ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 червня 2017 року № 826/6572/17
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вєкуа Н.Г., розглянувши в скороченому провадженні адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДФС у Дніпропетровській області до Підприємства Надія Всеукраїнської організації інвалідів Союз організацій інвалідів України про стягнення податкової заборгованості у розмірі 44 582,93 грн. , В С Т А Н О В И В:
Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Підприємства Надія Всеукраїнської організації інвалідів Союз організацій інвалідів України , в якому просить стягнути з рахунків підприємства Надія ВОІ СОІУ податковий борг у сумі 44582,93 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що у зв'язку з несплатою в установлені терміни сум грошових зобов'язань у відповідача виникла заборгованість перед Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області на суму 44582,93 грн. Заборгованість у добровільному порядку відповідачем не погашена. Позивач просить суд стягнути з відповідача заборгованість.
Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав.
Відповідно до статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження. Суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає наступне.
На обліку в Кам'янській ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області з 21.07.2003 року перебуває як платник податків за неосновним місцем обліку (стан 17) Підприємство Надія ВОІ СОІУ код ЄДРПОУ 30299063. Підприємство Надія ВОІ СОІУ зареєстровано з 13.04.1999 р. в ДПІ у Подільському районі ГУ ДФС у м. Києві, як платник податків за основним місцем обліку. Основний вид діяльності: відновлення відсортованих відходів.
В інтегрованій картці платника станом на 20.03.2017 року за Підприємством Надія ВОІ СОІУ (код 30299063) обліковується податковий борг з земельного податку з юридичних осіб, який не був заявлений до суду, на загальну суму 44 582,93 грн., який виник в результаті несплати у встановлені терміни сум грошових зобов'язань, самостійно задекларованих зобов'язань, згідно податкового розрахунку земельного податку № 1600013727 від 22.02.2016 року, а саме: за жовтень 2016 року в розмірі 14 841,93 грн. (згідно декларації нараховано 14 870,50 грн., сума частково погашена платником податку у розмірі 28, 57 грн., залишок несплаченої задекларованої суми складає 14 841,93 грн.), за листопад 2016 року в розмірі 14 870,50 грн. та за грудень 2016 року в розмірі 14 870, 50 грн.
Згідно з довідкою-розрахунком боргу, складеною позивачем, за підприємством Надія ВОІ СОІУ обліковується заборгованість (недоїмка) із земельного податку у розмірі 44 582,93 грн.
Згідно з визначенням підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України встановлює, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 57.3 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Матеріали справи підтверджують, що спірна сума заборгованості із земельного податку виникла внаслідок несплати у встановлені терміни сум грошових зобов'язань, самостійно задекларованих зобов'язань, згідно податкового розрахунку земельного податку від 22.02.2016 № 1600013727.
З урахуванням вимог ст. 56,57 Податкового кодексу України, в зв'язку з несплатою Підприємством Надія ВОІ СОІУ грошові зобов'язання набули статусу податкового боргу.
Статтею 67 Конституції України та ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Суд встановив, що позивач надіслав відповідачу податкову вимогу від 06.12.2016 р. №8206-17; поштове відправлення, в якому надіслано податкову вимогу, не отримано та відповідно рекомендованого повідомлення про поштове відправлення повернуто на адресу контролюючого органу.
Згідно п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі, якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу платника податку, що існує на день погашення.
Відповідно до п.60.6 ст.60 Податкового кодексу України, якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане (вручене) повідомлення - рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення - рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається (не вручається).
За правилами пункту 58.3 статті 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Згідно пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів та продаж майна платника податків проводяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Пунктом 95.3 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Докази, які б підтверджували сплату спірної суми податкового боргу на момент вирішення спору, у справі відсутні, що є підставою для його стягнення у судового порядку.
Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Частина перша статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5, 6 частини першої статті 183 2 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163, 183 2 , 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Головного управління ДФС у Дніпропетровській області задовольнити повністю.
Стягнути з Підприємства Надія ВОІ СОІУ (код ЄДРПОУ 30299063) заборгованість у розмірі 44 582,93 грн. (сорок чотири тисячі п'ятсот вісімдесят дві гривні дев'яносто три копійки) по земельному податку з юридичних осіб ( код платежу 18010500, відділення Державного казначейства у м. Кам'янському, код ЄДРПОУ 38028588,назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012/, р/р 33218811700013).
Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Н.Г. Вєкуа
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.06.2017 |
Оприлюднено | 11.07.2017 |
Номер документу | 67632855 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вєкуа Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні