове засідання не з'явилась неодноразово, клопотань про відкладення розгляду справи від неї не надходило. За таких обставин, а також приймаючи до уваги, що суд позбавлений можливості в рамках Кодексу України про адміністративні правопорушення вжити заходів для забезпечення явки учасників процесу в судове засідання, окрім як шляхом направлення судової повістки, а законом передбачений скорочений строк притягнення особи до адміністративної відповідальності, суд визнав можливим розглянути справу за відсутності в судовому засіданні ОСОБА_3 на підставі наявних у справі доказів.

В судовому засіданні представник Національного агентства з питань запобігання корупції Савоченко А.О. підтримав фактичні дані, викладені в протоколі про адміністративне правопорушення.

Захисник Титикало Р.С. в інтересах ОСОБА_3 висловив процесуальну позицію останньої щодо невизнання вини у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, пославшись на те, що порушень ст. 14 Закону України Про політичні партії в Україні нею допущено не було, оскільки закон не передбачає через які саме банківські операції здійснюються внески, а відтак банківська операція у виді прийняття коштів від клієнтів і занесення їх на відповідні банківські рахунки не є порушенням закону. Одночасно, заявив клопотання про закриття провадження на підставі ст. 38 КУпАП, вважаючи строк виявлення правопорушення 24.03.2017 (дата подачі партією до НАЗК документів на запит із додатками, з яких було виявлено правопорушення).

Виходячи зі змісту ст.ст. 7, 254, 279 КУпАП, розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється щодо правопорушника та в межах протоколу про адміністративне правопорушення, який є єдиною підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Положеннями частини восьмої статті 14 Закону України Про політичні партії в Україні , імперативно передбачено, що грошові внески на користь політичної партії здійснюються через банківські операції.

Згідно частини дев'ятої статті 14 Закону України Про політичні партії в Україні , з метою ідентифікації громадянина України, який здійснює грошовий внесок на користь політичної партії без відкриття рахунка, установа банку чи відділення зв'язку, до яких звернувся такий громадянин, встановлюють прізвище, ім'я та (за наявності) по батькові, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або ідентифікаційний номер згідно з Державним реєстром фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, номер та (за наявності) серію паспорта громадянина України, в якому проставлено відмітку про відмову від одержання ідентифікаційного номера чи номера паспорта із записом про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків України в електронному безконтактному носії, дату і місце народження.

Незважаючи на процесуальну позицію ОСОБА_3 щодо невизнання вини, її вина у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, підтверджується фактичними даними протоколу про адміністративне правопорушення, який складений компетентною особою і зміст якого відповідає вимогам ст. 256 КУпАП, актом про проведення аналізу звіту Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ (код ЄДРПОУ 39922721) про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за ІV квартал 2016 року від 31.03.2017 та висновком про результати аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру від 31.03.2017 № 872, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 07.04.2017 № 178, а також копіями прибуткових та видаткових касових, копіями виписок по особовому рахунку № 26009011670892 Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ в ПАТ УКРСОЦБАНК .

З вказаних засобів доказування беззаперечно вбачається, що внески на підтримку Київської обласної організації політичної партії ОБ'ЄДНАННЯ САМОПОМІЧ на загальну суму 131900,0 грн., відображені у Звіті, були здійснені готівкою через касу, а не через банківські операції.

За таких обставин суд розцінює позицію захисту як надуману і безпідставну.

Виходячи з фактичних обставин справи, суд кваліфікує дії ОСОБА_3 за ст. 212-15 КУпАП як порушення встановленого законом порядку отримання внесків політичною партією.

При цьому, позиція захисту щодо початку обраховування строку виявлення правопорушення з 24.03.2017 є безпідставною, оскільки строк виявлення правопорушення слід рахувати з дати складання Аналізу звіту політичної партії від 31.03.2017, яким виявлено сам факт правопорушення, який інкримінується ОСОБА_3

При накладенні адміністративного стягнення суд, у відповідності до положень ст. 33 КУпАП, враховує характер вчиненого правопорушення, позитивні дані про особу правопорушника, яка має самостійний заробіток, вперше притягується до адміністративної відповідальності за правопорушення такого роду, відсутність обставин, що обтяжують та пом'якшують відповідальність, і вважає можливим у виховних цілях призначити ОСОБА_3 стягнення, як посадовій особі, у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, з конфіскацією суми внесків на підтримку політичної партії в розмірі 131900,0 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 245, 247, 283, 284 КУпАП, суд,-

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_3 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, та піддати її стягненню у виді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 грн., з конфіскацією суми внесків на підтримку політичної партії в розмірі 131900,0 грн.

Стягнути з ОСОБА_3 на користь держави судовий збір в розмірі 320 грн.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення до Апеляційного суду м. Києва через Печерський районний суд м. Києва.

Строк пред'явлення постанови до виконання - 3 місяці.

Суддя К.Е. Тарасюк

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.06.2017
Оприлюднено29.06.2017
Номер документу67391295
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —757/29808/17-п

Постанова від 02.10.2017

Адмінправопорушення

Апеляційний суд міста Києва

Ігнатов Роман Миколайович

Постанова від 27.06.2017

Адмінправопорушення

Печерський районний суд міста Києва

Тарасюк К. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні