Постанова
від 03.07.2017 по справі 804/3546/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2017 р. Справа № 804/3546/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участю: представника позивача: представника відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Регіональна кейтерингова компанія" до Головне управління Держпраці у Дніпропетровській області про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

06.06.2017 Товариство з обмеженою відповідальністю Регіональна кейтерингова компанія (далі - ТОВ Регіональна кейтерингова компанія , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області (далі - відповідач), в якому просить скасувати постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 11.05.2017 № 134/4.1-7/462.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач не погоджується з постановою про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 11.05.2017 № 134/4.1-7/462, вважає, що вона суперечить вимогам закону, винесена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим підлягає скасуванню.

Представник відповідача проти позову заперечувала, просила суд відмовити в задоволенні позову.

Дослідивши подані документи і матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено, що в період з 11.04.2017 по 18.04.2017 головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Дніпропетровському регіоні ОСОБА_5 проведена перевірка дотримання ТОВ Регіональна кейтерингова компанія законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

За наслідками перевірки було складено ОСОБА_6 перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 134/4.1-7 (далі - ОСОБА_6), а також винесено Припис № 134/4.1-7-97 від 18.04.2017. ОСОБА_6 зафіксовано наступні порушення: ст. 65 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України), ст. 30 Закону України Про оплату праці , ст. 96 КЗпП України, ч. 3 ст. 6 Закону України Про оплату праці , ст. 35 Закону України Про оплату праці , ст. 259 КЗпП України.

11.05.2017 на підставі вказаного ОСОБА_6 заступником начальника Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області ОСОБА_7 винесено Постанову №134/4.1-7/462 про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами на ТОВ Регіональна кейтерингова компанія у розмірі 9600 (дев'ять тисяч шістсот ) гривень.

Не погоджуючись з прийнятою постановою про накладення штрафу 134/4.1-7/462 від 11.05.2017, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із наступного.

За змістом статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Крім того, статтею 4 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 року №2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно пункту 7 даного Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держпраці може покладати виконання завдань на утворені територіальні органи за міжрегіональним принципом. Управління Держпраці у Дніпропетровській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя трудящих, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини. Законодавство про працю встановлює високий рівень умов праці, всемірну охорону трудових прав працівників.

Частиною 1 статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що підставами для здійснення позапланових заходів є: подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб'єктом господарювання у документі обов'язкової звітності, крім випадків, коли суб'єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов'язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов'язаний повідомити суб'єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п'яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу; перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу; неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів; доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.

Відповідно до тексту постанови № 134/4.1-7/462 від 11.05.2017, перевірку проведено на підставі листа Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 15.03.2017 № 630/9/04-36-13-01-17, за згодою Держпраці на проведення позапланової перевірки від 22.03.2017 № 3265/4.3/4.1-ДП-17.

Листом від 15.03.2017 №630/9/04-36-13-01-17 Головне управління ДФС у Дніпропетровській області повідомило, що для вжиття заходів згідно чинного законодавства, за результатами аналізу встановлені юридичні особи (в тому числі ТОВ Регіональна кейтерингова компанія ), які протягом 2017 року нараховували середньомісячну заробітну плату нижче встановленого законодавства мінімуму.

11.04.2017 ТОВ Регіональна кейтерингова компанія було вручено направлення на проведення перевірки від 06.04.2017 №100.

Відповідно до частини 1 статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

За змістом направлення на перевірку зазначено, що під час перевірки буде проведено перевірку додержання законодавства про працю з питань викладених у листі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 15.03.2017 № 630/9/04-36-13-01-17.

Суд зазначає, що із змісту зазначеного направлення на перевірку від 06.04.2017 №100 не вбачається за можливе встановити питання, які підлягають перевірці та які документи потрібно надати для перевірки.

Тобто єдиним посиланням у направленні на перевірку в якості підстави є питання, викладені у листі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 15.03.2017 № 630/9/04-36-13-01-17, а сам лист не містить жодної підстави, які зазначені у ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності .

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та у строки, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Частиною 8 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень законодавства.

Суд звертає увагу, що Директору ТОВ Регіональна кейтерингова компанія в перше листом від 18.04.2017 №755/4.1-7 надано перелік документів необхідних для перевірки, який отриманий 18.04.2017 о 14:32 та встановлено термін до 15:30 год. 18.04.2017 для надання вказаних документів. Такі дії відповідача роблять не можливим виконання вимог, адже необхідно було зібрати значку кількість документів.

Крім того, як вже зазначалось, головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Дніпропетровському регіоні ОСОБА_5 18.04.2017 винесено припис №134/4.1-7-97.

Відповідно до тексту зазначеного припису, керівником ТОВ Регіональна кейтерингова компанія станом на 16:30 год. 18.04.2017, всіх документів, необхідних для проведення перевірки не надано, що фактично є створенням перешкод у проведенні перевірки з питань додержання законодавства про працю.

Згідно припису від 18.04.2017 №134/4.1-7-97 ТОВ Регіональна кейтерингова компанія приписано усунути порушення у строк до 18.05.2017.

Документи про нарахування та виплату заробітної плати за час відпустки всіх працівників ТОВ Регіональна кейтерингова компанія надані позивачем 18.04.2017 о 16:50 та документи на виконання порушень визначених ч. 2 ст. 265 КЗпП України, ст. 30 Закону України Про оплату праці та ст. 96 КЗпП України були надані 15.05.2017, тобто в межах наданого строку для усунення порушень.

Згідно із частиною 7 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у разі якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав і обов'язків суб'єкта господарювання або повноважень органу державного нагляду (контролю), така норма трактується в інтересах суб'єкта господарювання.

Відповідно до частини 11 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб'єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Суд, відповідно до статті 86 КАС України оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, суд вважає, що постанова Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області від 11.05.2017 №134/4.1-7/462 винесена неправомірно та завчасно, а отже є такою, що підлягає скасуванню.

Відповідно до статті 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд присуджує понесені витрати на користь позивача, а саме документально підтверджені позивачем судові витрати - судовий збір, сплачений відповідно до платіжного доручення №7070 від 18.05.2017.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 86, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Регіональна кейтерингова компанія до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про скасування постанови - задовольнити.

Скасувати постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами від 11.05.2017 № 134/4.1-7/462.

Присудити із Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Регіональна кейтерингова компанія (код ЄДРПОУ 37213401) судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1600, 00 грн. відповідно до платіжного доручення №7070 від 18.05.2017.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст.254 КАС України та може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд в порядку та строки, передбачені ст.186 КАС України.

Повний текст постанови складено 03 липня 2017 року

Суддя ОСОБА_1

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2017
Оприлюднено03.07.2017
Номер документу67496969
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3546/17

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 18.08.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Постанова від 03.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Голобутовський Роман Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні