Справа № 760/3538/17
Провадження № 3/760/1979/17
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., при секретарі Літвінчук А.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685, Київська область, с.Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3), мешкає за адресою:АДРЕСА_1, паспорт НОМЕР_2, виданий Києво-Святошинським РВ ГУ МВС України в Київській обл. 25.12.1996 р., ідентифікаційний код НОМЕР_1 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -
ВСТАНОВИВ:
22.02.2017 до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності гр. ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК України.
Так, 24.01.2017 відносно ОСОБА_1 було складено протокол про порушення митних правил № 0062/100000015/17.
Відповідно до протоколу, 13.02.2016 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин ) з території Королівства Нідерланди через митний кордон України в автомобілі д/н НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685, Київська область, с.Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3) переміщено товари живі рослини в горщиках , загальною кількістю - 43 місця, вагою брутто -13490 кг.
Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 12.02.2016 № 100270000/2016/464360 на підставі документів: TIR Carnet № RX.76980218, CMR № 16021104, інвойсу від 11.02.2016 № 0216244 із зазначенням вартості товару - 3 457,56 дол. США.
Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: живі рослини в горщиках були заявлені декларантом ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" гр. ОСОБА_2 на митному посту Столичний за МД № 100270001/2016/ 248712 від 14.02.2016, оформлені та випущені у вільний обіг.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.10.2015 № 01-10-15, укладений між компанією PANATLANTIC LOGISTICS S. A. (CalleJose Felix Barreiro 5045, Enter Los Alamos y Av. Eloy Alfaro, Quito, Ecuador) та ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685) в особі директора гр.ОСОБА_1, TIR Carnet № RX.76980218, CMR № 16021104, інвойс від 11.02.2016 № 0216244 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.
Відповідно до інвойсу від 11.02.2016 № 0216244, виставленого компанією PANATLANTIC LOGISTICS S. A. до ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА", загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів в кількості - 43 місця, вагою брутто -13490 кг, складає - 3457,56 дол. США. Вказані товари відправлено із території Королівства Нідерланди компанією B. J. van Duyvenvoorde & Zn B. V (Postbus 551, 2675 ZV Honselersdijk Venus 184, Netherlands).
Листом митниці від 29.03.2016 № 1206/8/26-70-26-05 до митних органів Королівства Нідерландів з метою з'ясування всіх обставин вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із Королівства Нідерландів товарів, одержувачем яких виступало ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА", ініційовано відповідний запит.
Листом Державної фіскальної служби України від 15.12.2016 № 39884/7/99-99-20-03-17 до митниці надіслано відповідь митних органів Королівства Нідерландів (лист № DIC_2016_45931) на зазначений запит з доданими документами отриманими від компанії B. J. van Duyvenvoorde & Zn B. V щодо поставки товарів на адресу ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА", а саме: копією TIR Carnet № RX.76980218 та копією пов'язаною з книжкою МДП експортної митної декларації MRN форми EX A 16NL03EBE62308B9E5.
Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії TIR Carnet № RX.76980218 із території Королівства Нідерландів в Україну в автомобілі д/н НОМЕР_3/НОМЕР_4 відправлено товар живі рослини в горщиках в кількості - 43 місця, вагою брутто -13490 кг.
Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації MRN форми EX A 16NL03EBE62308B9E5 із території Королівства Нідерландів в Україну відправлено товар живі рослини в горщиках загальною кількістю - 43 місця, вагою брутто - 13490 кг. При цьому, згідно даних зазначених в гр.46 статистична вартість , вказаної митної декларації зазначено статистичну вартість даного товару, яка становить - 45853 євро.
Отже, згідно з даними зазначеними отриманій копії експортної декларації MRN форми EX A 16NL03EBE62308B9E5 статистична вартість експортованого із території Королівства Нідерландів в Україну товару живі рослини в горщиках , в кількості - 43 місця, вагою брутто -13490 кг. становить - 45 853 євро.
У графі 46 "Статистична вартість" зазначається поділене на 1000 й округлене до п'яти знаків у дробовій частині значення митної вартості товару.
Вказаний товар відповідає товару, який переміщено через митний кордон України в автомобілі д/н НОМЕР_3/НОМЕР_4 та який був оформлений за митною декларацією від 14.02.2016 № 100270001/2016/ 248712 в кількості - 43 місця, вагою брутто - 13490 кг.
При цьому, не відповідає вартість вказаного товару, яка згідно інвойсу від 11.02.2016 № 0216244 становить - 3457,56 дол. США, а згідно отриманої копії експортної декларації MRN форми EX A № 16NL03EBE62308B9E5 вартість експортованого товару живі рослини в горщиках , в кількості - 43 місця, вагою брутто -13490 кг., в країні експорту Королівстві Нідерланди становила - 45 853 євро, що значно вище за вартість вказаного товару, яка зазначена в документах поданих для митного оформлення ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" в Україні.
Таким чином, переміщений товар живі рослини в горщиках , в кількості - 43 місця, вагою брутто - 13490 кг, загальною вартістю - 45 853 євро (зазначено в експортній декларації Королівства Нідерландів № MRN форми EX A 16NL03EBE62308B9E5), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (13.02.2016) складає - 1 357 117,57 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.
Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:
пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.
пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.
Отже, на думку митного органу, дії громадянки України ОСОБА_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685, Київська область, с. Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3), на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме (дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).
Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.
В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності посилався на те, що митним органом, на підтвердження своєї позиції стосовно наявності вини ОСОБА_3 надано документи іноземною мовою, серед яких:
копія листа міжнародного товаросупровідного документа - книжка МДП (CARNET TIR) на іноземній мові, із додатком українською мовою;
копія документа із назвою Aanvaarding aangifte (ІЕ28) іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі Відправник зазначено B.J. van Duyvenvorde & zn., без перекладу;
копії експортних декларацій MRN форми ЕХ А 16NL 0 3EBE62308B9E5 іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі зазначено іноземні компанії-відправники: Enigma Flovers Trading B . V. із додатком українською мовою (імовірно - переклад).
Крім того, пояснив, що наданий митним органом Королівства Нідерландів супровідний лист від 17.10.2016 №DIC_2016_45931 містить посилання про направлення Державній фіскальній службі України в якості додатків рахунків продажу, однак, дані документи відсутні. Також, посилається на те, що протокол не містить чіткого визначення обставин вчинення вказаних дій саме з боку директора ТОВ Камелія-Нова ОСОБА_1, в протоколі про порушення митних правил не зазначено, які саме документи, що містять неправдиві дані, були надані митному органу та ким саме. Виходячи з вищенаведеного, просив повернути матеріали про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 до Київської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки.
Заслухавши учасників судового розгляду, врахувавши клопотання представника особи, що притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, суддя приходить до наступного висновку.
Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:
1) про проведення додаткової перевірки;
2) про накладення адміністративного стягнення;
3) про закриття провадження у справі.
Згідно з частиною другою статті 527 МК України у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.
Відповідно до частини другої статті 494 МК України протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:
1) дату і місце його складення;
2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;
3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;
4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;
5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;
6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;
7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;
8) інші необхідні для вирішення справи відомості.
З наведених норм закону випливає, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.
Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:
1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;
2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;
3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;
4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;
5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.
За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини першої статті 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:
1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;
2) поясненнями свідків;
3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;
4) висновком експерта;
5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Так, з протоколу про порушення митних правил № 0062/100000015/17 від 24.01.2017 вбачається, що ОСОБА_1 перемістила товар живі рослини в горщиках , в кількості - 43 місця, вагою брутто - 13490 кг, загальною вартістю - 45 853 євро (зазначено в експортній декларації Королівства Нідерландів № MRN форми EX A 16NL03EBE62308B9E5), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (13.02.2016) складає - 1 357 117,57 грн., через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.
Однак з матеріалів справи вбачається, що частина документів, а саме: копія листа міжнародного товаросупровідного документа - книжка МДП (CARNET TIR); копія документа із назвою Aanvaarding aangifte (ІЕ28), де у відповідній графі Відправник зазначено B.J. van Duyvenvorde & zn . ; копії експортних декларацій MRN форми ЕХ А 16NL03EBE62308B9E5 іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі зазначено іноземні компанії-відправники: Enigma Flovers Trading B . V . , складені іноземною мовою та у матеріалах справи відсутній їх належний переклад.
Відсутність перекладу вищезазначених документів унеможливлює перевірку їх, як доказів у судовому засіданні, а отже і прийняття законного та обґрунтованого рішення.
Завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Враховуючи викладене вище, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити протокол про порушення митних правил та долучити до матеріалів адміністративної справи № 0062/100000015/17 належний переклад документів, а саме: копію листа міжнародного товаросупровідного документа - книжка МДП (CARNET TIR); копію документа із назвою Aanvaarding aangifte (ІЕ28), де у відповідній графі Відправник зазначено B.J. van Duyvenvorde & zn . ; копії експортних декларацій MRN форми ЕХ А 16NL03EBE62308B9E5 іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі зазначено іноземні компанії-відправники: Enigma Flovers Trading B . V .
Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали адміністративної справи № 0062/100000015/17, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 по факту порушення митних правил, передбачених частиною першою статті 483 МК, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.
Встановити строк для проведення додаткової перевірки чотири місяці.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.
Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі, до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2017 |
Оприлюднено | 06.07.2017 |
Номер документу | 67561009 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Усатова І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні