Постанова
від 30.06.2017 по справі 807/683/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

30 червня 2017 рокум. Ужгород№ 807/683/17

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді Калинич Я.М.

з участю секретаря судового засідання Пирожук Н.П.

сторони в судове засідання не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулося з позовною заявою Головне управління ДФС у Закарпатській області (далі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд (далі - відповідач), якою просить суд: 1. Прийняти позовну заяву до провадження суду; 2. Розглянути справу без участі представника позивача 3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд (код ЄДРПОУ 33662672, Закарпатська область, Тячівський район, смт. Буштино, вул. І.Франка, буд. 163) податковий борг у розмірі 9180,00 грн. по платежу 30 14010100 Податок на додану вартість за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках (а.с.4-6).

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач вказує, що відповідач не сплатив грошове зобов'язання у строки визначені Податковим кодексом України (далі - ПК України), визначені йому контролюючим органом у податковому повідомленні-рішенні за № НОМЕР_1 від 31 жовтня 2016 року по податку на додану вартість у розмірі 9180,00 грн.. Податковий борг відповідачем залишається не погашеним.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, проте, відповідно до пункту 2 прохальної частини позовної заяви позивач просив суд розглядати справу за наявними матеріалами, без участі представника інспекції (а.с.6).

Відповідач у судове засідання не забезпечив явку свого представника, хоча судом вживалися заходи щодо виклику відповідача, що передбачені Главою 3 Розділу II Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Заперечення проти позову суду не надано.

Відповідно до вимог статті 47 КАС України особами, які беруть участь у справі, є сторони, треті особи, представники сторін та третіх осіб.

Згідно вимог статті 41 частини 1 КАС України, у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до статті 36 Податкового Кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

20 вересня 2005 року, державним реєстратором Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області було зареєстровано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд та присвоєно останньому ідентифікаційний код юридичної особи - 33662672, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи (а.с.10).

Дані обставини справи також підтверджуються довідкою Головного управління статистики у Закарпатській області за № 2694 від 22 вересня 2005 року та Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.8, 9, 11). Видами діяльності відповідача згідно довідки № 2694 від 22 вересня 2005 року є: 45.21.1 Загальне будівництво будівель (нові роботи, роботи з заміни, реконструкції та відновлення); 74.20.1 Діяльність у сфері архітектури: інженерна та технічна діяльності, пов'язана з будівництвом; 70.31.2 Посередницькі послуги під час купівлі, продажу, здавання в оренду та оцінювання нерухомості невиробничого призначення; 45.45.0 Інші роботи з завершення будівництва; 70.20.1 Здавання під найм власної та державної нерухомості виробничо-технічного та культурного призначення.

Відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд знаходиться за адресою: 90556, Закарпатська область, Тячівський район, селище міського типу Буштино, вул. Івана Франка, будинок 163, код ЄДРПОУ 33662672 (а.с.8, 9).

28 вересня 2005 року, відповідач взятий на облік, як платник податків і зборів Державною податковою інспекцією у Тячівському районі Закарпатської області, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків від 07 жовтня 2005 року за № 12562 (а.с.12).

Відповідно до поданого позивачем розрахунку податкового боргу по Товариству з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд від 23 березня 2017 року за № 247/07-13-17-00-06, за відповідачем рахується податковий борг в загальному розмірі 9180,00 грн. по платежу (код 30 14010100) податок на додану вартість (а.с.7).

Державною податковою інспекцією у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області було проведено камеральну перевірки даних, задекларованих у податковій звітності Товариством з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд (код ЄДРПОУ - 33662672) з податку на додану вартість за листопад, грудень 2015 року та за січень-травень, липень-серпень 2016 року. За результатами перевірки 05 жовтня 2016 року складено ОСОБА_1 за № 2450/12-00/33662672, копія якого наявна в матеріалах справи (а.с.16). Перевіркою встановлено порушення відповідачем п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49 ПК України, тобто порушення термінів подання податкової звітності по податку на додану вартість. Відповідальність за дане порушення передбачена пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України.

ОСОБА_1 вручено представнику відповідача - керівнику підприємства ОСОБА_2 22 жовтня 2016 року, що підтверджується її підписом на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах даної адміністративної справи (а.с.17).

На підставі ОСОБА_1 перевірки від 05 жовтня 2016 року за № 2450/1200/33662672, Державною податковою інспекцією у Тячівському районі Головного управління ДФС у Закарпатській області прийнято податкове повідомлення-рішення за № НОМЕР_1 від 31 жовтня 2016 року (а.с.15). Відповідно до останнього, Товариству з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд по платежу податок на додану вартість нараховано суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) в розмірі 9180,00 грн.

Вищенаведене податкове повідомлення-рішення було скеровано на адресу відповідача та одержано представником останнього 03 листопада 2016 року, що підтверджується його підписом на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення, копія якого наявна в матеріалах даної адміністративної справи (а.с.17).

Відповідно до вимог пункту 46.1 статті 46 Податкового кодексу України (далі ПК України) передбачено, що податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно вимог пункту 49.1 статті 49 ПК України встановлено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків.

Статтею 54 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Відповідно до вимог пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Як вбачається із матеріалів справи, вищезазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржувалися ні в адміністративному, ні в судовому порядку та залишаються відповідачем не сплаченими у повному обсязі.

Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно вимог пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до вимог підпункту 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податкова вимога - письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Так, з метою погашення заборгованості відповідачу було надіслано поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкову вимогу від 22 листопада 2016 року за № 15036-17 (а.с.14).

При цьому, з часу виставлення податкової вимоги податковий борг не переривався. Заперечень щодо суми податкового боргу або доказів його сплати відповідачем суду не надано.

Податковий борг відповідача підтверджений матеріалами справи, зокрема обліковою карткою платника податків (а.с.13).

Відповідно до вимог підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно вимог підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пункту 102.4 статті 102 Податкового Кодексу України у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними і допустимими доказами, а саме: обліковою карткою платника податків (а.с.13), податковою вимогою (а.с.14), податковим повідомленням-рішенням (а.с.15), відповідачем не спростовані (заперечення проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.

Застосоване судом законодавство - використане в редакції, станом на час виникнення спірних правовідносин.

Згідно вимог частини 4 статті 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163, КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовну заяву Головного управління ДФС у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд про стягнення податкового боргу - задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд (90556, Закарпатська область, Тячівський район, смт. Буштино, вул. Івана Франка, буд.163, код ЄДРПОУ 33662672) з коштів, які перебувають у його власності, в тому числі коштів з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю Тячів-Буд , податковий борг у розмірі 9180,00 грн. (дев'ять тисяча сто вісімдесят гривень 00 коп.).

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст.254 КАС України.

СуддяОСОБА_3

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2017
Оприлюднено03.07.2017
Номер документу67497354
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/683/17

Постанова від 30.06.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні