6.2.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 липня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/851/17
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальний дошкільний навчальний заклад Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
16 червня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області (далі - Позивач) до Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області (далі - Відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальний дошкільний навчальний заклад Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області (далі - Третя особа, ДНЗ Веселка ), в якому позивач просив:
- визнати незаконною бездіяльність Відповідача щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області в межах населеного пункту с.Калмиківка Міловського району Луганської області;
- зобов'язати Відповідача вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач послався на те, що на земельну ділянку під дошкільним навчальним закладом Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області правовстановлюючі документи відсутні. Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під дошкільним закладом створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування закладу та навчального процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей. Згідно з відомостями ЄДР ДНЗ Веселка є комунальною організацією, засновником якої є Стрільцівська сільська рада Міловського району Луганської області. Згідно п.п.11.2 Статуту ДНЗ Веселка виділена присадибна земельна ділянка, площею 0,50 га, на якій відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії САС №504234 від 12.08.2009 зареєстрованого в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно 12.08.2009, розташована будівля дитячого садка Веселка площею 301,4 кв.м., яка знаходиться у комунальній власності Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області. Позивач зазначив, що Відповідач в порушення норм Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень до тепер правовстановлюючі документи під ДНЗ Веселка не оформив. На підставі викладеного, Позивач просив суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
В судове засідання, призначене на 11.07.2017, прибув представник позивача - прокурор відділу ювенальної юстиції прокуратури Луганської області ОСОБА_1, яка підтримала заявлені позовні вимоги, просила задовольнити їх в повному обсязі з підстав зазначених в позовній заяві. При цьому зазначила, що не дивлячись на те, що дошкільному закладу виділена присадибна ділянка, площею 0,50га, однак Відповідач продовжує бути власником земельної ділянки, на якій розташована будівля дитячого садка Веселка . До теперішнього часу правовстановлюючі документи на земельну ділянку, яка використовується дитячим закладом не оформлено, державну реєстрацію права постійного користування не проведено, що є порушення вимог земельного законодавства та положень Закону України Про освіту . На підставі викладеного, просила суд задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
У судове засідання представник відповідача не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.47), надав заяву від 22.06.2017 №345, в якій зазначив, що позовні вимоги визнає в повному обсязі, заперечень не має, крім того просив розглянути справу за його відсутності (а.с.45).
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.48), надав заяву від 23.06.2017, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі, заперечень не має, крім того просив розглянути справу за відсутності представника (а.с.50).
Згідно частини четвертої ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Частиною шостою ст.128 КАС України передбачено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Вислухавши пояснення прокурора та враховуючи те, що інші учасники процесу надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутністю, а у суду відсутні потреби заслухати свідка чи експерта, суд приходить до висновку про можливість розглянути справу в письмовому провадженні за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.
Відповідно до частини 1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (частина 1 статті 92 Земельного кодексу України).
Згідно з пунктом "а" частини 2 статті 92 Земельного кодексу України права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.
Судом установлено, що відповідач - Стрільцівська сільська рада Міловського району Луганської області, код ЄДРПОУ 04336429 є органом місцевого самоврядування, зареєстрованим 21.05.1997,28.11.2005, №13691200000000157 (а.с.36-38).
Третя особа - Комунальний дошкільний навчальний заклад Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області, код ЄДРПОУ 36735313, зареєстрований в якості комунальної організації (установа, заклад) 28.10.2011, №13691020000000272 Міловською районною Державною адміністрацією Луганської області, створений на підставі Рішення Стрільцівської сільської ради №11/78 від 19.08.2011 (а.с.11, 25, 26,39-41).
Згідно з пунктом 2 Статуту Комунального дошкільного навчального заклад Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області, затвердженого Рішенням сесії Стрільцівської сільської ради шостого скликання від 19.08.2011 №11/78, погодженого методичною радою відділу Міловської районної Державної адміністрації Луганської області від 22.06.2011 - засновником ДНЗ Веселка є Стрільцівська сільська рада Міловського району. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво, ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей (а.с.13-22).
Відповідно до п.п.11.1, 11.2 п.11 Статуту ДНЗ Веселка - на підставі свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії САС №504234 від 12.08.2009 зареєстрованого в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно 12.08.2009 р. будівля дитячого садка Веселка площею 301,4 кв.м. належить Стрільцівській сільській раді. Дошкільному закладу виділена присадибна ділянка площею 0,50 га.(а.с.21).
Згідно з п.п.12.1 п.12 Статуту ДНЗ Веселка - джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти засновника (власника).(а.с.21).
Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування (частина 2 статті 116 Земельного кодексу України).
Частиною 1 статті 124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Відповідно до частини 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Згідно з частиною 1 статті 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, у тому числі, у разі формування нової земельної ділянки.
Відповідно до частини 2 цієї ж статті, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.
Частиною 1 статті 50 Закону України «Про землеустрій» встановлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок складаються у разі зміни цільового призначення земельних ділянок або формування нових земельних ділянок.
Відповідно до частини 3 вказаної статті, проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають, у тому числі, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями.
Згідно з частинами 3 та 6 статті 123 Земельного кодексу України, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні, а у разі надання такого дозволу - у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та за необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.
Судом установлено, що питання щодо передачі в користування земельною ділянкою, що розташована під ДНЗ Веселка , Стрільцівською сільською радою на сесії не розглядалось; технічна документація щодо користування земельною ділянкою, що розташована під ДНЗ Веселка , не розроблялася (а.с.28).
Згідно зі статтею 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (стаття 126 Земельного кодексу України).
Відповідно до п.1 частини 1 статті 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-VI з послідуючими змінами (далі - Закон № 1952) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з частиною 3 статті 3 Закону № 1952 права на нерухоме майно та їх обтяження, які підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.
Як слідує з довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна станом на 24.05.2017 ДНЗ Веселка є закладом з комунальною формою власності, загальною площею 301,4 кв.м., власником якого є Стрільцівська сільська рада (а.с.29, 30).
Кабінетом Міністрів України 17.10.2012 прийнято розпорядження № 802-р «Про здійснення протягом 2012 і 2013 років заходів, пов'язаних з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади» , яким зобов'язано центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов'язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади. Державне агентство земельних ресурсів та його територіальні органи повинні забезпечити проведення землевпорядних робіт і оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, в установленому законодавством порядку.
Таким чином, необхідність оформлення відповідачем правовстановлюючих документів на земельну ділянку під Комунальним дошкільним навчальним закладом Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області було прямо передбачено розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 802-р.
Відповідач визнав позов у повному обсязі, про що надіслав відповідну заяву (а.с.45).
У частинах 3, 4 ст.112 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Суд не приймає відмови від адміністративного позову, визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Підстав для неприйняття визнання адміністративного позову судом не встановлено.
Відповідачем не надано доказів вжиття ним заходів, спрямованих на належне не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а тому позовні вимоги про визнання незаконною бездіяльності відповідача щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області підлягають задоволенню.
Також, суд дійшов висновку про необхідність задоволення позовних вимог щодо зобов'язання відповідача вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області, оскільки права на нерухоме майно та їх обтяження підлягають обов'язковій державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» , і відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Що стосується розподілу судових витрат здійснених позивачем при подачі адміністративного позову, то відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи викладене, законних підстав для стягнення з Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області витрат на сплату судового збору у розмірі 3200грн. у суду немає.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги заступника керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Комунальний дошкільний навчальний заклад Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області про визнання незаконною бездіяльності та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати незаконною бездіяльність Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області щодо не оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області.
Зобов'язати Стрільцівську сільську раду Міловського району Луганської області вжити заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку під будівлями та спорудами Комунального дошкільного навчального закладу Веселка Стрільцівської сільської ради Міловського району Луганської області.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя ОСОБА_3
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2017 |
Оприлюднено | 13.07.2017 |
Номер документу | 67657196 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Н.М. Басова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні