ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.06.2017Справа №910/7992/17
За позовомДержавного підприємства Укрхімтрансаміак доОб'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Києву простягнення 98462 грн. 70 коп.
Суддя Отрош І.М.
Представники сторін:
від позивача : Приліпко О.Д. - представник за довіреністю № 24д від 17.02.2017;
від відповідача: Гришечкін В.В. - керівник;
від третьої особи: не з'явились.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
18.05.2017 до Господарського суду міста Києва надійшла позовна заява Державного підприємства Укрхімтрансаміак з вимогами до Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України про стягнення 98462 грн. 70 коп., з яких 81217 грн. 15 коп. основного боргу, 9074 грн. 31 коп. пені, 1816 грн. 55 коп. штрафу, 1274 грн. 67 коп. 3% річних та 5080 грн. 02 коп. інфляційних втрат.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення норм законодавства України та укладеного між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по місту Києву та відповідачем Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014, не сплатив позивачу як балансоутримувачу орендованого майна оренду плату (30% розміру орендної плати та ПДВ) за період з квітня 2016 року по березень 2017 року, у зв'язку з чим у відповідача виникла заборгованість у розмірі 81217 грн. 15 коп. Крім того, у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем обов'язку зі сплати орендної плати, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача пеню у загальному розмірі 9074 грн. 31 коп., штраф у розмірі 1816 грн. 55 коп., 3% річних у загальному розмірі 1274 грн. 67 коп. та інфляційні втрати у розмірі 5080 грн. 02 коп.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.05.2017 порушено провадження у справі № 910/7992/17, залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Регіональне відділення Фонду державного майна України по місту Києву, розгляд справи призначено на 06.06.2017.
26.06.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від третьої особи надійшли письмові пояснення по справі, в яких третя особа зазначила, що у відповідача відсутня заборгованість перед Державним бюджетом України в частині сплати орендної плати до Державного бюджету України у розмірі 70% від місячного розміру орендної плати.
26.06.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від відповідача надійшли письмові пояснення по справі, в яких відповідач зазначив, що позивачем не було вжито заходів досудового врегулювання спору, передбачених у Договорі оренди нерухомого майна № 6749, що належить до державної власності, від 31.01.2014. Так, відповідач вказав на те, що отримавши від позивача претензію про сплату заборгованості, відповідач визнав заборгованість та повідомив позивача про те, що не має можливості терміново погасити її у зв'язку з затримкою перерахування членами Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України своїх членських внесків за 2017 рік, у тому числі позивачем, які є єдиним джерелом фінансування відповідача. Крім того, відповідач запропонував позивачу сплатити суму членських внесків позивача, після отримання яких відповідач матиме змогу (достатню суму грошових коштів) сплатити заборгованість за Договором оренди нерухомого майна № 6749, що належить до державної власності, від 31.01.2014.
Відповідач зазначив, що позивачем не була відхилена пропозиція відповідача, та наразі досягнута домовленість між президентом Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України та виконуючим обов'язки директора Державного підприємства Укрхімтрансаміак щодо сплати позивачем членських внесків за 2017 рік, після чого відповідач сплатить заборгованість за Договором оренди нерухомого майна № 6749, що належить до державної власності, від 31.01.2014.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 06.06.2017, відповідно до ст. 77 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи відкладено на 27.06.2017.
Представник позивача у судовому засіданні 27.06.2017 надав усні пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача у судовому засіданні 27.06.2017 надав усні пояснення по суті спору, проти задоволення позову заперечив.
Представник третьої особи у судове засідання 27.06.2017 не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про призначене судове засідання був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення 0103042345907.
Стаття 22 ГПК України зобов'язує сторони добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами. Явка в судове засідання представників сторін - це право, а не обов'язок, справа може розглядатись без їх участі, якщо нез'явлення цих представників не перешкоджає вирішенню спору.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 77 ГПК України у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Таким чином, відкладення розгляду справи є правом та прерогативою суду, основною умовою для якого є не відсутність у судовому засіданні представників сторін, а неможливість вирішення спору у відповідному судовому засіданні.
Застосовуючи згідно з частиною 1 статті 4 ГПК України, статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" при розгляді справи частину 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, суд зазначає, що право особи на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку кореспондується обов'язок добросовісно користуватися наданими законом процесуальними правами, утримуватись від дій, що зумовлюють затягування судового процесу, та вживати надані процесуальним законом заходи для скорочення періоду судового провадження (пункт 35 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Юніон Еліментарія Сандерс проти Іспанії"(Alimentaria Sanders S.A. v. Spain") від 07.07.1989).
Враховуючи, що наявні матеріали справи є достатніми для всебічного, повного і об'єктивного розгляду справи, та відповідач не подавав клопотань про відкладення розгляду справи, суд визнав за можливе розглянути справу за відсутності представника третьої особи.
У судовому засіданні 27.06.2017 було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши надані суду докази, суд
ВСТАНОВИВ:
30.01.2014 між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по місту Києву (орендодавець) та Об'єднанням підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України (орендар) укладено Договір оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, відповідно до умов якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування державне нерухоме майно - нежитлові приміщення , площею 52,2 кв.м. на 2 поверсі дванадцятиповерхової будівлі, розміщене за адресою: м. Київ, вул. М. Раскової, 15, що перебуває на балансі Державного підприємства Укрхімтрансаміак , вартість якого визначена згідно з висновком про вартість станом на 31.07.2013 становить 499300 грн. 00 коп. (без ПДВ).
Відповідно до п. 3.1 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 оренда плата визначена на підставі Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою КМУ від 04.10.1995 № 786, і становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку - грудень 2013 року 7519 грн. 16 коп. Орендна плата за перший місяць оренди - січень 2014 року встановлюється шляхом коригування орендної плати за базовий місяць на індекс інфляції за січень 2014 року.
Згідно з п. 3.6 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 орендна плата перераховується до державного бюджету та балансоутримувачу у співвідношенню 70% та 30% щомісяця не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним, з урахуванням щомісячного індексу інфляції відповідно до пропорцій розподілу, встановлених КМУ чинних на кінець періоду, за який здійснюється платіж.
Згідно з пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків є, зокрема, договори та інші правочини.
Відповідно до частини 1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.
Дослідивши зміст укладеного між сторонами Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014, суд дійшов висновку, що даний правочин за своєю правовою природою є договором оренди державного майна.
Відповідно до норм частини 1 та 2 статті 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. У користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).
Згідно з частиною 3 статті 283 Господарського кодексу України об'єктом оренди можуть бути: державні та комунальні підприємства або їх структурні підрозділи як цілісні майнові комплекси, тобто господарські об'єкти із завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг), відокремленою земельною ділянкою, на якій розміщений об'єкт, та автономними інженерними комунікаціями і системою енергопостачання; нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення); інше окреме індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення, що належить суб'єктам господарювання.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" відносини щодо оренди державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності, регулюються договором оренди, цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України "Про оренду державного та комунального майна", передача об'єкта оренди орендодавцем орендареві здійснюється у строки і на умовах, визначених у договорі оренди.
Відповідно до п. 2.1 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, вказаний у договорі, але не раніше дати підписання сторонами цього договору та акту приймання-передавання майна.
Судом встановлено, що 31.01.2014 орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування нерухоме майно - нежитлові приміщення, площею 52,2 кв.м. на 2-му поверсі дванадцятиповерхової будівлі за адресою: м. Київ, вул. Марини Раскової, буд. 15, що перебуває на балансі Державного підприємства Укрхімтрансаміак , що підтверджується актом приймання-передавання орендованого майна від 30.01.2014, якій підписаний уповноваженими представниками орендодавця, орендаря та балансоутримувача, та скріплений печатками вказаних юридичних осіб (належним чином засвідчена копія акту долучена позивачем до матеріалів справи 02.06.2017).
Відповідно до ч.ч. 1. 2 ст. 17 Закону України Про оренду державного та комунального майна термін договору оренди визначається за погодженням сторін. Термін договору оренди не може бути меншим, ніж п'ять років, якщо орендар не пропонує менший термін. У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення терміну дії договору він вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені договором.
Згідно з п. 10.1 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 цей договір укладено строк на 1 рік, що діє з 30.01.2014 до 30.01.2015.
Відповідно до п. 10.4 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну цього договору після закінчення строку його чинності протягом одного місяця, договір вважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені ним, з урахуванням змін у законодавстві на дату продовження цього договору.
З огляду на відсутність в матеріалах справи доказів заявлення стороною Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 про припинення його дії протягом одного місяця після закінчення строку його дії, встановленого у п. 10.1 договору, суд дійшов висновку, що вказаний договір оренди державного майна був чинним у спірний період.
При цьому, у позовній заяві позивач вказав на відсутність заяв сторін вказаного договору про припинення дії Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 протягом місяця від дати закінчення строку його дії, з огляду на що строк дії вказаного договору було продовжено.
Згідно з п. 3 ст. 18 Закону України Про оренду державного та комунального майна , орендар зобов'язаний вносити орендну плату своєчасно і у повному обсязі.
Згідно з частиною 2 статті 762 Цивільного кодексу України, за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму.
Відповідно до п. 3.1 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 оренда плата визначена на підставі Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою КМУ від 04.10.1995 № 786, і становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку - грудень 2013 року 7519 грн. 16 коп. Орендна плата за перший місяць оренди - січень 2014 року встановлюється шляхом коригування орендної плати за базовий місяць на індекс інфляції за січень 2014 року.
Згідно з п. 3.2 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п. 3.3 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 орендна плата за кожний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць.
Судом встановлено, що за квітень 2016 року відповідачу було нараховано до сплати орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за травень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за червень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за липень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за серпень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за вересень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за жовтень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за листопад 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за грудень 2016 року - орендну плату у розмірі 13455 грн. 91 коп. (30% - 4036 грн. 77 коп. та 70% - 9419 грн. 14 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2691 грн. 18 коп. становить 16147 грн. 09 коп.; за січень 2017 року - орендну плату у розмірі 13603 грн. 93 коп. (30% - 4081 грн. 18 коп. та 70% - 9522 грн. 75 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2710 грн. 79 коп. становить 16324 грн. 72 коп.; за лютий 2017 року - орендну плату у розмірі 13739 грн. 97 коп. (30% - 4121 грн. 99 коп. та 70% - 9617 грн. 98 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2747 грн. 99 коп. становить 16487 грн. 96 коп.; за березень 2017 року - орендну плату у розмірі 13987 грн. 29 коп. (30% - 4196 грн. 19 коп. та 70% - 9791 грн. 10 коп.), що разом з ПДВ 20% у сумі 2797 грн. 46 коп. становить 16784 грн. 75 коп., що підтверджується відповідними рахунками-фактурами, виставленими позивачем для здійснення відповідачем сплати орендної плати (належним чином засвідчені копії вказаних рахунків долучено позивачем до матеріалів справи 02.06.2017).
Судом встановлено, що розмір місячної орендної плати складається із базової ставки орендної плати, зазначеної у п. 3.1 договору оренди, з урахуванням коригування на індекс інфляції (п. 3.3 договору оренди) та з урахуванням ПДВ (п. 3.2 договору оренди).
Перевіривши зазначені позивачем у рахунках-фактурах розміри нарахованих орендних платежів за період з 01.04.2016 по 31.03.2017, суд дійшов висновку в їх обґрунтованості.
При цьому, позивачем долучено до позовної заяви та до матеріалів справи через канцелярію суду 02.06.2017 копії актів здачі-прийняття робіт (надання послуг) на загальну суму 194921 грн. 24 коп ., які підписні уповноваженими представниками позивача і відповідача та скріплені печатками Державного підприємства Укрхімтрансаміак та Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України , а саме: копію акту № ОУ-0000007 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.04.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000009 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.05.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000011 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.06.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000013 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.07.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000015 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.08.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000017 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.09.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000019 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.10.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000021 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 30.11.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000023 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.12.2016 на загальну суму 16147 грн. 09 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4036 грн. 77 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9419 грн. 14 коп., ПДВ 20% - 2691 грн. 18 коп.); копію акту № ОУ-0000001 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.01.2017 на загальну суму 16324 грн. 72 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4081 грн. 18 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9522 грн. 75 коп., ПДВ 20% - 2720 грн. 79 коп.); копію акту № ОУ-0000003 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 28.02.2017 на загальну суму 16487 грн. 96 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4121 грн. 99 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9617 грн. 98 коп., ПДВ 20% - 2747 грн. 99 коп.); копію акту № ОУ-0000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.03.2017 на загальну суму 16784 грн. 75 коп. (30% орендної плати на користь балансоутримувача - 4196 грн. 19 коп.; 70% орендної плати на користь бюджету - 9791 грн. 10 коп., ПДВ 20% - 2797 грн. 46 коп.).
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що загальний розмір орендної плати, яку повинен був сплатити відповідач за користування об'єктом оренди за Договором оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 за період з квітня 2016 року по березень 2017 року становить 194921 грн. 24 коп.
При цьому, згідно з п. 3.6 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 орендна плата перераховується до державного бюджету та балансоутримувачу у співвідношенню 70% та 30% щомісяця не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним, з урахуванням щомісячного індексу інфляції відповідно до пропорцій розподілу, встановлених КМУ чинних на кінець періоду, за який здійснюється платіж.
Таким чином, відповідач повинен був сплачувати 30% від місячного розміру орендної плати на користь балансоутримувача (Державного підприємства Укрхімтрансаміак ), а 70% місячного розміру орендної плати - до державного бюджету.
Як встановлено судом, 30% від розміру орендної плати за квітень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за травень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за червень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за липень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за серпень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за вересень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за жовтень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за листопад 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за грудень 2016 року становить 4036 грн. 77 коп.; 30% від розміру орендної плати за січень 2017 року становить 4081 грн. 18 коп.; 30% від розміру орендної плати за лютий 2017 року становить 4121 грн. 99 коп.; 30% від розміру орендної плати за березень 2017 року становить 4196 грн. 19 коп., що разом становить 48730 грн. 29 коп. (без ПДВ), відповідно до рахунків-фактур та актів здачі-приймання виконаних робіт (надання послуг).
При цьому, як встановлено судом, відповідно до п. 3.2 договору оренди на суму орендної плати здійснюється нарахування ПДВ.
Як встановлено судом, за квітень 2016 року на загальний місячний розмір орендної плати було нараховано ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за травень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за червень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за липень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за серпень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за вересень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за жовтень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за листопад 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за грудень 2016 року - ПДВ у сумі 2691 грн. 18 коп., за січень 2017 року - ПДВ у сумі 2720 грн. 79 коп., за лютий 2017 року - ПДВ у сумі 2747 грн. 99 коп., за березень 2017 року - ПДВ у сумі 2797 грн. 46 коп., що разом становить 32486 грн. 86 коп. (відповідно до рахунків-фактур та актів здачі-приймання виконаних робіт (надання послуг).
Судом встановлено, що звертаючись з даним позовом до суду, позивач (балансоутримувач) просить суд стягнути з відповідача заборгованість зі сплати 30% від розміру орендної плати за період з квітня 2016 року по березень 2017 року, що становить 48730 грн. 29 коп., разом із сумою ПДВ, нарахованою на загальний розмір орендної плати (70% + 30%), що становить 32486 грн. 86 коп., що разом становить 81217 грн. 15 коп.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 22.05.2017 про порушення провадження у справі № 910/7992/17 було зобов'язано позивача надати суду письмові пояснення щодо визначення розміру орендної плати (30% розміру орендної плати) за спірний період, а саме щодо включення до розміру орендної плати, яка підлягає сплаті на користь позивача (30% розміру орендної плати), розміру ПДВ, визначеного від загального розміру орендної плати (70% + 30%), а не від 30%.
02.06.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від позивача надійшли письмові пояснення по справі, в яких позивач зазначив, що позивач (балансоутримувач) орендованого відповідачем майна самостійно перераховує до державного бюджету 70% ПДВ, сплаченого орендарем, так як на дату виникнення податкового зобов'язання, позивач (балансоутримувач) повинен виписати орендарю податкову накладну на всю суму орендної плати (70% + 30%), що передбачена договором оренди.
Суд зазначає, що організаційні відносини, пов'язані з передачею в оренду майна державних підприємств, установ та організацій та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває в державній та комунальній власності, підприємств, заснованих на майні, або перебуває у комунальній власності (далі - підприємства), їх структурних підрозділів, а також майнові відносини між орендодавцями та орендарями щодо господарського використання державного майна, майна, що перебуває у комунальній власності, регулюються Законом України „Про оренду державного та комунального майна".
Методика розрахунку орендної плати та пропорції її розподілу між відповідним бюджетом, орендодавцем і балансоутримувачем визначаються для об'єктів, що перебувають у державній власності, Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року № 786 (далі - Методика), встановлено, що розмір орендної плати встановлюється договором оренди між орендодавцем та орендарем.
Пунктом 17 Методики визначено, зокрема, що у разі, коли орендодавцем майна є Фонд державного майна, його регіональне відділення чи представництво, орендна плата спрямовується: за цілісні майнові комплекси державних підприємств - до державного бюджету; за нерухоме майно державних підприємств, установ, організацій - 70 відсотків орендної плати до державного бюджету, 30 відсотків державному підприємству, організації, на балансі яких перебуває це майно.
Згідно з підпунктом „б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.
До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю - бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку (пункт 188.1 статті 188 Кодексу).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу платник ПДВ зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, послуги з надання орендодавцем державного майна в оренду є об'єктом оподаткування ПДВ, незалежно від того, чи розподіляє орендар суму орендної плати, чи перераховує її на рахунок орендодавця в повному обсязі (крім операцій, визначених підпунктом 196.1.15 пункту 196.1 статті 196 Кодексу).
На дату виникнення податкових зобов'язань з ПДВ державне підприємство - орендодавець (незалежно від того, чи розподіляє орендар суму орендної плати чи перераховує її на рахунок орендодавця в повному обсязі) складає податкову накладну на всю суму орендної плати, передбачену договором оренди, без урахування витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна та комунальних послуг і енергоносіїв.
Відповідно до ст. 187.1 Податкового кодексу України датою виникнення податкового зобов'язання з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) для послуг - дата оформлення документу, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, оскільки на дату виникнення податкового зобов'язання (дата оформлення документу, що засвідчує факт надання послуг з оренди - акту приймання-передачі), балансоутримувач повинен виписати орендарю податкову накладну на всю суму орендної плати, що передбачена договором оренди, на рахунок балансоутримувача спрямовуються належні 30% орендної плати та податок на додану вартість, обчислений з повного розміру орендної плати.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що за період з квітня 2016 року по березень 2017 року відповідач повинен був сплатити позивачу 30% розміру орендної плати у загальній сумі 48730 грн. 29 коп. та ПДВ, обчислений від загального розміру орендної плати, що становить 32486 грн. 86 коп., що разом становить 81217 грн. 15 коп.
Відповідно до ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Згідно з п. 3.6 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 орендна плата перераховується до державного бюджету та балансоутримувачу у співвідношенню 70% та 30% щомісяця не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним, з урахуванням щомісячного індексу інфляції відповідно до пропорцій розподілу, встановлених КМУ чинних на кінець періоду, за який здійснюється платіж.
Таким чином, відповідач повинен був сплачувати позивачу 30% орендної плати (разом з ПДВ) у строк до 15 числа місяця, наступного за звітним (включно).
Судом встановлено, що відповідач не сплатив позивачу 30% орендної плати (разом з ПДВ), нарахованої за період з квітня 2016 року по березень 2017 року у загальному розмірі 81217 грн. 15 коп., що не було спростовано відповідачем належними та допустимими доказами, зокрема відповідачем не надано суду доказів сплати орендної плати за вказаний період (банківські виписки, платіжні доручення, тощо).
При цьому, 02.06.2017 відповідачем долучено до матеріалів справи копію платіжного доручення № 77 від 12.04.2016 про сплату орендної плати 30% разом з ПДВ на суму 6727 грн. 95 коп.
Однак, з вказаного платіжного доручення вбачається, що здійснена відповідачем оплата була сплатою орендної плати (30% та ПДВ) за березень 2016 року (відповідно до вказаного відповідачем призначення платежу).
Доказів сплати орендної плати (30% та ПДВ), нарахованої за період з квітня 2016 року по березень 2017 року відповідачем суду не надано.
При цьому, 26.06.2017 до відділу діловодства Господарського суду міста Києва від відповідача надійшли письмові пояснення по справі, в яких відповідач зазначив, що позивачем не було вжито заходів досудового врегулювання спору, передбачених у Договорі оренди нерухомого майна № 6749, що належить до державної власності, від 31.01.2014. Так, відповідач вказав на те, що отримавши від позивача претензію про сплату заборгованості, відповідач визнав заборгованість та повідомив позивача про те, що не має можливості терміново погасити її у зв'язку з затримкою перерахування членами Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України своїх членських внесків за 2017 рік, у тому числі позивачем, які є єдиним джерелом фінансування відповідача. Крім того, відповідач запропонував позивачу сплатити суму членських внесків позивача, після отримання яких відповідач матиме змогу (достатню суму грошових коштів) сплатити заборгованість за Договором оренди нерухомого майна № 6749, що належить до державної власності, від 31.01.2014. Відповідач зазначив, що позивачем не була відхилена пропозиція відповідача, та наразі досягнута домовленість між президентом Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України та виконуючим обов'язки директора Державного підприємства Укрхімтрансаміак щодо сплати позивачем членських внесків за 2017 рік, після чого відповідач сплатить заборгованість за Договором оренди нерухомого майна № 6749, що належить до державної власності, від 31.01.2014.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Згідно з ч. 3 ст. 124 Конституції України законом може бути визначений обов'язковий досудовий порядок урегулювання спору.
Водночас, суд зазначає, що чинним законодавством не передбачено обов'язкового досудового врегулювання спору у спірних правовідносинах, з огляду на що заперечення відповідача про відмову у позову з підстав недотримання позивачем передбаченого у договорі оренди порядку мирного врегулювання спору, є необгрунтованими.
Крім того, будь-яких належних та допустимих доказів щодо врегулювання між сторонами спору мирним шляхом, зокрема, доказів укладення угоди про реструктуризацію заборгованості, відстрочення сплати боргу, тощо, відповідачем суду не надано.
При цьому, суд зазначає, що сторони мають право на укладення мирової угоди на будь-якій стадії виконання судового рішення (відповідно до ч. 5 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України), так само як і звернутися до суду із заявою про розстрочку чи відстрочку виконання рішення суду (ч. 1 с. 121 Господарського процесуального кодексу України).
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Зазначене також кореспондується з положеннями статей 525, 526 Цивільного кодексу України.
Стаття 629 Цивільного кодексу України передбачає, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Наявність та обсяг заборгованості Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України у розмірі 81217 грн. 15 коп. (30% орендної плати разом з ПДВ) за Договором оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 за період з квітня 2016 року по березень 2017 року підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами, та відповідачем не були спростовані, у зв'язку з чим позовні вимоги Державного підприємства Укрхімтрансаміак в частині стягнення з Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України суми основного боргу у розмірі 81217 грн. 15 коп. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Крім того, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача пеню у загальному розмірі 9074 грн. 31 коп ., нараховану за прострочення сплати відповідачем 30% орендної плати, а саме: 1088 грн. 24 коп. пені за період з 16.05.2016 по 16.11.2016, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за квітень 2016 року (30% + ПДВ); 1033 грн. 46 коп. пені за період з 16.06.2016 по 16.12.2016, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за травень 2016 року (30% + ПДВ); 1006 грн. 62 коп. пені за період з 16.07.2016 по 16.01.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за червень 2016 року (30% + ПДВ); 985 грн. 04 коп. пені за період з 16.08.2016 по 16.02.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за липень 2016 року (30% + ПДВ); 952 грн. 90 коп. пені за період з 16.09.2016 по 16.03.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за серпень 2016 року (30% + ПДВ); 946 грн. 35 коп. пені за період з 16.10.2016 по 16.04.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за вересень 2016 року (30% + ПДВ); 897 грн. 40 коп. пені за період з 16.11.2016 по 10.05.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за жовтень 2016 року (30% + ПДВ); 742 грн. 98 коп. пені за період з 16.12.2016 по 10.05.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за листопад 2016 року (30% + ПДВ); 583 грн. 58 коп. пені за період з 16.01.2017 по 10.05.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за грудень 2016 року (30% + ПДВ); 428 грн. 24 коп. пені за період з 16.02.2017 по 10.05.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за січень 2017 року (30% + ПДВ); 284 грн. 96 коп. пені за період 16.03.2017 по 10.05.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за лютий 2017 року (30% + ПДВ); 124 грн. 54 коп. пені за період з 16.04.2017 по 10.05.2017, нарахованої за прострочення сплати орендної плати за березень 2017 року (30% + ПДВ).
Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Штрафними санкціями у Господарському кодексі України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання (частина 1 статті 230 Господарському кодексі України).
У відповідності до норм частини 1 статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання.
Відповідно до ч. 3 ст. 549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання зобов'язання.
Згідно з статтею 1 Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань платники грошових коштів сплачують на користь одержувачів цих коштів за прострочку платежу пеню в розмірі, що встановлюється за згодою сторін.
Стаття 3 Закону України Про відповідальність за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань передбачає, що розмір пені, передбачений статтею 1 цього Закону, обчислюється від суми простроченого платежу та не може перевищувати подвійної облікової ставки Національного банку України, що діяла у період, за який сплачується пеня.
Відповідно до частини 6 статті 232 Господарського кодексу України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання мало бути виконано.
Відповідно до п. 3.7 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, підлягає індексації і стягується до бюджету та балансоутримувачу у визначеному пунктом 3.6 розмірі відповідно до чинного законодавства України з урахуванням пені у розмірі подвійної облікової ставки НБУ на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення, включаючи день оплати.
Таким чином, вимоги позивача (балансоутримувача) про стягнення з відповідача пені, нарахованої у зв'язку з простроченням сплати відповідачем 30% орендної плати (разом ПДВ) на користь балансоутримувача (позивача) є обгрунтованими.
Перевіривши наданий позивачем розрахунок пені, суд дійшов висновку в його обґрунтованості, у зв'язку з чим позовні вимоги Державного підприємства Укрхімтрансаміак в частині стягнення з Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України пені у розмірі 9074 грн. 31 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.
Також, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача штраф у розмірі 1816 грн. 55 коп., нарахований у зв'язку з несплатою відповідачем орендної плати за період з квітня 2016 року по грудень 2016 року.
Відповідно до ч. 2 ст. 549 Цивільного кодексу України штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання.
Згідно з п. 3.8 Договору оренди № 6749 нерухомого майна, що належить до державної власності, від 30.01.2014 у разі, якщо на дату сплати орендної плати заборгованість за нею становить загалом не менше ніж три місяці, орендар також сплачує штраф у розмірі 3% від суми заборгованості.
З наведеного вбачається, що право на нарахування штрафу виникає у випадку існування заборгованості зі сплати орендної плати не менше ніж три місяці за кожним простроченим платежем (місячної орендної плати) окремо.
Як встановлено судом, заборгованість відповідача зі сплати орендної плати за період з квітня 2016 року по грудень 2016 року (щодо кожного платежу - 30% орендної плати окремо) станом на дату розгляду справи у суді становить не менше трьох місяців, з огляду на що суд дійшов висновку в обґрунтованості вимог позивача про стягнення з відповідача штрафу, нарахованого на підставі п. 3.8 договору оренди, у зв'язку з несплатою відповідачем орендної плати за період з квітня 2016 року по грудень 2016 року, так як заборгованість зі сплати орендної плати становить не менше ніж три місяці (щодо кожного простроченого платежу окремо).
Перевіривши наданий позивачем розрахунок штрафу, суд дійшов висновку в його обґрунтованості, у зв'язку з чим позовні вимоги Державного підприємства Укрхімтрансаміак в частині стягнення з Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України штрафу у розмірі 1816 грн. 55 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.
Також, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача 3% річних у загальному розмірі 1274 грн. 67 коп., а саме:199 грн. 07 коп. 3% річних за період з 16.05.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за квітень 2016 року (30% + ПДВ); 181 грн. 93 коп. 3% річних за період з 16.06.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за травень 2016 року (30% + ПДВ); 165 грн. 34 коп. 3% річних за період з 16.07.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за червень 2016 року (30% + ПДВ); 148 грн. 20 коп. 3% річних за період з 16.08.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за липень 2016 року (30% + ПДВ); 131 грн. 06 коп. 3% річних за період з 16.09.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за серпень 2016 року (30% + ПДВ); 114 грн. 47 коп. 3% річних за період з 16.10.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за вересень 2016 року (30% + ПДВ); 97 грн. 32 коп. 3% річних за період з 16.11.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за жовтень 2016 року (30% + ПДВ); 80 грн. 74 коп. 3% річних за період з 16.12.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за листопад 2016 року (30% + ПДВ); 63 грн. 59 коп. 3% річних за період з 16.01.2017 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за грудень 2016 року (30% + ПДВ); 49 грн. 96 коп. 3% річних за період з 16.02.2017 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за січень 2017 року (30% + ПДВ); 31 грн. 62 коп. 3% річних за період з 16.03.2017 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за лютий 2017 року (30% + ПДВ); 14 грн. 37 коп. 3% річних за період з 16.04.2017 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за березень 2017 року (30% + ПДВ).
Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Згідно з пунктом 4.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 грудня 2013 року N 14 Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань сплата трьох процентів від простроченої суми (якщо інший розмір не встановлений договором або законом) не має характеру штрафних санкцій і є способом захисту майнового права та інтересу кредитора шляхом отримання від боржника компенсації (плати) за користування ним утримуваними коштами, належними до сплати кредиторові.
Перевіривши наданий позивачем розрахунок 3% річних, суд дійшов висновку в його необґрунтованості, оскільки при здійсненні розрахунку 3% річних позивачем не було враховано календарну кількість днів у 2016 році (366 днів).
За таких обставин, суд здійснив власний розрахунок 3% річних (в межах заявленого позивачем періоду нарахування).
Сума боргу (грн) - за квітень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.05.2016 - 31.12.2016 230 3 % 126,84 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 198,73
Сума боргу (грн) - за травень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.06.2016 - 31.12.2016 199 3 % 109,74 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 181,63
Сума боргу (грн) - за червень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.07.2016 - 31.12.2016 169 3 % 93,20 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 165,09
Сума боргу (грн) - за липень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.08.2016 - 31.12.2016 138 3 % 76,10 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 147,99
Сума боргу (грн) - за серпень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.09.2016 - 31.12.2016 107 3 % 59,01 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 130,90
Сума боргу (грн) - за вересень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.10.2016 - 31.12.2016 77 3 % 42,46 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 114,35
Сума боргу (грн) - за жовтень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.11.2016 - 31.12.2016 46 3 % 25,37 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 97,26
Сума боргу (грн) - за листопад 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.12.2016 - 31.12.2016 16 3 % 8,82 6727.95 01.01.2017 - 10.05.2017 130 3 % 71.89 Всього: 80,71
Сума боргу (грн) - за грудень 2016 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6727.95 16.01.2017 - 10.05.2017 115 3 % 63.59 Сума боргу (грн) - за січень 2017 року Період простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6801.97 16.02.2017 - 10.05.2017 84 3 % 46.96
Сума боргу (грн) - за лютий 2017 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6869.98 16.03.2017 - 10.05.2017 56 3 % 31.62
Сума боргу (грн) - за березень 2017 рокуПеріод простроченняКількість днів простроченняРозмір процентів річнихЗагальна сума процентів 6993.65 16.04.2017 - 10.05.2017 25 3 % 14.37 Таким чином, обгрунтованим розміром 3% річних, що підлягає стягненню з відповідача, є 1273 грн. 20 коп., у зв'язку з чим позовні вимоги Державного підприємства Укрхімтрансаміак в частині стягнення з Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України 3% річних у розмірі 1274 грн. 67 коп. підлягають частковому задоволенню у розмірі 1273 грн. 20 коп.
Також, позивачем було заявлено до стягнення з відповідача інфляційні втрати у загальному розмірі 5080 грн. 02 коп., а саме:744 грн. 69 коп. інфляційних втрат за період з 16.05.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за квітень 2016 року (30% + ПДВ); 759 грн. 67 коп. інфляційних втрат за період з 16.06.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за травень 2016 року (30% + ПДВ); 767 грн. 16 коп. інфляційних втрат за період з 16.07.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за червень 2016 року (30% + ПДВ); 789 грн. 71 коп. інфляційних втрат за період з 16.08.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за липень 2016 року (30% + ПДВ); 656 грн. 79 коп. інфляційних втрат за період з 16.09.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за серпень 2016 року (30% + ПДВ); 455 грн. 65 коп. інфляційних втрат за період з 16.10.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за вересень 2016 року (30% + ПДВ); 328 грн. 63 коп. інфляційних втрат за період з 16.11.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за жовтень 2016 року (30% + ПДВ); 265 грн. 69 коп. інфляційних втрат за період з 16.12.2016 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за листопад 2016 року (30% + ПДВ); 189 грн. 59 коп. інфляційних втрат за період з 16.01.2017 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за грудень 2016 року (30% + ПДВ); 122 грн. 44 коп. інфляційних втрат за період з 16.02.2017 по 10.05.2017, нарахованих за прострочення сплати орендної плати за січень 2017 року (30% + ПДВ).
Згідно з положеннями пунктів 3.1 та 3.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 грудня 2013 року N 14 Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань інфляційні нарахування на суму боргу, сплата яких передбачена частиною другою статті 625 ЦК України, не є штрафною санкцією, а виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення коштів внаслідок інфляційних процесів за весь час прострочення в їх сплаті. Зазначені нарахування здійснюються окремо за кожен період часу, протягом якого діяв відповідний індекс інфляції, а одержані таким чином результати підсумовуються за весь час прострочення виконання грошового зобов'язання.
Перевіривши наданий позивачем розрахунок інфляційних втрат, суд дійшов висновку в його обгрунтованості, у зв'язку з чим позовні вимоги Державного підприємства Укрхімтрансаміак в частині стягнення з Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України інфляційних втрат у розмірі 5080 грн. 02 коп. підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з частиною 1 статті 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст. 43, ч. 1 ст. 49, ст.ст. 82, 82-1, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з Об'єднання підприємств хімічної галузі України Союз хіміків України (02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 15; ідентифікаційний код: 25395809) на користь Державного підприємства Укрхімтрансаміак (02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, буд. 15; ідентифікаційний код: 31517060) суму основного боргу у розмірі 81217 (вісімдесят одна тисяча двісті сімнадцять) грн. 15 коп., пеню у розмірі 9074 (дев'ять тисяч сімдесят чотири) грн. 31 коп., штраф у розмірі 1816 (одна тисяча вісімсот шістнадцять) грн. 55 коп., 3% річних у розмірі 1273 (одна тисяча двісті сімдесят три) грн. 20 коп., інфляційні втрати у розмірі 5080 (п'ять тисяч вісімдесят) грн. 02 коп. та судовий збір у розмірі 1599 (одна тисяча п'ятсот дев'яносто дев'ять) грн. 98 коп.
3. В іншій частині позову відмовити.
4. Після набрання рішенням законної сили видати наказ.
Відповідно до частини 5 статті 85 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Київського апеляційного господарського суду шляхом подання, протягом 10 днів з дня складання повного рішення, апеляційної скарги через Господарський суд міста Києва.
Повне рішення складено: 04.07.2017
Суддя І.М. Отрош
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.06.2017 |
Оприлюднено | 05.07.2017 |
Номер документу | 67554599 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Отрош І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні