КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 червня 2017 року №810/1579/17
Суддя Київського окружного адміністративного суду Басай О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ПРОФІТ ІНВЕСТ" про стягнення штрафних санкцій,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія, позивач) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ПРОФІТ ІНВЕСТ" (далі - Товариство, відповідач), у якому просить стягнути штраф у розмірі 17000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що у відповідача виникла заборгованість перед Державним бюджетом України у зв'язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.06.2017 вирішено розгляд даної адміністративної справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази, судом встановлено наступне.
Відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1002548786 від 05.05.2017, Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ПРОФІТ ІНВЕСТ" зареєстроване як юридична особа 19.06.2007, якій присвоєно ідентифікаційний код 35197886.
Комісією у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ПРОФІТ ІНВЕСТ" було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 13.10.2016 №689-ЦА-УП-КУА, відповідно до якого встановлено наступне.
Товариство порушило вимоги пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затверджених рішенням Комісії 23.07.2013 №1281, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за №1576/24108 (далі - Ліцензійні умови) в частині неподання до Комісії місячної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 30.04.2016, 31.05.2016, 31.07.2016, 31.08.2016 та щоквартальної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 30.06.2016 згідно пункту 1 розділу II Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 02.10.2012 №1343, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за №1764/22076 (далі - Положення), а також щомісячної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів закритого недиверсифікованого венчурного пайового інвестиційного фонду "Перспективний" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 233887), закритого недиверсифікованого венчурного пайового інвестиційного фонду "ГІПЕРІОН" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 23300189) та ПАТ "ЗАКРИТИЙ НЕДИВЕРСИФІКОВАНИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ФОНД "УКРАЇНСЬКІ ОБЛІГАЦІЇ" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 132940) станом на 30.04.2016, 31.05.2016, 31.07.2016, 31.08.2016 та щоквартальної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів закритого недиверсифікованого венчурного пайового інвестиційного фонду "Перспективний" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 233887), закритого недиверсифікованого венчурного пайового інвестиційного фонду "ГІПЕРІОН" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 23300189) та ПАТ "ЗАКРИТИЙ НЕДИВЕРСИФІКОВАНИЙ КОРПОРАТИВНИЙ ІНВЕСТИЦІЙНИЙ ФОНД "УКРАЇНСЬКІ ОБЛІГАЦІЇ" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 132940) станом на 30.06.2016 відповідно до вимог пункту 3 розділу III Положення.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних рів уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 02.11.2016 98-ЦА-УП-КУА, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Оскільки сума штрафу не була сплачена відповідачем самостійно, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 №448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено основні завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Відповідно до положень статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам.
Відповідно до вимог статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання квартальної інформації про емітента є квартали поточного року. Строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.
Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов ліцензіат зобов'язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).
Згідно пункту 1 розділу II Положення Компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану, зокрема: місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним; інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Згідно пункту 3 розділу III Положення Компанія подає до Комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів статутів спільного інвестування:
- щомісячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартально;
- щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом.
Пунктом 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів.
Так, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Судом встановлено, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову від 02.11.2016 98-ЦА-УП-КУА про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме пункту 3 розділу III Положення, якою до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Розділом 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Відповідачем не було надано до суду доказів оскарження в порядку та строки, встановлені Законом постанови Комісії від 02.11.2016 98-ЦА-УП-КУА про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, а також доказів її виконання добровільному порядку.
Згідно вимог статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Отже, враховуючи зазначене та з огляду на те, що штраф у встановлений чинним законодавством строк відповідачем добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, то враховуючи положення частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "ПРОФІТ ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ 35197886, місцезнаходження: 08202, Київська область, місто Ірпінь, вулиця Соборна, 126) до Державного бюджету України штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Басай О.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2017 |
Оприлюднено | 11.07.2017 |
Номер документу | 67657256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Басай О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні