Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 липня 2017 р. Справа № 805/1994/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Толстолуцька М.М., розглянувши адміністративну справу за позовом
Головного управління ДФС у Донецькій області
до
Товариства з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК
про
стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, -
Позивач - Головне управління ДФС у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК , в якій просив суд стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 19 151, 37 грн.
Ухвалою від 26 травня 2017 суд відкрив провадження в адміністративній справі та призначив справу до судового засідання.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, через канцелярію суду надав клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений судом належним чином, про розгляд справи без його участі не повідомляв та не скористався правом визнання позову, надання до суду заперечення проти адміністративного позову.
Відповідно до вимог статті 128, частини шостої статті 12 та частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) у зв'язку з неявкою сторін, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
ВСТАНОВИВ:
В обґрунтування позову позивач зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК має податковий борг в сумі 19 151 37 грн. з податку на додану вартість, який виник у зв'язку з несплатою угодженої суми зобов'язань, а саме:
- Податкової декларації з податку на додану вартість № НОМЕР_1 від 18.10.2016 терміном сплати 30.10.2016 в сумі 784,51 грн.;
- Податкової декларації з податку на додану вартість № НОМЕР_2 від 20.11.2016 терміном сплати 30.11.2016 в сумі 9 260,00 грн.;
- Податкової декларації з податку на додану вартість № НОМЕР_3 від 19.01.2017 терміном сплати 30.01.2017 в сумі 2 191,00 грн.;
- Уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ № НОМЕР_4 за 01.09.2016 по терміну сплати 10.02.2017 в сумі 1 083,00 грн.;
- Уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ № НОМЕР_5 за 01.09.2016 по терміну сплати 10.02.2017 в сумі 1 083,00 грн.;
- Уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ № НОМЕР_6 за 01.12.2016 по терміну сплати 10.02.2017 в сумі 1 083,00 грн.;
- Податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) № НОМЕР_7 від 18.11.2016 по терміну нарахування 28.11.2016 в сумі 1 196,22 грн.;
- Податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) № НОМЕР_8 від 18.11.2016 по терміну нарахування 28.11.2016 в сумі 11,80 грн.;
- Податкового повідомлення-рішення (форма Р ) № НОМЕР_9 від 07.12.2016 по терміну нарахування 17.12.2016 в сумі 1 500,00 грн.;
- Податкового повідомлення-рішення (форма Н ) № НОМЕР_10 від 07.12.2016 по терміну нарахування 17.12.2016 в сумі 200,00 грн.;
- Податкового повідомлення-рішення (форма Ш ) № НОМЕР_11 від 30.12.2016 по терміну нарахування 09.01.2017 в сумі 200,00 грн.;
- Податкового повідомлення-рішення (форма Н ) № НОМЕР_12 від 30.12.2016 по терміну нарахування 09.01.2017 в сумі 250,00грн.;
- Нарахованих самостійно штрафні санкції, згідно уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ № НОМЕР_5 від 10.02.2017 по терміну сплати 10.02.2017 в сумі 32,00 грн.;
- Нарахованих самостійно штрафні санкції, згідно уточнюючого розрахунку до декларації ПДВ № НОМЕР_13 від 10.02.2017 по терміну сплати 10.02.2017 в сумі 32,00 грн.;
- Пені за період з 21.11.2016 по 10.02.2017 в сумі 244,84 грн.
Просить суд стягнути кошти з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК (адреса: вул. Ціолковського, б. 23-29, м. Костянтинівна Донецької області, 85110) в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 19 151,37 грн.
Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд доходить висновку про наступне.
Позивач - Головне управління ДФС у Донецькій області відповідно до пункту 1 Положення про Головне управління ДФС у Донецькій області, затвердженого наказом ДФС від 27 березня 2017 року № 202 (надалі - Положення) є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується ДФС. Головне управління ДФС у Донецькій області є органом доходів і зборів та забезпечує реалізацію повноважень ДФС на території Донецької області. Згідно з нормами пункту 4 Положення Головне управління ДФС у Донецькій області відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: 2) здійснює адміністрування податків і зборів та інших платежів, єдиного внеску, в порядку, встановленому законом, забезпечує контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету і відповідних позабюджетних фондів, 3) контролює своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів, 9) здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів, 19) звертається до суду у випадках, передбачених законодавством.
Таким чином, позивач у справі - суб'єкт владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції стосовно контролю у сфері податкових взаємовідносин, у тому числі щодо стягнення коштів з платника податків.
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК зареєстровано в якості юридичної особи за ЄДРПОУ 40290685, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, знаходиться на податковому обліку в Костянтинівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області, зареєстроване в якості платника податку на додану вартість.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства визначає Податковий кодекс України.
Платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Облік платників податків ведеться з метою створення умов для здійснення контролюючими органами контролю за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою сплати податків, нарахованих фінансових санкцій, дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Так, податкова заборгованість відповідача виникла внаслідок недотримання платником податків вимог п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, відповідно до якого платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 41.1 ст.41 Податкового кодексу України (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи. У складі контролюючих органів діють підрозділи податкової міліції.
Відповідно до п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Судом встановлено, що 21 листопада 2016 року Костянтинівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області була проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість за вересень 2016 року ТОВ КАРАВАНЛОГІСТІК , ЄДРПОУ 40290685, за результатами якої було складено акт від 21 листопада 2016 року № 4183/05-14-12-11-3-40290685 /арк. справи 13-15/. За висновками акту перевірки Костянтинівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області були прийняті податкові повідомлення-рішення за формою Н від 07 грудня 2016 року № НОМЕР_10, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф в розмірі 20 % у сумі 200,00 грн. та за формою Р від 07 грудня 2016 року № НОМЕР_9, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 1 500, 00 грн., з яких 1 000, 00 грн. за податковими зобов'язаннями та 500,00 грн. - за штрафними (фінансовими) санкціям. Зазначені податкові повідомлення-рішення були вручені уповноваженій особі відповідача особисто, про що свідчить розписка про отримання податкових повідомлень-рішень /арк. справи 24-25/.
Матеріалами судової справи встановлено, що Костянтинівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області 14 грудня 2016 року проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2016 року та своєчасності сплати ПДВ за вересень-листопад 2016 року відповідачем, за результатами якої було складено акт від 14 грудня 2016 року № 4259/05-14-12-11-3-40290685 /арк. справи 16-18/. За висновками акту перевірки Костянтинівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області були прийняті податкові повідомлення-рішення за формою Ш від 30 грудня 2016 року № НОМЕР_11, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі 200,00 грн. та за формою Н від 30 грудня 2016 року № НОМЕР_12, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі 250,00 грн. Зазначені податкові повідомлення-рішення були вручені уповноваженій особі відповідача особисто, про що свідчить розписка про отримання податкових повідомлень-рішень /арк. справи 26-27/.
Згідно матеріалів справи судом також встановлено, що Костянтинівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Донецькій області 21 жовтня 2016 року проведена камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість за липень, вересень 2016 року та своєчасності сплати ПДВ за червень-жовтень 2016 року відповідачем, за результатами якої було складено акт від 21 жовтня 2016 року № 4063/05-14-12-11-3-40290685 /арк. справи 19-21/. За висновками акту перевірки Костянтинівською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області були прийняті податкові повідомлення-рішення за формою Ш від 18 листопада 2016 року № НОМЕР_7, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф в розмірі 20 % у сумі 1 393,70 грн. та за формою Ш від 18 листопада 2016 року № НОМЕР_8, відповідно до якого до відповідача застосовано штраф в розмірі 10 % у сумі 11,80 грн. Зазначені податкові повідомлення-рішення були вручені уповноваженій особі відповідача особисто, про що свідчить розписка про отримання податкових повідомлень-рішень /арк. справи 22-23/.
Відповідно до вимог статті 129 Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання з податку на додану вартість за період з 21.11.2016 по 10.02.2017 податковим органом нарахована пеня у розмірі 244,84 грн.
Згідно вимог п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Так, судом встановлено, що з метою погашення податкового боргу податковим органом на адресу відповідача було направлено податкову вимогу форми Ю від 08 листопада 2016 року у сумі 2 784,51 грн. /арк. справи 6/.
Однак, прийняті заходи податковим органом не призвели до повного погашення податкового боргу.
Станом на момент розгляду справи податковий борг з податку на додану вартість у сумі 19 151 37 грн. не сплачено.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до Податкового кодексу України, податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Зазначене податкове зобов'язання не може бути оскаржене платником податків в адміністративному або судовому порядку. Якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки у показниках раніше поданої податкової декларації, такий платник податків має право надати уточнюючий розрахунок. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо такі уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податку або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Пунктом 14.1.137 ст.14 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно п.п.20.1.34. п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України податковий орган має право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Пунктом 95.3 ст.95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до вимог частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відомостей, щодо оскарження зазначених вище податкових повідомлень-рішень та їх скасування в адміністративному або судовому порядку відповідачем суду не надано.
Натомість, матеріалами справи, наданими позивачем підтверджено наявність податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 19 151 37 грн., який є несплаченим станом на дату розгляду справи, у зв'язку з чим позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-112, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254, 257,263, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках - задовольнити.
Стягнути кошти з рахунків у банка, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю КАРАВАНЛОГІСТІК (адреса: вул. Ціолковського, б. 23-29, м. Костянтинівна Донецької області, 85110, код ЄДРПОУ 40290685) в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 19 151 (дев'ятнадцять тисяч сто п'ятдесят одна гривень) 37 копійок користь бюджету.
Постанову прийнято в нарадчій кімнаті в порядку письмового провадження 04 липня 2017 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Толстолуцька М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2017 |
Оприлюднено | 05.07.2017 |
Номер документу | 67550636 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Толстолуцька М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні