Рішення
від 26.06.2017 по справі 910/6861/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.06.2017№910/6861/17

За позовом Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі

Регіональної філії "Південно-Західна залізниця"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСХОЛДИНГ"

про стягнення 1 133 961,24 грн.

Суддя Літвінова М.Є.

Представники сторін:

від позивачa: Чешковський В. А.- довіреність б/н від 20.01.2017 р.;

від відповідача: не з'явився.

Відповідно до статті 85 Господарського процесуального кодексу України в судовому засіданні 26 червня 2017 року оголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Південно-західна залізниця" (далі - позивач) звернулось до господарського суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСХОЛДИНГ" (далі - відповідач) про стягнення 1 133 961,24 грн.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.04.2017 порушено провадження у справі № 910/6861/17, її розгляд призначено на 16.05.2017 року.

Представник позивача в судовому засіданні 16.05.2017 року позовні вимоги підтримав в повному обсязі, подав додаткові документи для долучення до матеріалів справи.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.

Ухвалою господарського суду міста Києва від 16.05.2017 на підставі статті 77 Господарського процесуального кодексу України відкладено розгляд справи на 14.06.2017 року.

У судове засідання 14.06.2017 року представник відповідача не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.

Відповідно до ст. 77 ГПК України у судовому засіданні 14.06.2017 року винесено ухвалу про відкладення розгляду справи на 26.06.2017 року.

У судовому засіданні 26.06.2017 року представник позивача надав усні пояснення по суті спору, відповідно до яких підтримав заявлені позовні вимоги.

Представник відповідача у судове засідання 26.06.2017 року не з'явився, про причини неявки суду невідомо, про час та дату судового засідання повідомлений належним чином.

Місцезнаходження відповідача за адресою: 03055, м. Київ, провулок Тбіліський, будинок 4/10 на яку було відправлено ухвали суду підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та вказана в позові.

У відповідності з положеннями пункту 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" від 26.12.2011 року № 18 особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 Господарського процесуального кодексу України.

Згідно з частиною 1 статті 64 Господарського процесуального кодексу України ухвала про порушення провадження у справі надсилається за повідомленою сторонами господарському суду поштовою адресою. У разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження (місця проживання) сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач повідомлений про час та місце судового розгляду належним чином, а матеріали справи містять достатні докази для її розгляду по суті.

Оскільки про час та місце судового засідання відповідач був належним чином повідомлений, на підставі статті 75 Господарського процесуального кодексу України справа може бути розглянута за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши подані позивачем матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, Господарський суд міста Києва -

ВСТАНОВИВ:

16.09.2016 року між Публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" (залізниця) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ТРАНСХОЛДИНГ" (вантажовласник) укладено Договір про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізничним транспортом послуги (далі - Договір).

Відповідно до п. 1.1. Договору предметом цього Договору є надання залізницею вантажовласнику послуг, пов'язаних з перевезенням вантажів, та проведенням розрахунків за ці послуги.

31.01.2017 зі станції Рогатин Львівської залізниці на станцію призначення Дарниця Південно-Західної залізниці прибули вагони №№67879643, 66577610, 65284887, 65370348, 67867226, 60427986, 63949010, 67169565, 67868273, 67865402 з вантажем відсів гранітний або кам'яний, за перевізним документом (накладною) №35255157 на адресу ТОВ ТРАНСХ0ЛДИНГ .

Спочатку зазначені вище вагони з вантажем слідували призначенням на станцію Волочиськ Південно-Західної залізниці та на підставі заяви відповідача - ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ від 27.01.2017 №ТХ17-0008-27/01 переадресовані за первинними перевізними документами на нову станцію призначення Дарниця на адресу ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ .

Працівниками станції Дарниця було повідомлено представника одержувача про прибуття вантажу на станцію призначення, про що свідчить відповідний запис у Книзі форми ГУ-42.

Відповідно до актів загальної форми станції Дарниця від 31.01.2017 №№ 1005, 1029 вагони були затримані в очікуванні подачі під вивантаження з вини відповідача: час початку затримки 31.01.2017 о 08 год. 15 хв., час закінчення затримки 31.01.2017 о 16 год. 55 хв.

На прохання ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ , викладене у листі від 30.01.2017 №ТХ17-0014-30/01, вагони №№67879643, 66577610, 65284887, 65370348, 67867226, 60427986, 63949010, 67169565, 67868273, 67865402 були подані під вивантаження на під'їзну колію філії Дарницький вагоноремонтний завод ПАТ Укрзалізниця 01.02.2017 року о 08 год. 00 хв. Подача вагонів оформлена Пам'яткою про подавання вагонів №11.

Забирання вагонів з під'їзної колії проводилось станцією Дарниця 05.03.2017 року о 13 год. 45 хв. на підставі повідомлення ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ про закінчення вантажних операцій, та засвідчено Пам'яткою про забирання вагонів №76.

Представник вантажоодержувача від підписання Пам'ятки № 11 від 11.02.2017 року та Пам'ятки № 76 від 05.03.2017 року відмовився, що оформлено працівниками станції Дарниця актами загальної форми від 01.02.2017 року № 3 та від 05.03.2017 року № 7.

Позивач зазначає, що вагони знаходились у користуванні ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ 782 год. 25 хв. кожний з яких:

-08 год. 40 хв. - час затримки вагонів з вини відповідача за актами загальної форми станції Дарниця від 31.01.2017 №№ 1005, 1029;

-773 год. 45 хв. - безпосереднє знаходження вагонів на під'їзній колії під вивантаженням, що засвідчене Пам'ятками про подавання, забирання вагонів №11 та №76.

На виконання п. 4 Правил користування вагонами та контейнерами для стягнення плати за користування вагонами станцією Дарниця оформлена відомість плати за користування вагонами № 06030003 відповідно до якої плата за користування вагонами становить 276 199,00 грн. (без ПДВ). Відмова представника відповідача від підписання зазначеної відомості оформлена актом загальної форми станції Дарниця від 05.03.2017 року № 6.

Крім цього, у відповідності до вимог абзацу 20 пункту 4 Правил користування вагонами і контейнерами для стягнення плати за подавання, забирання вагонів у розмірі 5 745,80 грн. (без ПДВ) станцією Дарниця оформлені Відомості плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №№ 06030002, 06030003 від підпису яких представник відповідача відмовився, що оформлено актами загальної форми від 01.02.2017 № 2 та від 05.03.2017 № 6 відповідно.

Позивач зазначає, що належні залізниці платежі, що виникли по станції Дарниця, становлять 281 944,80 грн. (без ПДВ), які складаються з плати за користування вагонами та плати за подавання, забирання вагонів.

Поряд з цим, вагони №№ 67879643, 66577610, 65284887, 65370348, 67867226, 60427986, 63949010, 67169565, 67868273, 67865402 з вантажем відсів гранітний або кам'яний, за перевізним документом (накладною) № 35255157 до прибуття на станцію призначення Дарниця тривалий час знаходились на попередній станції призначення Волочиськ Південно-Західної залізниці в очікуванні переадресування вантажу. Затримка вагонів з вини вантажовласника засвідчена актами загальної форми станції Волочиськ від 18.01.2017 №2 та від 27.01.2017 №8.

Вагони простояли на станції Волочиськ Південно-Західної залізниці 215 год. 55хв. кожний: з 16 год. 35хв. 18.01.2017 до 16год. 30 хв. 27.01.2017, що оформлено актом загальної форми станції Волочиськ від 28.01.2017 № 2, відповідно до якого за час затримки вагонів нараховано: плата за користування 10 вагонами - 67 729,00 грн.; збір за зберігання вантажу - 50 901,80 грн.; збір за переадресування - 808,70 грн.; збір за повідомлення 7,60 грн., а всього - 119 447,10 грн. (без ПДВ).

За твердженням позивача, сума належних залізниці платежів за накладною № 35255157 становить: 281 944,80 грн. + 119 447,10 грн. = 401 391,90 грн. без ПДВ; 401 391,90 грн. х 20% = 481 670,28 грн. з урахуванням ПДВ.

11.02.2017 року зі станції Хриплин Львівської залізниці на станцію призначення Дарниця Південно-Західної залізниці прибули вагони №№ 96913231, 96911201, 96910070, 96917554, 96916754, 96912472, 96915244, 96921101, 96910351, 969133 89 з вантажем відсів гранітний або кам'яний, за перевізним документом (накладною) №35165257 на адресу ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ .

Спочатку зазначені вище вагони з вантажем слідували призначенням на станцію Полонне Південно-Західної залізниці та на підставі заяви ТОВ Полонська гірнича компанія від 27.01.2017 № 27/01-01 переадресовані за первинними перевізними документами на нову станцію призначення Дарниця на адресу ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ .

Працівниками станції Дарниця було повідомлено представника одержувача про прибуття вантажу на станцію призначення, про що свідчить відповідний запис у Книзі форми ГУ-42.

Відповідно до актів загальної форми станції Дарниця від 11.02.2017 № 1430, від 14.02.2017 року №№1544, 1545 та від 17.03.2017 №2635 вагони були затримані в очікуванні подачі під вивантаження з вини відповідача: час початку затримки з 15 год. 20 хв. 11.02.2017 року по 09 год. 00 хв. 17.03.2017 року.

На прохання ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ , викладене у листі від 10.02.2017 № ТХ 17-0015-10/02, вагони №№ 96913231, 96911201, 96910070, 96917554, 96916754, 96912472, 96915244, 96921101, 96910351, 96913389 були подані під вивантаження на під'їзну колію філії Дарницький вагоноремонтний завод ПАТ Укрзалізниця 17.03.2017 о 09 год. 00 хв. Подача вагонів оформлена Пам'яткою про подавання вагонів № 52.

Забирання вагонів з під'їзної колії проводилось станцією Дарниця 17.03.2017 року о 15 год. 00 хв. на підставі повідомлення ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ про закінчення вантажних операцій, та засвідчено Пам'яткою про забирання вагонів №83.

В порушенні вимог абзацу 7 пункту 4 Правил користування вагонами і контейнерами представник вантажоодержувача від підписання Пам'ятки №52 та №83 від 17.03.2017 відмовився, що оформлено працівниками станції Дарниця актом загальної форми від 17.03.2017 №12.

Позивач зазначає, що вагони знаходились у користуванні ТОВ ТРАНСХОЛДИНГ 815 год. 40 хв. кожний, з яких:

-809 год. 40 хв. - час затримки вагонів з вини відповідача за актами загальної форми станції Дарниця від 11.02.2017 № 1430, від 14.02.2017 №№1544, 1545 та від 17.03.22017 року №2635;

-06 год. 00 хв. - безпосереднє знаходження вагонів на під'їзній колії під вивантаженням, що засвідчене Пам'ятками про подавання, забирання вагонів № 52 та №83.

На виконання пункту 4 Правил користування вагонами та контейнерами для стягнення плати за користування вагонами в розмірі 288 721,00 грн. (без ПДВ) станцією Дарниця оформлена відомість плати за користування ваганами № 17030009.

Відмова представника відповідача від підписання зазначеної відомості оформлена актом загальної форми від 17.03.2017 року № 13.

Крім цього, у відповідності до вимог абзацу 20 пункту 4 Правил користування вагонами і контейнерами для стягнення плати за подавання, забирання вагонів у розмірі 3 826,80 грн. (без ПДВ) станцією Дарниця оформлена відомість плати за подавання, забирання вагонів та маневрову роботу №17030008, від підпису якої представник відповідача відмовився, що оформлено актом загальної форми від 17.03.2017 року №13.

Поряд з цим, за час затримки вагонів з вантажем на станції призначення в очікуванні подавання під вивантаження з вини одержувача залізницею нарахований збір за зберігання вантажу у вагонах у розмірі 214 528,00 грн. (без ПДВ), який сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) у відповідності до вимог ст. 46 Статуту та пункту 8 Правил зберігання вантажів, затверджених наказом Мінтрансу України від 21.11.2000 за № 644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 24.11.2000 за № 866/5087.

У відповідності до пункту 2.6 Правил розрахунків за перевезення вантажів станцією Дарниця для стягнення збору за зберігання вантажу оформлена накопичувальна картка №17030001. Відмова представника відповідача від підписання зазначеної накопичувальної картки оформлена актом загальної форми від 17.03.2017 № 14.

До того ж, відповідачем не була сплачена провізна плата за фактично пройдену відстань в розмірі 36 500,00 грн. (без ПДВ), яка виникла в зв'язку з переадресуванням вантажу на шляху прямування зі станції Шепетівка на станцію Дарниця за первинними перевізними документами.

Враховуючи наведене, сума належних залізниці платежів за накладною № 35165257 становить: 288 721,00 грн. + 214 528,00 грн. + 3 826,80 грн. + 36 500 грн. = 543 575,80 грн. (без ПДВ); 543 575,80 грн. х 20% = 652 290,96 грн. з урахуванням ПДВ.

Позивач зазначає, що загальна сума належних залізниці платежів, що підлягає стягненню з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСХОЛДИНГ" на позивача за накладними №№35255157, 35165257 становить: 481 670,28 грн. + 652 290,96 грн. = 1 133 961,24 грн. з урахуванням ПДВ.

Відповідач не скористався своїм процесуальним правом, передбаченим статтею 22 Господарського процесуального кодексу України, на подання відзиву на позов, жодних заперечень на спростування наведених позивачем обставин суду не надав.

Оцінивши наявні в справі докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, суд приходить до висновку, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 2 Статуту залізниць України він визначає обов'язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під'їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Відповідно до ст. 7 Статуту залізниць України залізниці здійснюють перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти між станціями, відкритими для виконання відповідних операцій. Станції здійснюють операції, пов'язані з перевезенням пасажирів, багажу і вантажобагажу з прийняттям видачею вантажів вагонними, дрібними відправками та в контейнерах, а за договорами з відправниками та одержувачами - їх навантаження і вивантаження. Станції можуть відкриватися для проведення усіх або окремих операцій.

Відповідно до ст. 17 Статуту залізниць України перевезення вантажів залізничним транспортом організовуються на договірних засадах. Форма договору про організацію перевезень вантажів встановлюється Правилами. Для забезпечення виконання договірних зобов'язань здійснюється місячне планування перевезень. Умови та порядок організації перевезення в усіх видах сполучення визначаються Правилами. Порядок розроблення, термін подання заявок, затвердження планів та облік виконання перевезень вантажів встановлюються Правилами, а військових перевезень - спеціальними інструкціями.

Пунктом 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що однією із підстав виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

Відповідно до статті 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення перевізник зобов'язаний доставити довірений йому відправником вантаж в пункт призначення і видати його уповноваженій на отримання вантажу особі.

Відповідно до ст. 22 Статуту залізниць України за договором залізничного перевезення вантажу залізниця зобов'язується доставити ввірений їй вантажовідправником вантаж у пункт призначення в зазначений термін і видати його одержувачу, а відправник зобов'язується сплатити за перевезення встановлену плату.

Згідно зі ст. 42 Статуту залізниць України залізниця зобов'язана повідомити одержувача в день прибуття вантажу або до 12-ої години наступного дня. Порядок і способи повідомлення встановлюються начальником станції. Одержувач може визначити спосіб повідомлення. Якщо залізниця не повідомить про прибуття вантажу, одержувач звільняється від внесення плати за користування вагонами (контейнерами) і за зберігання вантажу до того часу, як буде надіслано повідомлення. За угодою між одержувачем і станцією вагони (контейнери) можуть подаватися без попереднього повідомлення.

Відповідно до ст. 46 Статуту залізниць України одержувач зобов'язаний прийняти і вивезти зі станції вантаж, що надійшов на його адресу. Терміни вивезення і порядок зберігання вантажів установлюються Правилами. Вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

Відповідно до Правил видачі вантажів про прибуття вантажу на станцію призначення залізниця зобов'язана повідомити одержувача в день прибуття вантажу, але не пізніше 12-ї години наступного дня із зазначенням найменування та кількості вантажу, а також роду і кількості вагонів (контейнерів). Порядок і способи повідомлення встановлюються начальником станції спільно з одержувачем. Повідомлення вносяться у Книгу прибуття вантажу форми ГУ-42.

Крім повідомлення про прибуття вантажу станція зобов'язана повідомити одержувача про час подачі вагонів під навантаження або вивантаження не пізніше ніж за дві години до подачі. За угодою між одержувачем і станцією подача може здійснюватися і без попереднього повідомлення. Реєстрація повідомлень про прибуття і подавання вагонів здійснюється станцією в електронному або паперовому вигляді. Повідомлення про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження у паперовому вигляді вносяться у Книгу повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження за встановленою формою ГУ-2 (додаток 7 до Правил користування вагонами і контейнерами). Таким чином, Правилами перевезень передбачено ведення двох Книг прибуття вантажів форми ГУ-42 та Книги повідомлень про час подавання вагонів під навантаження або вивантаження форми ГУ-2.

Позивачем долучено до позовної заяви роздруківку Книги прибуття вантажів за формою ГУ-42, яка ведеться на станції Дарниця в електронному вигляді, та яка містить інформацію, зокрема, про номер вагону, дату і час його прибуття на станцію Дарниця, дату і час повідомлення відповідача про прибуття вагону.

У вказаній книзі міститься інформація про час та дату повідомлення відповідача про прибуття конкретного вагону.

Відповідно до п. 8 Правил користування вагонами у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. В акті вказується час (у годинах та хвилинах) початку та закінчення затримки вагонів і їх номери.

Відповідно до п. 3 Правил складення актів акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема у випадку затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під'їзної колії, порту, підприємства. Акт загальної форми підписується особами, які беруть участь у засвідченні обставин, що стали підставою для складання акта, але не менше як двома особами.

В матеріалах справи наявні акти загальної форми, які складені працівниками станцій призначення.

З огляду на викладене, суд приймає подані позивачем акти загальної форми на віднесення на відповідальність вантажовласника у якості належних та допустимих доказів, що підтверджують факт затримки спірних вагонів на станції призначення (із зазначенням вагонів, часу та дати їх затримки, а також часу та дати закінчення затримки).

За таких обставин, відповідач повинен здійснити оплату за користування вагонами за період їх знаходження на станції призначення (з часу затримки до часу закінчення затримки) відповідно до Правил користування вагонами.

Відповідно до ст. 119 Статуту залізниць України за користування вагонами і контейнерами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під'їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами (контейнерами) та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів (контейнерів), що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами. Зазначена плата вноситься також за час затримки вагонів на станціях призначення і на підходах до них в очікуванні подання їх під вивантаження, перевантаження з причин, що залежать від вантажоодержувача, власника залізничної під'їзної колії, порту, підприємства. За час затримки на коліях залізниці вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, стягується 50 відсотків зазначених розмірів плати. У розрахунках затримка до 30 хвилин не враховується, затримка 30 хвилин і більше враховується як повна година.

Згідно з п. 15 Правил користування вагонами за час перебування на під'їзних коліях та інших місцях незагального користування вагонів, що належать підприємствам чи орендовані ними, плата не вноситься. Якщо такі вагони затримані на станції призначення чи на підходах до неї або на станції відправлення з причин, що залежать від вантажовласника, то плата за користування сплачується в розмірі 50 відсотків.

Згідно з п. 12 Правил користування вагонами загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника. Час до 30 хвилин не враховується, час 30 хвилин і більше враховується як повна година. Причини, які є підставою для нарахування плати за користування вагонами в разі затримки їх на підходах до припортових станцій призначення, зазначаються в актах про затримку вагонів.

Таким чином, на відповідача покладається обов'язок здійснити плату за користування вагонами у випадку, якщо затримання вагонів відбулось з причин, що залежать від відповідача (вантажовласника).

Відповідно до ст. 121 Статуту залізниць України вантажовідправник, вантажоодержувач, порт звільняються від плати за користування вагонами і контейнерами: а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під'їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинним положеннями заборонено виконувати вантажні роботи; б) у разі подання залізницею вагонів (контейнерів) у кількості, що перевищує максимальну переробну спроможність навантажувальних і розвантажувальних пунктів відправника і одержувача; в) у інших випадках, передбачених Правилами.

Відповідно до п. 16 Правил користування вагонами вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами: а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під'їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи; б) у разі подання локомотивом залізниці вагонів і контейнерів на фронти навантаження (вивантаження) у кількості, що перевищує їх максимальну переробну спроможність. Вказана максимальна переробна спроможність визначається за договором між залізницею і вантажовласником; в) разі затримки прийняття залізницею вагонів, які пред'явлено їй до здачі, з причин, що залежать від залізниці. Час такої затримки зазначається у графі "Примітки" Пам'ятки про подавання/забирання вагонів, цей час виключається із загального часу користування вагонами (контейнерами). Причина звільнення від плати за користування вагонами і контейнерами зазначається у графі "Примітки" відомості плати за користування вагонами (контейнерами)

Відповідачем не доведено суду належними та допустимими доказами наявності обставин, що, відповідно до ст. 121 Статуту та п. 16 Правил користування вагонами, є підставами для звільнення відповідача від плати за користування вагонами.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Таким чином, обов'язок доказування законодавчо покладено на сторони.

Відповідачем не було надано суду доказів в спростування обставин, викладених у позові.

Згідно з статтею 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Перевіривши наданий позивачем розрахунок плати за користування відповідачем вагонами та пов'язаними з цим платежами, суд дійшов висновку в його обґрунтованості, у зв'язку з чим позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСХОЛДИНГ" підлягають задоволенню у повному обсязі.

Судовий збір за розгляд справи відповідно до ст. 49 ГПК України покладається на відповідача.

Керуючись статтями 43, 32, 33, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСХОЛДИНГ" (03055, м. Київ, провулок Тбіліський, будинок 4/10, ідентифікаційний код 40799357) на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (03680, м. Київ, вулиця Тверська, будинок 5, ідентифікаційний код 40075815) в особі Регіональної філії "Південно-західна залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (01601, м. Київ, вулиця Лисенка, будинок 6, ідентифікаційний код 40081221) 1 133 961 (один мільйон сто тридцять три тисячі дев'ятсот шістдесят одну) грн. 24 коп. заборгованості, 17 009 (сімнадцять тисяч дев'ять) грн. 42 коп. судового збору.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 03.07.2017 року

Суддя М.Є. Літвінова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.06.2017
Оприлюднено06.07.2017
Номер документу67582871
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/6861/17

Рішення від 26.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 14.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 16.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

Ухвала від 27.04.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Літвінова М.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні