Постанова
від 23.06.2017 по справі 760/9044/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/4156/17

у справі №760/9044/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 червня 2017 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Шереметьєва Л. А., при секретарі Хілюк О.І., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Глущенко Н.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської регіональної митниці про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, працює : керівник ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ (ЄДРПОУ 37589146, 03680, м. Київ, вул. А. Кримського, 4-а), зареєстрованого за адресою: АРК, АДРЕСА_1; проживає: АДРЕСА_2, паспорт громадянина України: НОМЕР_2, виданий 08.10.1999 Керченським МУГУ МВС України в АР Крим, ідентифікаційний код НОМЕР_1 за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суддя

В С Т А Н О В И В :

Відносно ОСОБА_3 05 травня 2017 року складено протокол №0352/10000/17 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, які проявилися в наступному.

21 вересня 2012 року в зоні діяльності Ягодинської митниці (п/п Ягодин-Дорогуск) через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_3 з території Республіки Польща на підставі товаросупровідних документів:

- інвойс від 05 вересня 2012 року № 2012SEP05, CMR від 20 вересня 2012 року № 770828 та книжки МДП № НОМЕР_4 за попередньою митною декларацією від 20 вересня 2012 року № 100000005/2012/549344 переміщено товари одяг, взуття, змазки для ланцюгів, гальмівна рідина, велосипедні фляги, велосипедні камери, велосипедні сумки, велосипедні шорти, велосипедні рукавички, шоломи, дзеркала заднього виду для велосипедів, ручні інструменти, велосипедні дзвоники, насоси для велосипедів, інструмент для вирівнювання коліс., освітлювальні прилади для велосипедів, велосипедні гальма та їх частини., велосипедні педалі та їх частини, багажник для велосипеда, ручки велосипедні, щітки для догляду за велосипедом, кошики велосипедні тощо , загальною вагою брутто 10 246,10 кг, вартістю 75 814,29 доларів США, згідно вищезазначеного інвойсу.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника POL-CEL Sp. Z o.o. (ul. Rampa Brzeska 63, 22 100 Chelm, Польща) на адресу ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ (ЄДРПОУ 37589146, Київ, вул. Академіка Кримського, буд. 4а) на виконання умов контракту № 0504-11/VDF від 05.04.2011 , укладеного між ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ та компанією DINAN FINANCE S.A (50th Street, Global Plaza Tower, 19th Floor, Suite H, Panama, Панама).

24 вересня 2012 року зазначені вище товари доставлено до митниці призначення та 25.09.2012 заявлені до митного контролю та оформлення в Київській регіональній митниці (митний пост Київ-центральний , м. Київ, вул. Новопирогівська, 58) за митною декларацією типу ІМ/40 №100190000/2012/382138, оформлені та випущений у вільний обіг.

14 лютого 2014 року з метою з'ясування обставин ввезення на митну територію України зазначених товарів Київською міжрегіональною митницею Міндоходів направлено запит про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення товарів підприємством ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ до митних органів Республіки Польща.

08 липня 2014 року листом Головного оперативного управління Міністерства доходів і зборів України від 02 липня 2014 року та 18 серпня 2014 року листом Головного оперативного управління Державної фіскальної служби України від 12 серпня 2014 року на адресу митниці надійшли відповіді митних органів Республіки Польща на вищезазначений запит.

Митні органи Республіки Польща, серед інших, надіслали копію книжки МДП № НОМЕР_4, супровідного документу до неї № 12PL30204013926070 та витяг декларації Федеративної Республіки Німеччина № 12DE885361439114E9.

З надісланих митними органами Республіки Польща документів слідує, що товари, щодо яких проводиться перевірка, оформлені останніми в транзитній митній процедурі на підставі експортної декларації Федеративної Республіки Німеччина, що підтверджується відомостями, наявними в графі 44 (Dodatkowe informacje/zalaczone dokymenty/swiadectwa i pozwolenia - Додаткова інформаці/подані документи/сертифікати і дозволи) супровідного документу № 12PL30204013926070 до книжки МДП № НОМЕР_4,

Відповідно до відомостей, наявних у надісланому митними органами Республіки Польща витязі декларації Федеративної Республіки Німеччина № 12DE885361439114E9, відправником товарів змазки для ланцюгів, гальмівна рідина, велосипедні фляги, велосипедні камери, велосипедні сумки, велосипедні шорти, велосипедні рукавички, шоломи, дзеркала заднього виду для велосипедів, ручні інструменти, велосипедні дзвоники, насоси для велосипедів, інструмент для вирівнювання коліс., освітлювальні прилади для велосипедів, велосипедні гальма та їх частини., велосипедні педалі та їх частини, багажник для велосипеда, ручки велосипедні, щітки для догляду за велосипедом, кошики велосипедні тощо , загальною вагою брутто 369,00 кг, виступала компанія EngelberdWiener Bike Parts GmbH (Max-Planck Str.8, 97526 Sennfeld, Німеччина) одержувачем - ОСОБА_5 (АДРЕСА_3) (ОСОБА_5 (АДРЕСА_4).

За результатами опрацювання документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, з урахуванням відсутності у надісланій останніми декларації Федеративної Республіки Німеччина № 12DE885361439114E9 інформації щодо вартості товарів, з метою з'ясування обставин процедури експорту, Департаментом аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено додатковий запит до митних органів Федеративної Республіки Німеччина - країни першого експорту.

16 лютого 2017 року на адресу Київської міської митниці ДФС листом Державної фіскальної служби України від 10 лютого 2017 року № 3421/7/99-99-20-02-01-17, у відповідь на вищезазначений запит надійшла відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина та додані до неї документи .

Митні органи Федеративної Республіки Німеччина до своєї відповіді додали витяг декларації № 12DE885361439114E9, на підставі якої, серед інших, митними органами Республіки Польща відкрито процедуру транзиту за супровідним документом № 12PL30204013926070 до книжки МДП № НОМЕР_4.

Відповідно до інформації, надісланої митними органами Федеративної Республіки Німеччина, загальна вартість експортованих за декларацією № 12DE885361439114E9 товарів становила 5 569,36 євро, їх відправником та отримувачем виступали првиедені вище компанії.

Тобто, своєю відповіддю та наданими документами митні органи Федеративної Республіки Німеччина підтвердили відомості, надані митними органами Республіки Польща.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

У раніше наданих поясненнях в справі про порушення митних правил ОСОБА_3 підтвердив, що з березня 2012 року він перебував на посаді керівника та головного бухгалтера підприємства ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ та був одним з його засновників.

При цьому, ним же зазначено, що він дійсно підписував документи, в тому числі й реєстраційні, за що отримував грошову винагороду.

Відповідно до листа ДПІ у Святошинському районі ГУ Міндоходів у м. Києві від 18 серпня 2014 року № 8120/9/26-57-18-03-19, станом на 25 вересня 2012 року на посаді керівника ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ перебував ОСОБА_3, який також був і засновником вказаного підприємства.

Отже, на думку митного органу, дії ОСОБА_3 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 57 665,89 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

В судовому засіданні представник митного органу підтримав позицію Київської міської митниці ДФС України, обставини, викладені в протоколі та просив притягнути ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

В судове засідання ОСОБА_3 не з'явився, хоча про розгляд справи був повідомлений належним чином про причину неявки суд не повідомив. З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у його відсутності.

Заслухавши представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про закриття провадження в справі відносно ОСОБА_3 в зв'язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 21 вересня 2012 року в зоні діяльності Ягодинської митниці (п/п Ягодин-Дорогуск) через митний кордон України автомобілем р.н.з. НОМЕР_3 з території Республіки Польща на підставі інвойсу від 05 вересня 2012 року № 2012SEP05, CMR від 20 вересня 2012 року № 770828 та книжки МДП № НОМЕР_4 за попередньою митною декларацією від 20 вересня 2012 року № 100000005/2012/549344 переміщено товари одяг, взуття, змазки для ланцюгів, гальмівна рідина, велосипедні фляги, велосипедні камери, велосипедні сумки, велосипедні шорти, велосипедні рукавички, шоломи, дзеркала заднього виду для велосипедів, ручні інструменти, велосипедні дзвоники, насоси для велосипедів, інструмент для вирівнювання коліс., освітлювальні прилади для велосипедів, велосипедні гальма та їх частини., велосипедні педалі та їх частини, багажник для велосипеда, ручки велосипедні, щітки для догляду за велосипедом, кошики велосипедні тощо , загальною вагою брутто 10 246,10 кг, вартістю 75 814,29 доларів США, згідно вищезазначеного інвойсу.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка товарів здійснювалась з території Республіки Польща від компанії-відправника POL-CEL Sp. Z o.o. (ul. Rampa Brzeska 63, 22 100 Chelm, Польща) на адресу ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ (ЄДРПОУ 37589146, Київ, вул. Академіка Кримського, буд. 4а) на виконання умов контракту № 0504-11/VDF від 05.04.2011 , укладеного між ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ та панамською компанією DINAN FINANCE S.A .

24 вересня 2012 року зазначені вище товари доставлено до митниці призначення, 25.09.2012 заявлені до митного контролю та оформлення та випущені у вільний обіг.

14 лютого 2014 року з метою з'ясування обставин ввезення на митну територію України вищезазначених товарів Київською міжрегіональною митницею Міндоходів направлено запит до митних органів Республіки Польща.

08 липня 2014 року листом Головного оперативного управління Міністерства доходів і зборів України від 02 липня 2014 року та 18 серпня 2014 року листом Головного оперативного управління Державної фіскальної служби України від 12 серпня 2014 року на адресу митниці надійшли відповіді митних органів Республіки Польща на вищезазначений запит.

Митні органи Республіки Польща, серед інших, надіслали копію книжки МДП № НОМЕР_4, супровідного документу до неї № 12PL30204013926070 та витяг декларації Федеративної Республіки Німеччина № 12DE885361439114E9.

З надісланих митними органами Республіки Польща документів слідує, що товари щодо яких проводиться перевірка оформлені останніми в транзитній митній процедурі на підставі експортної декларації Федеративної Республіки Німеччина.

Відповідно до відомостей, наявних у надісланому митними органами Республіки Польща витязі декларації Федеративної Республіки Німеччина № 12DE885361439114E9, відправником товарів виступала компанія EngelberdWiener Bike Parts GmbH одержувачем - ОСОБА_5 .

За результатами опрацювання документів, отриманих від митних органів Республіки Польща, з урахуванням відсутності у надісланій останніми декларації Федеративної Республіки Німеччина № 12DE885361439114E9 інформації щодо вартості товарів, з метою з'ясування обставин процедури експорту, Департаментом аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено додатковий запит до митних органів Федеративної Республіки Німеччина - країни першого експорту.

16 лютого 2017 року на адресу Київської міської митниці ДФС листом Державної фіскальної служби України від 10 лютого 2017 року у відповідь на вищезазначений запит надійшла відповідь митних органів Федеративної Республіки Німеччина та додані до неї документи .

Митні органи Федеративної Республіки Німеччина до своєї відповіді додали витяг декларації № 12DE885361439114E9, на підставі якої, серед інших, митними органами Республіки Польща відкрито процедуру транзиту за супровідним документом № 12PL30204013926070 до книжки МДП № НОМЕР_4.

Відповідно до інформації, надісланої митними органами Федеративної Республіки Німеччина, загальна вартість експортованих за декларацією № 12DE885361439114E9 товарів становила 5 569,36 євро, їх відправником та одержувачем виступали приведені вище компанії.

Таким чином, товари переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Виходячи з викладеного, митні органи Федеративної Республіки Німеччина підтвердили відомості, надані митними органами Республіки Польща.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що товари переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товарів, а також неправдиві відомості, необхідні для визначення їх митної вартості.

Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України

Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

Згідно зі ст. ст. 245, 251, 252, 280 КУпАП при розгляді адміністративної справи органом (посадовою особою) повинно бути вжито всіх необхідних заходів для повного, всебічного і об'єктивного дослідження доказів та з'ясовано: чи було вчинено правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до статті ч. 2 ст. 459 МК України суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Таким чином, в діях керівника ПП ВІККОНТ-ІМП-ЛОГІСТ наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК, що виразилися в поданні митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані щодо товару.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

П. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03 липня 2005 року року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Враховуючи вище викладене, митним органом було вірно застосовано ч.1 ст.483 МК України до ОСОБА_3, оскільки останній вчинив дії, які призвели до переміщення товарів загальною вартістю 57 665,89 грн. грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача та неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Винна ОСОБА_3 у вчиненні вказаного правопорушення повністю підтверджується доказами у справі про адміністративне правопорушення, а саме: протоколом №0352/10000/17 від 05 травня 2017 року, інвойс від 05 вересня 2012 року № 2012SEP05, CMR від 20 вересня 2012 року № 770828, книжки МДП № НОМЕР_4, а також витягами з декларацій №12DE885361439114E9 за супровідним документам № 12PL30204013926070 до книжки МДП № НОМЕР_4, які були надані митними органами Республіки Польща та Федеративної Республіки Німеччина.

Вказані докази здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст.8 КУпАП особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

Закони, які пом'якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів.

Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

Відповідно до ч. 2 ст. 467 МК України якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу, розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через три місяці з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

Редакція даної статті була прийнята Законом України № 5288-VI від 18 вересня 2012 року Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань удосконалення діяльності прокуратури .

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень даного Закону він набирає чинності у цій частині з 1 грудня 2012 року.

Митний кодекс України був прийнятий на підставі Закону України № 4495- VI від 13 березня 2012 року та набрав чинності з 01 червня 2012 року.

Частиною 2 статті 467 цього кодексу в редакції станом на момент набрання ним чинності строк притягнення до адміністративної відповідальності про порушення митних правил, передбачених статтями 469, 477-485 цього Кодексу, був встановлений у три місяці з дня виявлення цих правопорушень.

Адміністративне правопорушення ОСОБА_6 було вчинено у вересні 2012 року, виявлено 16 лютого 2017 року, а до суду адміністративний матеріал надійшов 24 травня 2017 року, тобто строк притягнення його до адміністративної відповідальності сплив.

Відповідно до п.п.1,7 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин: відсутність події і складу адміністративного правопорушення; закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

Виходячи з викладеного вище, висновку про винність ОСОБА_6 в порушенні митних правил, провадження в справі відносно нього підлягає закриттю в зв язку з закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.

Керуючись ст.ст. 1,8, 247, 251-252, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483, 487-488, 491,495, 522,527 Митного кодексу України, суддя

П О С Т А Н О В И В :

Визнати винним ОСОБА_3 в порушенні митних правил, передбачених ч.1 ст.483 Митного кодексу України.

Провадження в справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_3 за ч.1 ст. 483 МК України закрити в зв'язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.06.2017
Оприлюднено12.07.2017
Номер документу67665972
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/9044/17

Постанова від 23.06.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 23.06.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

Постанова від 23.06.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Шереметьєва Л. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні