Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 червня 2017 р. Справа № 805/1546/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Тарасенка І.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка до Родинської міської ради Донецької області; Державного реєстратора відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області ОСОБА_1, третя особа - відділ освіти Покровської міської ради Донецької області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Родинський комунальний дошкільний навчальний заклад № 38 Дюймовочка звернувся до суду з адміністративним позовом до Родинської міської ради Донецької області; Державного реєстратора відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області ОСОБА_1 про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що рішенням Родинської міської ради від 26 січня 2017 року №7/19-7 були внесені зміни та затверджено Статут Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка у новій редакції. Вважають, що відповідно до діючого законодавства розробка статуту покладається на дошкільний навчальний заклад, а тому Відповідач не мав права самостійно розробляти та затверджувати Статут без погодження з відповідним органом освіти.
Крім того, позивач вважає, що Статут за своїм змістом не відповідає діючому законодавству, має низку недоліків та не може ефективно регулювати суспільні відносини.
Просили зупинити дію рішення Родинської міської ради від 26.01.2017 року № 7/19-7; визнати рішення Родинської міської ради від 26.01.2017 року № 7/19-7 протиправним та скасувати його в повному обсязі; скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи РКДНЗ № 38 Дюймовочка .
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30 травня 2017 року у якості третьої особи залучено відділ освіти Покровської міської ради Донецької області.
Представник позивача через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.
Представник Родинської міської ради через канцелярію суду надав заперечення, в яких просив відмовити у задоволенні позову Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка , мотивуючи це тим, що в 2016 році з метою приведення до норм Податкового кодексу України відносно доходів закладу, які не підлягають розподілу та з метою приведення до норм закону України Про місцеве самоврядування для усунення розбіжностей та однакового розуміння прав та обов'язків власника дошкільного закладу, керівника закладу та інших учасників навчально-виховного процесу, виникла необхідність затвердження Статуту дошкільного закладу в новій редакції.
З цією метою Позивачу неодноразово були надіслані звернення і запрошення від Родинської міської ради, але вони були проігноровані або надавались формальні відписки.
Таким чином, керуючись статтею 65 Господарського кодексу України, Відповідач прийняв рішення щодо затвердження Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка в новій редакції. Просив розглядати справу у порядку письмового провадження.
Державний реєстратор відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області ОСОБА_1 у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, просила розглянути справу за її відсутності.
Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Від державного реєстратора відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області ОСОБА_1 через відділ діловодства та документообігу надійшли заперечення, у яких вона зазначає, що документи щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка були подані у відповідності до статей 15 та 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зареєстровані відповідно до чинного законодавства.
Згідно ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, на підставі ст. 128 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.
Всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення проти нього, дослідивши докази, наявні в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Родинський комунальний дошкільний навчальний заклад № 38 Дюймовочка (код ЄДРПОУ 36889381) є комунальною організацією, засновником якої є Родинська міська рада.
Статут Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка , затверджений рішенням Родинської міської ради від 04 грудня 2009 року передбачає, що засновником дошкільного закладу є Родинська міська рада, а відділ освіти Красноармійської міської ради є головним розпорядником коштів та має право на оперативне управління дошкільним закладом.
Згідно рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-7 затверджено в новій редакції Статут Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка , уповноважено керуючого справами виконкому ради ОСОБА_2 здійснити реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу.
З вказаного Статуту вбачається, що дошкільний заклад у своїй діяльності підзвітний та підконтрольний Родинській міській раді та міському голові, з питань фінансування - відділу освіти Покровської міської ради за узгодженням з Родинською міською радою.
Здійснивши оцінку обставин справи, надавши їм юридичної кваліфікації, суд прийшов до висновку про часткове задоволення позову, виходячи з такого.
Спірні правовідносини врегульовані Законом України Про дошкільну освіту від 11 липня 2001 року № 2628-III (далі - Закон № 2628-III), Законом України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), Постановою Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад від 12 березня 2003 року № 305 (далі - Положення № 305).
Відповідно до статті 32 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження управління закладами освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
Статтею 17 Закону № 280/97-ВР встановлено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Згідно з частиною другою статті 52 Закону № 280/97-ВР виконавчий комітет ради координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників.
Стаття 13 Закону № 2628-III визначає, що дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту.
Статут дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності розробляється відповідно до Конституції України, Закону України Про освіту , цього Закону, Положення про дошкільні навчальні заклади.
Дошкільний навчальний заклад незалежно від підпорядкування, типу і форми власності на основі Положення про дошкільні навчальні заклади розробляє статут, який затверджується засновником (власником), погоджується з відповідним органом управління освітою та реєструється місцевим органом виконавчої влади у порядку, встановленому законодавством України.
Відповідно до пункту 4 Положення № 305 дошкільний навчальний заклад є юридичною особою і діє на підставі статуту, який затверджується засновником (власником) за погодженням з відповідним органом управління освітою і реєструється місцевим органом виконавчої влади.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обов'язок з розробки Статуту покладено на дошкільний навчальний заклад. Як вбачається з матеріалів справи, Статут був розроблений Родинською міською радою без участі Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка .
Окрім того, не було дотримано вимоги пункту 4 Положення № 305 стосовно погодження Статуту з відділом освіти Покровської міської ради Донецької області.
Як встановлено судом при Родинській міській раді не створено відповідного відділу освіти, а тому погодження Статуту з відділом освіти іншої міської ради не має правового підґрунтя.
До складу міста Покровська відповідно до Класифікатора об'єктів адміністративно -
територіального устрою України, затвердженого наказом Держстандарту України від 31 жовтня 1997 року № 659, зі змінами та доповненнями, входить місто Родинське.
Суд звертає увагу на те, що відповідно до Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка , затвердженого рішенням Родинської міської ради від 04 грудня 2009 року відділ освіти Красноармійської міської ради має право на оперативне управління дошкільним закладом.
Виходячи з наведеного, Родинська міська рада при прийняті Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка у новій редакції повинна була перед реєстрацією погодити вказаний Статут з відділом освіти Покровської міської ради Донецької області.
Таким чином, суд вважає, що рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-7 Про затвердження Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка є протиправним та підлягає скасуванню.
Стосовно позовної вимоги Позивача щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка , суд зазначає наступне.
Так, статтею 73 Закону № 280/97-ВР передбачено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Зі змісту частини четвертої статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон № 755-IV) вбачається, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
- заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
- примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру;
- документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
- установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі.
З матеріалів справи вбачається, що документи щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи були подані у відповідності до статей 15 та 17 Закону № 755-IV.
Таким чином, суд не вбачає в діях державного реєстратора ознак протиправності, однак враховуючи, що рішення Родинської міської ради від 26 січня 2017 року № 7/19-7 Про затвердження Статуту Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка у ході розгляду справи було визнано протиправним та таким, що підлягає скасуванню, виникає необхідність скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка .
Щодо вимог позивача про зупинення дії рішення Родинської міської ради від 26.01.2017 року № 7/19-7 суд відмовляє позивачу у задоволені даної вимоги, оскільки вважає належним та допустимим способом захисту порушених прав позивача саме скасування рішенням Родинської міської ради від 26.01.2017 року № 7/19-7 та скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка .
Відповідно до статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Керуючись статтями 2, 8-11, 17, 69-71, 86, 94, 158-163, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка до Родинської міської ради Донецької області; Державного реєстратора відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області ОСОБА_1, третя особа - відділ освіти Покровської міської ради Донецької області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати рішення Родинської міської ради від 26.01.2017 року № 7/19-7 протиправними та скасувати його в повному обсязі.
Скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка (85310, Донецька область, м. Родинське, вул. Миру, 13, код ЄДРПОУ 36889381)
Стягнути на користь Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка (85310, Донецька область, м. Родинське, вул. Миру, 13, код ЄДРПОУ 36889381) за рахунок бюджетних асигнувань Родинської міської ради Донецької області (85310, Донецька область, місто Родинське, вул. Краснолиманська, 23, код ЄДРПОУ 04052943 суму судових витрат у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
Стягнути на користь Родинського комунального дошкільного навчального закладу № 38 Дюймовочка (85310, Донецька область, м. Родинське, вул. Миру, 13, код ЄДРПОУ 36889381) за рахунок бюджетних асигнувань відділу державної реєстрації Красноармійської районної державної адміністрації Донецької області (Донецька область, м. Покровськ, вул. Комінтерна, 11) суму судових витрат у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп.
У задоволені решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова у повному обсязі виготовлена та підписана 26 червня 2017 року.
Суддя Тарасенко І.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2017 |
Оприлюднено | 04.07.2017 |
Номер документу | 67480349 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Тарасенко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні