Рішення
від 22.05.2017 по справі 677/313/17
КРАСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Красилівський районний суд Хмельницької області

Справа № 677/313/17

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.05.2017 м.Красилів

Красилівський районний суд Хмельницької області в складі : головуючої - судді Боголюбової Л.М., секретар Кондратюк О.А., з участю представника відповідача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Красилові цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання недійсним розпорядження, -

ВСТАНОВИВ:

в обгрунтування заявленого позову позивач посилається на те, що Розпорядженням голови Красилівської райдержадміністрації від 05.08.2011 року

№ 370/2011-р йому був наданий дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2,0 га., для ведення особистого селянського господарства, що розташована за межами населених пунктів Заслучненської сільської ради Красилівського району та перебуває в держаній власності.

На підставі зазначеного розпорядження ним був виготовлений проект відведення зазначеної земельної ділянки із визначенням конкретного місця її розташування, розміру, а саме 2.0 га. та конфігурації меж, отримано усі необхідні погодження та висновки про можливість її відведення для ведення особистого селянського господарства, а також вона була зареєстрована у державному земельному кадастрі та їй був присвоєний кадастровий № 6822783400:08:006:0107, про що 30.05.2015 року йому був наданий відповідний витяг за №НВ-6802009302015.

В березні 2016 року зазначений проект відведення був поданий ним на затвердження до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області у чому йому відмовлено, у зв'язку з тим, що дана земельна ділянка у 2010 році була законсервована на підставі проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель на території Красилівського району, який затверджений розпорядженням голови Красилівської райдержадміністрації від 01.04.2011 року № 148/2011-р, про що його було повідомлено листом від 02.02.2017 року № Р-1534/0-748/6-17.

Вважає зазначене розпорядження голови Красилівської райдержадміністрації від 01.04.2011 року № 148/2011-р незаконним та таким, що порушує його права.

З вище викладеного просить визнати недійсним розпорядження голови Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області від 01.04.2011 року № 148/2011-р Про затвердження проекту консервації деградованих та малопродуктивних земель на території Красилівського району в частині затвердження проекту консервації деградованих та малопродуктивних земель площею 15 га. на території Заслучненської сільської ради Красилівського району Хмельницької області.

В судовому засіданні позивач підтримав зачявлені вимоги, просить їх задовольнити в повному об ємі.

Представник відповідача в судовому засіданні заявлені вимоги визнав.

Дослідивши матеріали справи, суд находить позов підлягаючим задоволенню.

Частиною 1 ст. 172 ЗК України передбачено, що консервації підлягають деградовані і малопродуктивні землі, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним. Консервації підлягають також техногенно забруднені земельні ділянки, на яких неможливо одержати екологічно чисту продукцію, а перебування людей на цих земельних ділянках є небезпечним для їх здоров'я.

Згідно ч. 1, 2 ст. 171 того ж Кодексу до деградованих земель відносяться: а) земельні ділянки, поверхня яких порушена внаслідок землетрусу, зсувів, карстоутворення, повеней, добування корисних копалин тощо; б) земельні ділянки з еродованими, перезволоженими, з підвищеною кислотністю або засоленістю, забрудненими хімічними речовинами ґрунтами та інші.

До малопродуктивних земель відносяться сільськогосподарські угіддя, ґрунти яких характеризуються негативними природними властивостями, низькою родючістю, а їх господарське використання за призначенням є економічно неефективним.

Земельна ділянка із кадастровим № 6822783400:08:006:0107 разом із суміжними із нею земельними ділянками, які передбачались для відведення мешканцям села Заслучне Красилівського району Хмельницької області для ведення особистого селянського господарства, не відноситься до деградованих та малопродуктивних земель, господарське використання яких є екологічно небезпечним та економічно неефективним та яка підлягає консервації.

На час прийняття оскаржуваного розпорядження землі, визнані розпорядженням деградованими та малопродуктивними землями разом із суміжними землями використовувалась та на даний час використовується для вирощування сільськогосподарської продукції.

Зокрема поверхня зазначених земель не порушувалась та на даний час не порушена, вони не зазнавали зсувів, повеней, землетрусів та добування корисних копалин, їх грунти не еродовані та не перезволожені, не мають підвищеної кислотності та засоленості, не забруднені хімічними речовинами.

Навпаки зазначені землі мають рівну поверхню, екологічно чисті та досить родючі грунти, які придатні для вирощування сільськогосподарської продукції та на даний час фактично використовуються для цієї мети, їх використання є екологічно безпечним та економічно ефективним, приписи про припинення їх господарського використання уповноваженими органами не вносились.

Таким чином, земельна ділянка із кадастровим № 6822783400:08:006:0107 оскаржуваним розпорядженням безпідставно і помилково віднесена до категорії деградованих і малопродуктивних земель та законсервована, а дане розпорядження прийнято з порушенням вимог ч. 1, 2 ст. 171 та ч. 2 ст. 172 ЗК України.

Наведене підтверджується також Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-6802009302015 від 30.05.2016 року із якого слідує, що обмежень у використанні даної земельної ділянки встановлених Порядком ведення державного земельного кадастру не існує та вони не зареєстровані.

Таким чином, викладене свідчить, що господарська діяльність на даній земельній ділянці у зв'язку з її консервацією не обмежена, так як такі відомості у Державному земельному кадастрі відсутні.

Також, ч. 2 та 4 ст. 172 ЗК України передбачено, що консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений термін та залуження або заліснення. Порядок консервації земель встановлюється законодавством України.

На час прийняття оскаржуваного розпорядження діяв Порядок консервації земель, затверджений Наказом Держкомзему України 17.10.2002 року № 175 (надалі по тексту Порядок) п. 2 якого також передбачено, що консервація земель здійснюється шляхом припинення їх господарського використання на визначений термін та залуження або заліснення.

Пунктом 14 Порядку передбачено, що після закінчення строку консервації земель, визначених проектом консервації, комісія, до складу якої входять представники: відповідної державної адміністрації (сільської, селищної, міської ради); місцевого органу земельних ресурсів; природоохоронного органу, обласного державного проектно-технологічного центру охорони родючості грунтів і якості продукції, власника земельної ділянки проводить обстеження законсервованих земель в натурі (на місцевості) і вносить до відповідних органів виконавчої влади (місцевого самоврядування), які прийняли рішення про консервацію земель, пропозицію щодо повернення земель до попереднього використання, продовження термінів консервації або інші пропозиції, направлені на їх раціональне та екологічно безпечне використання.

Тобто, консервація земель не може бути безстроковою, а здійснюється протягом певного, визначеного періоду.

Однак, в супереч зазначеним вимога законодавства оскаржуваним розпорядженням не визначений термін консервації даних земель та припинення їх господарського використання.

Пунктами 11, 12 Порядку передбачено, що при впровадженні (реалізації) проекту консервації земель межі земельних ділянок закріплюються у натурі (на місцевості) межовими знаками з приводу чого складається акт перенесення меж земельних ділянок в натуру (на місцевість), який підписується виконавцем робіт, замовником та представником місцевого органу земельних ресурсів.

Проектна документація про консервацію земель, оригінал акта про перенесення меж земельних ділянок у натуру (на місцевість) зберігаються у місцевих органах земельних ресурсів.

В супереч зазначеним вимогам законодавства межі вищезазначених законсервованих земель на території Заслучненської сільської ради в натурі (на місцевості) уповноваженими на те особами, у встановленому законом порядку та спосіб не встановлювались та не визначались, на сьогоднішній день такі межові знаки на місцевості відсутні, у зв'язку з чим фізично не можливо визначити, які саме землі оскаржуваним розпорядженням віднесені до законсервованих при тому, що вони використовуються єдиним масивом разом із суміжними та вільними від консервації земельними ділянками для вирощування сільськогосподарської продукції.

В свою чергу, викладене прямо свідчить, що оскаржуване розпорядження не виконувалось та його виконання не планувалось, будь-які заходи та дії щодо його виконання не вчинялись та не вчиняються, господарська діяльність на даних землях не обмежувалась та не обмежується, у зв'язку з чим його прийняття є суто формальним заходом направленим на обмеження мого та інших мешканців Заслучненської сільської ради права на отримання земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із вільних (не розподілених) земель на території зазначеної сільської ради.

Частиною 1 ст.21 ЦК України, передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Таким чином, оскільки оскаржуване розпорядження прийнято з порушенням вимог закону та не визначено часу його дії, воно має бути визнано недійсним.

Згідно ст.. 55 та ч. 2 ст. 124 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, посадових та службових осіб. Юрисдикція судів поширюється, на всі правовідносини, що виникають в державі.

Відповідно до ст.2 ЗК України земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

Статтею 5 ЗК України передбачено, що земельне законодавство базується , в тому числі на принципі забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави.

Виходячи з положень ст. ст. 13, 14 Конституції України, ст.. ст.. 177, 181, 324 ЦК України земля та земельні ділянки є об'єктами цивільних прав, а держава та територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах з метою реалізації цивільних та інших прав у правових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок.

Відносини, пов'язані з набуттям та реалізацією громадянами, юридичними особами прав на земельні ділянки та з цивільним оборотом земельних ділянок ґрунтуються на засадах рівності сторін і є цивільно-правовими. Право позивача на отримання земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства вказаним розпорядженням порушується. Враховуючи правомірність винесеного розпорядження голови Красилівської райдержадміністрації від 01.04.2011 року № 148/2011-р про затвердження проекту землеустрою щодо консервації деградованих та малопродуктивних земель на території Красилівського району, суд вважає дане розпорядження неправомірним.

Керуючись ст.ст. 13,14, 55. 124 Конституції України, ст.ст. 21 ЦК України, 171,172 ЗК України, ст. ст. 3, 10, 11, 60, 61, 212-215 ЦПК України, суд

В И Р І Ш И В :

Заявлені вимоги ОСОБА_2 до Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання недійсним розпорядження задовольнити.

Визнати недійсним розпорядження голови Красилівської районної державної адміністрації Хмельницької області від 01.04.2011 року № 148/2011-р Про затвердження проекту консервації деградованих та малопродуктивних земель на території Красилівського району в частині затвердження проекту консервації деградованих та малопродуктивних земель площею 15 га на території Заслучненської сільської ради Красилівського району Хмельницької області.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до апеляційного суду Хмельницької області протягом 10 днів з дня його винесення.

Суддя : ОСОБА_3

СудКрасилівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення22.05.2017
Оприлюднено04.07.2017
Номер документу67473836
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —677/313/17

Рішення від 22.05.2017

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

БОГОЛЮБОВА Л. М.

Ухвала від 28.03.2017

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

БОГОЛЮБОВА Л. М.

Ухвала від 15.03.2017

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

БОГОЛЮБОВА Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні