Рішення
від 05.07.2017 по справі 903/381/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05 липня 2017 р. Справа № 903/381/17

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Алекмір Енерджі", м. Ківерці, Волинської області

до Alexandr Somov Alter Markt 3 (Олександр ОСОБА_1 Маркт 3), м. Золінген, Федеративна Республіка Німеччина

про стягнення 911 євро, що в гривневому еквіваленті становить 26 447,33 грн.,

Суддя Якушева І.О.,

при секретарі судового засідання Хомич О.В.

за участю представників:

від позивача: ОСОБА_2 (дов. б/н від 24.04.2017р.),

від відповідача: н/з

Суть спору: позивач в позовній заяві просить стягнути з відповідача 911 євро, що в гривневому еквіваленті становить 26 447, 33 грн. заборгованості за товар, за переданий на підставі контракту №2015-08 від 03.08.2015р.

На обґрунтування позовних вимог позивач посилається на невиконання відповідачем умов контракту №2015-08 від 03.08.2015р. щодо повного та своєчасного розрахунку за товар.

Ухвалою суду від 05.05.2017р. було порушено провадження у справі, розгляд справи призначено на 31.05.2017р.; зобов'язано позивача подати суду докази правосуб'єктності відповідача (сертифікат реєстрації, витяг з торгового реєстру тощо); зобов'язано відповідача подати суду обґрунтовані письмові пояснення на заявлений позов, докази на їх підтвердження; докази правосуб'єктності (сертифікат реєстрації, витяг з торгового реєстру, тощо).

Ухвалу суду було надіслано сторонам у справі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Станом на 31.05.2017р. в матеріалах справи були відсутні відомості про належне повідомлення відповідача- Alexandr Somov Alter Markt 3 (Олександр ОСОБА_1 Маркт 3), м. Золінген, Федеративна Республіка Німеччина про судовий розгляд 31.05.2017р.

В судове засідання 31.05.2017р. представник відповідача не з'явився.

Ухвалою суду від 31.05.2017р. розгляд справи було відкладено на 05.07.2017р. у зв'язку із відсутністю доказів належного повідомлення відповідача про судовий розгляд, необхідністю витребування додаткових пояснень та доказів.

Ухвалу суду було надіслано відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

В судове засідання 05.07.2017р. представник відповідача не з'явився.

05.07.2017р. відповідач на адресу господарського суду по електронній пошті надіслав лист б/н від 03.07.02017р., в якому повідомляє про те, що йому відомо про розгляд 05.07.2017р. в господарському суді Волинської області справи № 903/381/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Алекмір Енерджі", м. Ківерці, Волинської області до Alexandr Somov Alter Markt 3 (Олександр ОСОБА_1 Маркт 3), м. Золінген, Федеративна Республіка Німеччина про стягнення 911 євро. Просить суд розглядати справу за відсутності відповідача за матеріалами, наявними у справі. Також повідомляє про те, що відповідач є приватним підприємцем згідно з законодавством Федеративної Республіки Німеччини. Реєстрація підприємницької діяльності була проведена 05.08.20004р.

В судовому засіданні 05.07.2017р. представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити, також просив приєднати до матеріалів справи копію з перекладом повідомлення про реєстрацію відповідача як підприємця за формою GewA1 від 05.08.2004р., яке судом задоволено.

Враховуючи лист відповідача б/н від 03.07.02017р., в якому він повідомляє про те, що йому відомо про судовий розгляд, та клопотання відповідача про розгляд справи за його відсутності, справу відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України розглянуто за відсутності відповідача, за наявними матеріалами.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, господарський суд

в с т а н о в и в:

03.08.2015р. між ТзОВ "Алекмір Енерджі" як продавцем і Alexandr Somov Alter Markt 3 (Олександр ОСОБА_1 Маркт 3) як покупцем було укладено контракт №2015-08, згідно з п.1.1. якого продавець зобов'язувався поставити та продати, а покупець - прийняти та оплатити брикети з тирси, палети з тирси, надалі - товар.

До контракту №2015-08 від 03.08.2015р. укладено додатки № 1 від 26.12.2016р., № 2 від 01.01.2017р.

Відповідно до п. 2.1., 2.2. контракту (в редакції змін, внесених додатковою угодою №2 від 01.01.2017р. до контракту) поставка товару здійснюється на умовах FCA або DAP згідно з правилами Інкотермс-2010. Конкретний базис поставки вказується в інвойсі на кожну окрему партію товару. Поставка товару здійснюється автомобільним транспортом. Партією вважається відправлений по одній митній декларації товар. Відвантаження товару здійснюється відповідно до інструкцій продавця, а також за реквізитами продавця товару. Датою поставки товару на умовах FCA вважається дата прийому вантажу до перевезення автомобільним транспортом, наданим покупцем, зазначена в CMR з відмітками митної служби країни експортера - України. Датою поставки товару на умовах DAP вважається дата прибуття автомобільного транспорту з вантажем до пункту призначення.

Згідно із п. 3.3. контракту оплата товару здійснюється в євро із зарахуванням на валютний рахунок продавця, у відповідності з замовленими та відвантаженими об'єктами товару, на основі рахунку продавця.

Пунктом 3.1. контракту до 01.01.2017р. встановлювався строк оплати товару - не пізніше 30 днів з моменту завантаження.

Згідно з п. 3.1. додатку №2 від 01.01.2017р. до контракту оплата товару має бути здійснена на протязі 14 календарних днів з моменту поставки товару.

Пунктом 8.4. контракту №2015-08 від 03.08.2015р. сторони встановили, що копія, надіслана по інтернет-пошті може бути підписана на кожній сторінці. Всі копії, підтверджені і надіслані належним чином будуть вважатися оригіналами документів.

На виконання умов контракту №2015-08 від 03.08.2015р. позивач передав відповідачу товару на загальну суму 41097,60 євро, що підтверджується міжнародними товарно-транспортними накладними CMR № 500928 від 13.08.2015р., CMR № 202799 від 02.10.2015р., CMR № 26.09.2016р., CMR № 301856 від 13.10.2016р., CMR № 021016 від 20.10.2016р., CMR № 011016 від 20.10.2016р., CMR № 423336 від 24.10.2016р., CMR № 0000986 від 25.10.2016р., CMR № 0042712 від 25.10.2016р., CMR № 0042711 від 25.10.2016р., CMR № 262195 від 26.10.2016р., CMR № 280916 від 23.12.2016р., CMR № 965287 від 25.01.2017р.

Враховуючи п. 3.1. контракту №2015-08 від 03.08.2015р., оплата товару за міжнародними товарно-транспортними накладними CMR № 500928 від 13.08.2015р., CMR № 202799 від 02.10.2015р., CMR № 26.09.2016р., CMR № 301856 від 13.10.2016р., CMR № 021016 від 20.10.2016р., CMR № 011016 від 20.10.2016р., CMR № 423336 від 24.10.2016р., CMR № 0000986 від 25.10.2016р., CMR № 0042712 від 25.10.2016р., CMR № 0042711 від 25.10.2016р., CMR № 262195 від 26.10.2016р., CMR № 280916 від 23.12.2016р. мала здійснюватись не пізніше 30 днів після завантаження товару.

Враховуючи п.3.1. контракту в редакції змін, внесених додатковою угодою №2 від 01.01.2017р. до контракту, оплата товару за міжнародною товарно-транспортною накладною CMR № 965287 від 25.01.2017р. мала здійснюватись на протязі 14 календарних днів з моменту поставки товару.

Як вбачається з копії міжнародної товарно-транспортної накладної CMR № 965287 від 25.01.2017р., товар за цією накладною поставлявся на умовах FCA.

Відповідно Міжнародних правил тлумачення торгових термінів "Інкотермс-2010" термін FCA "франко-перевізник" означає, що продавець вважається тим, хто виконав своє зобов'язання по поставці товару, який пройшов митне очищення для ввезення, з моменту передачі його в розпорядження перевізника в обумовленому пункті.

Відповідно терміну FCA Міжнародних правил "Інкотермс-2010" перевізник означає особу, яка на підставі договору перевезення зобов'язується здійснити або забезпечити перевезення товару залізницею, автомобільним, повітряним, морським або внутрішнім водним транспортом або в змішаному перевезенні.

Таким чином, обов'язок продавця щодо передачі товару покупцю закінчується обов'язком останнього передати його в розпорядження перевізника в обумовленому пункті.

Оглядом копії міжнародно транспортної - накладної №965287 від 25.01.2017р. встановлено, що на ній міститься відмітка перевізника про прийняття товару до перевезення.

З огляду на викладене, слід вважати, що позивач виконав свій обов'язок та передав товар відповідачу за міжнародно транспортною - накладною № 965287 від 25.01.2017р.

Відповідач вартість переданого йому товару оплатив частково - на суму 40 186,60 євро, що підтверджується копіями платіжних доручень в іноземній валюті від 21.08.2015р., від 15.10.2015р., від 07.10.2016р., від 21.10.2016р., від 07.11.2016р., від 02.03.2017р.

Таким чином, заборгованість відповідача перед позивачем за переданий на підставі контракту №2015-08 від 03.08.2015р. товар на час розгляду справи становить 911 євро, що в гривневому еквіваленті становить 26 447, 33 грн.

Доказів, які б спростовували заборгованість в розмірі 911 євро або доказів її оплати, відповідач суду не надав.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно із ст.ст. 526, 599 Цивільного кодексу України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства.

Зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до ст. 655 ЦК України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.

У зв'язку із неоплатою відповідачем вартості отриманого товару вимога позивача про стягнення з відповідача 911 євро, що в гривневому еквіваленті становить 26 447,33 грн., заборгованості обґрунтована і підлягає до задоволення.

Відповідно до п. 7.1. додатку №2 від 01.01.2017р. до контракту сторони узгодили, що всі спори і розбіжності, які будуть виникати в результаті виконання цього контракту чи у зв'язку з ним, підлягають вирішенню шляхом взаємних переговорів. У випадку недосягнення взаємної згоди, спір підлягає вирішенню в господарському суді Волинської області в м. Луцьк, Україна у відповідності з процесуальним правом України, при цьому застосовується матеріальне право України. Місце проведення засідань - м. Луцьк, мова судочинства - українська.

У відповідності із ст. 38 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" спори, що виникають між суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності, іноземними суб'єктами господарської діяльності у процесі такої діяльності можуть розглядатися судами України, а також за згодою сторін спору Міжнародним комерційним арбітражним судом та Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України та іншими органами вирішення спору, якщо це не суперечить чинним законам України або передбачено міжнародними договорами України.

Згідно зі ст. 4 ГПК України господарський суд вирішує господарські спори на підставі Конституції України, цього Кодексу, інших законодавчих актів України, міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_2 України.

Якщо в міжнародних договорах України, згода на обов'язковість яких надана Верховною ОСОБА_2 України, встановлені інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору.

За статтею 76 Закону України "Про міжнародне приватне право" суди можуть приймати до свого провадження і розглядати будь-які справи з іноземним елементом, зокрема у випадку, якщо сторони передбачили своєю угодою підсудність справи з іноземним елементом судам України, крім випадків виключної підсудності у справах з іноземним елементом, передбачених у статті 77 цього Закону.

Таким чином, якщо сторони передбачили своєю угодою підсудність справи з іноземним елементом судам України, крім випадків виключної підсудності (пункт 1 частини 1 статті 76 Закону України "Про міжнародне приватне право") спір підлягає вирішенню в господарських судах України з урахуванням вимог розділу III ГПК. (абз. 6 п. 1 роз'яснення президії Вищого господарського суду України від 31.05.2002 N 04-5/608 "Про деякі питання практики розгляду справ за участю іноземних підприємств і організацій").

З огляду на викладене, спір, який виник між сторонами у справі, підсудний господарському суду Волинської області.

У зв'язку із задоволенням позову на відповідача на підставі до ст.49 ГПК України покладаються судові витрати по справі.

Керуючись ст.ст. 526, 599, 655, 625 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Alexandr Somov Alter Markt 3 (Олександр ОСОБА_1 Маркт 3) (D 42651, Федеративна Республіка Німеччина, м. Золінген, Кьолнер штрассе, 115-119, банк: Commerzbank (Dresdner Bank) AG Filiale Solingen, рахунок: № НОМЕР_1, НОМЕР_2 BLZ: 34280032, SWIFT-BIC: DRES DE FF 342, IBAN: DE61 3428 0032 0623 9110 00) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Алекмір Енерджі" (45200, Волинська область, Ківерцівський район, м. Ківерці, вул. Комунальна, 14, код ЄДРПОУ 36631034, р/р 26002055502726 в ПАТ КБ Приватбанк МФО 305299, SWIFT PBANUA2X) 911 євро, що в гривневому еквіваленті становить 26 447,33 грн.; 1600 грн. витрат, пов'язаних з оплатою судового збору.

У відповідності із ст.85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до вимог ст.84 цього Кодексу.

Повне рішення складено: 10.07.2017р.

Суддя І. О. Якушева

Дата ухвалення рішення05.07.2017
Оприлюднено11.07.2017
Номер документу67634517
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 911 євро, що в гривневому еквіваленті становить 26 447,33 грн

Судовий реєстр по справі —903/381/17

Судовий наказ від 21.08.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Рішення від 05.07.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 31.05.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

Ухвала від 05.05.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Якушева Інна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні