Постанова
від 09.02.2016 по справі 804/411/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 лютого 2016 р. Справа № 804/411/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Турової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Об'єднаної кредитної спілки Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області про стягнення штрафу в розмірі 10200,00грн.,-

ВСТАНОВИВ :

18.01.2016р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Об'єднаної кредитної спілки Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області про стягнення штрафу в розмірі 10 200,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем допущено порушення законодавства у сфері фінансових послуг, про що складено акт від 13.07.2015р. №128/15-2 на підставі якого, 22.07.2015р. винесено постанову №94/15-2 про накладення штрафу у розмірі 10200,00грн. Враховуючи, що сума штрафних санкцій в установленому законом порядку відповідачем не сплачена, вона підлягає стягненню у судовому порядку.

В судове засідання сторони не з'явились, відомості про вручення судових повісток в матеріалах справи наявні, причини неявки невідомі.

При цьому в поданому адміністративному позові повноважний представник позивача просив суд розглядати дану справу без його участі.

Зважаючи на приписи ч.4 ст.122, ч.4, ч.6 ст.128 КАС України, а також на строки розгляду адміністративних справ, встановлені ст.122 КАС України, суд розглянув дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі доказами.

Дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, суд встановив наступне.

Об'єднана кредитна спілка Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області зареєстрована як юридична особа 19.07.2006р., місцезнаходження юридичної особи: 50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Центрально-Міський район, вул. Калиниченка, буд.7А.

Пунктом 1 ст. 1 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі-Закон) визначено, що фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Повноваження національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг визначені у ст. 28 Закону, зокрема п. п. 8, 9, 10, 11 передбачено, що у межах своєї компетенції Нацкомфінпослуг здійснює контроль за достовірністю інформації, що надається учасниками ринку фінансових послуг; проводить самостійно чи разом з іншими державними органами перевірку діяльності учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг); у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення; звертається до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв'язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги.

13.07.2015 року посадовою особою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, відносно відповідача складено акт про правопорушення, вчинені Об'єднаною кредитною спілкою Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області на ринку фінансових послуг №128/15-2.

Вказаним актом встановлено, що Кредитною спілкою не надано до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) за 2014 рік, що свідчить про порушення Кредитною спілкою вимог ст.14 ЗУ Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг, абзаців четвертого, п'ятого та шостого пункту 2.1 розділу 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003р. №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004р. за №69/8668, у частині подання до Нацкомфінпослуг аудиторського висновку (звіту) не пізніше 1 червня року, наступного за звітним роком.

Копія вказаного акта разом з повідомленням про розгляд справи направлялись відповідачу поштою.

22.07.2015р. посадовою особою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на підставі висновків, викладених в акті від 13.07.2015р. №128/15-2, винесено постанову №94/15-2 про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до відповідача застосовано штраф у розмірі 10200,00грн. Копія вказаної постанови направлялась відповідачу поштою, що підтверджується матеріалами справи.

Доказів оскарження вказаної постанови до суду не надано.

Статтею 14 Закону передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

При цьому розділом 2 Порядку складання та подання звітності кредитними спілками та об'єднаними кредитними спілками до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 25.12.2003р. №177, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2004р. за №69/8668 (далі - Порядок), встановлено, що звітність, яку подає кредитна спілка до Нацкомфінпослуг, включає: річну фінансову звітність за формами, установленими Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність"; звітні дані (проміжні звітні дані та звітні дані за рік) за формами, установленими в цьому Порядку; нерегулярні звітні дані за формою, встановленою у додатку 9 до цього Порядку.

Згідно з абз.4,5,6 п.2.1 Порядку аудиторський висновок (звіт) подається не пізніше 01 червня ___ року, наступного за звітним роком. Аудиторський висновок (звіт) подається разом з річною фінансовою звітністю, підтвердженою аудитором (аудиторською фірмою). Зазначені документи мають бути наскрізно пронумеровані, прошиті та містити напис "Усього пронумеровано, прошито, скріплено печаткою та підписом __ аркушів", підпис керівника кредитної спілки із зазначенням його прізвища та ініціалів, підпис головного бухгалтера із зазначенням його прізвища та ініціалів, відбиток печатки кредитної спілки. У супровідному листі до аудиторського висновку (звіту) мають бути зазначені відомості про адресу власної веб-сторінки кредитної спілки, за якою розміщено річну фінансову звітність разом з аудиторським висновком (звітом), а також інформацію про видання, у якому опубліковано річну фінансову звітність та аудиторський висновок (звіт) відповідно до вимог статті 14 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Відповідно до ч.1 ст.39 Закону у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.

Згідно з п.3 ч.1 ст.40 Закону національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати такі заходи впливу - накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Відповідно до п.2 ч.1, ч.2, ч.3 ст.41 Закону Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції, зокрема, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідачем не сплачено суму штрафних санкцій в розмірі 10200,00грн., застосованих постановою №94/15-2 від 22.07.2015р.

Враховуючи те, що відповідач, у встановлені законодавством строки штрафи не сплатив, не оскаржував постанови про застосування штрафних санкцій, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.

За змістом частин 4, 5 ст.11 КАС суд повинен визначити характер спірних правовідносин та зміст правової вимоги, матеріальний закон, який їх регулює, а також факти, що підлягають встановленню і лежать в основі вимог та заперечень; з'ясувати, які є докази на підтвердження зазначених фактів.

Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 Кодексу адміністративного судочинства України, є принцип законності, який відповідно до ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, полягає в наступному, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст.69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу .

Суд, згідно зі ст.86 КАС України , оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про обґрунтованість доводів позивача, викладених у заявленому адміністративному позові, та підтвердження їх доказами, з боку позивача, а також про відсутність з боку відповідача спростування доводів позивача, будь-якими належними доказами у розумінні ст.70 КАС України.

Вирішуючи вимоги позивача про стягнення з Об'єднаної кредитної спілки Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області судового збору у розмірі 1218грн., суд керується положеннями ч.4 ст.94 КАС України, відповідно до якої у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.14, 70, 71, 72, 86, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Об'єднаної кредитної спілки Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області про стягнення штрафу в розмірі 10200,00грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Об'єднаної кредитної спілки Асоціація кредитних спілок Дніпропетровської області (вул. Калиниченка, 7А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код за ЄДРПОУ 34512971) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджету класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції (символ звітності 106) штраф у сумі 10200,00грн. (десять тисяч двісті гривень 00 копійок).

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.02.2016
Оприлюднено04.07.2017
Номер документу67480043
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/411/16

Постанова від 09.02.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні