Провадження № 3/760/957/17
Справа № 760/871/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2017 року Солом'янський районний суд м. Києва у складі судді Усатової І.А., при секретарі Калашнік Ю.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні, в залі суду, в м. Києві матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Дніпропетровськ, директора ТОВ ОПТПОСТАВКА (код ЄДРПОУ 40648232, 49000, м. Дніпро, вул. Л. Стромцова, буд. 3-А, оф. 713), паспорт НОМЕР_2 від 11.06.2007, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
18.01.2017 до Солом'янського районного суду м. Києва надійшов адміністративний матеріал з протоколом № 0840/10000/16 від 12.12.2016, складений відносно ОСОБА_1 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Із зазначеного протоколу вбачається, що 27.07.2016 на митну територію України з Польщі через п/п Рава - Руська - Хребенне м/п Рава - Руська Львівської митниці ДФС у вантажному автомобілі AC7926BT/AC0651XP на адресу ТОВ ОПТПОСТАВКА (код ЄДРПОУ 40648232, 49000, м. Дніпро, вул. Л. Стромцова, буд. 3-А, оф. 713) ввезено товари цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто - 9300 кг, кількість місць - 10.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ОПТПОСТАВКА від 26.07.2016 № 100000000/2016/843205, а також товаросупровідні документи: СMR від 26.07.2016 № 203795, книжка МДП DX.77030730, інвойс від 22.07.2016 № 000135-UA з зазначенням вартості товарів - 827,52 доларів США.
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ ОПТПОСТАВКА гр. ОСОБА_3 для вільного обігу на митній території України на митному посту Західний за МД від 28.07.2016 № 100250005/2016/150929.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 21.07.2016 № AD21/07/16, укладений між ADEON LP (LAS Suite, 5 St. Vincent Street EH 3 6SW, Scotland, Сполучене Королівство) та ТОВ ОПТПОСТАВКА , СMR від 26.07.2016 № 203795, книжка МДП DX.77030730, інвойс від 22.07.2016 № 000135-UA та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
04.08.2016 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 13458/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах , одержувачем яких виступало ТОВ ОПТПОСТАВКА .
30.09.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 30.09.2016 № 32245/7/99-99-20-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.
Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: витяг з митної системи транзиту NCTS № DX 77030730, експортні декларації від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096.
Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № DX 77030730, товари цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто 9300 кг, переміщувані у вантажному автомобілі AC7926BT/AC0651XP, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № DX.77030730 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Республіці Польща відповідно до експортних декларацій №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096, посилання на які містяться в отриманому витязі з польської системи транзиту NCTS № DX 77030730.
Митний орган вказав, що під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100250005/2016/150929, встановлено відповідність щодо опису, класифікаційного коду, ваги, кількості, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів.
Згідно з експортними деклараціями від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096 загальна вартість вказаних товарів становить 2959,5 євро.
Таким чином, на думку митного органу, товари цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто 9300 кг та загальною вартістю 2959,5 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (27.07.2016) складає 80665,16 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
У матеріалах міститься посилання на те, що відповідно до листа Головного управління регіональної статистики від 10.11.2016 № 12/2-22/505 на момент переміщення (27.07.2016) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_1 був керівником ТОВ ОПТПОСТАВКА .
Зазначено, що безпосередні предмети правопорушення, не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.
Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС України та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Особа, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 в судове засідання не з'явився, від нього на адресу суду від надійшла заява-пояснення, в якій останній просив закрити справу за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення у його діях, передбачених частиною першою статті 483 МК України, крім того, посилався на закінчення передбачених законом строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Заслухавши представника митного органу, врахувавши заяву-пояснення особи, що притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суддя приходить до висновку про відсутність у діях ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України, та закриття провадження у справі з таких підстав.
Як вбачається, митним органом складено протокол про порушення митних правил №0840/10000/16 від 12.12.2016 відносно
громадянина України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Дніпропетровськ, директора ТОВ ОПТПОСТАВКА (код ЄДРПОУ 40648232, 49000, м. Дніпро, вул. Л. Стромцова, буд. 3-А, оф. 713), паспорт НОМЕР_2 від 11.06.2007, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно протоколу, дії директора ТОВ ОПТПОСТАВКА ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто 9300 кг та загальною вартістю 80665,16 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
З матеріалів справи вбачається, що 27.07.2016 на митну територію України з Польщі через п/п Рава - Руська - Хребенне м/п Рава - Руська Львівської митниці ДФС у вантажному автомобілі AC7926BT/AC0651XP на адресу ТОВ ОПТПОСТАВКА (код ЄДРПОУ 40648232, 49000, м. Дніпро, вул. Л. Стромцова, буд. 3-А, оф. 713) ввезено товари цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто - 9300 кг, кількість місць - 10.
Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ОПТПОСТАВКА від 26.07.2016 № 100000000/2016/843205, а також товаросупровідні документи: СMR від 26.07.2016 № 203795, книжка МДП DX.77030730, інвойс від 22.07.2016 № 000135-UA з зазначенням вартості товарів - 827,52 доларів США.
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари були заявлені декларантом ТОВ ОПТПОСТАВКА гр. ОСОБА_3 для вільного обігу на митній території України на митному посту Західний за МД від 28.07.2016 № 100250005/2016/150929.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 21.07.2016 № AD21/07/16, укладений між ADEON LP (LAS Suite, 5 St. Vincent Street EH 3 6SW, Scotland, Сполучене Королівство) та ТОВ ОПТПОСТАВКА , СMR від 26.07.2016 № 203795, книжка МДП DX.77030730, інвойс від 22.07.2016 № 000135-UA та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.
04.08.2016 було направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 13458/5/99-99-20-03-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах , одержувачем яких виступало ТОВ ОПТПОСТАВКА .
30.09.2016 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту боротьби з митними правопорушеннями ДФС від 30.09.2016 № 32245/7/99-99-20-03-17) на запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення вищезазначених товарів.
Митні органи Республіки Польща надали копії таких документів: витяг з митної системи транзиту NCTS № DX 77030730, експортні декларації від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096.
Згідно з даними, зазначеними у витязі з митної системи транзиту NCTS № DX 77030730, товари цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто 9300 кг, переміщувані у вантажному автомобілі AC7926BT/AC0651XP, оформлено в польській митниці в транзитній процедурі на підставі книжки МДП № DX.77030730 та відправлено в Україну. Зазначеною процедурою транзиту було завершено переміщення товарів із території Європейського Союзу, які до цього були оформлені в Республіці Польща відповідно до експортних декларацій №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096, посилання на які містяться в отриманому витязі з польської системи транзиту NCTS № DX 77030730.
Вбачається, що митним органом під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Республіки Польща, з даними, вказаними у матеріалах митного оформлення за МД № 100250005/2016/150929, встановлено відповідність щодо опису, класифікаційного коду, ваги, кількості, номера автомобіля. Відмінність встановлено щодо вартості товарів. Згідно з експортними деклараціями від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096 загальна вартість вказаних товарів становить 2959,5 євро.
Отже, відмінність полягає у відомостях щодо вартості товарів:
в попередній митній декларації від 26.07.2016 № 100000000/2016/843205, а також товаросупровідних документах: СMR від 26.07.2016 № 203795, книжці МДП DX.77030730, інвойсі від 22.07.2016 № 000135-UA, поданих декларантом ТОВ ОПТПОСТАВКА , зазначено вартість товарів - 827,52 доларів США, а відповідно до відомостей, наявних в експортних деклараціях від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096, що були отриманими від митних органів Республіки Польща, загальна вартість вказаних товарів становить 2959,5 євро.
Як вбачається з протоколу № 0840/10000/16 від 12.12.2016, складеного відносно ОСОБА_1, товари цегла половинка клінкерна будівельна, плити з мінеральної вати в листах загальною вагою брутто 9300 кг та загальною вартістю 2959,5 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (27.07.2016) складає 80665,16 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.
Відповідно до вимог ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або необережні) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
Відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.
У відповідності до протоколу про порушення митних правил, єдиною підставою для його складання стало те, що при порівнянні відомостей, отриманих від митних органів Республіки Польща, та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України в зоні діяльності Київської митниці ДФС, було встановлено відмінність у відомостях щодо вартості товарів.
При цьому, документи стосуються однієї партії товарів, а саме: співпадають відомості стосовно опису, класифікаційного коду, ваги, кількості, номера автомобіля.
Разом з тим, експортні декларації від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096, отримані від митних органів Респубіки Польща, на підставі яких встановлено відмінність відомостей щодо вартості товарів, містить лише факт переміщення до України товару, схожого з товаром, який зазначений в документах ТОВ ОПТПОСТАВКА , однак, надані без належного перекладу з іноземної мови, отримувачем у декларації №16PL303080E0032088, вказано LLC ACTIVTORG (а.с. 33,34).
Наведене свідчить про те, що декларації від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096, отримані від митних органів Респубіки Польща, не можуть вважатися належним та достатнім доказом надання митному органу України неправдивих даних щодо товару, переміщеного на адресу ТОВ ОПТПОСТАВКА .
Доказів тієї обставини, що отримувачем товару на суму 2959,5 євро, зазначені в деклараціях від 26.07.2016 №№ 16PL303080E0032088, 16PL303080E0032096, отриманих від митних органів Респубіки Польща, є саме ТОВ ОПТПОСТАВКА , представником митного органу не надано.
Інших даних про те, що переміщення зазначених у протоколі про порушення митних правил товарів було здійснено з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, матеріали справи не містять.
При цьому матеріали справи не містять будь-яких доказів того, що саме ОСОБА_1 здійснював переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, в чому і полягає об'єктивна сторона правопорушення.
За таких обставин, оскільки митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що саме дії ОСОБА_1 були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару, суд, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останнього.
Крім того, у протоколі про порушення митних правил не зазначено, у чому саме полягають протиправні дії ОСОБА_1 по переміщенню товарів через митний кордон України, про яке вказано у диспозиції ч. 1 ст. 483 МК України, тобто з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, щодо кількості товарів, їх одержувача, а також містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
У зв'язку з цим суддя приходить до висновку, що ОСОБА_1 не вчиняв будь-яких дій, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, у тому числі дій, підтверджуючих наявність у нього умислу на подання митному органу документів, що містять неправдиві відомості, які б утворювали об'єктивну та суб'єктивну сторони правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
У зв'язку з вищевикладеним суддя вважає, що в діях громадянина ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, тому провадження по справі відносно нього підлягає закриттю.
Керуючись ч. 3 ст. 62 Конституції України, ч. 1 ст. 483 МК України, ст.ст. 245, 247, 252, 280, 283, 287, 288, 289, 294 КУпАП України, суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2017 |
Оприлюднено | 05.07.2017 |
Номер документу | 67534874 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні