Постанова
від 04.07.2017 по справі 923/1503/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 липня 2017 року Справа № 923/1503/14

Господарський суд Херсонської області у складі судді Сулімовської М.Б., при секретарі Мальцевій О.В.розглянувши справу

за заявою: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Нова Дріп", м.Каховка Херсонської області

до боржника: ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2", Каховського району Херсонської області

про визнання банкрутом

про банкрутство

за участю представників сторін:

від кредиторів: - не з'явились,

керуючий санацією: арбітражний керуючий ОСОБА_3 (НОМЕР_1, виданий Каховським РВ УМВС України в Херсонській області 12.12.1996р.).

в с т а н о в и в:

Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 11.12.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство боржника ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2", м.Каховка Херсонської області, визнано вимоги ініціюючого кредитора ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю "Нова Дріп", м.Каховка Херсонської області до боржника, введено процедуру розпорядження майном, призначено розпорядника майна.

Ухвалою від 04.06.2015р. припинено процедуру розпорядження майном боржника та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого ОСОБА_3; введено процедуру санації боржника ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2", м.Каховка Херсонської області строком на шість місяців; призначено керуючим санацією фермерського господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" арбітражного керуючого ОСОБА_3

13.12.2016р. керуючим санацією подано до господарського суду звіт керуючого санацією з додатковими матеріалами, протокол засідання комітету кредиторів від 05.12.2016р. та клопотання про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Для заслуховування звіту керуючого санацією та розгляду клопотання про визнання боржника банкрутом суд, ухвалою від 15.12.2016р., призначив судове засідання на 24.01.2017р.

В подальшому розгляд справи неодноразово відкладався, про що було винесено відповідні ухвали суду.

Ухвалою від 17.05.2017р. розгляд справи відкладено на 02.06.2017р.

В судовому засіданні 02.06.2017р. керуючим санацією повідомлено, що 31.05.2017р. було проведено загальні збори кредиторів, на яких визначено склад комітету кредиторів у зв'язку із заміною кредиторів боржника їх правонаступниками.

Зборами кредиторів було вирішено провести засідання комітету кредиторів та розглянути питання переходу до процедури укладення мирової угоди у справі про банкрутство відповідно до повноважень комітету кредиторів, встановлених ч.3 ст.77 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Також 31.05.2017р. відбулось засідання комітету кредиторів, на якому, крім іншого, з метою забезпечення погашення боржником за рахунок господарської діяльності вимог кредиторів, визнано недоцільним введення ліквідаційної процедури відносно ФГ "Едельвейс-2" та вирішено перейти до процедури укладення мирової угоди та укласти мирову угоду, про що направити відповідне рішення комітету кредиторів до Господарського суду Херсонської області; у зв'язку з чим зобов'язано ТОВ "ТД "Калинівка-Преміум" надати до 15.06.2017р. на розгляд конкурсних кредиторів та боржника умови (текст) мирової угоди для підписання та розгляду господарським судом.

За наведених обставин керуючий санацією та представник кредитора ТОВ "ТД "Калинівка-Преміум" звернулись до господарського суду з клопотанням про відкладення розгляду справи у підсумковому засіданні для надання додаткового часу для підготовки процедури укладення мирової угоди.

Ухвалою суду від 02.06.2017р. за клопотанням керуючого санацією та представника кредитора було відкладено розгляд справи у підсумковому засіданні на 04.07.2017р. та зобов'язано комітет кредиторів до дня судового засідання надати текст мирової угоди або клопотання про перехід до ліквідаційної процедури.

В судове засідання 04.07.2017р. керуючий санацією арбітражний керуючий ОСОБА_3 з'явилась.

Інші учасники провадження, належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи, явку уповноважених представників не забезпечили, про поважність причин неявки суд не повідомили.

Керуючий санацією надала до матеріалів справи звіт про результати аналізу фінансового стану боржника, докази увідомлення кредиторів про проведення 20.06.2017р. засідання комітету кредиторів, протокол засідання комітету кредиторів від 20.06.2017р. та заяву про участь у справі в якості ліквідатора боржника.

Як повідомила керуючий санацією арбітражний керуючий ОСОБА_3, на 20.06.2017р. було призначено засідання комітету кредиторів з порядком денним про розгляд питання про умови мирової угоди у справі №923/1503/14 згідно рішення комітету кредиторів від 31.05.2017р. Втім на засідання комітету прибув лише представник кредитора ПАТ "КБ "Приватбанк", інші кредитори-члени комітету кредиторів явку своїх представників не забезпечили, кредитором ТОВ ТД "Калинівка-Преміум" умов (тексту) мирової угоди не подано, у зв'язку з чим, фактично, засідання комітету кредиторів не відбулось.

Судом заслухано керуючого санацією арбітражного керуючого ОСОБА_3 зі звітом про проведену в процедурі санації роботу.

Керуючий санацією проінформувала про проведену роботу, просить затвердити звіт, та, враховуючи неподання у визначений строк на затвердження суду мирової угоди, просить врахувати рішення комітету кредиторів від 05.12.2016р., визнати боржника банкрутом, відкрити ліквідаційну процедуру та призначити ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_3

Заслухавши керуючого санацією, розглянувши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Ухвалою від 04.06.2015р. припинено процедуру розпорядження майном боржника та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого ОСОБА_3; введено процедуру санації боржника ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2", м.Каховка Херсонської області строком на шість місяців; призначено керуючим санацією фермерського господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" арбітражного керуючого ОСОБА_3

Ухвалою господарського суду від 03.11.2015р. затверджено план санації боржника - фермерського господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2", Каховського району Херсонської області; продовжено строк процедури санації боржника та повноваження керуючого санацією арбітражного керуючого ОСОБА_3 на дванадцять місяців; зобов'язано керуючого санацією виконувати свої повноваження та план санації боржника з урахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", щоквартально звітувати про хід виконання плану санації перед комітетом кредиторів, звіти разом з рішенням комітету, балансами боржника і іншою фінансовою звітністю невідкладно надавати суду.

Як слідує з матеріалів справи, з урахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", пропозицій інвестора, затверджений господарським судом план санації передбачав протягом строку санації, що становить 18 місяців, наступні заходи:

- погашення за узгодженим графіком вимог кредиторів першої, частково четвертої черги за рахунок коштів Інвестора,

- погашення Інвестором поточних зобов'язань Боржника перед кредиторами, що виникли в процедурі санації, виробничої діяльності, виплати винагороди і витрат арбітражного керуючого при здійснення повноважень керуючого санацією на підставі цивільно-правових угод у строки узгоджені з кредиторами або в міру їх настання,

- здійснення заходів, пов'язаних із реструктуризацією господарства Боржника, що передбачає реорганізацію Боржника шляхом створення нової юридичної особи - правонаступника Боржника у формі сільськогосподарського товариства з обмеженою

відповідальністю "Едельвейс-2", з метою відновлення виробничої діяльності господарства, відновлення його платоспроможності, створення суб'єкта господарювання - правонаступника, до якого перейдуть права оренди та активи Боржника і відповідні боргові зобов'язання Боржника,

- розгляд і погодження Інвестором, Боржником, комітетом кредиторів або окремими кредиторами програми дій, що включає організаційно-господарські, фінансово-економічні, правові та технічні заходи, спрямовані на реорганізацію підприємства Боржника та передбачає механізми і строки реалізації цієї програми,

- проведення аудиту та формування передавального балансу фермерського господарства, здійснення Боржником на протязі строку санації заходів, щодо оптимізації організаційно кадрової структури господарства та залучення спеціалістів,

- вчинення дій і проведення керуючим санацією заходів, які забезпечать стягнення дебіторської заборгованості, виявлення активів Боржника, зміну організаційно-правової форми Боржника і перетворення юридичної особи у формі фермерського господарства у сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю, з метою встановлення чітких, законодавчо обумовлених взаємовідносин між кредиторами, Інвестором, власником корпоративних прав і реорганізованою юридичною особою, у разі необхідності спонукання Засновника щодо вчинення необхідних дій для такого перетворення Боржника.

- інші дії, пов'язані з виконанням плану санації та участі у справі про банкрутство, організації бухгалтерського обліку, поданням звітності, припинення договорів Боржника, інше.

Планом санації боржника передбачалось погашення кредиторської заборгованості в повному обсязі (100%), згідно черговості.

За приписами ст.36 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, за п'ятнадцять днів до закінчення строку проведення процедури санації, визначеного планом санації, а також за наявності підстав для дострокового припинення процедури санації керуючий санацією зобов'язаний надати комітету кредиторів письмовий звіт і повідомити членів комітету кредиторів про час і місце проведення засідання комітету кредиторів.

Звіт керуючого санацією повинен містити: баланс боржника на останню звітну дату; розрахунок прибутків і збитків боржника; відомості про наявність у боржника грошових коштів, які можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів боржника; відомості про дебіторську заборгованість боржника на дату подання звіту та про нереалізовані права вимоги боржника; відомості про стан кредиторської заборгованості боржника на дату подання звіту.

До звіту керуючого санацією додаються докази задоволення вимог конкурсних кредиторів згідно з реєстром вимог кредиторів.

Одночасно із звітом керуючий санацією вносить до комітету кредиторів одну з таких пропозицій про: прийняття рішення про дострокове припинення процедури санації у зв'язку з відновленням платоспроможності боржника; прийняття рішення щодо припинення процедури санації і укладення мирової угоди; звернення до закінчення строку процедури санації, визначеного в плані санації, до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; звернення до господарського суду з клопотанням про продовження процедури санації.

Звіт керуючого санацією повинен бути розглянутий комітетом кредиторів не пізніше десяти днів від дати його надходження та не пізніше закінчення строку процедури санації, визначеного в плані санації.

За наслідками розгляду звіту керуючого санацією комітет кредиторів приймає рішення про звернення до господарського суду з клопотанням щодо: припинення процедури санації у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника; припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; припинення або продовження процедури санації та укладення мирової угоди.

У разі виникнення обставин, що є підставою для припинення процедури санації, комітет кредиторів може прийняти відповідне рішення за відсутності звіту керуючого санацією.

Якщо комітетом кредиторів не прийнято жодного з рішень, визначених частиною п'ятою цієї статті, або таке рішення не подано до господарського суду до закінчення строку процедури санації, визначеного в плані санації або протягом п'ятнадцяти днів з дня виникнення підстав для її дострокового припинення, господарський суд розглядає питання про припинення провадження у справі про банкрутство або про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури в порядку, передбаченому цим Законом.

Звіт керуючого санацією, розглянутий комітетом кредиторів, і протокол засідання комітету кредиторів не пізніше п'яти днів після дати проведення засідання комітету кредиторів надсилаються до господарського суду.

До звіту керуючого санацією додаються реєстр вимог кредиторів і скарги кредиторів, які голосували проти прийнятого комітетом кредиторів рішення або не брали участі в голосуванні.

Звіт керуючого санацією та скарги кредиторів розглядаються на засіданні господарського суду. Про час і місце такого розгляду повідомляються керуючий санацією та кредитори, які подали скарги.

Якщо комітет кредиторів прийняв рішення про припинення процедури санації у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника, звіт керуючого санацією підлягає затвердженню господарським судом, якщо інше не передбачено цим Законом.

У разі встановлення господарським судом обґрунтованості скарг кредиторів щодо правопорушень у діях керуючого санацією господарський суд може відмовити у затвердженні звіту керуючого санацією.

Про затвердження звіту керуючого санацією або про відмову в затвердженні зазначеного звіту чи затвердження мирової угоди виноситься ухвала.

Якщо розрахунки з кредиторами не проведено у строки, передбачені планом санації, та за умови відсутності внесення клопотання комітету кредиторів про продовження строків, передбачених планом санації, і відповідних змін до плану санації, господарський суд визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.

Продовження строку процедури санації в межах строку санації, визначеного цим Законом, здійснюється господарським судом після внесення відповідних змін (доповнень) до плану санації боржника. Зміни до плану санації схвалюються комітетом кредиторів та затверджуються господарським судом відповідно до вимог цього Закону.

Розрахунки з кредиторами, вимоги яких включені до реєстру, проводяться керуючим санацією починаючи з дати, зазначеної у затвердженому господарським судом плані санації, в порядку черговості, установленому цим Законом.

Копії ухвали господарського суду та звіту керуючого санацією надсилаються сторонам у справі, іншим учасникам справи про банкрутство.

Так 13.12.2016р. керуючим санацією подано до господарського суду звіт керуючого санацією з додатковими матеріалами, протокол засідання комітету кредиторів від 05.12.2016р. та клопотання про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Як слідує зі звіту керуючого санацією, керівником ТОВ "Нова Дріп" не виконано план санації в частині погашення вимог конкурсних кредиторів, інвестор не визначився відносно порядку використання земельної ділянки фермерського господарства в процедурі санації, фінансування для проведення сільгоспробіт не виділено, отже план санації не виконано.

05.12.2016р. відбулось засідання комітету кредиторів, на якому було розглянуто звіт керуючого санацією та одноголосно прийнято рішення клопотати перед господарським судом про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_3

Відповідне клопотання подано до господарського суду.

02.06.2017р. керуючим санацією повідомлено, що 31.05.2017р. було проведено загальні збори кредиторів, на яких визначено склад комітету кредиторів у зв'язку із заміною кредиторів боржника їх правонаступниками.

Зборами кредиторів було вирішено провести засідання комітету кредиторів та розглянути питання переходу до процедури укладення мирової угоди у справі про банкрутство відповідно до повноважень комітету кредиторів, встановлених ч.3 ст.77 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Також 31.05.2017р. відбулось засідання комітет кредиторів, на якому, крім іншого, з метою забезпечення погашення боржником за рахунок господарської діяльності вимог кредиторів, визнано недоцільним введення ліквідаційної процедури відносно ФГ "Едельвейс-2" та вирішено перейти до процедури укладення мирової угоди та укласти мирову угоду, про що направити відповідне рішення комітету кредиторів до Господарського суду Херсонської області; у зв'язку з чим зобов'язано ТОВ "ТД "Калинівка-Преміум" надати до 15.06.2017р. на розгляд конкурсних кредиторів та боржника умови (текст) мирової угоди для підписання та розгляду господарським судом.

Ухвалою суду від 02.06.2017р. за клопотанням керуючого санацією та представника кредитора ТОВ "ТД "Калинівка-Преміум" було відкладено розгляд справи у підсумковому засіданні на 04.07.2017р. та зобов'язано комітет кредиторів до дня судового засідання надати текст мирової угоди або клопотання про перехід до ліквідаційної процедури.

Вимоги суду не виконано, тексту мирової угоди або інших клопотань не подано.

Як слідує з матеріалів справи, керуючим санацією відповідно до вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" було проведено Аналіз фінансового стану боржника ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2".

Відповідно до проведеного аналізу фінансового стану господарства встановлено наступне.

Основний вид діяльності боржника ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" - вирощування зернових культур, бобових культур і насіння олійних на орендованій земельній ділянці державної власності, розташованої на території Коробківської сільської ради, площею 340,1 га.

У 2014 році боржник фактично припинив господарську діяльність з вирощування зернових культур, керівник самоусунувся від управління господарством та участі у справі. Через відсутність даних бухгалтерського обліку та звітності, первинних документів боржника, складено баланс на підставі даних інвентаризації, реєстру вимог кредиторів, виконавчих документів, що підтверджені судовими рішеннями. В ході процедури санації передбачалось проведення аудиту для складання балансу та фінансової звітності за 2015 та 2016 роки для проведення реорганізації боржника, але інвестором фінансування цих заходів не було здійснено, тому для визначення показників фінансово-господарського стану боржника враховані дані балансу за даними інвентаризації.

Керуючим санацією встановлено, що за результатами діяльності боржника за 2014 - 6 місяців 2017 року через відсутність виробничої діяльності та прибуткової господарської діяльності, власних матеріальних активів та власного капіталу, відсутність керівника боржника та інвестицій інвестора, передбачених планом санації, показники, що визначають фінансово-господарський стан боржника, характеризуються наступним: показники поточної, абсолютної та швидкої ліквідності більш ніж у 18 разів мають нижче значення від нормативного, тоді як на початок 2014 року за наявності достатнього власного капіталу та активів, здійснення виробничої діяльності, ці показники мали значення в межах нормативного; показники фінансової стійкості через виведення необоротних та оборотних матеріальних активів, передачу в суборенду земельних ділянок на умовах, що економічно невигідні для боржника, та відсутність власного капіталу як джерела формування оборотних активів, погіршились та мають, в основному, нульове або від'ємне значення, тоді як на початок періоду мали значення в межах нормативного; показники рентабельності за відсутності доходів від операційної діяльності та власного капіталу мають нульове та від'ємне значення, рентабельність діяльності та сукупного капіталу мають позитивно викривлене значення, через відсутність господарської діяльності та витрат, пов'язаних з її здійсненням; вертикальний та горизонтальний аналіз оборотних активів господарства в динаміці всього періоду, що аналізується, підтверджує негативні зміни стану цих активів та відсутність перспектив погашення вимог кредиторів за рахунок реалізації оборотних активів та наявних грошових коштів на рахунку боржника; структура та стан дебіторсько-кредиторської заборгованості, за відсутності первинних бухгалтерських документів, підтверджують неможливість задоволення вимог кредиторів за рахунок стягнення коштів з боржників, т.я. дебіторська заборгованість формується в розрахунках за орендовані земельні ділянки, отримані кошти направляються на розрахунки з орендодавцем.

За результатами аналізу встановлено відсутність перспектив задоволення вимог кредиторів у справі про банкрутство у процедурі санації та необхідність введення ліквідаційної процедури відносно боржника.

Таким чином, як підкреслила керуючий санацією, за результатами проведеного аналізу фінансово-господарського стану боржника нею зроблено висновок, що відновлення платоспроможності боржника за рахунок власних активів неможливо, внаслідок чого є доцільним та економічно обґрунтованим задоволення вимог кредиторів шляхом застосування відносно ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" ліквідаційної процедури згідно положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Так при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури в суді повинен бути доведений факт неоплатності боржника, як того вимагає ст.205 Господарського кодексу України, відповідно до положень ч.4 якої суб'єкт господарювання може бути оголошений за рішенням суду банкрутом, у разі неспроможності суб'єкта господарювання через недостатність його майна задовольнити вимоги кредиторів.

В силу приписів абз.3 ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" суб'єкт господарської діяльності може бути визнаний банкрутом тільки в разі встановлення господарським судом його неспроможності відновити свою платоспроможність і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

Відтак, визнаючи боржника банкрутом, суд має встановити його неоплатність, тобто недостатність майна для задоволення вимог кредиторів.

Тому, при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури суд в обов'язковому порядку повинен з'ясувати як актив, так і пасив боржника, розмір якого підлягає визначенню відповідно до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів, та співставити дані обох величин.

Якщо встановлення пасиву боржника відбувається на попередньому засіданні суду, то остаточна правова оцінка активу і пасиву боржника та можливість відновлення платоспроможності боржника надається в підсумковому засіданні суду в процедурі розпорядження майном боржника.

Приписи Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" покладають на арбітражного керуючого обов'язок здійснення аналізу фінансової та господарської діяльності боржника та надання господарському суду і комітету кредиторів звіту про свою діяльність, відомості про фінансове становище боржника.

Відомості про фінансово-майновий стан боржника повинні бути надані комітету кредиторів, на основі яких комітет кредиторів вирішує питання про введення наступної судової процедури.

Завдання підсумкового засідання суду полягає в з'ясуванні ознак банкрутства для визначення наступної судової процедури, виходячи з клопотання комітету кредиторів, однак остаточна їх оцінка надається судом.

Прийняття рішення стосовно доцільності визнання боржника банкрутом, незважаючи на клопотання комітету кредиторів, залишається за господарським судом, як того вимагає ст.1 Закону.

Як встановлено матеріалами справи та згідно наданого керуючим санацією аналізу фінансового стану, значення балансових збитків боржника за період, що аналізувався, свідчить про те, що підприємство накопичує борги, погіршуючи свій фінансовий стан та інвестиційну привабливість. Наведені в аналізі показники свідчать про негативну динаміку по збільшенню розміру збитків.

Кредиторська заборгованість боржника в декілька разів перевищує його активи, що свідчить про надкритичну неплатоспроможність та неможливість погасити боргу за рахунок власних.

Проаналізувавши фінансовий стан ФГ з відокремленою садибою "Едельвейс-2" суд зауважує, що, враховуючи недосягнення позитивних результатів відновлення платоспроможності боржника в процедурі санації, та те, що фінансовий стан господарства характеризується ознаками надкритичної неплатоспроможності, то у такому разі задоволення визнаних судом вимог кредиторів можливе шляхом застосування ліквідаційної процедури.

За приписами статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" банкрутство - визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури.

В силу п.8 ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" виключно до компетенції комітету кредиторів відноситься звернення до господарського суду з клопотанням про відкриття процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у випадках, передбачених цим Законом, та про призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).

Суд враховує, що на засіданні комітету, яке відбулось 05.12.2016р., одноголосно прийнято рішення клопотати перед господарським судом про визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та призначення ліквідатором арбітражного керуючого ОСОБА_3

Згідно ст.37 Закону у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд у судовому засіданні за участю сторін приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців.

Відповідно до наведеної норми Закону банкрут - боржник, неспроможність якого виконати свої грошові зобов'язання встановлена господарським судом. Під ліквідацією розуміється припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Доказів на спростування своєї неплатоспроможності боржником не надано.

Вище наведені обставини свідчать про відсутність господарської діяльності боржника, наявність непогашених, визнаних судом грошових вимог кредиторів, що підтверджує неспроможність боржника задовольнити вимоги кредиторів, які визнані судом і включені до реєстру вимог кредиторів, не інакше, як через застосування по відношенню до боржника ліквідаційної процедури.

З огляду на викладене, враховуючи відсутність інших пропозицій по судовим процедурам банкрутства, суд вважає за необхідне подане комітетом кредиторів клопотання задовольнити та визнати боржника банкрутом і відкрити щодо нього ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, оскільки погашення вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, можливо не інакше, як через застосування по відношенню до боржника ліквідаційної процедури.

Відповідно до статті 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у постанові про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури господарський суд призначає ліквідатора банкрута з урахуванням вимог, установлених цим Законом, з числа арбітражних керуючих, якщо інше не передбачено цим Законом.

Так, положеннями статті 97 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути громадянин України, який має повну вищу юридичну або економічну освіту, стаж роботи за фахом не менше трьох років або одного року на керівних посадах після отримання повної вищої освіти, пройшов навчання та стажування протягом шести місяців у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства, володіє державною мовою та склав кваліфікаційний іспит.

Згідно з приписами частини 2 вказаної статті не може бути арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа: 1) яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною; 2) яка має судимість за вчинення корисливих злочинів; 3) яка не здатна виконувати обов'язки арбітражного керуючого за станом здоров'я; 4) якій заборонено обіймати керівні посади; 5) якій відмовлено в наданні допуску до державної таємниці або скасовано раніше наданий допуск за порушення законодавства у сфері охорони державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов'язків, визначених цим Законом, у разі якщо з часу такої відмови або скасування пройшло менше року.

Частиною 4 статті 97 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) повинен один раз на два роки підвищувати кваліфікацію в порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства.

Таким чином, при виборі кандидатури арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) суд має врахувати освіту, досвід та показники роботи у попередніх справах, наявність у нього організаційних та технічних можливостей виконувати обов'язки у конкретній справі, страхування відповідальності арбітражного керуючого та інші обставини, які б свідчили про його здатність належним чином виконувати передбачені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" обов'язки.

Відповідно до приписів ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" кандидатура арбітражного керуючого для виконання поноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду.

Так комітетом кредиторів запропоновано призначити ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3

Суд враховує, що арбітражний керуючий ОСОБА_3 виконувала повноваження розпорядника майна та керуючого санацією у даній справі, її кандидатура відповідає вимогам, встановленим Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", до поданої заяви про призначення у цій справі в якості ліквідатора було додано всі необхідні документи, які визначені ч.2 ст. 114 Закону.

Враховуючи викладене, у зв'язку з необхідністю проведення ліквідаційної процедури з дотриманням вимог чинного законодавства, господарський суд дійшов висновку щодо можливості та доцільності призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого ОСОБА_3, яка виконувала повноваження розпорядника майна та керуючого санацією боржника в даній справі, що не протирічить приписам статті 4 Закону, відповідно до якої одна і та ж особа може здійснювати повноваження арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) на всіх стадіях провадження у справі про банкрутство відповідно до вимог цього Закону, та яка, відповідно до поданої заяви, не має обмежень, встановлених ст.114 Закону.

Відповідно до статей 38 та 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу за виключенням укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу в процедурі ліквідації тощо; строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю; продаж майна банкрута допускається в порядку, передбаченому цим Законом; скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається; вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі; виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених розділом ІІ Закону (Ліквідаційна процедура); припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та, розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута; повноваження керівника (органів управління) банкрута з дня свого призначення виконує ліквідатор.

З метою виявлення кредиторів з вимогами за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, в порядку, визначеному Положенням про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженому постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013р. №16, суд здійснює офіційне оприлюднення повідомлення про визнання боржника ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 26, 27, 37, 38, 40, 97, 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", господарський суд, -

п о с т а н о в и в:

1. Затвердити звіт керуючого санацією ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" арбітражного керуючого ОСОБА_3 про проведену в ході процедури санації роботу.

2. Припинити процедуру санації ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" (код ЄДРПОУ 33574183, 74824 Херсонська область, Каховський район, с.Коробки, вул.Терни, 5).

3. Визнати Фермерське господарство з відокремленою садибою "Едельвейс-2" (код ЄДРПОУ 33574183, 74824 Херсонська область, Каховський район, с.Коробки, вул.Терни, 5) банкрутом.

4. Відкрити ліквідаційну процедуру ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" (код ЄДРПОУ 33574183, 74824 Херсонська область, Каховський район, с.Коробки, вул.Терни, 5) строком на 12 місяців.

5. Припинити повноваження керуючого санацією ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" арбітражного керуючого ОСОБА_3

6. Призначити ліквідатором банкрута - ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" (код ЄДРПОУ 33574183, 74824 Херсонська область, Каховський район, с.Коробки, вул.Терни, 5) арбітражного керуючого ОСОБА_3 (Свідоцтво №1309 від 30.07.2013р., адреса: 74800, Херсонська область, м.Каховка, вул.Мелітопольська, 164).

7. Ліквідатору здійснити ліквідаційну процедуру банкрута і забезпечити виконання вимог, передбачених ст.ст.41-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

8. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання банкрутом ОСОБА_2 господарства з відокремленою садибою "Едельвейс-2" (код ЄДРПОУ 33574183, 74824 Херсонська область, Каховський район, с.Коробки, вул.Терни, 5), текст якого додається.

9. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.

10. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута вважати таким, що настав.

11. Припинити з 04.07.2017р. нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута.

12. Скасувати арешт, накладений на майно боржника чи інші обмеження щодо розпорядження майном боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

13. Вимоги та зобов'язання боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

14. Виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснювати у випадках і порядку, передбаченому розділом ІІІ (Ліквідаційна процедура) Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

15. Ліквідатору ОСОБА_3 по готовності надати суду документально підтверджений звіт про виконану в ході ліквідаційної процедури роботу.

16. Постанову надіслати - кредиторам, боржнику, ліквідатору ОСОБА_3, Державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, ВДВС Каховського РУЮ Херсонської області, Державному органу з питань банкрутства.

Повний текст постанови суду складено і підписано 10.07.2017р.

Суддя М.Б. Сулімовська

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення04.07.2017
Оприлюднено11.07.2017
Номер документу67635578
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/1503/14

Ухвала від 21.06.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 02.05.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 02.05.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 20.04.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 19.04.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 02.03.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 23.02.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 27.09.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 28.09.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

Ухвала від 08.09.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Сулімовська М. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні