Справа № 815/3052/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2017 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Стефанова С.О.,
суддів - Катаєвої Е.В., Харченко Ю.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства Зерноконсалт до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство Зерноконсалт (надалі по тексту - позивач або ПП Зерноконсалт ) звернулось до суду з позовом до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області (надалі по тексту - ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області), Державної фіскальної служби України (надалі по тексту - ДФС України), в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області та ДФС України по незабезпеченню автоматичного збільшення суми, на яку ПП Зерноконсалт має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від'ємного значення за червень 2015 року у розмірі 956 571,00 грн. (дев'ятсот п'ятдесят шість тисяч п'ятсот сімдесят одна гривня 00 копійок) у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у визначений термін;
- зобов'язати ДФС України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ПП Зерноконсалт має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на величину від'ємного значення за червень 2015 року у розмірі 956 571,00 грн. (дев'ятсот п'ятдесят шість тисяч п'ятсот сімдесят одна гривня 00 копійок) та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування податку на додану вартість.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 16.07.2015 року ПП Зерноконсалт було подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, в рядку 24 якої, а саме: сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.1 + рядок 23.3) (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного (податкового) періоду) зазначено - 956 571,00 грн. 12.10.2015 року ПП Зерноконсалт подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за червень 2015 року № 08633148. У рядку 24 зазначеного уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість від 12.10.2015 року ПП Зерноконсалт задекларовано суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 956 571,00 грн. Проте, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області відповідне збільшення сум коштів по електронному рахунку ПП Зерноконсалт за уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість від 12.10.2015 року не було здійснено. 09.12.2015 року ПП Зерноконсалт звернулось до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з листом № 54, яким повідомило ДПІ про те, що 12.10.2015 року було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по ПДВ за червень 2015 року №08633148, та просило здійснити збільшення суми коштів в системі електронного адміністрування та надати відповідь у встановлені законодавством строки. Оскільки відповідь на лист № 54 від 09.12.2015 року ПП Зерноконсалт отримано не було, жодних дій з боку ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області за уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість від 12.10.2015 року здійснено не було, позивач повторно 18.05.2016 року листом № 41 звернувся з повідомленням про подання уточнюючого розрахунку та проханням здійснити збільшення суми коштів в системі електронного адміністрування та надати відповідь у встановлені законодавством строки. Відповідь також отримана позивачем не була, причини затримки здійснення збільшення суми коштів по декларації з ПДВ за червень 2015 року залишилися невідомими. У зв'язку з цим, ПП Зерноконсалт 07.04.2017 року знову був направлений запит про здійснення збільшення суми коштів в системі електронного адміністрування на суму у розмірі 956 571,00 грн. ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області направило на адресу ПП Зерноконсалт відповідь від 05.05.2017 року № 3789/10/15-32-12-03-10, яким посилаючись на положення Закону України від 16.07.2015 року №643-УІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість , п. 34 підрозділу 2 розділу XX зазначило, що після обнуління показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації за червень 2015 року та не перераховується надалі у зв'язку з уточненням показників такої звітності. Результати уточнення показників звітності за червень 2015 року у частині збільшення рядка 24 декларації з ПДВ підлягають відображенню в податковій декларації того звітного періоду, в якому було подано уточнюючий розрахунок. Вважаючи зазначені дії ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області неправомірними та незаконними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Від представника відповідачів до суду надійшли письмові заперечення на позов, в яких відповідачі позовні вимоги не визнали та просили суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись в цілому на те, що реєстраційна сума в системі електронного адміністрування може бути збільшена на суму від'ємного значення, що задекларована платником податку виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року, та не підлягає перерахунку у зв'язку з подальшим уточненням показників такої звітності шляхом подання відповідних уточнюючих розрахунків.
Представник позивача у судове засідання з'явилась, відносно розгляду справи в порядку письмового провадження не заперечувала.
Представник відповідачів у судове засідання також з'явилася, відносно розгляду справи в порядку письмового провадження заперечувала.
Вивчивши матеріали справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та заперечення, перевіривши їх доказами, судом встановлені наступні факти та обставини.
16.07.2015 року ПП Зерноконсалт було подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області податкову декларацію з податку на додану вартість за червень 2015 року, в рядку 24 якої, а саме: сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.1 + рядок 23.3) (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного (податкового) періоду) було зазначено - 956 571,00 грн.
12.10.2015 року ПП Зерноконсалт подано до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за червень 2015 року № 08633148. У рядку 24 зазначеного уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість від 12.10.2015 року ПП Зерноконсалт задекларовано суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 956 571,00 грн.
Проте, як зазначає позивач, ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області відповідне збільшення сум коштів по електронному рахунку ПП Зерноконсалт за уточнюючим розрахунком податкових зобов'язань з податку на додану вартість від 12.10.2015 року не було здійснено.
09.12.2015 року ПП Зерноконсалт звернулось до ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області з листом № 54, яким повідомило ДПІ про те, що 12.10.2015 року було подано уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань по ПДВ за червень 2015 року №08633148, та просило здійснити збільшення суми коштів в системі електронного адміністрування та надати відповідь у встановлені законодавством строки (а.с. 26).
Як зазначив позивач, ПП Зерноконсалт 07.04.2017 року повторно був направлений запит про здійснення збільшення суми коштів в системі електронного адміністрування на суму у розмірі 956 571,00 грн. (а.с. 27).
ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області направило на адресу ПП Зерноконсалт відповідь від 05.05.2017 року № 3789/10/15-32-12-03-10, в якій, посилаючись на положення Закону України від 16.07.2015 року №643-УІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість , п. 34 підрозділу 2 розділу XX зазначило, що після обнуління показників формули реєстраційна сума збільшується на суму від'ємного значення, що задекларована платником податків виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації за червень 2015 року та не перераховується надалі у зв'язку з уточненням показників такої звітності. Результати уточнення показників звітності за червень 2015 року у частині збільшення рядка 24 декларації з ПДВ підлягають відображенню в податковій декларації того звітного періоду, в якому було подано уточнюючий розрахунок (а.с. 28-29).
Не погоджуючись із вищезазначеними діями ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області, позивач оскаржив їх до суду.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Вирішуючи спір по суті, суд виходив з наступного.
Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість (далі ПДВ) визначено статтею 200 1 розділу V Податкового кодексу України, якою було доповнено вказаний Кодекс згідно Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-УІІ Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , що набрав законної сили з 01.01.2015 року.
Так, згідно п. 200-1.1, п. 200-1.2 ст. 200-1 Податкового кодексу України (в редакції до 29.07.2015 року) система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку: суми податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних; суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України; суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України. Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
На виконання приписів вказаної норми Податкового кодексу України постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - Порядок № 569) було затверджено Порядок електронного адміністрування ПДВ, яким визначено механізм відкриття та закриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість (далі - податок), особливості складення податкових накладних та розрахунків коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних (далі - розрахунки коригування) у такій системі, а також механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням зазначених рахунків.
Правове регулювання порядку визначення та відображення сум від'ємного значення податку на додану вартість, а також порядку збільшується значення суми податку, на яку можливо зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, визначено Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-УІ (із змінами доповненнями) та Порядком заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 року N 966 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин).
29 липня 2015 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування податку на додану вартість від 16 липня 2015 року № 643-VII, яким внесено зміни щодо порядку реєстрації суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України (в редакції від 29 липня 2015 року) встановлено, що платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (8Накл), обчислену за такою формулою: SНакл = SНаклОтр + SМитн - SПопРах - SНаклВид - SВідшкод - SПеревищ, де: SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковими накладними, складеними платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 цього Кодексу та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних, та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних: SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України; SПопРах - загальна сума поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника; SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунками коригування до таких податкових накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних; SВідшкод - загальна сума податку, заявлена платником до бюджетного відшкодування з урахуванням сум коригувань, проведених за результатами перевірок; SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пп. 8 п. 5 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 23.09.2014 року № 966, рядок 20.2 передбачений для відображення суми залишку від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів, на яку збільшено розмір суми податку, визначеної пунктом 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рядок 20.2 заповнюється в звітному (податковому) періоді, в якому було здійснено таке збільшення, та значення рядка 20.2 відповідає значенню рядка 27.
Згідно з пунктом 33 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України за вибором платника податку, який він відображає у заяві, що подається у складі податкової декларації, непогашені залишки сум податку на додану вартість, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 цього Кодексу, та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року:
а) або без проведення перевірок, передбачених статтею 200 цього Кодексу, збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту у податковій декларації за звітний (податковий) період, в якому було здійснено таке збільшення.
Суми такого від'ємного значення та/або бюджетного відшкодування можуть бути перевірені контролюючим органом у загальновстановленому порядку;
б) або підлягають поверненню платнику у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла станом на 31 грудня 2014 року.
Системно аналізуючи наведені норми, суд приходить до висновку, що збільшення розміру суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначену пунктом 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу за рахунок сум заявлених платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року, задекларованих до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року в рахунок зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість наступних звітних (податкових) періодів, від'ємного значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 цього Кодексу та залишок від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 1 лютого 2015 року або повернення платнику податків вказаних сум у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу у редакції, що діяла станом на 31 грудня 2014 року здійснюється за вибором платника податку.
Відповідно до пп. 4 п. 34 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-УІ, зареєстрованим платникам податку суми податку, на яку такий платник має право зареєструвати податкові накладні / розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) автоматично збільшується контролюючим органом до 31 липня 2015 року для платників податків, що застосовують звітний (податковий) період місяць, без проведення перевірок, передбачених ст. 200 ПКУ, на суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, та суму непогашеного від'ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів на кінець поточного звітного (податкового) періоду, що зазначено в податковій звітності з податку на додану вартість, у якій відображаються розрахунки з бюджетом та/або відображаються операції, що стосуються спеціального режим) оподаткування відповідно до ст. 209 ПКУ, за червень 2015 року.
На таку суму платником податку збільшується розмір суми податкового кредит) за звітний (податковий) період (липень 2015 року).
Згідно п. 9 2 Порядку № 569 після закінчення перехідного періоду, зазначеного у пункті 1 цього Порядку:
1) ДФС автоматично збільшує розмір суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначеної відповідно до пункту 9 цього Порядку, на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців / чотири квартали, та на запит платника податку інформує його про суму збільшення шляхом надсилання електронного повідомлення. Сума такого збільшення щокварталу підлягає автоматичному перерахунку ДФС шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком з урахуванням середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/чотири квартали, станом на дату перерахунку. На запит платника податку ДФС інформує його про результати такого перерахунку шляхом надсилання електронного повідомлення;
2) сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування, визначена відповідно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збільшується на суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з податку. На суму такого збільшення: зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету в звітному (податковому) періоді, або збільшується сума від'ємного значення, задекларована в звітному (податковому) періоді; помилково та/або надміру сплачені грошові зобов'язання з податку вважаються погашеними.
За змістом приписів п. 10 Порядку № 569 ДФС: 1) обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі; 2) оприлюднює на офіційному веб-сайті алгоритми обрахунку показників формули обчислення зазначеної суми та джерела їх формування.
Так, 30 липня 2015 року Державна фіскальна служба України повідомила план заходів ДФС для забезпечення реалізації норм Закону України N 643-УІІІ з удосконалення системи електронного адміністрування ПДВ, в розділі III якого передбачено обнуління показників та перерахунок суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН), для зареєстрованих платників податку, зокрема:
- з 00 годин 00 хвилин 3 серпня 2015 року (на початок третього робочого дня після дня набрання чинності Законом N 643) ДФС буде проведено обнуління суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА" Накл), сформовану відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 та пункту 34 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, та значення усіх її складових, визначених Податковим кодексом України, крім показників "СУМА" НаклОтр, "СУМА" Мита та "СУМА" НаклВид, що були сформовані, починаючи з 1 липня 2015 року;
- протягом 3 серпня 2015 року (третього робочого дня після дня набрання чинності Законом N 643) сума "СУМА" Накл зареєстрованим платникам податку збільшиться на:
- суму середньомісячного розміру сум ПДВ, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених або розстрочених за останні 12 звітних місяців/4 квартали ("СУМА" овердрафт);
- суму помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань з ПДВ станом на 01.07.2015 ("СУМА" Перепл);
- суму від'ємного значення податку, непогашеного станом на 01.07.2015 та задекларованого платником у рядках 24 та 31 податкової декларації з ПДВ за червень 2015 року;
- суму залишків коштів на електронних рахунках платників у системі електронного адміністрування ПДВ станом на початок робочого дня 3 серпня 2015 року за вирахуванням сум, заявлених платником у складі податкової звітності з податку за звітний (податковий) період за червень 2015 року до перерахування з електронного рахунку до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника відповідно до пункту 200 1.6 статті 200 1 цього Кодексу, також така сума зменшується на суму податкових зобов'язань, задекларованих платником за звітний (податковий) період за червень 2015 року / II квартал 2015 року;
- на кінець третього робочого дня після дня набрання чинності Законом № 643 сума податку, на яку платник має право зареєструвати податкову накладну/розрахунок коригування в ЄРПН ("СУМА" Накл), буде обрахована на підставі оновлених значень усіх її складових та інших показників, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200-1.3 статті 200-1 Податкового кодексу України.
Таким чином, реєстраційна сума в системі електронного адміністрування може бути збільшена на суму від'ємного значення, що задекларована платником податку виключно у рядках 24 та 31 податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2015 року, та не підлягає перерахунку у зв'язку з подальшим уточненням показників такої звітності шляхом подання відповідних уточнюючих розрахунків.
Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 04.10.2016 року № К/800/8495/16 (справа № 820/10524/15) та в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 17.05.2017 року № К/800/30657/16 (справа № 818/586/16).
Як встановлено судом, згідно поданої податкової декларації з податку на додану вартість ПП Зерноконсалт за червень 2015 року, платником було відображено значення рядка 24 Сума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 22.1 + рядок 23.3) (переноситься до рядка 20.1 наступного звітного (податкового) періоду) у розмірі 0 грн. В свою чергу, уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок був поданий ПП Зерноконсалт лише 08.10.2015 року.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що вимога позивача щодо збільшення суми від'ємного значення, на яку збільшується значення суми податку, на яку ПП Зерноконсалт має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки корегування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, з урахуванням поданого уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань від 08.10.2015 року на суму непогашеного від'ємного значення на 956571 грн. є безпідставною.
Згідно з ч. 2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Оцінка поданих особами, які беруть участь в адміністративній справі та самостійно зібраних судом в порядку ст. 11 КАС України доказів в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, здійснюється судом за правилами ч.2 ст.71 КАС України в порядку, що встановлений ст.86 цього кодексу.
Таким чином, на підставі ст.10 КАС України, згідно якої, усі учасники адміністративного процесу є рівними та ст.11 КАС України, згідно якої розгляд і вирішення справ у адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними доказів, з'ясувавши обставини у справі; перевіривши всі доводи і заперечення сторін та надавши правову оцінку наданим доказам, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог приватного підприємства Зерноконсалт до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області та Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії, а тому в їх задоволенні слід відмовити.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні адміністративного позову приватного підприємства Зерноконсалт до державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Головуючий суддя С.О. Cтефанов
Судді Е.В. Катаєва
ОСОБА_1
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2017 |
Оприлюднено | 09.07.2017 |
Номер документу | 67617487 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні