Ухвала
від 29.06.2017 по справі 346/2968/17
КОЛОМИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 346/2968/17

Провадження № 1-кс/346/681/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2017 р. м. Коломия Коломийський міськрайонний суд Івано - Франківської області

Слідчий суддя Коломийського міськрайонного суду ОСОБА_1 , з участю: секретаря ОСОБА_2 , старшого слідчого СВ Коломийського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області ОСОБА_3 , розглянув клопотання старшого слідчого Коломийського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області ОСОБА_3 , яке погоджене прокурором Коломийської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42017091090000009 від 22.02.2017 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.2 ст. 365 КК України (1960 р.) (в редакції закону про кримінальну відповідальність на час вчинення злочину) про надання дозволу на арешт земельної ділянки.

Клопотання надійшло до суду 27 червня 2017 р.

Суд перевірив надані матеріали клопотання, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, у рамках якого було подано клопотання, та, дослідивши докази по даних матеріалах, заслухавши думку учасників судового розгляду,

в с т а н о в и в :

Клопотання про арешт майна відповідає вимогамст.171 КПК України.

Старший слідчий СВ Коломийського ВП ГУНП ОСОБА_3 просить суд накласти арешт на земельну ділянку кадастровий номер 2623282701:01:001:0094 площею 0,1538 га, яка розташована в с. Королівка, Коломийського району, та яка згідно державного акту на право власності на землю серії ІФ-07-16-2/000023 від 17.08.1994 року належить ОСОБА_5 , з метою збереження речового доказу (об`єкту кримінального правопорушення), запобігання можливості її передачі або відчуження, забезпечення відшкодування завданих злочином збитків, та пред`явлення цивільного позову.

Встановлено, що відповідно до рішення № 1 сесії 1 скликання від 23.03.1991 року Королівської сільської ради, Коломийського району ОСОБА_6 обрано головою сільської ради с. Королівка, Коломийського району, Івано-Франківської області.

ОСОБА_6 , будучи головою сільської ради с. Королівка, займав посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Так, ОСОБА_6 , будучи державним службовцем, посадовою особою, в коло повноважень якої відповідно до Закону України «Про місцеві ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування» входить організація роботи сільської ради, підписання прийнятих ним та сесією сільської ради рішень, обіймаючи в органах місцевого самоврядування посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно господарських функцій, займаючи відповідальне становище керівника органу місцевого самоврядування, згідно довідки № 75/02-11/010 виданої виконавчим комітетом Королівської сільської ради від 26.05.2017 в 1993-1994 роках в штаті Королівської сільської ради посади землевпорядника не було, а тому його обов`язки інженера землевпорядника виконував сільський голова ОСОБА_6 .

Свої Посадові обов`язки ОСОБА_6 повинен був виконувати відповідно до діючого на час вчинення ним злочину законодавства.

Так, згідно ст. 23 Закону України «Про місцеві ради народних депутатів та місцеве і регіональне самоврядування» на голову Королівської сільської ради Коломийського району ОСОБА_6 покладено в тому числі наступні обов`язки: організує підготовку сесій Ради і питань, що вносяться на розгляд Ради; забезпечує своєчасне доведення рішень Ради до виконавців, організує контроль за їх виконанням; подає депутатам допомогу у здійсненні ними своїх повноважень, забезпечує їх необхідною інформацією; сприяє депутатам в організації прийому громадян, у проведенні звітів перед виборцями, вживає заходів до реалізації пропозицій і зауважень виборців, висловлених під час звітів, а також пропозицій і зауважень, внесених депутатами на сесіях Ради; забезпечує роботу по розгляду звернень громадян; здійснює підготовку і вносить на розгляд Ради пропозиції з питань адміністративно-територіального поділу.

Відповідно до ст. 9 Земельного Кодексу України (який діяв на час вчинення злочину) до відання сільських, селищних і міських районного підпорядкування Рад народних депутатів у галузі регулювання земельних відносин на їх території належить передача земельних ділянок у власність, надання їх у користування, в тому числі на умовах оренди, у порядку, встановленому статтями 17 і 19 цього Кодексу; реєстрація права власності, права користування землею і договорів на оренду землі; вилучення (викуп) земель відповідно до статті 31 цього Кодексу; справляння плати за землю; ведення земельно-кадастрової документації; погодження проектів землеустрою; здійснення державного контролю за використанням і охороною земель, додержанням земельного законодавства; сприяння створенню екологічно чистого середовища і поліпшенню природних ландшафтів; припинення права власності або користування земельною ділянкою чи її частиною; видача висновків про надання або вилучення земельних ділянок, яке провадиться вищестоящою Радою народних депутатів. Погодження будівництва жилих, виробничих, культурно-побутових та інших будівель і споруд на земельних ділянках, що перебувають у власності або користуванні; вирішення земельних спорів у межах своєї компетенції; вирішення інших питань у галузі земельних відносин у межах своєї компетенції.

Відповідно до п.1.3. Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), затвердженої наказом державного комітету України по земельних ресурсах N 28 від 15.04.93, якщо земельна ділянка, що передається у власність або надається у постійне користування, розташована на території кількох місцевих Рад народних депутатів, державні акти на право власності на землю і право постійного користування землею видаються окремо на території кожної Ради народних депутатів.

При розташуванні земельної ділянки, що надається в тимчасове користування на території кількох місцевих Рад народних депутатів, договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) укладається окремо по території кожної Ради народних депутатів.

Згідно п 2.5. вищевказаної інструкції державні акти на право колективної власності на землю, право приватної власності на землю, право постійного користування землею складаються у двох примірниках, підписуються головою відповідної місцевої Ради народних депутатів і скріплюються гербовою печаткою. Сторінку державного акта із зображенням плану земельної ділянки підписує інженер-землевпорядник.

Відповідно до п.3.4. вищевказаної інструкції Книги записів (реєстрації) державних актів і договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) ведуться виконавчими органами відповідних сільських, селищних, міських Рад народних депутатів (міст обласного підпорядкування), відділами земельних ресурсів районних державних адміністрацій, управліннями земельних ресурсів Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.

Ці книги шнуруються, засвідчуються підписами голови відповідної Ради народних депутатів, інженером-землевпорядником місцевої Ради, скріплюються гербовою печаткою Ради.

Згідно п. 3.5. у разі зміни меж, розміру, цільового призначення та умов надання земельних ділянок, що відбулися після видачі державного акта, до нього вносяться ці зміни, які фіксуються на плані зовнішніх меж і на останній сторінці державного акта.

Зміни на плані зовнішніх меж викреслюються чорною тушшю, а старі межі перекреслюються червоною тушшю. Всі зміни вносяться одночасно в обидва примірники державного акта.

Кожний запис про зміну меж, площі, цільового призначення та умов надання земельної ділянки посвідчується інженером-землевпорядником сільської, селищної, міської Ради народних депутатів або відділу земельних ресурсів районної державної адміністрації.

Відповідно до ст. 106. Земельного кодексу України пори з приводу розмежування території сіл, селищ, міст, районів, областей вирішуються вищестоящою Радою народних депутатів.

Однак, ОСОБА_6 свої посадові обов`язки як сільський голова Королівської сільської, Коломийського району використав у злочинних цілях за наступних обставин.

Так, ОСОБА_6 зловживаючи посадовим становищем, умисно, в інтересах ОСОБА_5 , використовуючи посадове становище всупереч інтересам служби, достовірно знаючи що згідно карт території та меж населених пунктів с. Королівка, Коломийського району, та с. Корнич, Коломийського району, затверджених рішенням сесій 1992 року, частина земельної ділянки площею 0,1538 га, якою користувався житель с. Королівка, Коломийського району, ОСОБА_5 , знаходиться на території Корницької сільської ради і відповідно належить до земель запасу Корницької сільської ради, виніс питання на розгляд сесії, про передачу даної земельної ділянки у власність ОСОБА_5 .

У подальшому рішенням сесії Королівської сільської ради від 29.12.1993 року №8 прийнято рішення передачу у власність земельної ділянки площею 0,1538 га ОСОБА_5 для ведення особистого підсобного господарства та виготовити державний акт на вказану земельну ділянку.

Після цього, землевпорядник Матеївської сільської ради ОСОБА_7 завірив своїм особистим підписом та видав від імені землевпорядника Королівської сільської ради довідку від 03.02.1994 року ОСОБА_5 в тому, що він згідно земельно-шнурової книги користується вище вказаною земельною ділянкою.

Дана довідка стала підставою для виготовлення технічної документації та видачі державного акту на право власності серії ІФ-07-16-2/000023 від 17.08.1994 року.

В подальшому ОСОБА_6 , використовуючи своє посадове становище, достовірно знаючи та усвідомлюючи про те, що ОСОБА_7 не будучи землевпорядником Королівської сільської ради, а також те, що частина земельної ділянки належить до земель Корницької сільської ради, незаконно підписав та завірив печаткою Королівської сільської ради державний акт на право власності на земельну ділянку 0,1538 га ОСОБА_5 .

Після чого даній земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 2623282701:01:001:0094.

Внаслідок злочинних дій голови Королівської сільської ради, Коломийського району ОСОБА_6 державним та громадським інтересам в особі органів місцевого самоврядування (Королівській та Корницькій сільським радам Коломийського району), шляхом незаконного відчуження землі, відповідно до висновку експерта, завдано шкоду в сумі 12500000 крб. (дванадцять мільйонів п`ятсот тисяч) станом на час вчинення злочину, тобто що спричинило тяжкі наслідки.

Своїми умисними діями, які виразились у зловживанні посадовим становищем, тобто умисному, в інтересах третіх осіб, використанні посадовою особою посадового становища всупереч інтересам служби,що спричинило тяжкі наслідки, ОСОБА_6 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 165 КК України (1960 р.) (в редакції закону про кримінальну відповідальність на час вчинення злочину).

26.06.2017 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 165 КК України(1960 р.) (в редакції закону про кримінальну відповідальність на час вчинення злочину).

Допитаний як підозрюваний ОСОБА_6 свою вину у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 165 КК України(1960 р.) (в редакції закону про кримінальну відповідальність на час вчинення злочину) визнав повністю.

26.06.2017 року земельна ділянка кадастровий номер 2623282701:01:001:0094 , згідно ст. 98 КПК України визнана речовим доказом об`єктом кримінально протиправних дій.

Відповідно до ч.1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Згідно ч.3 ст. 179 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 цього Кодексу.

Оскільки вищевказана земельна ділянка була об`єктом кримінального правопорушення та відповідно до ст. 98 КПК України відноситься до речового доказу, з метою збереження речового доказу (об`єкту кримінального правопорушення), запобігання можливості її передачі або відчуження, забезпечення відшкодування завданих злочином збитків, з метою пред`явлення цивільного позову є необхідність у накладені на земельну ділянку загальною площею 0,1538 га кадастровий номер 2623282701:01:001:0094, арешту, що була незаконно отримана у приватну власність.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, інформація про право власності на земельну ділянку кадастровий номер 2623282701:01:001:0094 площею 0,1538 га, яка розташована в с. Королівка, Коломийського району, відсутня.

Згідно ч. 1 ст. 98 Кримінального кодексу України, речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправнихдій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ч.1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Відповідно до п.1 ч.2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається, в тому числі, з метою збереження речових доказів.

Відповідно до ч.3 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно п.1 ч.10 ст. 170 КПК України не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Враховуючи наведене та з метою забезпечення збереження тимчасово вилученого майна, яке може бути речовим доказом, вважаю, що подання слід задовольнити.

На підставі викладеного і керуючись ст., ст.132,170-173 КПК України,-

у х в а л и в:

Накласти арешт на земельну ділянку кадастровий номер 2623282701:01:001:0094 площею 0,1538 га, яка розташована в с. Королівка, Коломийського району, та яка згідно державного акту на право власності на землю серії ІФ-07-16-2/000023 від 17.08.1994 року належить ОСОБА_5 .

Ухвала підлягає негайному виконанню старшим слідчим СВ Коломийського ВП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_3 .

Копії ухвал направити слідчому, прокурору та гр.. ОСОБА_5 .

Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського Апеляційного суду протягом п`яти днів з дня оголошення.

Ухвала може бути скасована в порядкуст.174 КПК Україниза клопотанням власника, або володільця майна, що не був присутнім під час розгляду.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудКоломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення29.06.2017
Оприлюднено03.03.2023
Номер документу67435004
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —346/2968/17

Ухвала від 29.06.2017

Кримінальне

Коломийський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Потятинник Ю. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні