ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
26 червня 2017 року № 826/6104/16
Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., суддів: Арсірія Р.О., Кузьменка В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС" доДержавної фіскальної служби України про визнання протиправним неприйняття податкової накладної, вважати її прийнятою та зареєстрованою,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним неприйняття податкової накладної від 25.09.2015 № 3, складеної позивачем, до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкову накладну №3 від 25.09.2015 року, складену позивачем, вважати прийнятою та зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних 05.04.2016 року.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем було протиправно відмовлено у прийнятті та реєстрації податкової накладної від 25.09.2015 №3, оскільки вона була складена (виписана) в момент (25.09.2015), коли ТОВ "АЕРУМ СЕРВІС" ще було платником податку на додану вартість.
Представник позивача подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Представник відповідача через канцелярію суду подав письмові заперечення, у яких просив відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю. Свої заперечення відповідач обґрунтовує тим, що неприйняття для реєстрації податкової накладної відбулося через те, що на момент подачі накладної свідоцтво про реєстрацію ТОВ "АЕРУМ СЕРВІС" платником на додану вартість було відсутнє, про що позивача повідомлено квитанцією №1 від 05.04.2016.
Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.
Під час судового розгляду справи, суд,-
В С Т А Н О В И В:
05.04.2016 Товариство з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС" засобами телекомунікаційного зв'язку через Єдине вікно подання електронної звітності ДФС України надіслало податкову накладну від 25.09.2015 №3, яка не була прийнята, згідно квитанції № 1 від 05.04.2016: "документ не прийнято. При необхідності виправте документ та відправте його знову. Виявлені помилки: Документ не може бути прийнятий - порушення вимог п.201.8 ст. 201 ПКУ, а саме: Продавець не був платником ПДВ на дату реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі (05.04.2016). Дата виписки податкової накладної (25.09.2015) раніше ніж 180 днів із дня її реєстрації. "
Товариство з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС", не погоджуючись з такою позицією відповідача, звернулось з відповідним позовом до суду.
Згідно із частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з приписами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.
Згідно з пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі за текстом - Порядок № 1246), внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Згідно з пунктом 7 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.
Згідно з пунктом 9 Порядку № 1246, причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є:
1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної;
2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Отже, податковим законодавством визначено, що реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком постачальника товарів чи послуг, цьому обов'язку кореспондує обов'язок контролюючого органу щодо прийняття для реєстрації податкових накладних та визначений конкретний перелік підстав для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не прийняв до реєстрації податкову накладну від 25.09.2015 №3, надіслану товариством з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС" засобами телекомунікаційного зв'язку, що підтверджується квитанцією № 1 від 05.04.2016.
Позиція відповідача ґрунтується на тому, що на момент подання вищевказаної податкової накладної для реєстрації в Єдиному реєстрі, а саме: станом на 05.04.2016 товариство з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС" не було платником податку на додану вартість, а тому у відповідності до пункту 201.8 та пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивачу було відмовлено у прийнятті до реєстрації податкової накладної від 25.09.2015 №3.
Вирішуючи наявність підстав для відмови у реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних у межах спірних правовідносин суд встановив, що виписана позивачем податкова накладна від 25.09.2015 №3, копія якої міститься в матеріалах справи, оформлена відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, а саме: складена платником податку на додану вартість та містить усі обов'язкові реквізити.
Доказів, які б підтверджували, що в Єдиному реєстрі податкових накладних вже зареєстрована податкова накладна ТОВ "АЕРУМ СЕРВІС" від 25.09.2015 №3 з такими ж реквізитами, та доказів порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, відповідачем до суду не надано.
Суд враховує, що станом на 05.04.2016 ТОВ "АЕРУМ СЕРВІС" не було зареєстроване платником податку на додану вартість, однак звертає увагу, що відповідно до вимог Податкового кодексу України зазначена обставина не є підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, а станом на день складання спірної податкової накладної позивач був зареєстрований як платник податку на додану вартість, оскільки доказів зворотнього суду не надано.
Такими чином, неприйняття відповідачем податкової накладної ТОВ "АЕРУМ СЕРВІС" від 25.09.2015 №3 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних не узгоджується із нормами Податкового кодексу України, а тому такі дії є протиправними.
Відтак, суд дійшов висновку, що податкова накладна від 25.09.2015 №3 мала бути прийнята та зареєстрована протягом операційного дня, коли її було надіслано позивачем до Державної фіскальної служби України засобами телекомунікаційного зв'язку для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню, з урахуванням висновків, викладених в Інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 24 жовтня 2013 року №1486/12/13-13 (резолютивна частина постанови адміністративного суду про задоволення позовних вимог у справі, предметом оскарження в якій є протиправність неприйняття податкової накладної для реєстрації, з урахуванням вимог пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України повинна містити висновок про визнання протиправним неприйняття податкової накладної для реєстрації, а також зазначення того, що податкову накладну потрібно вважати прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку (із зазначенням дати)) .
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.
З огляду на викладене, керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов - задовольнити повністю .
2. Визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України щодо неприйняття податкової накладної від 25.09.2015 №3, складеної товариством з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС", для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Вважати податкову накладну від 25.09.2015 №3 прийнятою та зареєстрованою датою (операційним днем), коли вона була надіслана товариством з обмеженою відповідальністю "АЕРУМ СЕРВІС" до Державної фіскальної служби України засобами телекомунікаційного зв'язку для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: 05 квітня 2016 року.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя О.П. Огурцов
Судді Р.О. Арсірій
В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2017 |
Оприлюднено | 03.07.2017 |
Номер документу | 67400842 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Огурцов О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні