ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" червня 2017 р.Справа № 922/1564/17
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Суярко Т.Д.
при секретарі судового засідання Цвірі Д.М.
розглянувши справу
за позовом Харківської міської ради, м. Харків до Товариства з обмеженою відповідальністю торгівельно-виробниче підприємство "Студентське", м.Харків про зобов'язання вчинити певні дії за участю представників:
позивача: ОСОБА_1, довіреність №08-11/91/2-17 від 10.01.2017р.,
відповідача: не з'явився,
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Харківська міська рада - звернувся до господарського суду Харківської області з позовом до відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю Товариства з обмеженою відповідальністю торгівельно-виробниче підприємство "Студентське" - про зобов'язання протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1986 га по вул. Валентинівській, 15 у м. Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі, а також просить суд покласти на відповідача витрати по сплаті судового збору.
Позовні вимоги вмотивовано невиконанням відповідачем свого обов'язку щодо виготовлення відповідної технічної документації та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, що унеможливлює отримання витягу про нормативно грошову оцінку даної земельної ділянки та розрахунок розміру орендної плати за користування нею.
В судовому засіданні 26.06.2017 р. представник позивача позовні вимоги підтримував в повному обсязі, просив Суд їх задовольнити, а також надав до матеріалів справи письмові пояснення (вх.№20667 від 26.06.2017 р.).
Відповідач правом на участь в судовому засіданні 26.06.2017 р. не скористався, витребуваних Судом документів не надав, про причини неявки Суд не повідомив, хоча про розгляд справи Судом був повідомлений належним чином. Так, як роз'яснено в п. 3.9.1 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від від 26 грудня 2011 року N 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції", за змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Отже, направлені на адресу відповідача та повернені до Суду ухвали Суду (арк.с.41-44, 52-55), свідчать про належне повідомлення Судом відповідача про розгляд даної справи.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, Суд встановив наступне.
20.08.1998 року між виконавчим комітетом Харківської міської ради (позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Студентське" (відповідач) було укладено договір на право тимчасового користування землею № 1710 (далі - договір користування землею), за умовами якого відповідач отримав в тимчасове користування строком до 30.06.2023 року для експлуатації та обслуговування магазину №24 земельну ділянку площею 0,1986 га, розташовану за адресою: м. Харків, вул. Блюхера, 15.
Пунктом 2.1. договору користування землею передбачена плата за землю у вигляді земельного податку.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р.
Пунктом 1.1 рішення Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 затверджено базову вартість 1 кв.м земель міста Харкова у сумі 291,18 грн.
Пунктом 2 рішення Харківської міської ради від 03.07.2013р. № 1209/13 визначено, що вказане рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. застосовується з 01.01.2014р.
Пунктом 2 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13 «Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р." встановлено, що плата за землю на підставі даних Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р. вводиться в дію з 01.01.2014р.
Відповідно до пункту 2.2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013р., затвердженого рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13, управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством.
Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові (п.3 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13).
Пунктом 4 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13 зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок, з метою реалізації Харківською міською радою, як орендодавцем, можливості щодо отримання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремих земельних ділянок для визначення обґрунтованого розміру орендної плати за вказані земельні ділянки із визначеною площею, межами, місцем розташування, зареєстровані у Державному земельному кадастрі (із присвоєнням кадастрового номеру):
- укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру);
- забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням;
- не пізніше 31.12.2013 року вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель);
- повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долученням копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.
Згідно з п. 5 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13, Департаменту земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
07 жовтня 2013 року Департамент земельних відносин листом (арк.с. 19) звертався до відповідача з попередженням, в якому повідомив про необхідність:
- в строк до 01.12.2013 р. - забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- в строк не пізніше 31.12.2013 р. - подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру;
- в строк до 01.01.2014 р. - повідомити Департамент земельних відносин Харківської міської ради про здійснення державної реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки;
- в строк до 01.02.2014 р. - привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Факт отримання відповідачем вказаного листа підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення та довідкою про повернення листа відправнику за закінченням терміну зберігання.
Позивач стверджує, що відповідач не виготовив та не подав для реєстрації земельної ділянки в ДЗК у визначеному порядку технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), отриманої в користування на підставі договору на право тимчасового користування землею № 1710 від 20.08.1998 р.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, суд виходить з наступного.
Згідно з ст.ст. 7, 140 Конституції України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування. Органи місцевого самоврядування в межах, встановлених законом, володіють повною свободою дій для здійснення власних ініціатив з будь-якого питання, яке не виключено з їх компетенції та не віднесено до компетенції іншого органу влади.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, належить вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ч.ч. 1, 3, 4 ст. 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Згідно ст. 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки є об'єктами Державного земельного кадастру.
Положеннями ст. 15 Закону України "Про Державний земельний кадастр" передбачено, що нормативна грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру.
Відповідно до ст. 20 Закону України "Про Державний земельний кадастр" внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.
Згідно з ст. 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 791 Земельного кодексу України, при їх формуванні.
Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.
Відповідно до ст. 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі:
- витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру;
- довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території) за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру;
- викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера.
У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).
Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.
Також, положеннями ст. 22 Закону України "Про землеустрій" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.
Відповідно до ст. 67 Закону України "Про землеустрій" фінансування робіт із землеустрою здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів юридичних осіб, громадян та інших джерел, не заборонених законом. На землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель. Роботи із землеустрою можуть фінансуватися відповідно до укладених договорів за рахунок коштів громадян, юридичних осіб та інших джерел, не заборонених законом.
Отже, враховуючи наведені положення законодавства, у відповідача на підставі п. 4 рішення Харківської міської ради від 25.09.2013р. №1269/13 виник обов'язок забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1986 га, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Блюхера, 15, переданої позивачем відповідачу в користування на підставі договору на право тимчасового користування землею № 1710 від 20.08.1998 року, а також вчинити дії у визначеному законодавством порядку щодо реєстрації зазначеної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
В матеріалах справи відсутні, а відповідачем, в порушення ст.ст. 4-3, 33, 34 ГПК України не надано доказів виконання вказаних вище обов'язків.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про невиконання відповідачем обов'язку щодо забезпечення виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1986 га, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Блюхера (Валентинівська), 15, переданої позивачем відповідачу в користування на підставі договору на право тимчасового користування землею № 1710 від 20.08.1998 року та вчинити дії щодо реєстрації зазначеної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.
Визначений позивачем тримісячний строк для виготовлення відповідної технічної документації та вчинення дій щодо реєстрації зазначеної земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, з огляду на положення ст.ст. 3, 6 ЦК України та ст. 27, 28 Закону України «Про землеустрій» , є розумним та достатнім для виконання відповідачем відповідних зобов'язань.
Таким чином, позовні вимоги є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, Суд керується положеннями ст. 49 ГПК України, відповідно до якої у випадку задоволення позовних вимог судові витрати покладаються на відповідача. Таким чином, витрати по сплаті судового збору у даній справі в сумі 3200,00 грн. покладаються на відповідача.
З огляду на наведене, відповідно до ст.ст. 7, 140 Конституції України, ст. 79-1 Земельного кодексу України, ст.ст. 10, 15, 20, 21, 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр", ст. 22, 27, 28, 67 Закону України "Про землеустрій", ст.ст. 3, 6 ЦК України та керуючись ст.ст. 1, 4, 4-3, 32-34, 38, 43, 44, 48, 49, 75, 82-85 ГПК України, Суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Студентське" (61168, м. Харків, вул. Валентинівська, 15, код ЄДРПОУ 24475475) протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 0,1986 га, розташованої за адресою: м. Харків, вул. Валентинівська, 15 та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Студентське" (61168, м. Харків, вул. Валентинівська, 15, код ЄДРПОУ 24475475) на користь Харківської міської ради (61003, м. Харків, м-н Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) судовий збір в сумі 3200,00 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено 26.06.2017 р.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2017 |
Оприлюднено | 03.07.2017 |
Номер документу | 67404550 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Суярко Т.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні