ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
04.07.2017 Справа № 5021/1963/12 Господарський суд Сумської області у складі судді Соп'яненко О.Ю.,
при секретарі судового засідання Середі І.Г.,
за участю представників сторін:
від кредиторів - не з'явились,
представник голови ліквідаційної комісії ТОВ "Підставське" - Бойко Н.К.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду Сумської області матеріали справи № 5021/1963/12
за заявою голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "Підставське"
про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Підставське" (Сумська область, Липоводолинський район, с. Підставки, вул. Радянська, 2, ід. код 34072214),
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду від 25 грудня 2012 року було порушено провадження у даній справі про банкрутство.
Постановою господарського суду від 15 січня 2013 року боржника - ТОВ "Підставське" було визнано банкрутом, на підставі ст. 51 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, діючій до набрання чинності змінами внесеними законом №4212-VI від 22.12.2011), відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Чупруна Є.В.
Ухвалою господарського суду Сумської області від 03 лютого 2015 року було затверджено реєстр вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Підставське"
До суду звернувся ліквідатор ТОВ "Підставське" Чупрун Є.В. з клопотанням № 02-01/5021/1963/12/1 від 13 березня 2017 року про встановлення грошової винагороди та з клопотанням 02-01/5021/1963/12/2 від 13 березня 2017 року та направив до суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута по справі № 5021/1963/12.
Ухвалою господарського суду від 22 червня 2017 року розгляд справи відкладено на 04 липня 2017 року.
20.06.2017 року ліквідатор Чупрун Є.В. подав до суду додаткові пояснення № 02-01/5021/1963/12/1 від 30.05.2017 року та зауважив, що в ході виконання повноважень ліквідатора ТОВ Підставське ним було понесено ряд витрат, про що проінформовано комітет кредиторів та господарський суд.
Як вбачається з матеріалів справи 06.09.2016 року відбулось засідання комітету кредиторів ТОВ Підставське , на якому комітетом кредиторів було затверджено звіт ліквідатора про проведену роботу по ліквідації ТОВ Підставське , затверджено витрати пов'язані, з ліквідацією банкрута, та витрати на оплату послуг ліквідатора.
В судовому засіданні представник ліквідатора надала усні пояснення щодо поданого клопотання № 02-01/5021/1963/12/1 від 13.03.2017 року про встановлення грошової винагороди та просила суд задовольнити подане клопотання в повному обсязі.
З поданого клопотання вбачається, що ліквідатор просить суд встановити грошову винагороду в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень ліквідатора та затвердити:
- звіт про оплату послуг ліквідатора Чупруна Є.В. за період процедури ліквідації ТОВ Підставське (із розрахунку дві мінімальні заробітні плати за кожен місяць виконання повноважень) в сумі 100 221,46 грн.;
- звіт про відшкодування витрат ліквідатора Чупруна Є.В. за період процедури ліквідації ТОВ Підставське в сумі 38 181,53 грн.;
- витрати на оплату послуг юриста (помічника ліквідатора) за договорами ЦПД від 15.01.2013р.; 01.01.2014р.; 01.01.2015р. на загальну суму 58 680 ,00 грн.;
- витрати на оплату послуг по проведенню інвентаризації майна ТОВ Підставське за договором про проведення інвентаризації від 30.04.2013р. в сумі 15 000,00 грн.;
- витрати на оплату послуг по проведення аукціону з продажу майна ТОВ Підставське за договором від 15.12.2014р. в сумі 24 626,85 грн.;
- витрати на оплату послуг за договором про надання бухгалтерських послуг від 01.06.2015р. в сумі 17 304,00 грн.
- витрати на оплату послуг за договором про проведення оцінки майна ТОВ Підставське в сумі 14 400,00 грн.
Отже, витрати ліквідатора та оплата послуг ліквідатора становить 268 413,84 грн.
Відповідно до ч. 10-14 статті 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до набрання чинності змінами, внесеними Законом №4212-VI від 22.12.2011р.) оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею.
Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство.
Кредитори мають право встановлювати і виплачувати арбітражному керуючому за результатами його діяльності додаткову винагороду, розмір якої затверджується господарським судом.
Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.
Враховуючи, що надання послуг професійного (ліцензованого) арбітражного керуючого (ліквідатора) відбувається на платній основі, то послуги ліквідатора повинні бути затверджені та оплачені у будь - якому випадку, незалежно від порядку провадження у справі (загального чи спрощеного).
Зазначена правова позиція узгоджується з позицією Вищого господарського суду України, що викладена у постанові від 31.01.2013р. у справі 5021/2299/2011.
Оплата послуг ліквідатора Чупруна Є.В. за період виконання ним повноважень ліквідатора у даній справі, виходячи із затвердженого рішенням комітету кредиторів складає 99 884,00 грн. Проте, ліквідатор просить суд затвердити оплату послуг ліквідатора в даній справі в сумі 100 221,46 грн., та пояснює, що на розрахунковому рахунку, відкритому в АТ Райффайзен Банк Аваль , обліковувались грошові кошти в сумі 887,74 грн., з яких 550,28 грн. - знято банком за користування пакетом послуг по поточному розрахунковому рахунку, різниця коштів в сумі 337, 46 направлена на часткову оплату послуг ліквідатора за червень 2016р.
Відтак, суд дійшов висновку про задоволення клопотання Чупруна Є.В. в частині затвердження оплати його послуг, а саме в сумі 100 221,46 грн.
Щодо вимог Чупруна Є.В., стосовно відшкодування витрат понесених у ліквідаційній процедурі
06.09.2016 року відбулось засідання комітету кредиторів ТОВ Підставське на якому комітетом кредиторів було затверджено звіт ліквідатора про проведену роботу по ліквідації ТОВ Підставське , затверджено витрати пов'язані з ліквідацією банкрута та витрати на оплату послуг ліквідатора, у наступному вигляді:
- Оплата за проведення інвентаризації майна ТОВ Підставське за договором про проведення інвентаризації від 30.04.2013р. в сумі 15 000,00 грн.;
- Оплата послуг за проведення аукціону з продажу майна ТОВ Підставське за договором від 15.12.2014р. в сумі 24 626,85 грн.;
- Оплата за договором про надання бухгалтерських послуг від 01.06.2015р. - 17 304,00 грн.
- Оплата за договором про проведення оцінки майна ТОВ Підставське - 14 400,00 грн.;
- Оплата послуг ліквідатора за період з 19.11.2012р. частково 06/2016р. - 99 884,00 грн.;
- Оплата витрат понесених ліквідатором - 38 181,53 грн.
У своєму клопотанні ліквідатор просить суд затвердити оплату послуг юриста (помічника ліквідатора) на загальну суму 58 680,00 грн.
Згідно з протоколом зборів комітету кредиторів від 06.09.2016 року комітетом кредиторів відмовлено у затвердженні витрат ліквідатор по цивільно-правовим договорам про залучення помічника ліквідатора від 15.01.2013 року, 15.01.2014 року, 15.01.2015 року на загальну суму 58 680,00 грн.
Суд зауважує, що відповідно до ч.1 ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" арбітражний керуючий має право залучати для забезпечення виконання своїх повноважень на договірних засадах інших осіб та спеціалізовані організації з оплатою їх діяльності за рахунок боржника, якщо інше не встановлено цим Законом чи угодою з кредиторами.
Ліквідатором Чупруном Є.В. на договірних засадах були залучені помічник ліквідатора (юрист) та бухгалтер.
Суд приходить до висновку, що оплата послуг цих залучених спеціалістів в силу приписів ч. 4ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" має бути проведена за рахунок коштів боржника, отже затверджує витрати ліквідатора в цій частині.
Відповідно до пп. г) п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону (черговість задоволення вимог кредиторів) у першу чергу задовольняються, зокрема, витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, у тому числі:
витрати на оплату державного мита;
витрати заявника на публікацію оголошення про порушення справи про банкрутство;
витрати на публікацію в офіційних друкованих органах інформації про порядок продажу майна банкрута;
витрати на публікацію в засобах масової інформації про поновлення провадження у справі про банкрутство у зв'язку з визнанням мирової угоди недійсною;
витрати арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), пов'язані з утриманням і збереженням майнових активів банкрута;
витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їх коштів;
витрати на оплату праці арбітражних керуючих (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) в порядку, передбаченому ст. 27 цього Закону.
До складу ліквідаційних витрат Чупруном Є.В. включені, зокрема, витрати на бензин, поштові витрати, реклама/оголошення, оренда, послуги зв'язку, РКО/судовий збір, технічний супровід, послуги БТІ/нотаріуса на загальну суму 38 181,53 грн.
Суд приходить до висновку, що вимоги ліквідатора Чупруна Є.В. про затвердження витрат, а саме: бензин - 5535,70, оренда - 3412,50грн., послуги зв'язку - 804,00 грн., технічний супровід - 11341,00 грн. на загальну суму 21 093,80 грн. не підлягають задоволенню, оскільки пп. г) ч.1 ст.31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не передбачено відшкодування даних витрат.
Отже, суд дійшов висновку про часткове задоволення клопотання в даній частині, а саме відшкодування витрат понесених ліквідатором Чупруном Є.В. в сумі 17 087,73 грн.
Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку про часткове задоволення клопотання ліквідатора Чупруна Є.В. в частині відшкодування витрат понесених в ліквідаційній процедурі, а саме на суму 147 098,58 грн.
Керуючись статями 1, 3-1, 23, 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, що діяла до набрання чинності змінами, внесеними Законом №4212-VI від 22.12.2011р.), статтями 65, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ухвалив:
1. Клопотання № 02-01/5021/1963/12/1 від 13.03.2017 року ліквідатора Чупруна Є.В. про встановлення грошової винагороди та затвердження звіту про оплату послуг та понесених ліквідатором витрат за період процедури ліквідації - задовольнити частково.
2.Встановити грошову винагороду ліквідатору чупруну Є.В. за виконання повноважень ліквідатора у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
3. Затвердити звіт про оплату послуг ліквідатора Чупруна Є.В. (паспорт НОМЕР_1 виданий Зарічним РВ СМУ УМВС України в Сумській області 01.04.1997 року) у даній справі в сумі 100 221,46 грн.
4. Затвердити звіт про відшкодування витрат, понесених в ліквідаційній процедурі у даній справі в сумі 147 098,58 грн.
5. Копію даної ухвали направити кредиторам, ліквідатору.
Суддя О.Ю. Соп'яненко
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2017 |
Оприлюднено | 11.07.2017 |
Номер документу | 67583471 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Соп`яненко Оксана Юріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні