1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 листопада 2009 року м. Полтава Справа № 2а-46812/09/1670
Полтавський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого судді - Серги С.М.,
при секретарі - Олійник Ю. В.,
за участю:
представника позивача - Фищука В.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Полтав і справу за позовом Полтавсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів до Селянського (ферме рського) господарства "Агро - С тиль" про стягнення адмініст ративно-господарських санкц ій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
08.09.2009 позивач Полтавське обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (далі - позивач) звернувся до Полтавського окружного ад міністративного суду з адмін істративним позовом до Селя нського (фермерського) госпо дарства "Агро - Стиль" (далі - ві дповідач) про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій у розмірі 6458,33 грн та пен і за порушення термінів спла ти у розмірі 273,54 грн.
В обґрунтування позовних в имог представник Полтавсько го обласного відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів зазначив, що Селянське (ф ермерське) господарство "Агр о - Стиль" порушило вимоги Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” щодо виконання н ормативу робочих місць, приз начених для працевлаштуванн я інвалідів, в результаті чог о утворилась заборгованість по несплаті адміністративно -господарських санкцій та пе ні до Фонду соціального захи сту інвалідів.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в позовні й заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце судо вого розгляду даної справи п овідомлявся належним чином.
Відповідно до частини 2 стат ті 40 Кодексу адміністративно го судочинства України особи , які беруть участь у справі, я кі не можуть з поважних причи н прибути до суду, зобов'язані завчасно повідомити про це с уд. Проте, положення вказаної норми відповідачем виконано не було, що розцінюється судо м як неналежне виконання ним процесуальних обов'язків.
Розглянувши подані предст авником позивача документи т а матеріали, заслухавши пояс нення представника позивача , всебічно і повно з' ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтуються позовні вимо ги, об' єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, суд прих одить до висновку, що позов пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03 1991 № 875 (д алі - Закон № 875) в редакції, що діяла на час виникнення прав овідносин для підприємств, у станов, організацій, в тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі 4 % сере дньооблікової чисельності ш татних працівників обліково го складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості о дного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 вищезазн аченого Закону регламентова но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, установи, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї ж статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що 20.08.2009 ві дповідачем подано до Полтавс ького обласного відділення ф онду соціального захисту інв алідів звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2008 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу на підприємстві в цей період становила 24осіб.
На виконання приписів стат ті 19 Закону № 875 відповідачем са мостійно обраховано нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів в кількос ті 1 робоче місце. Проте, протя гом 2008 року на підприємстві не працювали особи, яким встано влена інвалідність.
Частиною 3 статті 18 Закону № 8 75 передбачено, що підприємств а, установи, організації, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робоч і місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеці альні робочі місця, створюва ти для них умови праці з ураху ванням індивідуальних прогр ам реабілітації і забезпечув ати інші соціально-економічн і гарантії, передбачені чинн им законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.
Згідно з листом Зіньківськ ого районного центру зайнято сті 03/01-11/768 відповідач до Зінькі вського районного центру зай нятості звітів про наявність вільних робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів за формою №3-ПН у 2008 р оці не подавав.
Доказів самостійного пошу ку інвалідів для працевлашту вання на виконання нормативу , встановленого Законом, відп овідачем не надано.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України № 875 підприє мства, установи, організації , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж встановлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі, організації за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е інвалідами, відповідач до 16. 04. 2009 (термін сплати встановлен о частиною 4 статті 20 вищевказ аного Закону - до 15 квітня рок у, наступним за роком, у якому відбулося порушення нормати ву) повинен був самостійно сп латити адміністративно-госп одарські санкції у розмірі 6458 ,33 грн.
В добровільному порядку ад міністративно-господарські санкції відповідачем не спл ачені.
Згідно з частиною 2 статті 20 Закону України № 875 порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій т ягне за собою нарахування пе ні. Пеня обчислюється, виходя чи із 120 відсотків річних облі кової ставки Національного б анку України, що діяла на моме нт сплати, нарахованої за пов ну суму недоїмки за весь її ст рок.
У зв'язку з несплатою відпов ідачем адміністративно-гос подарських санкцій до встано вленої законом дати, позивач ем правомірно нараховано пен ю у розмірі 273,54 грн.
Відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” дані суми м ожуть бути стягнуті в примус овому порядку за рішенням су ду.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги щодо стягнен ня адміністративно-господар ських санкцій у розмірі 6458,33 гр н та пені за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій у розмі рі 273,54 грн. суд вважає обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись Законом України “Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні” від 21.03 1991 року № 875, статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Селянськог о (фермерського) господарств а "Агро - Стиль" про стягнення а дміністративно-господарськ их санкцій та пені задовольн ити.
Стягнути з Селянського (фер мерського) господарства "Агр о - Стиль" (с. Лютенські будища, З іньківський район, Полтавськ а область, код ЄДРПОУ 30173656) адмі ністративно-господарські са нкції в сумі 6458 (шість тисяч чот ириста п'ятдесят вісім) грн. 33 (т ридцять три) коп. та пеню в сум і 273 (двісті сімдесят три) грн. 54 ( п'ятдесят чотири) коп. на корис ть Полтавського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів (вул. Зигіна , 1, м. Полтава; одержувач: УДК в З іньківському районі, банк ГУ ДКУ в Полтавській області, ро зрахунковий рахунок 31218230700121, МФО 831019, код ЄДРПОУ 34698427).
Постанова відповідно до ст атті 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, в становленого цим Кодексом, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, встановлений Кодек сом адміністративного судоч инства, постанова набирає за конної сили після закінчення цього строку. У разі подання а пеляційної скарги судове ріш ення, якщо його не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окруж ний адміністративний суд шля хом подачі заяви про апеляці йне оскарження в 10-денний терм ін з дня складання постанови в повному обсязі та подачі ап еляційної скарги у 20-денний те рмін після подачі заяви про а пеляційне оскарження в поряд ку, визначеному статтею 186 Код ексу адміністративного суд очинства України.
Повний текст постанови виг отовлено 20 листопада 2009 року.
Суддя С.М. Серга
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2009 |
Оприлюднено | 18.12.2010 |
Номер документу | 6768896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Серга Світлана Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні