Рішення
від 21.06.2017 по справі 911/1576/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" червня 2017 р. Справа № 911/1576/17

За позовом Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» , м. Київ

до Управління соціального захисту населення Ставищенської районної державної адміністрації Київської області, Київська обл., смт. Ставище

про стягнення 6 975 грн. 52 коп.

Суддя- Мальована Л.Я.

Представники сторін:

позивача - ОСОБА_1 (дов. № 1206 від 12.12.2016 року);

відповідача - не з'явився.

Обставини справи:

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача боргу по витратах, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах в сумі 6 975 грн. 52 коп.

Представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та просив задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача в засідання суду не з'явився, про причини неявки не повідомив суд належним чином, проте 06.06.2017 року подав до загального відділу суду письмові заперечення проти позову, в яких вказує на відсутність коштів, а також на те, що в бюджеті на 2015 рік не було передбачено коштів на надання пільг з послуг зв'язку.

Враховуючи те, що нез'явлення представника відповідача не перешкоджає розгляду справи по суті, а матеріали справи є достатніми для вирішення спору в даному судовому засіданні, суд вважає за можливе розглянути позов у відсутності представника відповідача, згідно статті 75 Господарського процесуального кодексу України.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив:

До господарського суду Київської області звернулось Публічне акціонерне товариство Укртелеком з позовом про стягнення з Управління соціального захисту населення Ставищенської районної державної адміністрації Київської області боргу по витратах, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах в сумі 6 975 грн. 52 коп.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач посилається на наступне:

Згідно ч. 3 ст. 63 ЗУ Про телекомунікації та п. 63 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України 11.04.2012 № 295 оператори телекомунікацій повинні надавати споживачам, які мають установлені законодавством пільги, телекомунікаційні послуги з урахуванням цих пільг, відповідно до законодавства України.

Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту від 22.10.1993 № 3551-ХІІ, Законом України Про жертви нацистських переслідувань від 23.03.2000 № 1584-ІІІ, Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 № 796-ХІІ, Законом України Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист від 24.03.2008, № 203/98-ВР, Законом України Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей від 20.12.1991 № 2011-XII та Законом України Про охорону дитинства від 26.04.2001 № 2402-ІІІ встановлені пільги з оплати за послуги зв'язку для окремих категорій осіб.

Київська міська філія Позивача надає телекомунікаційні послуги на пільгових умовах категоріям споживачів, на яких поширюється дія вищеперелічених законів, при цьому механізм фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення щодо надання пільг з послуг зв'язку визначається Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 № 256 (далі - Порядок № 256). Зокрема, п. 3 Порядку № 256 визначено, що головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів; на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення.

Таким чином обов'язок по відшкодуванню витрат, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах, здійснюється за рахунок державних субвенцій головним розпорядником коштів, яким є Управління соціального захисту населення Ставищенської районної державної адміністрації Київської області.

Відповідно до п. 11 Порядку про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 щомісяця між сторонами здійснюється звірка розрахунків за надані населенню телекомунікаційні послуги, на які надаються пільги відповідно до законодавства - форма № 3-пільга, за спірний період.

Позивачем, на виконання вимог законодавчих норм, в період з 01.01.2015 до 31.12.2015 року надано телекомунікаційних послуг на пільгових умовах на суму 188 397 грн. 81 коп., що підтверджується Актами звіряння розрахунків за надані населенню телекомунікаційні послуги, на які надаються пільги відповідно до законодавства - форма № 3-пільга, за спірний період, проте відповідачем обов'язок по відшкодуванню пільг виконано частково в сумі 181 422 грн. 29 коп., в зв'язку з чим за останнім обліковується заборгованість в сумі 6 975 грн. 52 коп.

Про наявність заборгованості по витратах, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах Відповідач повідомляється щомісячно, про що зазначається в кожному акті звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги - форма № 3-пільга.

Статтею 174 ГК України визначено, що господарські зобов'язання можуть виникати безпосередньо із закону або іншого нормативно-правового акту.

Відповідно до ч. 1 ст. 11 ЦК України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки.

Згідно ч. І ст. 509 ЦК України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматись від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених ст.11 цього Кодексу.

Ст.ст. 525, 526 ЦК України визначено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ч. І ст.193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої стогни та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Згідно ст.610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).

Статтею 19 ЗУ Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії встановлено, що виключно законами України визначаються пільги щодо оплати житлово-комунальних, транспортних послуг і послуг зв'язку та критерії їх надання. Державні соціальні гарантії є обов'язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Отже, цивільні права та обов'язки між позивачем та відповідачем виникли безпосередньо із Законів України.

Відповідно до ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України та ч. 2 ст. 617 Цивільного кодексу України передбачають, що відсутність у боржника необхідних коштів не вважаються обставинами, які є підставою для звільнення від відповідальності.

Згідно п. 5 Оглядового листа Вищого господарського суду України № 01-06/374/2013 від 18.02.2013 відсутність бюджетних коштів, передбачених у видатках державного бюджету України, не виправдовує бездіяльність замовника і не є підставою для звільнення від відповідальності за порушення зобов'язання.

Боржник, як юридична особа відповідає за своїми зобов'язаннями, які виникли безпосередньо із закону і така відповідальність не може ставитись в залежність від дій чи бездіяльності будь-яких третіх осіб.

При цьому зобов'язання щодо виплати субсидій, допомог, пільг по оплаті за надані послуги та компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються органами Державного казначейства України незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

Відповідно до ст. 3 ЗУ Про телекомунікації № 1280-ІV від 18.11.2003р. телекомунікації є складовою частиною галузі зв'язку України і невід'ємною частиною виробничої та соціальної інфраструктури України і призначені для задоволення потреб фізичних та юридичних осіб, органів державної влади в телекомунікаційних послугах, а заборгованість по витратах, понесених внаслідок надання телекомунікаційних послуг на пільгових умовах, заважає ефективно надавати вказані послуги та за рахунок недоврахувань прибутку може спричинити уповільнення розвитку телекомунікаційної мережі ПАТ Укртелеком .

Заперечення відповідача щодо відсутності коштів, а також на те, що в бюджеті на 2015 рік не було передбачено коштів на надання пільг з послуг зв'язку, судом не приймаються до уваги, оскільки відсутність коштів не скасовує обов'язку щодо повного виконання грошового зобов'язання.

За таких обставин, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості в сумі 6 975 грн. 52 коп. є обґрунтованими, і тому підлягають задоволенню, витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 525, 526 ЦК України, ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд -

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Ставищенської районної державної адміністрації (09400, Київська обл., смт. Ставище, вул. Радянська, буд. 40, код 03193583) на користь Публічного акціонерного товариства Укртелеком (01033, м. Київ, вул. Антоновича, буд. 40, код 01189910) - 6 975 (шість тисяч дев'ятсот сімдесят п'ять) грн. 52 коп. боргу, 1 600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. судового збору.

Наказ видати після вступу рішення в законну силу.

Суддя Л.Я. Мальована

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.06.2017
Оприлюднено03.07.2017
Номер документу67425470
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1576/17

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Ткаченко Б.О.

Ухвала від 08.08.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 04.08.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Ухвала від 20.07.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Тищенко О.В.

Рішення від 21.06.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

Ухвала від 25.05.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Мальована Л.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні