Справа № 188/835/17
Провадження № 1-кс/188/127/2017
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 червня 2017 року Слідчий суддя Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області ОСОБА_1 , розглянувши подання слідчого Петропавлівського ВП Павлограсдького ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_2 про надання дозволу на проведення позапланої виїздної перевірки по кримінальному провадженню за № 42017041880000031 від «23» червня 2017 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1971 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Слідчий Петопавлівського ВП звернувся до суду з даним клопотанням , в якому зазначає , що на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області, невстановленими особами, самовільно зайнято земельні ділянки площею 33,8 га та 13,7 га, які згідно балансового обліку по формі 6-зем належать до земель запасу, непереданих у власність чи користування, тобто в діях невідомих осіб, вбачаються ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 197-1 КК, які полягають у самовільному занятті земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному власнику.
Відомості про вказане кримінальне правопорушення внесено до ЄРДР за № 42017041880000031 від 23.06.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст. 197-1 ч. 1 КК України.
Згідно довідки Держгеокадастру у Петропавлівському районі земельна ділянка з кадастровим номером №1223882500:02:001:1888 площею 13,7 га, та земельна ділянка з кадастровим номером №1223882500:02:001:1202 площею 33,8 га враховуються в землях запасу Миколаївської сільської ради.
Враховуючи викладене та приймаючи до уваги, що для повного всебічного та об`єктивного встановлення всіх обставин скоєння кримінального правопорушення, необхідно провести документальну позапланову виїзну перевірку дотримання вимог земельного законодавства з приводу законності використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 13,7 га з кадастровим номером 1223882500:02:001:1888, а також земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 33,8 га з кадастровим номером №1223882500:02:001:1202, які розташовані на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів.
Приймаючи до уваги те, що в ході досудового слідства виникла необхідність встановити наступні питання:
- наявність чи відсутність законних підстав на використання земельної ділянки з вказаними вище кадастровими номерами.
- наявність чи відсутність фактичного використання земельної ділянки на території Миколаївської сільської ради (згідно викопіювання та схематичного картографічного матеріалу) та відповідність цих дій чинному законодавству.
- у випадку встановлення порушень земельного законодавства з боку будь-якої фізичної чи юридичної особи, незалежно від її організаційно-правової та форми власності, визначити які саме порушення мають місце, розмір заподіяної шкоди законному володільцю земельної ділянки.
Проведення перевірки доручити працівникам Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області.
Дату початку перевірки прошу зазначити через 2 дні з моменту винесення ухвали, терміном 15 робочих днів.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 40, 91,92,93, 110КПК України та ст. 6 Закону України «Про основні заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»,р.3 «Порядку планування та здійснення контрольних заходів з питань перевірки стану дотримання суб`єктами господарювання вимог земельного законодавства», затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 132 від 25.02.2013 року,- Просить суд :
Для забезпечення розслідування у кримінальному провадженні №42017041880000031 надати дозвіл на залучення працівників Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області для проведення документальної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог земельного законодавства з приводу законності використання ним у період з 01 січня 2017 року по теперішній час земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 13,7 га з кадастровим номером 1223882500:02:001:1888, а також земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 33,8 га з кадастровим номером 1223882500:02:001:1202, які розташовані на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів.
Проведення перевірки прошу доручити працівникам Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області розташованого за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Олександра Поля, 2, каб. 327.
Фіксація під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів на підставі ч. 1 ст. 107 КПК України не здійснювалась, оскільки таке клопотання не заявлялось.
В судовому засіданні слідчий підтримала внесене клопотання.
Слідчий суддя, заслухавши пояснення слідчого, дійшов такого висновку.
Відповідно до ст. 123 Земельного кодексу України, надання земель ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Статтею 124 Земельного кодексу України передбачено, що пepeдaча в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комуналі власності, здійснюється на підставі рішень відповідного органу викона влади або органу місцевого самоврядування.
Статтею 125 Земельного кодексу України проголошено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Згідно ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земель ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та її діяльності.
Статтею 95 Земельного кодексу України визначено права землекористувачів зокрема:
а) самостійно господарювати на землі;
б) власності на посіви і насадження сільськогосподарських та інших культур, на вироблену продукцію;
в) використовувати у встановленому порядку для власних потреб наявні на земельній ділянці загальнопоширені корисні копалини, торф, ліси, водні об`єкти, а також інші корисні властивості землі;
Відповідно до ч.1ст. 211 Земельного кодексу України,громадяни та юридичні особи несуть кримінальну відповідальність за самовільне зайняття земельних ділянок.
Згідно із ст. 1 Закону України «Про державний контролі використанням та охороною земель», самовільне зайняття земельної діля це будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділян відсутності відповідального рішення органу виконавчої влади чи о місцевого самоврядування про передачу у власність або надан користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо земе ділянки.
Виходячи з вищевикладеного, є достатні підстави вважати, що невстановленні особи за відсутності правочину щодо вказаної земельної ділянки фактично вчинили самовільне захоплення вищевказані земельні ділянки , які розташовані на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського раойну Дніпропетровської області .
Доказуванню у кримінальному провадженні, відповідно до п. 1, 3 ч. 1 ст. 91 КПК України, підлягають подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення), вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а саме доказування, відповідно до ч.2 ст.91 КПК України полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів.
Згідно ч.2 ст.93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, в тому числі, шляхом отримання висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок.
Відповідно до п. 1 Положення «Про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 14.01.2015 ( в редакції від 05.08.2016) 1. Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо- геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності.
Згідно п.п. 25 п. З Положення основними завданнями Держгеокадастру в тому числі є здійснення державного нагляду (контроль): за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності та розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку.
Відповідно до п. 51. керівники територіальних органів Держгеокадастру є головними державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, районі, а їх перші заступники та заступники - відповідно першими заступниками та заступниками головних державних інспекторів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі, районі.
Посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, в межах своїх повноважень мають право:
безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
давати обов"язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобовязання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
проводити у випадках, установлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства.
Відповідно ч. 2ст. 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
З урахуванням наведеного, керуючись ст.93,132,309 КПК України, ст.ст.5,6,9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», п. 4, 5 «Положення про Головне управління Держгеокадастру в області» затвердженого наказом Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України № 333 від 29.09.2016, п. 7 «Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу» затвердженоїпостановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 р. № 963, п.2 Постанови КМУ від 13 серпня 2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами», Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області затверджене наказом Державної служби України з питань геодезії картографії та кадастру від 17.11.2016 року № 308, слідчий суддя, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого - задовольнити .
Для забезпечення розслідування у кримінальному провадженні №42017041880000031 надати дозвіл на залучення працівників Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області для проведення документальної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог земельного законодавства з приводу законності використання невідоми особами у період з 01 січня 2017 року по теперішній час земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 13,7 га з кадастровим номером 1223882500:02:001:1888, а також земельної ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 33,8 га з кадастровим номером 1223882500:02:001:1202, які розташовані на території Миколаївської сільської ради Петропавлівського району Дніпропетровської області за межами населених пунктів.
Проведення перевірки доручити працівникам Головного управління Держгеокадастру в Дніпропетровській області розташованого за адресою: м. Дніпропетровськ, пр. Олександра Поля, 2, каб. 327.
Встановити строк дії ухвали в 15 днів з дня постановлення ухвали, а саме до 14.07.2017 р. .
Ухвала слідчого судді остаточна, оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 30.06.2017 |
Оприлюднено | 07.03.2023 |
Номер документу | 67475414 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Петропавлівський районний суд Дніпропетровської області
Полубан М. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні