Справа № 815/906/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 червня 2017 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Балан Я.В. розглянувши у порядку письмового провадження за наявними матеріалами адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Біл-Транс до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області про скасування постанови, -
ВСТАНОВИВ:
До суду з адміністративним позовом звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Біл-Транс до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області з урахуванням заяви про зміну позовних вимог №14338/17 від 18.05.2017р. просить скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №0150013 від 10.01.2017р. (а.с.22-23)
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 28.11.2016р. посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області зупинено автомобіль марки Вольво, номерний знак НОМЕР_1 та зазначеною перевіркою встановлено порушення ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме не оформлення дозволу на перевищення вагових обмежень. На підставі висновків зазначених у акті перевірки, відповідачем прийнято постанову №0150013 від 10.01.201р. про застосування адміністративно-господарського штрафу у ромірі 1700,00 грн. Позивач не погоджується з оскаржуваною постановою, у зв'язку з тим, що результати зважування є неналежним доказом перевищення вагового обмеження, оскільки згідно п.15.1 Інструкції з використання ваг, останні мають проходити повірку кожен рік, однак відповідно до відомостей про результати повірки остання проводилась 31.08.2015р.
24.05.2017р. від представника позивача надійшло клопотання про рогляд справи у порядку письмового провадження. (а.с.36)
Відповідач повідомлявся про дату та час судового засідання, належним чином та завчасно, однак належний представник не з'явився.
Враховуючи відсутність потреби заслухати свідка або експерта, та можливість вирішення справи на підставі наявних у ній доказів, суд вирішив за доцільне розглянути справу у порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини якими обґрунтовуються вимоги позивача, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив наступне.
28.11.2016р. під час проведення перевірки на автомобільному шляху на М-05 Київ-Харків-Одеса 450-500 посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області зупинено автомобіль марки Вольво, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням водія ОСОБА_1
За результатами перевірки вказаного транспортного засобу складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, в якому зафіксовано, що автомобіль марки Вольво, номерний знак НОМЕР_1, під керуванням водія ОСОБА_1, який належать на праві власності ТОВ Біл-Транс здійснює перевезення вантажу з перевищенням габаритних та вагових обмежень. (а.с.7)
Також за результатами перевірки транспортного засобу складено довідку від 28.11.2016р. в якій зафіксовано показники перевищення допустимого навантаження на транспортний засіб. Так, фактична маса транспортного засобу становить 46,5 т, а нормативно-допустима маса 40 т; осьові навантаження (т) нормативно-допустимі - 11/11/22, а фактичні - 6,25/7,05/6,15/10,32/8,76/7,07 чим порушено вимоги статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт , а саме: відсутній дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними органами, у разі перевезення вантажів з перевищенням вагових обмежень. (а.с.8)
На підставі результатів перевірки Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області нараховано ТОВ Біл-Транс плату за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування. Відповідно до розрахунку до акту №0150102 від 28.11.2016р. нараховано до сплати 210,00 євро, проплату провести у гривнях відповідно до офіційного курсу НБУ на день проведення розрахунку. (а.с.53)
10.01.2017р. Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ВН 0150575, якою на ТОВ Біл-Транс накладено адміністративно-господарський штраф у розмірі 1700,00 грн. (а.с.9)
Перевіряючи правомірність оскаржуваної постанови суд виходив з наступного.
Пунктом 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, затверджених постановою КМУ №30 від 18.01.2001р., визначено, що транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
Як встановлено пунктом 4 вказаних Правил (в редакцій, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Із вищенаведеного слідує, що дозвіл та плата за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу є обов'язковими, які надають право на рух великовагового транспортного засобу.
Згідно із пунктом 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою КМУ №1306 від 10.01.2001р. за спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує за шириною 2,6 м, за висотою від поверхні дороги - 4 м (для контейнеровозів на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією маршрутах - 4,35 м), за довжиною - 22 м (для маршрутних транспортних засобів - 25 м), фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів - понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Державтоінспекцією для них маршрутах - до 46 т), навантаження на одиночну вісь - 11 т (для автобусів, тролейбусів - 11,5 т), здвоєні осі - 16 т, строєні - 22 т (для контейнеровозів навантаження на одиночну вісь - 11 т, здвоєні осі - 18 т, строєні - 24 т) або якщо вантаж виступає за задній габарит транспортного засобу більш як на 2 м.
Відповідно до частини третьої статті 48 Закону України Про автомобільний транспорт у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Пунктом 28 Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні, затвердженого постановою КМУ №879 від 27.06.2007, встановлено, що плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень.
Пунктом 31-1 вказаного Порядку встановлено, що у випадку якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі. Цим же пунктом встановлено і обов'язок перевізника протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансбезпеки.
Згідно з пунктом 26 даного Порядку визначено, що кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
Як встановлено у судовому засіданні та підтверджується матеріалами справи, автомобіль відповідача, що перевірявся підпадає під ознаки великовагового транспортного засобу.
У судовому засіданні під час з'ясування обставин справи представник позивача не заперечував, що автомобіль марки Вольво, номерний знак НОМЕР_1 належать на праві власності ТОВ Біл-Транс .
Згідно з пунктом 41 цього ж Порядку дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку.
ТОВ Біл-Транс не було у встановленому порядку оскаржено дії працівників Укртрансбезпеки щодо визначення плати за проїзд великовагового транспорту автомобільними дорогами загального користування та розрахунок плати за проїзд.
Суд не може надати належну оцінку твердженням представника позивача відносно того, що згідно п.15.1 Інструкції з використання ваг, останні мають проходити повірку кожен рік, однак відповідно до відомостей про результати повірки остання проводилась 31.08.2015р., оскільки відповідно до Свідоцтва про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки №34-00/4755 за результатами повірки встановлено, що засіб вимірювальної техніки, а саме вага пересувна автомобільна типу CHEKLODE FREEWEIGH відповідає вимогам ГОСТ 29329-92 та дане свідоцтво чинне до 23.08.2017р.(а.с.51)
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ч. 1,2 ст. 70 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до положень ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
На підставі викладеного суд дійшов висновку, що адміністративний позов Товариства обмеженою відповідальністю Біл-Транс до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області про скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №0150013 від 10.01.2017р. - задоволенню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 94, 159 - 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ :
У задоволенні адміністративного позову Товариства обмеженою відповідальністю Біл-Транс (код ЄДРОПОУ 35992715, адреса: 65026, м. Одеса, вул. Приморська, буд.16) до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області про скасування постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу №0150013 від 10.01.2017р. - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Балан Я.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2017 |
Оприлюднено | 03.07.2017 |
Номер документу | 67422525 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Балан Я. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні