Справа № 3-3712/17 (760/5452/17)
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 червня 2017 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Кізюн Л.І., при секретарі Рахімовій Н.В., за участю представників Київської міської митниці ДФС України Глущенко Н.В., Єфимченко І.В., представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_4, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, керівника ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 37946859, Україна, 65033, м. Одеса, вул. Василя Стуса, буд. 2/1), зареєстрованого за адресою: Україна, 65039, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -
в с т а н о в и в:
До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0081/100000015/17 від 30.01.2017 року, складений відносно громадянина ОСОБА_5, за ч. 1 ст. 483 МК України.
З зазначеного протоколу вбачається, що 19.12.2016 року в зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС (Центральна сортувальна станція ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна (DHL), за адресою: м. Київ, вул. Лугова, 9, перевізник ЗАТ ДХЛ ІНТЕРНЕШНЛ Україна , при митному огляді міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 3421350682, який надійшов від ОСОБА_9 (Гонконг) на адресу одержувача - FOR ОСОБА_6 (АДРЕСА_2) ( ДЛЯ ОСОБА_6 , АДРЕСА_2), було виявлено оригінали документів:
Інвойс (INVOICE) від 10.11.2016 року № S-U20161110A на товари, перевезення яких здійснюється з Китайської Народної Республіки до України у контейнері № YMMU4090648, а саме: світлодіодні стрічки, блоки живлення, прожектори та запасні частини в асортименті , загальною вартістю 53 043,20 доларів США, виставлений компанією SHENZHEN CITY HONGZHAN IMPORT&EXPORT CO., LTD. (505, HUALE BUILDING, SHENNAN EAST ROAD, SHENZHEN, CHINA (Китайська Народна Республіка) до PE FTL (65000 14 SHEGOLOVA STR. ODESSA UKRAINE TEL/FAX: +380487890718) (ПП ФТЛ , вул. Щоголєва, 14, м. Одеса, Україна, 65000, тел./факс: +380487890718);
Коносамент (ордерний) від 16.11.2016 року № MRFB16113040 на товари, що переміщуються морським судном UASC JILFAR/V.1646W у 40-футовому контейнері № YMMU4090648, а саме: 1 154 картонних коробів з товаром освітлювальні прилади та запасні частини , загальною вагою брутто 9 660,00 кг, відправником яких зазначено компанію SHENZHEN CITY HONGZHAN IMPORT&EXPORT CO., LTD. (505, HUALE BUILDING, SHENNAN EAST ROAD, SHENZHEN, CHINA (Китайська Народна Республіка).
Відповідно до інформації, наявної на офіційному веб-сайті компанії DHL (www.dhl.com.ua), 20.12.2016 року міжнародне експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 3421350682 доставлено на адресу одержувача, та при отриманні проставлено підпис ОСОБА_6 (ОСОБА_6).
За результатом проведеного аналізу інформації, наявної в інформаційних базах даних Державної фіскальної служби України, зокрема, ЄАІС ДФС та АСМО Інспектор , встановлено, що 19.12.2016 року в зоні діяльності Одеської митниці ДФС (п/п Одеський морський торговельний порт ) через митний кордон України у контейнері № YMMU4090648 з території Китайської Народної Республіки за на адресу ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 37946859) переміщено товари світлодіодні стрічки, блоки живлення, прожектори та вилки-випрямлячі до світлодіодних стрічок , та того ж дня, - 19.12.2016 року керівником ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 37946859) - гр. ОСОБА_5 останні заявлені до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ/40/АА № 500060702/2016/017949, оформлені та випущені у вільний обіг.
26.12.2016 року на адресу Одеської митниці ДФС листом Київської міської митниці ДФС від 26.12.2016 року № 4106/7/26-70-20-01 направлено запит щодо надання копій документів, що стали підставою для пропуску через митний кордон України та митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ/40/АА від 19.12.2016 року № 500060702/2016/017949.
Листом Одеської митниці ДФС від 30.12.2016 року № 1613/7/15-70-61 до Київської міської митниці ДФС надійшли копії документів, що стали підставою для митного оформлення товарів за митною декларацією типу типу ІМ/40/АА від 19.12.2016 року № 500060702/2016/017949 (вх. КММ від 10.01.2017 року № 119/7).
За результатом опрацювання зазначених вище документів встановлено, що у якості підстави для переміщення 19.12.2016 року вищезазначених товарів через митний кордон України до органу доходів і зборів (Одеська митниця ДФС) подано наступні документи:
Інвойс від 22.10.2016 року № 18142 на товари світлодіодні стрічки, вуличні прожектори, блоки живлення та вилки-випрямлячі до світлодіодних стрічок вагою брутто 9 660,00 кг, загальною вартістю 26 426,16 доларів США, виставлений компанією LINKLIN TRADE LP (84 PARK ROAD, ROSYTH, KY11 2JL, UNITED KINGDOM (Великобританія) до ООО Интербуд-Логистик (65033, Украина, г. Одесса, Василия Стуса 2/1) (ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (Україна, 65033, м. Одеса, вул. Василя Стуса, буд. 2/1) з поміткою, що відправником товарів виступає компанія SHENZHEN CITY HONGZHAN IMPORT&EXPORT CO., LTD. ;
Коносамент від 15.11.2016 року № MRFB16113040 на товари, що переміщуються морським судном UASC JILFAR/V.1646W у 40-футовому контейнері № YMMU4090648, а саме: 1 154 картонних коробів з товаром освітлювальні прилади та запасні частини , загальною вагою брутто 9 660,00 кг, відправником яких зазначено компанію SHENZHEN CITY HONGZHAN IMPORT&EXPORT CO., LTD. (505, HUALE BUILDING, SHENNAN EAST ROAD, SHENZHEN, CHINA (Китайська Народна Республіка), одержувачем - LLC Interbud-Logistic (Odessa, 2/1 str. Vasyl Stus) (ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (м. Одеса, вул. Василя Стуса, буд. 2/1).
При порівнянні відомостей, наявних в документах, які було виявлено під час митного огляду міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 3421350682 у зоні митного контролю відділу митного оформлення № 3 митного поста Спеціалізований Київської міської митниці ДФС, за адресою: м. Київ, вул. Лугова 9, перевізник АТ ДХЛ Інтернешнл Україна (DНL), та документів, на підставі яких товари переміщені через митний кордон України в зоні діяльності Одеської митниці ДФС, за рядом ознак було встановлено, що вони стосуються однієї партії товарів, а саме, - співпадають відомості щодо асортименту, ваги товарів, кількості місць, типу та номера контейнера, в якому переміщувались товари (№ YMMU4090648), реєстраційного номеру коносаменту, за яким здійснювалось морське перевезення (№ MRFB16113040), назви морського судна та номеру плавання (UASC JILFAR/V.1646W), відправника товарів - SHENZHEN CITY HONGZHAN IMPORT&EXPORT CO., LTD. (505, HUALE BUILDING, SHENNAN EAST ROAD, SHENZHEN, CHINA (Китайська Народна Республіка).
Відмінність полягає у відомостях щодо фактурної вартості товарів, їх продавця та покупця, а саме: у інвойсі від 22.10.2016 року № 18142, поданому у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 26 426,16 доларів США, продавець - LINKLIN TRADE LP (84 PARK ROAD, ROSYTH, KY11 2JL, UNITED KINGDOM (Великобританія), покупець - ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 37946859), а в інвойсі від 10.11.2016 року № S-U20161110A, що був виявлений під час митного контролю міжнародного експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 3421350682, вартість товарів зазначена у розмірі 53 043,20 доларів США, продавець - SHENZHEN CITY HONGZHAN IMPORT&EXPORT CO., LTD. (505, HUALE BUILDING, SHENNAN EAST ROAD, SHENZHEN, CHINA (Китайська Народна Республіка), покупець - PE FTL (65000 14 SHEGOLOVA STR. ODESSA UKRAINE TEL/FAX: +380487890718) (ПП ФТЛ , вул. Щоголєва, 14, м. Одеса, Україна, 65000, тел./факс: +380487890718).
Таким чином, в результаті вивчення і співставлення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари світлодіодні стрічки, блоки живлення, прожектори та запасні частини в асортименті у кількості 1 154 місць, загальною вагою брутто 9 660,00 кг, вартістю 53 043,20 доларів США або 1 396 724,79 грн. (по курсу НБУ на день переміщення товарів через митний кордон України - 1 долар США - 26,33183500 грн.), переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Відповідно до ст. 459 МК України суб'єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до інформації, наявної в податкових базах даних та обліковій картці особи, яка здійснює операції з товарами, на дату переміщення товарів через митний кордон України на посаді керівника підприємства ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК (ЄДРПОУ 37946859) перебував громадянин України ОСОБА_5.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_5 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
Таким чином, дії громадянина України ОСОБА_5 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 1 396 724,79 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
По даному факту 30 січня 2017 року працівниками Київської міської митниці ДФС України відносно громадянина ОСОБА_5 було складено протокол про порушення митних правил №0081/100000015/17, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Безпосередні предмети правопорушення, не вилучались, оскільки товари випущені у вільний обіг.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил заперечував проти складеного протоколу, вважав, що в діях ОСОБА_5 відсутні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України та просив провадження у справі закрити.
Представники митних органів підтримали позицію Київської міської митниці ДФС України та просили визнати винним ОСОБА_5 за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Суд, заслухавши учасників провадження у справі, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Разом з цим, відповідно до протоколу про порушення митних правил від 30.01.2017 року та супровідного листа від 28.04.2017 року до протоколу вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугувало міжнародне експрес-відправлення документального характеру (ДОКС) № 3421350682, яке надійшло від ОСОБА_9 (Гонконг) на адресу одержувача - FOR ОСОБА_6 (АДРЕСА_2) ( ДЛЯ ОСОБА_6 , АДРЕСА_2).
Проте, зазначене експрес-відправлення документального характеру не може визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в ньому відсутні повідомлення про будь-які правопорушення. Також, дане експрес-відправлення та наявні в ньому документи не можуть визнаватись, як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_5 порушення митних правил.
Крім того, митним органом не надано жодних доказів того, яке відношення компанія ОСОБА_9 (Гонконг) та ОСОБА_6 ( ІННА ІВАСЮК ) мають до продавця компанії LINKLIN TRADE LP (Великобританія) та покупця ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК .
Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_5 складу правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.
Так, з наданих матеріалів встановлено, що ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК придбало вищезазначений товар у компанії LINKLIN TRADE LP (Великобританія) вартістю 26 426,16 доларів США, що підтверджується Контрактом №0709-16UA від 07.09.2016 року, укладеним між компанією LINKLIN TRADE LP (Великобританія) та ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК , інвойсом від 22.10.2016 № 18142 року та іншими документами.
Згідно умов зазначеного контракту компанія LINKLIN TRADE LP (Великобританія) продає, а ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК купує товар в кількості, по ціна та на умовах, вказаних у виставлених продавцем в інвойсах.
На виконання умов контракту компанія LINKLIN TRADE LP (Великобританія) продала товари ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК , за ціною, яка була зазначені у інвойсі від 22.10.2016 № 18142.
Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.
Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що обставини викладені у протоколі № 0081/100000015/17 від 30.01.2017 року щодо подання ОСОБА_5, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що директор ТОВ ІНТЕРБУД-ЛОГІСТИК ОСОБА_5 не подавав митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
З огляду на викладене, в діях ОСОБА_5 відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до ст. 9 КУпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що докази вчинення ОСОБА_5 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі відсутні.
Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_5 за ч.1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст. 247, 279, 280, 283-285 КУпАП, суд, -
п о с т а н о в и в:
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_5 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя Л.І.Кізюн
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2017 |
Оприлюднено | 06.07.2017 |
Номер документу | 67560820 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Кізюн Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні