Копія
Справа № 822/1143/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 липня 2017 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом колективного підприємства "Полонський завод "Маяк" до головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправною відмову управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009 і 6823681000:08:001:0010 та зобов'язати управління Держгеокадастру у Хмельницькій області скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009 та 6823681000:08:001:0010..
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що на замовлення КП "Полонський завод "Маяк" в 2012 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок позивачу для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами, які розташовані за межами населених пунктів Буртинської сільської ради Полонського району Хмельницької області, із зміною цільового призначення за рахунок земель сільськогосподарського призначення, в результаті чого було сформовано дві земельні ділянки: кадастровий номер 6823681000:08:001:0009 площею 5,0155 га, кадастровий номер 6823681000:08:001:0010 площею 2,5664га., реєстрацію яких в Державному земельному кадастрі, 20.09.2012 року, було проведено кадастровим реєстратором ОСОБА_3
Після реєстрації даних ділянок в Державному земельному кадастрі, за зверненням КП "Полонський завод "Маяк", управлінням Держкомзему у Хмельницькій області було проведено державну експертизу вищезгаданого Проекту землеустрою 1, про що видано відповідний висновок № 1111 державної експертизи землевпорядної документації від 31.10.2012 року, яким визнано даний проект землеустрою таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства України, оцінено негативно, обґрунтоване дане рішення тим, що проектом порушені вимоги ст. 134 ЗК України, оскільки межі земельної ділянки, що запроектована до відведення виходять за межі ліцензійної площі вказаної в спеціальному дозволі на користування надрами.
Надалі КП "Полонський завод "Маяк" не вчиняло будь яких дій, щодо усунення недоліків в вищезгаданому проекті землеустрою, та подальшої реєстрації речового права на земельні ділянки з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009, 6823681000:08:001:0010 та на замовлення КП "Полонський завод "Маяк" проектною організацією було розроблено інші проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок КП "Полонський завод "Маяк" для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами, які розташовані за межами населених пунктів Буртинської сільської ради Полонського району Хмельницької області, із зміною цільового призначення за рахунок земель сільськогосподарського призначення, в результаті чого було сформовано дві земельні ділянки іншої конфігурації та іншою площею, а саме: кадастровий номер 6823681000:08:001:0011 площею 1,7567 га, кадастровий номер 6823681000:08:001:0012 площею 4,4057 га., які було зареєстровано кадастровим реєстратором до державного земельного кадастру. Дані проекти землеустрою були затверджені та згадані земельні ділянки були передані в оренду підприємству які і на даний час перебувають у підприємства в оренді.
Разом з тим, в 2017 було виявлено факти технічних накладок на земельні ділянки, які знаходяться в користуванні КП "Полонський завод "Маяк".
В зв'язку з цим 23.02.2017 позивач звернувся до відділу Держгеокадастру у Полонському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з проханням усунути дані накладки, шляхом видалення з Державного земельного кадастру земельних ділянок: кадастровий №6823681000:08:001:0009, площею 5,0155 га та кадастровий №6823681000:08:001:0010, площею 2,5664 га, однак отримав відмову, в якій зазначено, що дані земельні ділянки сформовані відповідно до ст.79-1 ЗК України, та перебувають в державній власності Хмельницької обласної державної адміністрації, тому рекомендують звернутись із клопотанням до облдержадміністрації, як до розпорядника даними землями для надання ними обґрунтування потреби перенесення вищезгаданих земельних ділянок до архівного шару. Вважає дану відмову протиправною.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю посилаючись на обставини викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог. Зазначив, що кадастровий реєстратор ОСОБА_4 звернувся до Державного кадастрового реєстратора відділу у Полонському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами про виправлення помилки, що виникла під час державної реєстрації земельних ділянок з порушенням вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, дійшов наступних висновків.
В судовому засіданні встановлено, що на замовлення КП "Полонський завод "Маяк" в 2012 було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок позивачу для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами, які розташовані за межами населених пунктів Буртинської сільської ради Полонського району Хмельницької області, із зміною цільового призначення за рахунок земель сільськогосподарського призначення, в результаті чого було сформовано дві земельні ділянки: кадастровий номер 6823681000:08:001:0009 площею 5,0155 га, кадастровий номер 6823681000:08:001:0010 площею 2,5664га., реєстрацію яких в Державному земельному кадастрі, 20.09.2012 року, було проведено кадастровим реєстратором ОСОБА_3
Після реєстрації даних ділянок в Державному земельному кадастрі, за зверненням КП "Полонський завод "Маяк", управлінням Держкомзему у Хмельницькій області було проведено державну експертизу вищезгаданого Проекту землеустрою 1, про що видано відповідний висновок № 1111 державної експертизи землевпорядної документації від 31.10.2012 року, яким визнано даний проект землеустрою таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства України, оцінено негативно, обґрунтоване дане рішення тим, що проектом порушені вимоги ст. 134 ЗК України, оскільки межі земельної ділянки, що запроектована до відведення виходять за межі ліцензійної площі вказаної в спеціальному дозволі на користування надрами.
Надалі КП "Полонський завод "Маяк" не вчиняло будь яких дій, щодо усунення недоліків в вищезгаданому проекті землеустрою, та подальшої реєстрації речового права на земельні ділянки з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009, 6823681000:08:001:0010 та на замовлення КП "Полонський завод "Маяк" проектною організацією було розроблено інші проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок КП "Полонський завод "Маяк" для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами, які розташовані за межами населених пунктів Буртинської сільської ради Полонського району Хмельницької області, із зміною цільового призначення за рахунок земель сільськогосподарського призначення, в результаті чого було сформовано дві земельні ділянки іншої конфігурації та іншою площею, а саме: кадастровий номер 6823681000:08:001:0011 площею 1,7567 га, кадастровий номер 6823681000:08:001:0012 площею 4,4057 га., які було зареєстровано кадастровим реєстратором до державного земельного кадастру. Дані проекти землеустрою були затверджені та згадані земельні ділянки були передані в оренду підприємству які і на даний час перебувають у підприємства в оренді.
Разом з тим, в 2017 було виявлено факти технічних накладок на земельні ділянки, які знаходяться в користуванні КП "Полонський завод "Маяк", а саме:
земельна ділянка з кадастровим номером 6823681000:08:001:0009 площею 5.0155 га накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 6823681000:08:001:0012 площею 4,4057 га.;
земельна ділянка з кадастровим номером 6823681000:08:001:0010 площею 1.5664га га накладається на земельну ділянку з кадастровим номером 6823681000:08:001:0011 площею 1,7567 га.
23.02.2017 позивач звернувся до відділу Держгеокадастру у Полонському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з проханням усунути дані накладки, шляхом видалення з Державного земельного кадастру земельних ділянок: кадастровий №6823681000:08:001:0009, площею 5,0155 га та кадастровий №6823681000:08:001:0010, площею 2,5664 га, однак отримав відмову, в якій зазначено, що дані земельні ділянки сформовані відповідно до ст.79-1 ЗК України, та перебувають в державній власності Хмельницької обласної державної адміністрації, тому рекомендують звернутись із клопотанням до облдержадміністрації, як до розпорядника даними землями для надання ними обґрунтування потреби перенесення вищезгаданих земельних ділянок до архівного шару.
Кадастровий реєстратор ОСОБА_4 звернувся до Державного кадастрового реєстратора відділу у Полонському районі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області із заявами про виправлення помилки, що виникла під час державної реєстрації земельних ділянок з порушенням вимог Порядку ведення Державного земельного кадастру.
Однак на момент розгляду справи державна реєстрація земельних ділянок з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009 та 6823681000:08:001:0010 не скасована.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно частини 1 статті 1 ЗУ "Про Державний земельний кадастр" державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами;
державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.
Приписами частини 1 статті 9 ЗУ "Про Державний земельний кадастр" передбачено внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Державний кадастровий реєстратор:
здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей;
перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства;
формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг;
здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні;
присвоює кадастрові номери земельним ділянкам;
надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні;
здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі;
передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.
Відповідно до частини 10 статті 24 ЗУ "Про Державний земельний кадастр" Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:
поділу чи об'єднання земельних ділянок;
якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника.
Відповідно до абзацу третього пункту 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру - Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Дерлсакіпш кадастровим реєстратором, який здійснює гаку реєстрацію, у разі, коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки печене право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі даних про те, що протягом одного року Державному кадастровому реєстраторові органом державної реєстрації прав не надано відповідної інформації в порядку інформаційного обміну.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на викладене, позовні вимоги позивача є обґрунтованими, підтвердженими належними доказами, відповідають вимогам чинного законодавства України, а тому їх необхідно задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною відмову управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009 і 6823681000:08:001:0010 та зобов'язати управління Держгеокадастру у Хмельницькій області скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 6823681000:08:001:0009 та 6823681000:08:001:0010.
Стягнути на користь колективного підприємства "Полонський завод "Маяк" судовий збір в розмірі 1600 грн за рахунок бюджетних асигнувань головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 11 липня 2017 року
Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2017 |
Оприлюднено | 12.07.2017 |
Номер документу | 67682208 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні