Постанова
від 26.05.2017 по справі 760/4091/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження № 3/760/2154/17

у справі № 760/4091/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лазаренко В.В., за участю представників органу доходу і зборів ОСОБА_1, ОСОБА_2, представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, адвоката ОСОБА_3,

розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_4, 01.10.1973, ідентифікаційний код: НОМЕР_1, адреса: Київська область, с. Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

У вину ОСОБА_4 поставлено вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, суть якого сформульована в протоколі про порушення митних правил від 24.01.2017 №0058/100000015/17 і підтримана представником Київської міської митниці ДФС під час судового розгляду.

Як слідує з вказаного протоколу, за висновками органу доходів і зборів дії ОСОБА_4 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 996 358, 91 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Такі висновки органу доходів і зборів ґрунтуються на вивченні товаросупровідних документів поданих до митного оформлення в Київській регіональній митниці, зокрема, інвойсу від 28.01.2016 № 0116142, поданого у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, а в подальшому - до митного оформлення, у якому фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 3 705, 43 дол. США, та документів наданих митними органами Королівства Нідерландів, зокрема, копій експортних декларації MRN форми EX A 16NL029F42275314B0, 16NL029F472BA19BD5, відповідно до яких сумарна статистична вартість експортованого із території Королівства Нідерландів в Україну товару становить - 36 333, 00 євро.

Заслухавши представника митного органу, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що справа підлягає поверненню для проведення додаткової перевірки з огляду на наступне.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 486 МК, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 489 МК, при розгляді справи про порушення митних правил підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК).

За змістом ч. 1 ст. 508 МК, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дії визначених ч. 2 цієї статті.

В силу вимог ч. 1 ст. 492 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 8 МК, державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, що кореспондує положенням ст. 62 Конституції України, якою закріплено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Крім того, ст. 62 Конституції України визначено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Як вбачається з матеріалів справи, органом доходів і зборів на підтвердження своєї позиції надано, в тому числі, копії таких документів: TIR Carnet № GX.77001429, копії пов'язаних з книжкою МДП експортних декларацій MRN форми EX A 16NL029F42275314B0 та MRN форми EX A 16NL029F472BA19BD5.

Вищевказані документи складені іноземною мовою, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

При цьому органом доходів і зборів не забезпечено належний переклад вказаних документів державною мовою. Наявні у справах документи (а.с. 42, 47, 48, 51, 52), які надані органом доходів і зборів в якості перекладів, не засвідченні підписом особи, яка виконала переклад, а в матеріалах справи відсутні документи, на підтвердження кваліфікації такої особи.

Крім того, представником особи, що притягується до адміністративної відповідальності, надано лист Всеукраїнської громадської організації Асоціація перекладачів України від 27.03.2017 №63, яким засвідчено, що надані переклади не можна визнати якісними та такими, що виконано кваліфікованим і компетентним перекладачем, на підтвердження чого, зокрема звертається увага на невідповідність щодо однакової передачі чисельників, неповноту перекладу, часткову неправильність перекладу змісту та смислу.

Таким чином, з огляду на загальний принцип безпосередності дослідження доказів судом, відсутність належного перекладу зазначених вище відповідних документів на державну мову унеможливлює оцінку вказаних доказів на предмет їх належності та допустимості.

Вказані недоліки провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_4 не можуть бути усунуті під час розгляду справи в суді.

За таких обставин, суддя у відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 527 МК вважає за необхідне повернути адміністративний матеріал відносно ОСОБА_4 до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, в ході якої необхідно виконати переклад на державну мову наявних в справі документів складених іноземною мовою, та які мають значення для вирішення питання про наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК в діях ОСОБА_4

Керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 527 МК України, ст.ст. 245, 251, 252, 278, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_4 за ч. 1 ст. 483 МК України повернути до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя В.В. Лазаренко

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.05.2017
Оприлюднено04.07.2017
Номер документу67465989
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/4091/17

Постанова від 20.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 20.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 26.05.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

Постанова від 26.05.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Лазаренко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні