Постанова
від 20.06.2017 по справі 808/1522/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2017 року 17 год 15 хв. Справа № 808/1522/17 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазаренка М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фьюче ЛТД" про стягнення коштів за податковим боргом

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі іменується - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фьюче ЛТД" (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача на користь УК у м. Запоріжжя/Вознесенівс./ (код одержувача 38025409 в ГУДКС України у Запорізькій області МФО 813015) кошти у сумі податкового боргу з податку на нерухоме майно у сумі 16 257,47 грн. (код платежу 18010400 на р/р 31419513700007), з земельного податку з юридичних осіб у сумі 23 275,96 грн. (код платежу 18010500 на р/р 33216811700007), на користь УК в Олександрівському районі м. Зап./Олекс./ (код одержувача 38025440 в ГУДКС України у Запорізькій області МФО 813015) з податку на нерухоме майно у сумі 457,07 грн. (код платежу 18010400 на р/р 31413513700003), з земельного податку з юридичних осіб у сумі 7 068,68 грн (код платежу 18010500 на р/р33210811700003).

В обґрунтування вимог позивач зазначає, що ТОВ " Фьюче ЛТД" має податковий борг перед бюджетом, який виник в результаті несплати відповідачем узгодженої суми грошових зобов'язань, самостійно визначених та донарахованих податковим органом. Зазначає, що позивачем вживались, передбачені нормами Податкового кодексу України заходи щодо стягнення з підприємства заборгованості, однак, направлені на адресу підприємства податкові вимоги залишились без виконання. Враховуючи, що на сьогодні податковий борг відповідача є не погашеним до бюджету, ГУ ДФС у Запорізькій області просить стягнути його в судовому порядку.

Ухвалою судді від 01.06.2017 відкрито провадження в адміністративній справі №808/1522/17, закінчено підготовче провадження та призначений судовий розгляд на 20.06.2017.

У судове засідання 20.06.2017 не прибув представник позивача, надіслав до суду клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує.

Відповідач у судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання. Будь-яких заяв або клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.

За змістом ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин або без повідомлення ним про причини неприбуття розгляд справи не відкладається і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Згідно з ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Відповідно до ст.41 КАС України у зв'язку із неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з'ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з даними облікової картки платника податків, Товариство з обмеженою відповідальністю Фьюче ЛТД має податковий борг з податку на нерухоме майно у розмірі 16 732,54 грн. та з земельного податку з юридичних осіб у розмірі 30 374,64 грн.

Заборгованість з податку на нерухоме майно, яка обілковується у Запорізькій ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області виникла на підставі поданої підприємством декларації № 9020166975 від 19.02.2017, за якою підприємством не сплачено 16 187,52 грн.

Крім того, відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нараховано пеню у розмірі 69,95грн.

Заборгованість з податку на нерухоме майно, яка обілковується в ДПІ в Олександрівському районі ГУ ДФС у Запорізькій області виникла на підставі поданої підприємством декларації № 9019011916 від 17.02.2016, за якою підприємством не сплачено 472,25 грн.

Крім того, відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нараховано пеню у розмірі 2,82.

Заборгованість по земельному податку з юридичних осіб, яка обліковується в ДПІ у Олександрівському районі Головного управління ДФС у Запорізькій області виникла на підставі поданої відповідачем до податкового органу декларації з земельного податку № 1500005375 від 19.02.2015, за якою підприємством не сплачено 2 441,64 грн., а також декларації з земельного податку № 9020161670 від 19.02.2016, за якою підприємством не сплачено 3 502,17 грн.

Крім того, заборгованість по земельному податку виникла також на підставі податкового повідомлення-рішення № 0003051200 від 28.11.2016 на суму 234,94 грн., винесеного на підставі акту перевірки відповідача № 187/12-01/22119167 від 09.11.2016.

Податкове повідомлення - рішення було направлене засобами поштового зв'язку на адресу відповідача та отримане ним 01.12.2016.

Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нараховано пеню у розмірі 919,93 грн.

Заборгованість по земельному податку з юридичних осіб, яка обліковується в Запорізькій об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області виникла на підставі поданих відповідачем до податкового органу декларацій із земельного податку № 9020995366 від 19.02.2017, за якою підприємством не сплачено 15 894,89 грн. (по строку сплати на 30.09.2016, 30.10.2016, 30.11.2016, 30.12.2016, 30.01.2017), а також № 9020088064 від 15.02.2017, за якою підприємством не сплачено 5 538,29 грн. (по строку сплати на 02.03.2017, 30.03.2017, 30.04.2017).

Крім того, податковим органом були винесені щодо відповідача податкові повідомлення-рішення № 0010891202 від 16.08.2016 на суму 371,82 грн., на підставі акту перевірки відповідача № 257 від 12.08.2016, та № 0010901202 від 16.08.2016, яким застосовано штрафну санкцію у розмірі 8 334,04 грн., заборгованість з урахуванням часткової сплати складає 1 146,52 грн.

Податкові повідомлення - рішення були направлені засобами поштового зв'язку на адресу відповідача та отримані ним 16.08.2016.

Відповідно до п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань відповідачу нараховано пеню у розмірі 324,46 грн.

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України передбачено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Відповідно до п. 57.3. ст. 57 Податкового кодексу України зазначено, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У відповідності до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Самостійно визначені та донараховані податковим органом зобов'язання з податку на нерухоме майно у розмірі 16 732,54 та по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 30 374,64 ТОВ Фьюче ЛТД не сплачені у встановлені законом строки та набули статусу податкового боргу.

Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктами 59.1 та 59.3 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

З метою погашення податкового боргу, відповідачу Державною податковою інспекцією у Олександрівському районі м. Запоріжжя була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкова вимога №330/10/08-26 від 09.01.2014 та вручена адресату 18.01.2014. Запорізькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області відповідачу була направлена рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення податкова вимога №1927-17 від 23.05.2016 та вручена адресату 30.05.2016 .

Відповідно до пп. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України, від 29.12.2010, № 1244 "Про Деякі питання реалізації статті 95 Податкового кодексу України" встановлений Порядок, яким визначений механізм стягнення готівки, яка належить платникові податків, у рахунок погашення його податкового боргу, а саме:

згідно п.2 - „Вилучення готівки у платника податків у рахунок погашення його податкового боргу здійснюється працівниками органу державної податкової служби (далі - працівники) з урахуванням вимог пунктів 95.2 - 95.4 статті 95 Податкового кодексу України".

згідно п. 3 - „Під час вилучення готівки працівники рахують наявні кошти. У разі коли обсяг готівки у платника податків перевищує суму його податкового боргу, вилученню підлягає готівка на суму боргу".

згідно п.4. - „У рахунок погашення податкового боргу спрямовується також готівка, виявлена працівниками у касі платника податків, у тому числі в скриньці реєстратора розрахункових операцій, та в інших місцях зберігання коштів".

згідно п.5,6 - „За результатами вилучення готівки складається акт встановленої форми. Вилучена готівка в національній валюті вноситься працівником до банку для перерахування до відповідного бюджету в день її стягнення, а в разі неможливості такого внесення - на наступний робочий день. Готівка в іноземній валюті передається банку або іншій фінансовій установі, що має право на реалізацію іноземної валюти, у зазначений строк для її продажу відповідно до законодавства та подальшого перерахування згідно з вимогами абзацу першого цього пункту".

Зважаючи на вищевикладене погашення податкового боргу згідно чинного законодавства здійснюється за рішенням суду, як з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника так і за рахунок готівки.

На підставі викладеного, суд вважає вимоги позивача по стягненню з відповідача податкової заборгованості у вказаному розмірі обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 94, 158, 161-163 Кодексу адміністративного судовчинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов - задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків Товариства з обмеженою відповідальністю "Фьюче ЛТД", код ЄДРПОУ 22119167, у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що належить такому платнику податків

податковий борг у сумі 16 257 (шістнадцять тисяч двісті п'ятдесят сім) гривень 47 (сорок сім) коп. з податку на нерухоме майно за наступними реквізитами: р/р 31419513700007, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: УК у м. Запоріжжя/Вознесенівс./18010400; код ЄДРПОУ 38025409, МФО 813015;

. податковий борг у сумі 23 275 (двадцять три тисячі двісті сімдесят п'ять) гривень 96 (дев'яносто шість) коп. з земельного податку з юридичних осіб за наступними реквізитами: р/р 33216811700007, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: УК у м. Запоріжжя/Вознесенівс./18010500; код ЄДРПОУ 38025409, МФО 813015;

податковий борг у сумі 475 (чотириста сімдесят п'ять) гривень 07 (сім) коп. з податку на нерухоме майно за наступними реквізитами: р/р 31413513700003, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: УК у Олександрівському районі м. Запоріжжя/Олекс./18010400; код ЄДРПОУ 38025440, МФО 813015;

податковий борг у сумі 7 098 (сім тисяч двісті дев'яносто вісім) гривень 68 (шістдесят вісім) коп. з з земельного податку з юридичних осіб за наступними реквізитами: р/р 33210811700003, банк - ГУДКСУ у Запорізькій області, отримувач: УК у Олександрівському районі м. Запоріжжя/Олекс./18010500; код ЄДРПОУ 38025440, МФО 813015.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції

Суддя М.С. Лазаренко

Дата ухвалення рішення20.06.2017
Оприлюднено10.07.2017
Номер документу67632079
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/1522/17

Постанова від 20.06.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні