Постанова
від 30.06.2017 по справі 821/493/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 червня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/493/17 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_2, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "БАСМАТІ" про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки,

встановив:

ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень відділу державної реєстрації Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_2 (далі по тексту - державний реєстратор або відповідач), третя особа - товариство з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "БАСМАТІ" (далі по тексту - третя особа або ТОВ "БАСМАТІ") про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на момент прийняття відповідачем спірних рішень та здійснення державної реєстрації за третьою особою вже було зареєстровано право користування земельними ділянками з кадастровими номерами 6522380500:05:093:0001, площею 1,4556 га, 6522380500:05:093:0003 площею 1,3901, 6522380500:05:093:0002, площею 1,9809 га і таке право оренди не припинялось.

Позивач вважає, що до кола повноважень державного реєстратора входить дослідження документів на предмет їх відповідність вимогам законодавства, визначення факту виникнення в заявника речового права на нерухоме майно або ж його обтяження, а також встановлення відсутності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно.

На думку ОСОБА_1 державним реєстратором в порушення вимог Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" здійснено реєстрацію права оренди землі та їх обтяжень, не здійснивши запиту щодо інформації щодо наявності або відсутності зареєстрованих договорів у органів, що здійснював реєстрацію до 01.01.2013р., у зв'язку з чим допущено подвійну реєстрацію права оренди на земельні ділянки.

На підставі вказаного просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер рішення 31702229 від 04.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16723275, на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:093:0001. за договором оренди земельної ділянки від 21.09.2016 року між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851);

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, площею 1.4556 та, кадастровий номер 6522380500:05:093:0001, за договором оренди між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851);

- визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер рішення 31701154 від 04.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16722093, на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:093:0003, за договором оренди земельної ділянки від 21.09.2016 року між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851);

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, площею 1.3901 та. кадастровий номер 6522380500:05:093:0003, за договором оренди між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851);

- визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер рішення 31702080 від 04.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16723080, на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:093:0002, за договором оренди земельної ділянки від 21.09.2016 року між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851);

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки, площею 1.9809 га. кадастровий номер 6522380500:05:093:0002. за договором оренди між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851).

Представник позивача до суду не з'явився, надав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Представник відповідача надав до суду пояснення, відповідно до яких зазначив, що позивачем не надано доказів, що на момент звернення до суду існувала подвійна реєстрація права оренди ТОВ "БАСМАТІ".

Відповідач вважає, що державний реєстратор при прийнятті заяви від власника землі при зверненні за реєстрацією похідного речового права від права власності, перевірив всі наявні обмеження та реєстрації інших речових прав, шляхом запиту до Держкадастру земель, де була наявна інформація про відсутність похідних речових прав від права власності позивачем надала всі відомості про реєстрацію прав власності та похідних прав власності.

Відповідач в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Третя особа надала до суду заперечення, які обґрунтовано тим, що договори оренди землі, укладені між ОСОБА_1 та ТОВ "СП "БАСМАТІ" від 22.09.2016 р. в судовому порядку не визнані недійсними.

На думку третьої особи, відповідач на підставі статті 125 Земельного кодексу України, державний реєстратор виконав всі дії, передбачені законодавством, та законно здійснив державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельних ділянок згідно укладених договорів від 22.09.2016 р.

Вказав, що станом на 01.09.2016 р. ТОВ СП "БАСМАТІ" було зареєстроване не право оренди землі, а договір оренди, що даний час не відповідало вимогам діючого законодавства.

Договір оренди підписаний між ТОВ СП "БАСМАТІ" та ОСОБА_1 у 17.02.2012 р. відповідав умовам та вимогам Типового договору оренди землі, який був затверджений постановою Кабінету Міністрів України.

05.04.15 р., набув чинності Закон України від 12.02.2015 р. № 191 -VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу (дерегуляція)". Цим документом в тому числі внесені зміни до Земельного кодексу України та Закону України "Про оренду землі". На підставі вказаного зазнав змін Типовий договір оренди землі, у зв'язку з чим стало неможливою реєстрація попереднього договору без суттєвих змін.

Крім того зазначив, що позовні вимоги ОСОБА_1 вважає безпідставним, оскільки позивачем не надано пояснень в чому полягає порушення його прав.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, причини неявки не повідомив. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до вимог ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Виходячи з викладеного, суд вважає за можливе розглянути адміністративну справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного: 17 лютого 2012 р. між ОСОБА_1 (орендодавець) та ТОВ СП "БАСМАТІ" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове користування на умовах оренди земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель приватної власності, яка знаходиться в адміністративних межах Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області, загальною площею 4,83 га.

Пунктом 6 вказаного договору ОСОБА_1 володіє земельною ділянкою загальною площею 4,83 га на підставі державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЯК № 725484 від 17.02.2012 р., серії ЯК № 725461 від 17.02.2012 р.

Відповідно п.7 договору останній укладено строком на 5 років, починаючи з дати його реєстрації, але не раніше закінчення сільськогосподарського року та закінчення збору врожаю на орендованій земельній ділянці.

Договір зареєстровано у Голопристанському окрузі Херсонської регіональної філії центр державного земельного кадастру 11.09.2012 р. за № 001169-652230004001171.

Судом встановлено, що орендована земельна ділянка загальною площею 4,83 га включає три земельні ділянки: площею 1,4556 га, згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №725461 від 17.01.2012 р., кадастровий номер земельної ділянки 6522380500:05:093:0001; площею 1,3901 га, згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК № 725484 від 17.02.2012 р., кадастровий номер земельної ділянки 6522380500:05:093:0003; площею 1,9809 га, згідно державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯК №725462 від 17.02.2012 р., кадастровий номер земельної ділянки 6522380500:05:093:0002.

21 вересня 2016 р. між ОСОБА_1 (орендодавець) та ТОВ "СП "БАСМАТІ" (орендар) укладено договори оренди земельних ділянок площами 1,39 га (кадастровий номер 6522380500:05:093:0003), 1,45 га (кадастровий номер 6522380500:05:093:0001), 1,98 га (кадастровий номер 6522380500:05:093:0002) за умовами яких орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове користування на умовах оренди відповідну земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель приватної власності, яка знаходиться в адміністративних межах Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області. Договори укладено строком на 10 років, починаючи з дати їх реєстрації, але не раніше закінчення сільськогосподарського року та закінчення збору врожаю на орендованій земельній ділянці.

Крім того, між позивачем та ТОВ "СП "БАСМАТІ" підписані акти прийому-передачі земельних ділянок в натурі площею 1, 39 га 1,45 га, 1,98 га від 21.09.2016 р.

29 вересня 2016 р. ТОВ "СП "БАСМАТІ" звернулося до державного реєстратора Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_2 із заявами, зареєстрованими за № 18797159 (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522380500:05:093:0003), за № 18796931 (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522380500:05:093:0002), за № 18796688 (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522380500:05:093:001).

04 жовтня 2016 р. відповідач прийняв рішення індексний номер 31701154, індексний номер 31702080, індексний номер 31702229 про проведення державної реєстрації прав оренди земельних ділянок, що розташовані в Херсонській області, Голопристанський район, с/рада Бехтерська, кадастрові номери земельних ділянок: площею 1,39 га кадастровий номер 6522380500:05:093:0003, площею 1,45 га - кадастровий номер 6522380500:05:093:0002, площею 1,98 га - кадастровий номер 6522380500:05:093:0002 за суб'єктом: ТОВ "СП "БАСМАТІ".

Надаючи правову оцінку спірним відносинам суд виходить з наступного: відповідно до ч.4 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.

Статтею 11 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 р. № 161-XIV (далі - Закон № 161-XIV) визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст.13 Закону № 161-XIV).

Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону (ст.6 Закон № 161-XIV).

Статтею 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 р. № 1952-IV (далі - Закон № 1952-IV) визначено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

Пунктом 2 ч.1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, зокрема право оренди земельної ділянки.

Відповідно до статті 26 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень записи до Державного реєстру прав вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Судом встановлено, що з 01 січня 2013 державну реєстрацію прав на земельні ділянки та ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно здійснює Державна реєстраційна служба України, повноваження якої визначені в Положенні, затвердженому Указом Президента України від 06.04.2011 р. за № 401/2011.

Згідно ч.3 ст.10 Закону № 1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державний реєстратор, зокрема:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема, відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав" від 22.02.2012 р. № 118, якою затверджено Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів).

Пунктом 1 ч.3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що державний реєстратор встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями.

Відповідно до п.3 ч.3 ст. 10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані в установленому порядку до 01 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент реєстрації законодавства проводили таку реєстрацію, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо зареєстрованих речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки.

Отже, державний реєстратор під час проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Відповідно до ч.1 ст.11 Закону № 1952-IV, державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Статтею 18 Закону № 1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Частиною 4 статті 18 Закону № 1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено, зокрема, у разі, якщо наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями (п.5 ч.1 ст.24 Закону № 1952-IV).

З даних правових норм слідує, що державний реєстратор під час прийняття рішення про проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 29.09.2015 р. по справі № 802/37191

Статтею 31 Закону № 161-XIV передбачено, випадки в яких припиняється договір, а саме: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи - орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці; припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства. Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

З матеріалів справи вбачається, що договори оренди земельних ділянок від 21.09.2016 р. укладені у період, коли строк дії договору оренди цих же земельних ділянок від 17.02.2012 р. ще не закінчився (договір оренди земельних ділянок від 17.02.2012 р. зареєстровано 17.09.2012 р., а тому дійсний до 17.09.2017 р.).

Суд зазначає, що реєстрація договорів оренди землі на підставі нового договору можлива лише після реєстрації угоди про розірвання попереднього. Матеріали справи не містять доказів наявності та відповідної реєстрації угод про розірвання договору оренди чи рішень судів щодо його розірвання в судовому порядку.

Судом встановлено, що договір оренди земельної ділянки від 17.02.2012 р. зареєстрований у Голопристанському реєстраційному окрузі Херсонської регіональної філії центр державного земельного кадастру за № 652230004001169-652230004001171 від 11.09.2012 р., та був чинний на час укладення договорів від 21.09.2016 р. Даний факт унеможливлював здійснення державної реєстрації договорів оренди земельної ділянки від 21.09.2016 р. до закінчення строку дії попереднього договору.

Зважаючи на вказане, суд приходить до висновку, що 04.10.2016 р. відповідачем проведено державну реєстрацію прав оренди земельних ділянок площею 1,39 га кадастровий номер 6522380500:05:093:0003, площею 1,45 га - кадастровий номер 6522380500:05:093:0002, площею 1,98 га - кадастровий номер 6522380500:05:093:0002, за суб'єктом: ТОВ "СП "БАСМАТІ" вдруге, а отже допущено їх подвійну реєстрацію.

Суд зазначає, що відповідачем належними та допустимими доказами не доведено правомірності рішень від 04.10.2017 р. індексний номер 31701154, індексний номер 69282031, індексний номер 69280613 про проведення державної реєстрації прав оренди земельних ділянок, що розташовані в Херсонській області, Голопристанський район, с/рада Бехтерська, за договорами оренди земельних ділянок від 21.09.2016 р., кадастрові номери 6522380500:05:093:0003, 6522380500:05:093:0002, 6522380500:05:093:0002 за суб'єктом: ТОВ "СП "БАСМАТІ", а тому вони підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині скасування державної реєстрації прав оренди вищевказаних земельних ділянок суд зазначає, що вони не підлягають задоволенню, оскільки судом визнано протиправними та скасовано рішення державного реєстратора від 04.10.2016 р. індексні номери 31701154,31702080, 69280613 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, згідно яких проведено державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, що розташовані Херсонська область, Голопристанський район, с/рада Бахтерська, кадастрові номери:6522380500:05:093:0003, 6522380500:05:093:0002, 6522380500:05:093:0001 за ТОВ "СП "БАСМАТІ". Саме рішення державного реєстратора є підставою для внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стосовно виникнення права оренди земельних ділянок.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Одеського апеляційного адміністративного суду по справах № 821/406/17, № 821/412/17.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Проаналізувавши викладене, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст.2,8,9,12,17,19, 128, 158,159, 160-163,167 КАС України, суд -

постановив :

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер рішення 31702229 від 04.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16723275, на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:093:0001. за договором оренди земельної ділянки від 21.09.2016 року між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851).

Визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер рішення 31701154 від 04.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16722093, на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:093:0003, за договором оренди земельної ділянки від 21.09.2016 року між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851).

Визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер рішення 31702080 від 04.10.2016 року, номер запису про інше речове право: 16723080, на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:093:0002, за договором оренди земельної ділянки від 21.09.2016 року між ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю Сільськогосподарське підприємство БАСМАТІ (код ЄДРПОУ 35869851).

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Василяка Д.К.

кат. 6.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2017
Оприлюднено04.07.2017
Номер документу67481209
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/493/17

Постанова від 15.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 12.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Постанова від 26.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

Постанова від 30.06.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні